نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی
دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی

مهندسی نرم‌افزار استفاده  ازکلیات مناسب و درست به منظور تولید و عرضه محصولات نرم افزاری با کیفیت که مورد اعتماد و با صرفه بوده و بر روی ماشین ها به صورت اثربخش عمل کند را مهندسی نرم افزار گویند. مهندسی نرم افزار در واقع یک روش و شیوه منسجم، دقیق و منظم برای تولید با کیفیت محصولات نرم‌افزاری است. مهندسی نرم‌افزار به صورت یک پروسه خطی تجزیه و تحلیلی، عملیاتی کردن و آزمون است؛ که با استفاده از شیوه های تکنیکی و علمی از علوم مهندسی باعث تولید نرم افزاری با کیفیت قابل قبول د...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

مهندسی نرم‌افزار
استفاده  ازکلیات مناسب و درست به منظور تولید و عرضه محصولات نرم افزاری با کیفیت که مورد اعتماد و با صرفه بوده و بر روی ماشین ها به صورت اثربخش عمل کند را مهندسی نرم افزار گویند. مهندسی نرم افزار در واقع یک روش و شیوه منسجم، دقیق و منظم برای تولید با کیفیت محصولات نرم‌افزاری است. مهندسی نرم‌افزار به صورت یک پروسه خطی تجزیه و تحلیلی، عملیاتی کردن و آزمون است؛ که با استفاده از شیوه های تکنیکی و علمی از علوم مهندسی باعث تولید نرم افزاری با کیفیت قابل قبول در مدت یک پروسه انتخابی درست پروژه می شود. کاربرد و عملکرد  مهندسی نرم افزار به دلیل افزایش بهره وری افراد و بهبود زندگی آنها دارای ارزش اقتصادی و اجتماعی  می باشد. مردم با استفاده از این نرم افزار توانایی انجام کارهایی را دارند که قبلا انجام این نوع از کارها شدنی نبود. نمونه های این نوع از نرم افزار ها شامل نرم¬افزار های اداری، بازیهای کامپیوتری و اینترنتی و  سیستم توکار می باشد. خدمات و تکنولوژی مهندسی نرم افزار  به استفاده کنندگان  برای ارتقاء کارایی واثربخشی  و کیفیت کمک می کند. نمونه هایی از حوزه های پیشرفت :  زبانها، چارچوبها ،  پروسه ها و ابزار ها، پایگاه دادها. مهندسی نرم‌افزار در واقع استفاده از مهندسی برای طراحی نرم افزارها، گسترش، اجرایی کردن و نگهداری نرم افزار در یک شیوه نظامند است. 

تاریخچه مهندسی نرم افزار 
 در  سال 1968 میلادی واژه مهندسی نرم‌افزار شناخته شد. این واژه توسطریدریش ال باوئر ریاست نشست مهندسی نرم‌افزار ناتو مغرفی شد، و پس از آن بود که به صورت وسیع مورد استفاده قرار گرفت. تعاریف مهم مهندسی نرم افزار عبارتند از : 
تحقیقات، مدل سازی، گسترش و تست سیستم های عامل در سطح نرم افزار، شبکه توزیع برای پزشکی، نظامی کسب و کار، هوا فضا، برنامه های کاربردی محاسباتی.برنامه ای مدون و منسجم علمی و شیو ه ها و تحلیل هایی برای مدل سازی، اجرایی کردن، آزمون و معتبر سازی نرم افزار. مهندسی نرم‌افزار (Software engineering) : مهندسی نرم افزار یکی از رشته های مهندسی می باشد که با تمام جنبه های تولید نرم افزار است.  تاسیس و استفاده از کلیات صحیح مهندسی برای کسب نرم افزاری که از لحاظ اقتصادی، قابل اطمینان و با صرفه است.مهمترین امتیاز هر تکنولوژی نوین، ارتقاء توان و مهارت افراد می باشد. بروز  هر تکنولوژی جدید می تواند  بر شیوه و سبک زندگی و کار افراد را متحول کند و از آنجایی همواره  مغلوب فناوری ساخته دست خویش می باشد این بار نیز باید در به آن احترام گذاشت و با آموزش و تعلیم درست آن خود را همسو با شرایط کرد. 
 
