** دوره نرم افزار طراحی گرافیک

آموزش گرافیک


  نرم افزار طراحی گرافیک چیست ؟   دوره نرم افزار طراحی گرافیک، یکی از دوره های آموزشی است که به افراد علاقمند به انواع نرم افزارهای  طراحی گرافیک کمک میکند تا با کاربرد و کارایی و مزیت و معایب شان آشنایی پیدا کرده و از آنها برای ایجاد و رسم انواع طرح های گرافیکی استفاده کنند.  علاوه بر این، این دوره به افراد امکان میدهد تا تفاوت میان طراحی برای وب و چاپ را درک کرده و مهارت های مورد نیاز برای کار در این دو حیطه را به دست آورده و برای کار در محیط های کسب و کار واقعی تج...

توضیحات بیشتر...

امکان پرداخت این دوره بصورت اقساط وجود دارد:

۵۰٪ درصد مبلغ دوره بصورت پیش پرداخت و مابقی طی ۲ مرحله بصورت چک که تا قبل از دریافت مدرک می بایست پرداخت شود.

 

نرم افزار طراحی گرافیک چیست ؟

 

دوره نرم افزار طراحی گرافیک، یکی از دوره های آموزشی است که به افراد علاقمند به انواع نرم افزارهای  طراحی گرافیک کمک میکند تا با کاربرد و کارایی و مزیت و معایب شان آشنایی پیدا کرده و از آنها برای ایجاد و رسم انواع طرح های گرافیکی استفاده کنند.  علاوه بر این، این دوره به افراد امکان میدهد تا تفاوت میان طراحی برای وب و چاپ را درک کرده و مهارت های مورد نیاز برای کار در این دو حیطه را به دست آورده و برای کار در محیط های کسب و کار واقعی تجربه ها ی عملی و ذی قیمتی به دست آورند. 

گرافیک به معنای ایجاد مجموعه ای از اشکال روی انواع سطوح مانند صفحه کامپیوتر، بوم، دیوار، سنگ و یا کاغذ است. اشکالی که در این حیطه قرار میگیرند شامل انواع لوگوها ، آرم ها، نمودارها، نمادها، نقاشی ها و طرح های گرافیکی هستند. تاریخچه طرح های گرافیکی به زمانی برمیگردد که انسان های اولیه شروع به کشیدن طرح های متنوعی از حیوانات کردند. نمونه این طرح ها در مناطق مختلفی مانند جنوب فرانسه، هند و سنگاپور یافت شده  و همه نشان دهنده قدمت این هنر هستند. 

همین حالا در دوره نرم افزار طراحی گرافیک شرکت کنید

 

نرم افزار گرافیک شامل گذراندن دوره آموزش فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای مشابه می باشد

طراحی گرافیک، هنر و اجرای ترکیب کردن متن با عکس در انواع وب سایت ها، تبلیغات و دیگر انتشارات است و غالبا، گرافیست ها اهدافی مانند برند سازی، اطلاع رسانی و تاثیر خاص بر مشتری را دنبال میکنند. به طور معمول، گرافیست ها باید برای اجرای انواع طرح ها از نرم افزارهای طراحی

گرافیک استفاده کنند. نرم افزارهای گرافیکی، مجموعه ای از برنامه ها هستند که گرافیست ها با استفاده از آنها، طرح و یا مدلی را به صورت تصویری روی کامپیوتر اجرا میکنند. 
این نرم افزارهای گرافیکی به دو گروه کلی نرم افزارهای برداری و پیکسلی تقسیم بندی میشوند. بسیاری از برنامه های گرافیکی منحصرا روی گرافیک های برداری و یا پیکسلی تمرکز دارند اما امکان دارد که برخی، آنها را به شیوه ای متفاوت و جالب ترکیب و استفاده کنند. علاوه براین، تبدیل گرافیک برداری به پیکسلی ساده و راحت بوده اما برعکس آن، کمی دشوار است اما میتوان آن را به کمک برخی از نرم افزارها انجام داد. همچنین، نرم افزارهایی وجود دارد که میتوان از آنها برای ویرایش انواع مختلف گرافیک شامل نقاشی، فیلم و ویدئو استفاده کرد. البته، منبع اصلی گرافیک ها با توجه به کار و فعالیتی که قرار است انجام شود متفاوت است اما غالب آنها قادر به خواندن و نوشتن فایل ها هستند. قابل ذکر است که اکثر برنامه های گرافیکی، میتوانند فرمت فایل های گرافیکی ، شامل فرمت های نوشته شده برای برنامه های گرافیکی کامپیوتری خاص مانند ادوب فتوشاپ، کورل دراو.... را تغییر دهند. 

 

نرم افزار های  طراحی گرافیک کدامند؟ و هر کدام چه کاربردهایی دارند؟

نرم افزارهای طراحی گرافیک متعددی برای طراحی وجود دارد که افراد میتوانند با توجه به تجربه کاری خود، کارایی نرم افزار و البته تصویری که میخواهند طراحی کنند، از میان آنها انتخاب کنند. به طور معمول، نرم افزار هایی که افراد مبتدی باید برای طراحی بر گزینند شامل فتوشاپ، ایلاستریتر، کورل دراو ،  افترافکت و این دیزاین هستند که در زیر ، هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده و کارایی خاص آنها را بیان میکنیم :
فتوشاپ

تاریخچه نرم افزار فتوشاپ، به زمانی بر میگردد که "توماس گلن" عکاس و برنامه نویس، تصمیم گرفت عکس های پایان نامه خود را به گونه ای متفاوت ویرایش کند. او برای ویرایش عکس از apple Macintosh plus استفاده کرد اما حاصل کار چندان دلخواه نبود. سپس، او با استفاده از مهارت های کد نویسی و برنامه نویسی خود ، چند برنامه نوشته و آنها راdisplay  نامگذاری کرد. توماس، بعد از مدتی کوتاه این نرم افزار را به صورت تجاری سازی درآورده و بعد از عقد قرداد با شرکت "بارنی اسکن"، آنرا با عنوان "فتوشاپ " به فروش رساند. 

آموزش فتوشاپ، چندان دشوار نبوده و افراد عادی نیازی به یادگیری اصول حرفه ای آن ندارند. با این حال، افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت میکنند، قطعا باید نسخه های جدید تر آن را نصب کرده و برای یادگیری همه گزینه های آن از افراد حرفه ای کمک بگیرند یا در کلاس های آموزش فتوشاپ شرکت کنند. 
افراد علاقمند به هر کدام از نرم افزارهای طراحی گرافیک میتوانند در کلاس های نرم افزار های طراحی گرافیک شرکت کرده و با توجه به استعداد، هدف و میزان آشنایی خود با این نرم افزارها، از هر کدام بهره کافی ببرند. 
فتوشاپ، نرم افزاری است که با استفاده از آن میتوان تصاویر را با هم ترکیب نموده و حتی بخش های اضافی آن را نیز حذف کرد و در واقع بهترین نرم افزار تصحیح و ویرایش عکس محسوب میشود. همچنین، همه طراحان، عکاسان، افراد حرفه ای خلاق و توسعه دهندگان وب میتوانند از این نرم افزار برای شبیه سازی نقاشی های واقعی، تغییر دادن انواع رنگ پس زمینه، طرح بندی وب سایت، روتوش کردن، و یا تغییر و ایجاد تصویر جدیدی از یک منظره بهره ببرند. گذشته از این، این نرم افزار دارای مزیت ها و معایبی است که میتواند طراحان را به استفاده از آن ترغیب میکند و شامل:

مزیت ها:
  • این ابزار برای پاک کردن بخش های اضافی عکس و زمینه آن کاربرد دارد.
  • ابزار برش آن منحصر به فرد است.
  • عملکرد ابزارهای آن در هر نسخه بهتر و پیشرفته تر از نسخه قبل است.
  • با استفاده از آن براحتی میتوان فیلم را ویرایش کرد.
  • این نرم افزار دارای انواع فیلترها بوده و با استفاده از آن میتوان ، عکس را پیکسل به پیکسل ویرایش کرد.
  • کمک میکند تا رنگ های موجود در عکس ( مانند قرمزی رنگ چشم ) را تعدیل کنید.
معایب:
  • این نرم افزار رایگان نبوده و باید برای استفاده از امکانات جدید آن، باید نرم افزار را خریداری کرد.
  • استفاده از آن، مستلزم داشتن سیستم کامپیوتری مجهز است. 
  • گاهی، حتی افراد فوق حرفه ای هم نمیتوانند برخی از عملیات های فتوشاپی را به بهترین نحو انجام دهند.
  • با توجه به حرفه ای بودن این نرم افزار، یادگیری کامل این برنامه بسیار زمان بر خواهد بود.

 

کسانی که می خواهند تبدیل به یک گرافیست شوند، دوره آموزش نرم افزار گرافیک مناسب است

 

همین حالا در دوره نرم افزار طراحی گرافیک شرکت کنید

 ایلاستریتر|illustrator
ایلاستریتر، یک ویرایشگر گرافیکی برداری است که توسط "اپل مکینتاش" ، طراحی شده و  شرکت " ادوبی " آن را توسعه داده است.  غالباً، هنرمندان و طراحان گرافیک حرفه ای از این نرم افزار برای ایجاد تصاویر برداری استفاده کرده و در مرحله بعد، از فرم دیجیتال و یا چاپی این تصاویر برای ساخت لوگو و انجام کارهای شخصی استفاده میشود. در کل ، از این نرم افزار برای ساخت انواع آرم، نمودار ، تصویر و انواع کارتون از عکس شخصیت های واقعی بهره میبرند.  البته، امکان دارد که در ابتدا کار کردن با این نرم افزار کمی دشوار باشد، اما نتیجه آن شگفت انگیز است. در این نرم افزار، هر خط از دو نقطه متصل به الگوریتم کامپیوتری به وجود آمده و برای ایجاد گرافیک های برداری از ساختارهای ریاضی استفاده میشود. علاوه بر این، لوگو و یا هر چیز دیگری که با این نرم افزار طراحی میشود، به پرینت نیاز داشته و باید در اندازه های مختلف نشان داده شود.  این نرم افزار نیز مانند دیگر نرم افزارها دارای مزیت ها و معایبی است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:
مزیت ها:
  • با استفاده از آن میتوان، همزمان روی چند عکس کار کرد.
  • این نرم افزار برای ساخت گرافیک های چاپی و وبی کاربرد دارد.
  • این نرم افزار برای ویندوز و سیستم عامل مکینتاش قابل استفاده است.
  • وضوح تصویر در تصاویر ساخته شده با این برنامه قابل مشاهده است.
  • میتوان این نرم افزار را روی هر سیستمی نصب و استفاده کرد.
  • میتوان محیط کا را با حفظ گزینه های موجود، انعطاف پذیرتر کرد.
  • میتوان اندازه و سایز تصاویر حاصل از این نرم افزار را کنترل کرد.
معایب:
  • ساخت گرافیک های فانتزی سریع و ساخت انواع واقعی آن، کمی زمان بر و مستلزم صبر و حوصله است.
  • وجود گزینه های فراوان این نرم افزار، موجب طولانی شدن زمان یادگیری آن میشود.
  • هزینه زیادی باید برای خرید آن پرداخت کرد.
  • استفاده از نسخه های آپدیت این نرم افزار، فضای بیشتری را روی کامپیوتر اشغال میکند.
  • نمیتوان از این نرم افزار برای طرح های پیکسلی استفاده کرد.
کورل در او |Corel draw
نرم افزار کورل دراو ، یک نرم افزار گرافیکی برداری است که توسط شرکت "کورل" توسعه یافته و برای ویرایش تصاویر دو بعدی مانند پوستر و لوگو، برداری کردن تصاویر، ویرایش تصاویر برداری و ایجاد فونت های جدید کارایی دارد. این نرم افزار، برای زمینه های کسب و کار و تبلیغات و تهیه و ساخت انواع بروشور ، اسناد چاپی و خبرنامه هایی با طرح صفحه و افکت های خاص و نقاشی های پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد. 
یکی از مؤلفه ها و بخش های اصلی این نرم افزار ، قلمو هایی است که با استفاده از آنها ، به انواع تصاویر جزئیات اضافه شده و به آنها حالت واقعی میدهند. علاوه براین، فرم گرافیک هایی که با استفاده از این نرم افزارها کشیده میشوند، چند لایه بوده و طراح میتواند از آنها برای رنگ و سایه زدن استفاده کند. علاوه براین، طراح میتواند با کمک این نرم افزار پوسترها را به اندازه مورد نظر بزرگ و یا کوچک کند. مزیت این نرم افزار نسب به ایلاستریتر این است که طراح با  استفاده از آن میتواند، سریعتر به نتیجه دلخواه برسد. 
یکی از دلایل استفاده وسیع از این نرم افزار، وجود مزیت هایی است که کاربرد آن را بهینه کرده و عبارتند از:
  • هزینه خرید این نرم افزار در مقایسه با دیگر نرم افزارها کمتر است.
  • حجم این نرم افزار، کم بوده و جای زیادی روی سیستم اشغال نمیکند.
  • از این نرم افزار برای ویرایش عکس، صفحه بندی و ویرایش برداری استفاده میشود.
  • این نرم افزار قابلیت های زیادی داشته و یادگیری آن برای افراد مبتدی ساده است.
علاوه بر این مزیت ها، امکان دارد که معایبی نیز در این نرم افزار مشاهده شده و نظر گرافیست ها را به نرم افزارهای دیگر جلب کند. معایب این نرم افزار میتواند شامل :
  • اطلاعات مورد استفاده در آن، ابتدا باید پردازش شوند.
  • هنگام بزرگ کردن تصاویر، حتی کوچکترین اشتباهات نیز قابل مشاهده اندی.
  • نمیتوان از آن برای کد بندی فیلم ها در دنیای واقعی استفاده کرد.
  • استفاده از برخی از قلمو های آن دشوار است.
  • یادگیری گزینه های آن برای مبتدی ها دشوار به نظر میرسد.
  • نمیتوان از آن برای سیستم عامل مکینتاش استفاده کرد.

شرکت در دوره نرم افزار طراحی گرافیک موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به علاقمندان به این دوره کمک میکند تا با انواع نرم افزارهای کاربردی این حیطه آشنایی پیدا کرده و از مدرک نرم افزار طراحی گرافیک که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است برای، اهدافی مانند فعالیت و کار در مراکز طراحی گرافیک استفاده کنند. 