به‌عنوان یک اصطلاح غیررسمی امروزی برای محدوده وسیع فعالیت‌هایی که پیش از این برنامه‌نویسی و تحلیل سامانه‌ها نامیده می‌شد.نرم افزار مهندسی به عنوان یک واژه کامل برای تمامی وضع برنامه نویسی کامپیوتر، در برابر تئوری برنامه نویسی کامپیوتر که به آن علوم کامپیوترگویند. به عنوان واژه تصور کنند  طرفداری از یک رویه خاص نسبت به نوشتن برنامه برای کامپیوتر پافشاری می کند، مهندسی نرم افزار به جای آنکه هنر یا مهارت باشد، باید به تحت عنوان یک رشته کاربردی مهتدسی تفسیر گردد و از گردآوری و تهیه و مدونسازی شیوه های عملی توصیه شده یه شکل روش شناسی  مهندسی نرم‌افزار طرفداری می‌کند.

محدوده نرم افزارهای تخصصی مهندسی و تمرکز آن
مهندسی نرم‌افزار به مفهوم توسعه و رسیدگی  یک الگوی نرم‌افزاری مربوطه می‌باشد. این رشته علمی با شناخت، تشریح، رسیدگی ویژگیهای مورد نیاز نرم افزار حاصل ارتباط دارد. این ویژگیهای نرم افزاری ممکن است شامل پاسخگویی به نیازها، اعتماد پذیری،  شایستگی نگهداری، در دسترس بودن ، استفاده راحت، توانایی حمل و سایر ویژگیها باشد. مهندسی نرم‌افزار ضمن اینکه به ویژگیهای گفته شده اشاره دارد، ویژگیهای مشخص طراحی و فنی را آماده می کند که  اگر به درستی اجرا شود، نرم افزار را تولید خواهد کرد که می تواند مورد بررسی قرار گیرد که آیا این نیازمندیها را تامین می کند یا خیر. مهندسی نرم افزار  همچنین با ویژگیهای فرایند توسعه نرم افزار در ارتباط می باشد. در این خصوص، با ویژگیهایی همانند مخارج گسترش نرم¬افزار، طول مدت نرم افزار و دشواریهای گسترش نرم افزار درگیر است. 

زیر شاخه های مهندسی نرم‌افزار
مهندسی نرم‌افزار را می‌توان به ۱۵ زیر رشته تقسیم کرد:
•    شناخت: بازبینی و استخراج نیازمندی های نرم افزار که  در برگیرنده استخراج، تجزیه و بررسی اعتبار ، خواسته ها و گردآوری مدارک مربوطه به منظور طراحی نرم افزار می باشد. 
•    مدلسازی نرم افزار: پروسه تعریف معماری، اجزا و دیگر ویژگیهای سامانه یا اجزا را گویند.  همچنین این زیرمجموعه به عنوان خروجی پروسه نیز تعریف می شود. 
•    مدلسازی نرم افزار توجهات طراحی: همسویی ، پیشرفت، تحمل خطا، شایستگی، 
•    طراحی نرم‌افزار توجهات طراحی:سازگاری، توسعه پذیری، تحمل خطا، قابلیت نگهداری، مدل،  اطمینان پذیر بودن، قابلیت استفاده دوباره، استقامت ، امنیت، مقیاس پذیری،  کاربردهای استفاده، کارایی و .....  
•    ساخت نرم‌افزار: جزئیات مربوط به فراهم شدن کار با مفهوم برای نرم افزار  بوسیله برنامه نویسی، دوباره نوشتن و اثبات، آزمون واحدها و اجزا، تست سازگاری.  
•    تعمیر و نگهداری نرم‌افزار:  تمامی اقدامات مورد نیاز به منظور ارائه پشتیبانی مقرون به صرفخ در نرم افزار است.
•    مدیریت ساختاربندی نرم‌افزار: شناسایی ساختاربندی  یک سیستم در مکانهای مشخصی از زمان به منظور نظارت  منسجم  تحولات ساختاربندی و حفظ انسجام برنامه و پیگیری ساختاربندی در طول چرخه عمر سیستم را گویند.