افترافکت
افترافکت، در سال 1372 شمسی توسط شرکت علوم و هنر (CoSA) در جزیره "رود" ایجاد شده و برای ردیابی، انیمیشن سازی و ترکیب مورد استفاده قرار گرفت. نرم افزار افترافکت ادوبی، دارای جلوه های بصری و دیجیتالی، گرافیک متحرک و برنامه های ترکیبی است که توسط سیستم هایی ادوبی توسعه یافته و برای پروسه پسا تولید فیلم  و برنامه های تلویزیونی استفاده شد. 
قابل ذکر است که این نرم افزار با توجه به نیاز افراد کاربرهای فراوان دارد. به عنوان مثال، گرافیست های حرفه ای از این نرم افزار برای، ایجاد، ترکیب و طراحی لایه های دو بعدی در فضای سه بعدی ، هنرمندان از آن برای ترکیب رندر های سه بعدی ، ویرایشگرهای فیلم از آن برای طراحی عنوان و انیماتورها از آن برای ساخت شخصیت های جذاب کارتونی دو بعدی استفاده کنند. 
به این نکته توجه داشته باشید که اگر چه این نرم افزار برای ویرایش فیلم و یا صفحه بندی مناسب نیست اما، نرم افزار فوق العاده ای بوده و میتوان بعد از ویرایش فیلم، از افکت ها موجود برای فیلم های مختلف استفاده کرد. علاوه بر این، این نرم افزار از سیستم لایه ها استفاده میکند. علی رغم ویژگی های خاص این نرم افزار، اما آنچه موجب انتخاب  یا رد یک نرم افزار میشود، وجود انواع مزیت ها و معایب شاخص آن است. مزیت ها و معایبی که گرافیست ها در  این نرم افزارها تشخیص داده اند به ترتیب شامل: 
مزیت ها
  • براحتی میتوان از این نرم افزار در کنار نرم افزارهای دیگر استفاده کرد.
  • با استفاده از این نرم افزار میتوان، میزان و شدت نور را در فواصل مشخص کنترل کرد.
  • این نرم افزار زمینه کنترل سه بعدی را فراهم میکند.
  • نتایج آن واقعی بوده و به سرعت به دست می آیند.
معایب
  • این نرم افزار به پردازشگر 64 بیت نیاز دارد.
  • باید برای خرید این نرم افزار هزینه چشمگیری را پرداخت کرد.
  • یادگیری این نرم افزار تا حدودی دشوار ست.
 

نرم افزارهای طراحی گرافیک چه کاربردی در تبلیغات محیطی دارند ؟ 

پیش از بررسی نقش نرم افزارهای طراحی گرافیک در تبلیغات محیطی ، ابتدا باید خود مفهوم تبلیغات محیطی را توضیح دهیم . تبلیغات محیطی، نوع خاصی از تبلیغات است که هدف از آنها کسب و ارتقا منافع محیطی، اقتصادی و اجتماعی از محصولات و خدمات ارایه شده به منظور ارزش دادن به رفتار مصرف کننده است.  
در کل، تبلیغات فرمت و گرافیک خاصی داشته و طراحان گرافیک لزوما باید عناصر خاصی را با هم ترکیب کنند تا بتوانند با استفاده از یک تبلیغ محصول را معرفی کرده و در عین حال نظر مشتریان را نیز جلب کنند. اما نکته قابل توجه در این نوع از تبلیغات این است که آنها باید کاملا نوآورانه و خلاقانه باشند و گرافیک و ظاهرشان هم متفاوت باشد. به این منظور، نرم افزارهای متفاوتی مانند کورل درا و، فتوشاپ، این دیزاین ، اکسل و ایلاستریتر در دسترس طراحان وجود دارد. 
اما، قابل ذکر است که از میان این نرم افزارها، صرفا نرم افزار این دیزاین و کوارک ایکس پرس |quark Xpress برای تبلیغات و صفحه بندی آن کارایی داشته و نتیجه استفاده از نرم افزارهای اشتباه، ساخت تبلیغات بی کیفیتی است که در توجیه و جلب نظر مشتریان موفق نخواهد بود.

 

آیا طراحان گرافیک لزوما باید در رشته گرافیک تحصیل کرده باشند ؟

به طور معمول، طراحان گرافیک در صورتی میتوانند نظر مشتری ها را به خود جلب کنند که، بتوانند هنر و تکنولوژی را به صورت همزمان با هم ترکیب کرده و از ایده ها و طرح های جدیدی برای ارتباط با مشتری استفاده کنند. غالبا، اکثر طراحان دارای خلاقیت و نوآوری هستند اما آنچه پایه و اساس موفقیت و پیشرفت کاری طراحان را تشکیل میدهد، میزان اطلاعات این افراد از علم طراحی و گرافیک ( و آشنایی با اصول صفحه آرایی، مبانی هنر های تجسمی ، رنگ شنا سی، خوشنویسی، انواع چاپ دستی ، عکاسی و مبانی تصویر سازی) است که از طریق تحصیل در رشته گرافیک به دست می آید. 

این دیزاین | InDesign
این دیزاین، نرم افزار چاپ و نشر است که توس سیستم "ادوبی" ساخته و ارایه شده است. این نرم افزار برای تهیه روزنامه، آگهی ، پوستر، بروشور، کتاب و انواع کتب های الکترونیکی استفاده میشود. علاوه بر این ، این نرم افزار برای نوشتن محتوای مناسب و کارآمد برای تبلت ها کارایی دارد. قابل ذکر است ک عمده کاربران این نرم افزار ،طراحان گرافیک و هنرمندان هستند که از آن برای صفحه بندی نشریات دوره ای، تهیه پوستر و رسانه های چاپی بهره میگیرند. 
علاوه بر این، این نرم افزار میتواند به منظور چاپ نشریات و مجلات دیجیتال و کتاب ها و انتخاب محتوای مناسب برای تبلت ها ، فرمت های SWF و EPUB ( استانداردی است که برای کتاب الکترونیکی کاربرد داشته و توسط  انجمن بین المللی انتشارات دیجیتال ایجاد شده است ) را پشتیبانی کند. همچنین، این نرم افزار توانایی پشتیبانی از فرمت های XML و نشانه های برنامه نویسی را نیز دارد. علاوه بر این، نرم افزار این دیزاین نیز دارای مزیت ها و معایب مشخصی است که موجب کاهش و یا افزایش کاربران آن میشود. مزیت ها و معایب این نرم افزار عبارتند از:  
مزیت ها 
  • میتواند تصاویر را شفاف و روشن کند.
  • با استفاده از این نرم افزار میتوان، عکس را به pdf  تبدیل کرد.
  • این نرم افزار، قابلیت رسم جدول رسم را دارد.
  • با این نرم افزار میتوان، متن و گرافیک را با هم ترکیب کرد.
  • ابزارهایی دارد که با استفاده از آن میتوان تصاویر را محو کرد.
  • یادگیری این نرم افزار برای مبتدی ها ساده و راحت است.
  • این نرم افزار میتواند فایل های pmd  ( تحلیلگر کد منبع باز ) را باز کرده و بخواند.
معایب
  • بعد از تعدیل فرمت متن، امکان دارد که تنظیم فاصله بین متن ها کمی زمان بر باشد.
  • ابزار آن برای ساخت طرح های گرافیکی محدود است.
  • با توجه به اینکه، این نرم افزار برای ویرایش عکس مناسب نیست بنابراین، ویرایش کلی عکس با آن امکان پذیر نیست.
  • تنها قابلیت این نرم افزار، صفحه آرایی یا تغییر فرمت مجلات و یا کتابها است.
  • ابزارهای گرافیکی آن قدرتمند نیستند.