به هر حال صحبت درباره دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی بسیار گسترده و پیچیده است و برای دانستن آن می¬توان در دوره¬های موسسه آموزش عالی فن¬پردازان  شرکت کرد.موسسه آموزش عالی فن پردازان همواره در تلاش است تا در جهت استانداردهای جهانی آموزشی گام بردارد. موسسه آموزش عالی فن پردازان به امید پیشرفت سطح علمی کشور و با هدف کمک به این امر، دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی را به صورت پکیج آموزش مجازی طراحی و در اختیار علاقمندان قرار داده است. این موسسه در راستای آموزش مدیران و علاقه مندان به حوزه مهندسی  اقدام به ارائه دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی نموده است.  برخی از امکاناتی که در هر دوره آموزشی قرارداده می¬شوند عبارتند از:
استفاده از فیلم¬های آموزشی روز دنیا و دوبله توسط موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
•    به روز رسانی محتوای آموزشی هر دوره متناسب با بازارجهانی
•    محتوا یکتا و سرفصل¬های جامع
•    مشاوره تخصصی از ابتدا تا انتهای دوره
•    محتوای ساده و روش آموزشی شفاف
 بنابراین این دوره بسیار کاربردی و با هدف افزایش تخصص در زمینه  نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی روش¬ها و تکنیک¬های نوین را به صورت کاملا علمی مورد بررسی قرار می¬دهد. هدف این دوره بالا بردن تخصص و توانایی دانشپذیران در آشنایی  با مباحث دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی است. هر کسی با داشتن اطلاعات پایه کامپیوتر و دانش عمومی تقریبا هر کسی میتواند در دوره شرکت نماید. ضمنا دانشپذیران با گذراندن این دوره آموزشی امکان اخذ مدرک  دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارا می¬باشند.

اهداف  دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی
هدف از این دوره آموزشی ارتقای سطح دانش دانشپذیران در نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی است.  مهم¬ترین مباحثی که با گذراندن این دوره به آن¬ها دست خواهید یافت شامل موارد زیر می¬باشد: 
•    آشنایی با نرم افزارهای تخصصی رشته های فنی مهندسی
•    آموزش نرم افزارهای فنی مهندسی
•    آشنایی با کاربرد نرم افزارهای فنی مهندسی در صنعت

مخاطبینی که می¬توانند از دوره نرم افزار آموزشی فنی و مهندسی استفاده کنند شامل موارد زیر است:
•    مدیران  و کارکنان  شرکتهای مهندسی 
•    دانشجویان رشته¬های مرتبط
•    کلیه علاقه¬مندان به این حوزه

برگزارکننده: موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل دوره ها

  • فصل اول:نرم افزار MSP
  • آشنایی با Microsoft Project 2016
  • شروع کار با Ms Project 2016
  • آشنایی با محیط Ms Project
  • آشنایی با منوهای Ms Project
  • خصوصی سازی Ribbon
  • آشنایی با سربرگها
  • کار با Tellme
  • خروج از MSProject
  • راه اندازی فایلهای پروژه
  • ساخت یک پروژه در MSP
  • ذخیره سازی یک پروژه
  • کار با الگوهای آماده در ماکروسافت پراجکت
  • ساخت یک پروژه از فایل اکسل
  • راه اندازی و ساخت تقویم
  • تعیین زمانهای کاری و غیر کاری
  • انجام تنظیمات مقدماتی
  • ساخت وظایف
  • مفهوم زمانبندی دستی و خودکار
  • ساخت وظیفه با زمانبندی دستی
  • ساخت وظیفه با زمانبندی خودکار
  • تغییر زمانبندی وظیفه
  • ساخت یک وظیفه Milestone
  • کپی وظایف از یک نرم افزار دیگر
  • ایجاد وظیفه تکرار شونده
  • ساخت وظیفه خلاصه
  • نمایش وظایف خلاصه
  • سازماندهی وظایف
  • کار با کدهای work breakdown structure (WBS)
  • فصل دوم:نرم افزار Catia
  • مروری بر تواناییهای CATIA
  • مقدمه
  • Mechanical Design
  • Shape
  • Analysis and Simulation
  • AEC Plant; Plant Layout:
  • NC Manufacturing
  • NC Manufacturing; Advanced Machining
  • Digital Mockup
  • Digital Mockup; DMU Space Analysis
  • Ergonomics Design & Analysis
  • Equipment & System
  • ترسیم در CATIA
  • مروری بر دستورات    Sketcher
  • دستور ترسیم
  • اشکال از پیش تعریف شده در محیط  Sketcher
  • دستورات ویرایشی محیط Sketcher
  • قیود، CONSTRAINTS
  • محیط part
  • روش های ساختن صفحه مجازی
  • دستورات پر کاربرد در محیط part
  • جعبه ابزار Dress up Featur
  • جعبه ابزار draft
  • گزارش گیری در محیط part
  • فصل سوم:نرم افزار المان محدود (ABAQUS) 
  • آشنایی با نرم افزار ABAQUS
  • تاریخچه
  • آشنایی با محصولات متنوع و همچنین پیش پردازها و پس پردازش ABAQUS
  • شروع کار با   ABAQUS
  • آشنایی با منوی FILE و منوی VIEW
  • آشنایی با لیست مدول ها و انواع فایل ها در ABAQUS
  • آشنایی با مدول  SKETCH
  • آشنایی با چند نوع ترسیم مانند: ترسیم نقطه و خط و دایره و غیره
  •   مقدمه ای بر آنالیز دینامیکی
  •   تحلیل تنش transient
  •    تحلیل فرکانس طبیعی و آنالیز مودال
  •   تحلیل زلزله با استفاده از response spectrum
  •    تحلیل fatigue
  •    تحلیل پارامتریک و بهینه سازی مدل
  •    مقدمه ای بر explicit dynamics
  •  آنالیز دینامیکی خطی
  •  آنالیز های غیر خطی
  •  آنالیز دینامیکی غیر خطی Explicit
  • رفتار غیر خطی مواد
  •  آنالیز تماس در Abaqus/Explicit , Abaqus/Standard
  • آنالیز شبه استاتیکی (Quasi-Static)
  • بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی فولادی
  • بررسی رفتار لرزه ای دیوار مصالح بنایی
  • بررسی سازه های مسلح شده با الیاف FRP
  • بررسی خرابی پیش رونده در ساختمان اسکلت بتنی
  • فصل چهارم:نرم افزار ETABS
  • آشنایی با محیط نرم افزار Etabs
  • مقدمه
  • آشنایی با Etabs
  • دستورات نوار ابزار
  • بررسی آیکون های مدلسازی در نرم افزار
  • مجموعه آیکونهای مدلسازی عناصر خطی