دانشپذیران قبل از طراحی عکس دوره های آموزشی نرم افزار گرافیک را می گذرانند

بنابراین، افرادی میتوانند به عنوان طراح گرافیک در سازمان های رسمی انجام وظیفه کنند که، علاوه بر دریافت مدرک رشته گرافیک ( از طریق تحصیل در هنرستان ها و دانشگاه ها ) ، خلاقیت و نوآوری شان اثبات شده و دوره های عملی گرافیک را نیز گذرانده باشند تا به گذراندن درس پیش نیاز در دوره کارشناسی ، نیاز نداشته باشند.  
علاوه بر تحصیل در رشته گرافیک، طراحان گرافیک باید با نرم افزارهای طراحی گرافیک به روز و آپدیت شده آشنایی داشته و بتوانند وظایفی که به آنها واگذار میشود را به درستی انجام دهند. همچنین، این طراحان گرافیک میتوانند در انجمن های حرفه ای طراحی گرافیک و دوره هایی که برای آنها پیشنهاد شده شرکت کنند تا همیشه نسبت به آخرین نسخه های نرم افزارها و دانش و اطلاعات این حیطه آگاهی داشته باشند. این طراح ها باید بعد از فارغ التحصیلی مهارت ها زیر را به دست آورده باشند: 

  • باید بتوانند آثار هنری جالبی را خلق کرده و  نظر مشتری را به خود جلب کنند. 
  • باید بتوانند همزمان روی چند پروژه کار کرده و زمانشان را به خوبی مدیریت کنند.
  • باید با انواع مشتری ها و هنرمندان و دیگر طراحان ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که طرح شان توانسته پیام مورد نظر را منتقل کند. 
  • باید متفاوت بیاندیشند تا بتوانند ایده های ناب را به مشتری مرتبط کنند. 
  •  باید بتوانند از دیدگاه مشتری به اثر و کار نگاه کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند.
  • باید توانایی استفاده و به کارگیری انواع نرم افزارهای طراحی و دیگر نرم افزارهای مرتبط را داشته باشند.   

فارغ التحصیلان رشته گرافیک میتواند در رشته های متعددی با عنوان ناشر لغت نامه، کتاب و روزنامه، ارایه دهنده خدمات تبلیغات، ارایه دهنده خدمات طراحی و طراح مستقل فعالیت کنند و امکان دارد که سمت و جایگاهشان به طراح ارشد یا ناظر تغییر و ارتقا پیدا کند.
گذراندن دوره آموزش نرم افزار طراحی گرافیک موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به فارغ التحصیلان رشته گرافیک کمک میکند تا اطلاعات خود را تکمیل کرده و تجربیات جدیدی به دست آورند. علاوه بر این، گواهینامه نرم افزار طراحی گرافیک این موسسه بسیار معتبر بوده و دریافتن فرصت شغلی بهتر و کسب درآمد بیشتر توسط گرافیست ها موثر است. 

همین حالا در دوره نرم افزار طراحی گرافیک شرکت کنید

 

آیا طراحان گرافیک لزوما باید واحدهای عملی گذرانده باشند؟

رشته گرافیک هم مانند دیگر رشته های هنری دارای مجموعه ای واحدهای نظری و عملی است. دانشجویان هر کدام از مقاطع رشته هنر باید پیش از شروع طراحی طرح های خاص و سفارشی، ابتدا واحدها و درس های نظری را گذرانده و با مفاهیمی مانند خط ، نقطه، رنگ، تناسب طرح ها و خلاقیت آشنایی پیدا کرده و آنها را با رسم طرح های کوچک و معمولی تمرین کنند تا بتوانند عملا آنها در طرح هایشان به کار گیرند. 
علاوه بر واحدهای نظری، دانشجویان این رشته باید واحدهای عملی را گذرانده و آموخته هایشان را با استفاده از انواع نرم افزارهای متعدد نیز تمرین کرده تا نحوه ساخت هر کدام از طرح های گرافیکی شامل بروشور، آرم، کتاب های مصور، مجلات و صفحه آرایی و تبلیغ را فرا گرفته و بتوانند در محیط هایی مانند دفاتر چاپخانه ها، نشریات، لیتوگرافی   و انواع مراکز ارایه دهنده خدمات گرافیکی کار کنند. 

هزینه های گرافیک هر طرح چقدر است ؟

در کل، ایجاد و رسم طرح های گرافیکی کمی زمان بر بوده و استفاده از یک نرم افزار خاص برای طراحی یک شکل ، آرم و یا تبلیغ مشخص هم میتواند این زمان را افزایش داده و در نتیجه به افزایش هزینه طرح های گرافیکی ختم شود. علاوه بر این فاکتور، مواردی مانند تخصص فرد ، تعداد اصلاحات انجام شده و سایز و اندازه پروژه نیز میتواند بر میزان هزینه های طرح های گرافیکی تاثیر گذار باشد.
نکته مهم و قابل توجه در مورد هزینه ها طرح های گرافیکی این است که، هزینه و تعرفه این طرح های گرافیکی از قبل توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران مشخص شده و همه طراحانی که عضو این انجمن هستند، موظف به رعایت نرخ این طرح ها بوده و در غیر این صورت امکان دارد که پروانه کاری آنها باطل شده و قادر به ادامه کار در این زمینه نباشند. 
همچنین، خود طراحان گرافیک علاوه بر داشتن دید متفاوت، باید بتوانند نیاز و خواست مشتری را تشخیص داده، بدانند چگونه مجددا از طرح ها درآمد زایی کرده و از آنها برای طرح های دیگر بهره ببرند. در واقع، این چنین طراحان بسیار خلاق هستند و میتوانند در مدت زمان کوتاه ، جنس نیازهای مشتری را شناخته و به سرعت طرح مطلوب شان را بسازند. 

آیا طراحان گرافیک انجمن خاصی دارند ؟ 

هر یک از مشاغل موجود در کشور مان دارای صنف مشخصی است که در آن، شاغلان آن صنف دارای شخصیت حقیقی بوده و موظف هستند از اصول و تعرفه های قانونی صنف در کارشان استفاده کنند. طراحان گرافیک نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای صنفی هستند که "انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران" نامیده میشود. این انجمن صنفی توسط وزارت کار و امور اجتماعی و در سال 1376 به ثبت رسیده و به نوعی اولین انجمن مستقل طراحان محسوب میشود. علاوه بر این، هدف از ایجاد چنین صنفی ، رسمی کردن حرفه گرافیک و مشخص کردن جایگاه طراحان گرافیک است. طبق نظام نامه این انجمن، صرفا طراحان گرافیک میتوانند در این انجمن عضو شده و البته اعضای آن باید شرایط کیفی و کمی آن را بررسی کرده و بپذیرند تا به شخصیت حقیقی صنف تبدیل شوند. علاوه بر این، عمده فعالیت های این اعضا حرفه ای بوده و انجام آنها به معنای دستیابی به اهداف صنف است. 
یکی از رویداد هایی که همزمان با ایجاد چنین انجمنی اتفاق افتاد، نامگذاری روز 7 اردیبهشت به نام روز جهانی گرافیک توسط انجمن بین المللی طراحان گرافیک (AGI) بود که منجر به برگزار انواع نمایشگاه های طراحی و گرافیک در سراسر کشور شد

 

مدرک نرم افزار طراحی گرافیک از طرف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اعطا می شود

آینده شغلی طراحان گرافیک چطور است؟

  • طراحی گرافیک از جمله فعالیت هایی است که تا حد زیادی به پیشرفت تکنولوژی مرتبط بوده و هر چه نوع تکنولوژی های موجود در این زمینه گسترش پیدا کند، کار طراحان نیز به همان میزان بیشتر و متنوع تر میشود. علاوه بر این، هنگامی که این طراحان مهارت و توانمندی های خاص داشته و بتوانند به طور صحیحی از این نرم افزارها استفاده کنند، میزان درآمد شان هم افزایش پیدا میکند. بنابراین، طراحان گرافیک میتوانند با پیشرفت تکنولوژی ها، مشاغل متفاوتی مانند مشاغل زیر را عهده دار شده و در آنها موفقیت کسب کنند :  
  •  طراح موبایل : این طراحان باید برای سیستم های موبایل و تبلت برنامه نویسی کرده و هر دو جنبه زیبایی و  عملیاتی آن را در نظر داشته باشند.  
  • مدیر خدمات خلاق : این مدیران باید تجربیات کافی داشته زیرا به نوعی، رابط بین مدیران ارشد و افراد حرفه ای خلاق هستند.
  • طراح رابط کاربر : این طراح ها باید بتوانند با استفاده از رابط ها، کاربر را به داده ها و پروسه های قبلی مرتبط کنند. علاوه بر این، این طراح ها به کاربر کمک میکنند تا ارایه کدهایی که استانداردهای کاربرد پذیری را در اختیارشان میگذارد،  به اهدا فشان دست پیدا کنند.
  • طراحی حرکت: این طرح ها باید بتوانند با استفاده از مهارت های انیمیشنی خود، داستان ها مشخصی را به را به صورت بصری و حرکتی نشان دهند. 
  • طراح تجربه کاربر : هدف این طراح ایجاد تجارب رضایت بخش برای مخاطب بر اساس تحقیقات کاربر و تجزیه و تحلیل های انجام شده است. وظیفه این کاربر ها، مشخص کردن نقش شخصیت ها، استفاده از سنا ریو و نقش ها و دیگر ابزارها برای ایجاد تجربیات کاربری مثبت است. 
  • طراح بازاریابی ایمیلی : این مدیر باید با مدیران بازاریابی ، متخصصین ارتباطات و دیگر طراحان در ارتباط باشد تا بتواند ارتباط های ایمیلی را طراحی و اجرا کند. 

 

درآمد طراحان گرافیک چقدر است ؟

به طور معمول، طراحان گرافیک میتوانند در مراکز آموزشی، شرکت های تبلیغاتی و چاپخانه ها مشغول به کار شده و چند فعالیت را به صورت همزمان انجام داده و، البته با توجه به تفاوت حیطه کاری ، امکانات و سرعت و تجربه ، امکان دارد هر کدام از آنها سریعتر و یا کند تر به پایان برسد. علاوه بر این، درآمد طراحان گرافیک با توجه به همین حجم وظایف و نحوه و سرعت انجام آنها ، استفاده از ابزار و امکانات تخصصی و میزان تسلط به آنها و البته موثر بودن طرح تعیین میشود. علاوه بر این، نوع تخصص هر طراح و جایگاه و سمت او هم میتواند بر میزان درآمد او موثر باشد. 
امروزه با توجه به افزایش رشد شرکت های بازاریابی و تبلیغات و افزایش فعالیت هایی مانند طراحی روی جلد، چاپ انواع آگهی و بروشور، انجام صفحه آرایی برای انواع کتاب و مجلات و ....، به نظر میرسد که فرصت های شغلی برای این افراد بیش از پیش مهیا بوده و این به معنای رونق کاری و افزایش درآمد در دراز مدت است. لازم به ذکر است که از میان فارغ التحصیلان این رشته صرفا افرادی که مهارت ها و توانمندی های عملی خاص و  بیشماری داشته باشند میتوانند در این حوزه فعالیت مستمر و مفید داشته باشند. 

 

تبدیل شدن به یک طراح گرافیک چقدر زمان میبرد؟

یکی از رشته های گروه هنر که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و کاربردهای جدیدی هم برای آن تعریف شده، رشته گرافیک است. دانشجویان این رشته، علاوه بر گذراندن دوره ها و واحدهای درسی تخصصی، باید تعدادی هم واحد عملی گذرانده و درک و شناخت خود را از مفاهیم فراگرفته شده به نمایش بگذراند. علاوه بر این، آنها باید با حوزه هایی مانند نقاشی، طراحی صنعتی و عکاسی که با این رشته قرابت و نزدیکی خاص دارند نیز آشنایی پیدا کنند. 
بنابراین، تبدیل شدن به یک طراح گرافیکی که از عهده کارهای حرفه ای برآمده و بتواند کار خود را با بهترین کیفیت انجام دهد به این موضوع وابسته است که آیا فارغ التحصیلان این رشته ، در دوران تحصیل خود پروژه های عملی انجام داده و با تکنیک های تخصصی کار آشنا شده اند ، دوره هایی مانند صفحه آرایی، طراحی لوگو، بست بندی، تبلیغات، طراحی پوستر، خلاقیت و تصویر سازی را گذرانده و یا با نرم افزارهای این حیطه و کاربرد شان آشنایی کافی دارند
در صورتی که فارغ التحصیلان این رشته فقط به آموخته های  دانشگاهی خود اکتفا کنند، نمیتوانند مشغول به انجام کارهای رسمی و مهم شوند.

علاوه بر این، یادگیری اصول گرافیک برای این افراد کمی زمان بر خواهد بود و شاید بیش از یک یا دو سال طول بکشد بنابراین، آنها باید قبل از انجام هر پروژه ای ،در هر کدام از این موارد تجربه و مهارت کافی کسب کرده و استثنا های هر مورد را نیز فرا بگیرند تا آماده بازار کار حرفه ای شوند.
مزیت شرکت در دوره آموزش نرم افزار طراحی گرافیک موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان این است مدت زمان آموزش اصول و تکنیک های طراحی را کوتاه تر نموده و کیفیت آن را افزایش داده و با ارایه مدرک نرم افزار طراحی گرافیک که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، زمینه اشتغال سریع و کسب تجربه و درآمد قابل توجه را برای علاقمندان به این حوزه فراهم کرده است. 

 

طراحان گرافیک میتوانند در چه زمینه ها و رشته هایی فعالیت کنند ؟

با توجه به اینکه، طیف مهار هایی که یک طراح گرافیک باید بیاموزد بسیار متنوع است ، از عکاسی، تصویر سازی و صفحه آرایی تا چاپ و انتشارات و طراحی انواع آرم و لوگو، بنابراین، این افراد میتوانند بعد از کسب تجارب کافی  در هر کدام از این زمینه ها، به کار و فعالیت مشغول شوند. از جمله حیطه هایی که برای طراحان گرافیک مناسب است میتوان به مبانی هنرهای تجسمی، تبلیغات برای موسسات مختلف، طراحی دکوراسیون داخلی منازل، تهیه پوستر، تهیه عکس برای کتاب و انواع چاپ روی شیشه، کاشی و چینی اشاره کرد. 
علاوه بر این، در صورتی که این طراحان دانش و آگاهی خود را نسبت به رشته گرافیک و نرم افزارهای موجود در این زمینه افزایش دهند، میتوانند در سمت های دیگری نیز کارهای مفید و خلاقانه انجام دهند که شامل : 