  • انواع المانهای مربوط به مدلسازی در نرم افزار ETABS
  • رویه ی مدلسازی
  • مجموعه آیکونهای مدلسازی عناصر سطحی
  • انتخاب کردن در نرم افزار ETABS
  • انتخاب کردن (Select)
  • نحوه تشخیص نرم افزار ETABS
  • روشهای Select  کردن:
  • انواع فایلها با پسوندهای متفاوت در ETABS
  • مدلسازی
  • مدل سازی
  • انواع واحدها در برنامه ETABS
  • دستور New Model
  • Grid چیست؟
  • پدیده ستون کوتاه یا Short Column در سازه های بتنی چیست؟
  • تعریف مشخصات و ویژگیهایی مصالح
  • تعریف مقاطع
  • Frame Sections
  • Import
  • Add SD Sections
  • تعریف سقف تیرچه بلوک
  • تعریف بار زلزله
  • تعریف حالات بارگذاری
  • اعمال بار دیوار های محیطی
  • مدل سازی ساختمان مسکونی با اسکلت فولادی
  • رسم ستونها با استفاده از تخصیص مقاطع ایجاد شده
  • رسم تیرها با استفاده از تخصیص مقاطع ایجاد شده
  • تنظیم پارامتر های تحلیل و طراحی در Etabs
  • کنترل فشردگی مقاطع:
  • کنترل ترکیبات بار پیوست 2-280
  • تنظیمات لرزه ای ویژه پیوست2-280 در Etabs
  • تنظیم پارامتر های طراحی
  • بارگذاری
  • فصل پنجم:نرم افزار مدیریت پروژه مایکروسافت(MS Project)
  • ١ - مقدمه
  • مقدمه
  • ٢ - مبانی و مفاهیم
  • مفاهیم ابتدایی (١) - مفاهیم ابتدایی (٢) - چرخه حیات پروژه - ارکان پروژه
  • ٣ - فواید برنامه ریزی
  • فواید برنامه ریزی (١) - فواید برنامه ریزی (٢)
  • ۴ - ورود به نرم افزار
  • آشنایی با محیط کاری - کار با نماهای مختلف
  • ۵ - کنترل مشخصات
  • مشخصات فیلدها و رکوردها - تعیین مشخصات پروژه
  • ۶ - آشنایی با WBS
  • آشنایی با WBS
  • ٧ - کار با فعالیت ها
  • وارد کردن فعالیت ها - حذف فعالیت ها و خلاصه فعالیت ها
  • ٨ - ایجاد Milestone
  • ایجاد Milestone
  • ٩ - کار با کدهای WBS
  • ایجاد کدهای WBS - سفارشی کردن کدهای WBS
  • ١٠ - زمان بندی دستی و خودکار
  • زمان بندی دستی و خودکار (١) - زمان بندی دستی و خودکار (٢) - ایجاد کپی وابسته
  • ١١ - فعالیت های Recurring
  • فعالیت های Recurring (١) - فعالیت های Recurring (٢)
  • ١٢ - آشنایی با Timeline
  • آشنایی با Timeline
  • ١٣ - کار با تقویم ها
  • تقویم های کاری - ایجاد یک تقویم کاری (١) - ایجاد یک تقویم کاری (٢)
  • ١۴ - کار با زمان
  • کنترل زمان فعالیت ها در نمودار گانت - واحدهای زمانی
  • ١۵ - روابط
  • آشنایی با روابط - انواع رابطه
  • ١۶ - پیش نیازی و پس نیازی
  • تعریف پیش نیازی ها - تعریف پس نیازی ها - سایر جزئیات در ایجاد روابط
  • ١٧ - قیدها
  • آشنایی با قیدها - تناقض قیدها و روابط
  • ١٨ - مفاهیم Deadline و شناوری
  • مفهوم Deadline - مفهوم شناوری
  • ١٩ - فعالیت های بحرانی
  • فعالیت های بحرانی - محاسبه شناوری
  • ٢٠ - سفارشی کردن نمای گانت (١)
  • ایجاد میله های سفارشی - تعیین ظاهر میله ها
  • ٢١ - سفارشی کردن نمای گانت (٢)
  • نمای گانت سفارشی - تنظیم واحد زمانی در نمای گانت - درج شکل در نمای گانت - خطوط رهنما
  • ٢٢ - منابع
  • تعریف منابع - تنظیمات منابع
  • ٢٣ - تخصیص منابع
  • تعیین سطح دسترسی منابع - تخصیص منابع به فعالیت ها
     
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در فن پردازان