  • کارگردان هنری : این افراد مسئول بخش بصری و دیداری انتشاراتی مانند مجله، روزنامه و فیلم هستند. علاوه بر این، آنها سعی میکنند تا طرح کلی را با استفاده کارکردن با افراد خلاق و اعمال دیدگاه های آنها انجام دهند.  
  • هنرمند چند رسانه ای : این هنرمندان به واسطه نقاشی و رندر آنها، انیمیشن، مدل های دو و سه بعدی و افکت های بصری برای فیلم ها، بازی ها و تلویزیون میسازد. 
  • طراح وب : این طراحان ، دانش گرافیکی و زبان برنامه نویسی را به هم ترکیب کرده و از آن برای ایجاد و ساخت صفحات وب بهره گرفته و تمام تلاش خو د را به سوی بهبود دستیابی به  بخش های مختلف وب سایت معطوف میکنند. قابل ذکر است که این فعالیت ها و مشاغل، تنها بخشی از فعالیت هایی است که یک طراح گرافیک میتواند انجام دهند و در واقع، میزان تجربیات و مهارت ها و آشنایی او با انواع نرم افزارها میتواند موقعیت و شغل یک طراح را تعیین کند. علاوه براین، در صورتی که این افراد در رشته های گرافیک کامپیوتری، ارتباط بصری، طراحی تبلیغات، طراحی صنعتی و تصویر سازی هم تحصیل کرده و مدرک هم دریافت کرده  باشند، باز هم میتوانند به عنوان یک طراح گرافیک انجام وظیفه کنند. 
  • قابل ذکر است که با توجه به توانمندی ها و مهارت های این طراحان، آنها میتوانند در طیف وسیعی از مشاغل مانند مهندس معمار، ویرایشگر فیلم ، کارگردان و مدیر فیلم، طراح تجربه کاربر، توسعه دهنده محصول و مسئول تولید هم انجام وظیفه کرده و ضمن کسب تجربه و دانش بیشتر، تجربیات خود را به دیگران نیز انتقال و آموزش دهند. 

 

آیا طراحان گرافیک میتوانند به صورت انفرادی فعالیت کنند ؟

 

طراحان گرافیک دارای مهارت ها و توانمندی های مشابهی هستند و میتوانند به صورت انفرادی و یا گروهی کار کنند. گاهی یک طراح گرافیک، به وجود تمام مهارت های تخصصی خود در خانه و به صورت انفرادی، کار کرده و با ساخت انواع گرافیک ها با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکند و گاهی هم ، امکان دارد که افراد یک تیم برای به دست آوردن نتایج دلخواه به صورت جداگانه کار کنند. مزیت این روش این است که هر فرد میتواند در آرامش از خلاقیت خود استفاده کند.
علاوه براین، طراحان گرافیک یک سازمان میتوانند از ابتدا و در مرحله طوفان فکری | brainstorming و طراحی ایده های مختلف با هم همکاری داشته و نتایج به دست آمده را با هم تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت به یک راه حل واحد برسند. البته، هنگامی که هر کدام از این افراد شرکت کننده در بارش مغزی صاحب تجربه و دانش کافی باشند، میتوان به نتایج سازنده ای دست یافت. 
نکته قابل تامل در این مورد این است که غالبا، مدیران شرکت ها ترجیح میدهند طراحان گرافیک به صورت انفرادی و گروهی انجام وظیفه نموده و مزیت های هر دو روش را درک کنند، در مورد توانایی ها و مهارت های خود مبالغه نکرده و مدام از استقلال کاری صحبت نکنند.

 

طراحان گرافیک چه وظایفی برعهده دارند؟ 

طراحان گرافیک افراد خلاقی هستند که باید بتوانند انواع مختلف مفاهیم بصری و علمی را با کمک دست و یا نرم افزارها بیان کرده، از طریق ارتباط با دیگران ایده های نو به دست آورده و در کارهای خود از آنها بهره برند و به این روش، مشتریان ر به سوی خود جلب و جذب کنند. علاوه بر این، آنها باید بتوانند برای انواع تبلیغات شامل بروشور، گزارش و مجله ، طرح و یا صفحه بندی خاصی را ارایه دهند. هر کدام از این طراحان گرافیک با توجه به نقش خود در امور گرافیک یک سازمان میتواند وظایفی را برعهده گیرد که به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم:

  • ارتباط با مشتری و یا مدیر هنری یک سازمان برای تعیین نوع و حوزه پروژه طراحی
  • ایجاد و رسم مؤلفه های بصری مانند لوگو و تصاویر اصلی 
  • اجرا و اعمال تغییرات پیشنهادی توسط مشتری
  • طراحی صفحه بندی و انتخاب رنگ برای استفاده در طرح مورد نظر
  • بررسی اشتباهات احتمالی طرح ها پیش از کپی گرفتن و چاپ کردن
  • توضیح مفهوم طرح برای مشتری
  • استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس و صفحه بندی برای ایجاد طرح

قابل ذکر است که امکان دارد این وظایف با توجه به تحصیلات، تخصص و سابقه کار و البته پروژه، کمتر و یا بیشتر شود و حتی برای انجام دادن آن، چند طراح با هم همکاری کنند. 

 

چه تفاوتی میان طراحان گرافیک وب و چاپ وجود دارد ؟

غالبا، فعالیت هایی که طراحان وب و طراح های چاپی انجام میدهند از نظر نوع تکنولوژی، نوع رسانه، رنگ ، مخاطب و شغل با هم تفاوت دارند و همین امر موجب شده تا نتیجه کار نیز به کلی متفاوت باشد. در اینجا،  تفاوت های این دو را به طور مختصر بر می شما ریم : 

طراحان چاپی
  • حیطه کاری این طراحان برای بسته بندی انواع محصولات خاص و متنوع، کارت های معرفی کسب و کار، طراحی لوگو و انجام تبلیغات مجلات است.
  • از پیام های تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات استفاده شده و مشتری ها با محصول فیزیکی و انواع ویژگی های آن آشنا میشوند.
  • در طراحی چاپی و برای نوشتن محتوای وب سایت ، از عناصر طراحی شامل خط، شکل، تایپ و رنگ استفاده میشود.
  • فضای موجود در طرحی چاپی بر حسب اینچ اندازه گیری میشود.
  • برای رنگ وب سایت ها و در طراحی چاپی باید، سیستم رنگ RGB, CMYK, HSV را در نظر داشت.
  • این طراحان باید از آخرین یافته های موجود در روند چاپ مطلع باشند تا بهترین نتیجه را به دست آورند.
 طراحان وب 
  • این طراحان برای کار خود روی تبلیغات بنری ، وب سایت های استاندارد HTML  و وب سایت های فلش کار میکنند.
  • مخاطب های این نوع از طراحان افراد هستند که با وب آشنایی دارند و طراح تلاش میکند تا مخاطب را در سایت نگه دارد. علاوه بر این، سایت دارای صدا و انیمیشن است.
  • فضا با استفاده از پیکسل اندازه گیری میشود.
  • این طراحان باید با نرم افزارهایی که با استفاده از آن میتوان طرح های موثر کشید، آشنایی داشته باشند.
  • میان رنگ ها روی صفحه و کاغذ تفاوت چشمگیری وجود دارد.

به تفاوت های طراحان وب و چاپ در آموزش پرداخته شده است

 

آینده گرافیک به کجا ختم میشود ؟

در واقع آینده گرافیک، فقط به پیشرفت سخت افزارها و نرم افزارهای جدید و روندها و اشکال بصری ختم نشده بلکه، طراحی گرافیک در طی چند سال آینده ورای محیط های مصنوعی ارتقا پیدا کرده، سیستم های تجربی پیچیده شده و سمت ها و جایگاه های شغلی بالاتری شکل میگیرند. علاوه بر این، این طور پیش بینی شده که در چند سال آینده، ماشین های طراحی به وجود آمده  و کارها و مشاغلی که طراحان به آن مشغول هستند، دیگر وجود نخواهند داشت. 
در سال 2033، گرافیک بیشتر روی زمینه های پرینت سه بعدی و وب متمرکز شده و از این جهت، علاقمندان به این دو حوزه باید اصول این فعالیت ها را فرا بگیرن تا بتوانند در مشاغل مرتبط با این دو زمینه تخصص لازم را به دست آورند. 

 

همین حالا در دوره نرم افزار طراحی گرافیک شرکت کنید

 

برگزارکننده: موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل دوره ها

بسته آموزشی 1: نرم افزار فتوشاپ:

سطح اول-مقدماتی

  •  - طراحی پشت زمینه (۱)
  • مقدمه - پشت زمینه Vista Aurora - پشت زمینه رنگین کمانی - طراحی آبستره - رنگ آمیزی آبستره
  • ۲ - طراحی پشت زمینه (۲)
  • ایجاد طرح کیهانی - رنگ آمیزی طرح کیهانی - ایجاد پشت زمینه توسط Brushها
  • ۳ - افزودن تابش
  • افزودن پرتوهای نور - ایجاد تابش صبحگاهی
  • ۴ - افزودن جلوه های طبیعی
  • افزودن رنگین کمان - تبدیل تصویر آفتابی به برفی (۱) - تبدیل تصویر آفتابی به برفی (۲) - افزودن مه - حذف مه - افزودن باران
  • ۵ - درج بازتاب و رنگ
  • ایجاد بازتاب مناظر روی عینک (۱) - ایجاد بازتاب مناظر روی عینک (۲) - رنگین کمانی کردن چشم ها
  • ۶ - دستکاری رنگ ها
  • یکپارچه سازی رنگ تصاویر- قدیمی کردن تصاویر - ایجاد افکت (Sepia (۱ - ایجاد افکت (Sepia (۲ - ایجاد Blueprint - بهینه سازی Blueprint
  • ۷ - قاب بندی تصاویر
  • افزودن قاب به تصویر - ایجاد Photo Cutout - تبدیل تصویر به پانل های عمودی - مدیریت پانل های عمودی - افزودن تابلوی تبلیغاتی - بهینه سازی تابلوی تبلیغاتی
  • ۸ - طراحی افکت شبکه ای
  • ایجاد افکت شبکه ای - ویرایش و رنگ آمیزی شبکه ها
  • ۹ - طراحی انواع منو
  • طراحی عنوان منو - طراحی گزینه های منو - ایجاد Navigation Bar - طراحی حالت Hover دکمه ها
  • ۱۰ - ایجاد دکمه های وب
  • طراحی Globe Button - ویرایش Globe Button - افزودن جزئیات به Globe Button  - طراحی دکمه های وب - افزودن جزئیات به دکمه
  • ۱۱ - طراحی فرم
  • مقدمات طراحی فرم - طراحی قاب فرم - افزودن فیلد به فرم - فیلد نام کاربری - فیلد کلمه عبور
  • ۱۲ - تکمیل ساختار فرم
  • کنترل اطلاعات ورودی (۱) - کنترل اطلاعات ورودی (۲) - طراحی دکمه های فرم - تکمیل دکمه های فرم
  • ۱۳ - طراحی سایت
  • طراحی منو سایت - افزودن لوگو و کادر جستجو - ایجاد دکمه های کنترلی - درج محتوایی سایت
  • ۱۴ - تکنیک های کار با پرده سبز
  • کار با پرده سبز - پرده سبز و تصاویر Transparent
  • ۱۵ - کار بر روی تصاویر پشت زمینه
  • تغییر تونالیته تصاویر - طراحی افکت ذره بین - تغییر پشت زمینه تصاویر - طراحی (Polyscape (۱ - طراحی (Polyscape (۲
  • ۱۶ - کار با ویدیوها
  • محیط کاری Motion - ویرایش فایل های ویدیویی - افزودن Trackهای جدید - افزودن متن به ویدیو - ویژگی های Trackها - تهیه خروجی
  • ۱۷ - کار با فایل های Gif
  • مقدمات طراحی Loader - طراحی پره های Loader - ویرایش پره های Loader - کنترل رنگ پره ها - متحرک سازی Loader
  • ۱۸ - روتوش تصاویر
  • روتوش حرفه ای صورت (۱) - روتوش حرفه ای صورت (۲) - روتوش تصاویر به روش قدیمی تر
  • ۱۹ - بهینه سازی تصاویر
  • افزایش کیفیت پوست - کاهش میزان کک و مک - سفید کردن دندان ها
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون

سطح دوم-متوسط

  • ۱ - گریم و آرایش
  • گریم و آرایش (۱) - گریم و آرایش (۲)
  • ۲ - آرایش فانتزی چشم
  • ۳ - طراحی افکت Porcelain
  • ایجاد افکت Porcelain - تکمیل افکت Porcelain
  • ۴ - دستکاری پرتره
  • تبدیل پرتره به نقاشی مداد - ایجاد نقاشی از پرتره - افزودن چین و چروک های Dramatic
  • ۵ - ایجاد انواع پرتره
  • ایجاد پرتره Emotional - ایجاد پرتره فانتزی - افزودن جزئیات به پرتره فانتزی - تکمیل پرتره فانتزی - ایجاد پرتره توسط کاراکترهای متنی
  • ۶ - ترکیب پرتره و تصاویر
  • ترکیب پرتره و تصاویر (۱) - ترکیب پرتره و تصاویر (۲) - ترکیب پرتره و تصاویر (۳)
  • ۷ - کار بر روی رنگ تصاویر
  • رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید - ایجاد افکت Vintage
  • ۸ - تبدیل تصویر به Lego
  • ایجاد الگوی Lego - تبدیل تصویر به Lego
  • ۹ - افکت متلاشی شدن تصویر
  • افکت متلاشی شدن تصویر (۱) - افکت متلاشی شدن تصویر (۲)
  • ۱۰ - طراحی متون دو بعدی
  • ایجاد متن متالیک - تکمیل متن متالیک - افکت جوهر خیس
  • ۱۱ - طراحی متن طلایی
  • ایجاد بافت اولیه - ایجاد پشت زمینه متن - افزودن سایه به متن - افزودن نور و جزئیات به متن - کار با افکت Lens Flare
  • ۱۲ - طراحی متن فلزی
  • ایجاد و درج بافت فلزی - ایجاد پرچ ها - افزودن پشت زمینه و جزئیات
  • ۱۳ - طراحی کاراکترها
  • طراحی کاراکتر اولیه - ایجاد حالت سه بعدی - افزودن افکت نور - طراحی بافت زمین - افزودن ابر به صحنه - تکمیل جزئیات طرح
  • ۱۴ - تایپوگرافی دو بعدی
  • طراحی اعداد - طراحی پوسترها
  • ۱۵ - ایجاد متن سه بعدی
  • طراحی کاراکترهای متنی - افزودن Material به متن - ایجاد رندر اولیه - ویرایش جزئیات متنی - تکمیل متن سه بعدی
  • ۱۶ - طراحی متن Christmas
  • طراحی بافت و درج متن - سه بعدی کردن متن - ذخیره و اعمال Material - تفکیک کاراکترها و تنظیم نور - رندر صحنه سه بعدی - افزودن جزئیات به کاراکترها
  • ۱۷ - متن استوانه ای سه بعدی
  • درج و بازسازی کاراکترها - کار در محیط سه بعدی - درج و تنظیم Materialها - نورپردازی و رندر صحنه
  • ۱۸ - طراحی متن شناور روی آب
  • درج و سه بعدی سازی متن - اعمال Material بر روی متن - ایجاد نور و انعکاس - تکمیل طراحی متن
  • ۱۹ - طراحی متن چوبی سه بعدی
  • درج متن و اعمال بافت - مدیریت صحنه سه بعدی - نورپردازی و رندر - کنترل تنظیمات رنگ تصویر
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون

سطح سوم-پیشرفته

  •  1- طراحی تابلوی سه بعدی
  • طراحی اشکال اولیه – سه بعدی کردن اشکال
  • ۲ - درج Material و نور
  • درج Material چوب و فلز – درج Material سایر قسمت ها – تنظیمات نور محیط
  • ۳ - ایجاد تصاویر شیشه ای
  • درج و ویرایش تصاویر – ایجاد حالت شیشه ای
  • ۴ - ایجاد بازتاب مناظر
  • ایجاد تصویر انعکاسی – درج بافت آب – تنظیم کیفیت بازتاب
  • ۵ - طراحی پازل
  • ۶ - ایجاد حالت متلاشی شدن
  • طراحی تصویر پشت زمینه – درج و بهینه سازی تصویر – ایجاد دنباله ها – کنترل تنظیمات دنباله ها
  • ۷ - تکرار متناوب تصویر (۱)
  • تصحیح تصویر اولیه – ایجاد حفره اولیه – بافت دهی به حفره – افزودن جزئیات به حفره
  • ۸ - تکرار متناوب تصویر (۲)
  • ایجاد تصویر پشت زمینه – افزودن برش ها – افزودن قطعه نهایی
  • ۹ - درج بافت بر روی سطوح ناصاف
  • اصلاح تصاویر اولیه – ترکیب تصاویر – برجسته سازی تصویر – تنظیم رنگ و تکمیل طرح
  • ۱۰ - افزودن آتش به تصویر
  • طراحی Background ترکیبی – افزودن عناصر و تنظیمات رنگی – افزودن آتش – بهینه سازی آتش
  • ۱۱ - طراحی اتاق مرموز (۱)
  • طراحی دیوارها – درج بافت دیوارها و زمین – افزودن نرده
  • ۱۲ - طراحی اتاق مرموز (۲)
  • تنظیمات نور و رنگ – افزودن کاراکتر به صحنه – درج جلوه های نوری
  • ۱۳ - خلق تصویر ماهیگیر و دریاچه (۱)
  • ساخت تصویر پشت زمینه – تکمیل تصویر پشت زمینه – افزودن تصویر ماهیگیر
  • ۱۴ - خلق تصویر ماهیگیر و دریاچه (۲)
  • افزودن نور، رنگ و روشنایی – درج عناصر و تکمیل پروژه
  • ۱۵ - خلق مناظر طبیعی (۱)
  • ایجاد صخره اولیه – ترکیب تصاویر صخره ها – درج پشت زمینه صخره ها – کنترل رنگ و روشنایی تصویر – ایجاد صخره های Foreground – افزودن صخره به Background
  • ۱۶ - خلق مناظر طبیعی (۲)
  • افزودن آبشار – افزودن ساختمان – افزودن درخت و کاراکتر – افزودن ماه – افزودن پل – افزودن جزئیات به صحنه
  • ۱۷ - طراحی پوستر کارتونی
  • ایجاد پشت زمینه پوستر – کنترل تنظیمات طراحی اولیه – افزودن متن به پوستر – قالب بندی متن پوستر
  • ۱۸ - طراحی پوستر کیهانی
  • طراحی Background پوستر – افزودن ابر به صحنه – افزودن نور و تابش
  • ۱۹ - طراحی پوستر فیلم
  • ایجاد و بهینه سازی Background – افزودن عناصر به پوستر
  • ۲۰ - آزمون های عملی
  • ۶ دوره آزمون عملی
  •  

بسته آموزشی 2 : نرم افزار صفحه آرایی InDesign

فصل اول (مقدماتی)

  • ۱ - مقدمه
  • مقدمه - شروع کار با برنامه
  • ۲ - ایجاد و ذخیره یک سند
  • ایجاد یک سند جدید - آشنایی با تنظیمات یک سند - ایجاد Preset - ذخیره کردن یک سند
  • ۳ - کار با پانل ها
  • ۴ - کار با Workspaceها
  • کار با Workspaceهای پیش فرض - ایجاد محیط کاری سفارشی
  • ۵ - پانل Pages
  • آشنایی با پانل Pages - درج، ویرایش و حذف صفحات
  • ۶ - پیمایش صفحات
  • پیمایش صفحات (۱) - پیمایش صفحات (۲)
  • ۷ - تغییر بزرگ نمایی
  • افزایش و کاهش بزرگ نمایی - سایر روش های بزرگ نمایی
  • ۸ - مدیریت همزمان چند سند
  • ۹ - کار با پانل Tools
  • کار با پانل Tools (١) - کار با پانل Tools (٢) - کار با پانل Tools (٣)
  • ۱۰ - ترسیم اشکال
  • ۱۱ - ویرایش اشکال
  • ابزار Selection - دستورات Undo، Redo و Revert - تغییر شکل Object های ترسیمی - تغییر ظاهر زوایای Objectها - چرخاندن و کج کردن Objectها - ابزارهای تغییر اندازه
  • ۱۲ - ترسیم و ویرایش مسیر
  • کار با ابزار Pen- ابزارهای ویرایش اشکال و مسیرها - ابزار Pencil
  • ۱۳ - درج متن
  • درج متن در سند - وارد کردن سریع متن - وارد کردن همزمان چندین فایل متنی
  • ۱۴ - تنظیمات و ویرایش متن
  • تنظیمات وارد کردن متن - پیوند دادن کادرهای متنی - ویرایش متن
  • ۱۵ - کار با Place Holderها
  • ۱۶ - تنظیم رنگ
  • کار با دو گزینه Fill و Stroke - کار با پانل Swatches
  • ۱۷ - کار با پانل Color
  • کار با پانل Color (١) - کار با پانل Color (٢)
  • ۱۸ - پانل Swatches
  • افزودن رنگ به پانل Swatches - ویرایش، حذف و فراخوانی رنگ ها
  • ۱۹ - کار با پانل Stroke
  • ۲۰ - درج و ویرایش گرادیان ها
  • کار با گرادیان ها - اصول ویرایشی گرادیان ها
  • ۲۱ - گروه بندی و مرتب سازی
  • گروه بندی Objectها - ترتیب قرارگیری Objectها
  • ۲۲ - کار با خط کش ها
  • کار با خط کش ها - تنظیمات اندازه گیری
  • ۲۳ - درج و ویرایش خطوط راهنما
  • درج خطوط راهنما - ویرایش خطوط راهنما - ترازبندی توسط خطوط راهنما - تغییر رنگ و حذف خطوط راهنما
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل دوم (متوسط)

  • ۱ - حالت های نمایش اسناد
  • تنظیمات نمایش و پیش نمایش - حالت های نمایش اسناد
  • ۲ - چرخاندن و تغییر اندازه صفحات
  • چرخاندن صفحه - تغییر اندازه صفحات - تنظیم Reference Point
  • ۳ - کار با صفحه Master
  • ایجاد یک صفحه Master - افزودن Objectها به صفحه Master
  • ۴ - تشخیص و تغییر Objectها
  • تشخیص Objectهای صفحه Master - تغییر Objectهای صفحه Master
  • ۵ - شماره گذاری صفحات
  • افزودن شماره صفحات - شماره گذاری بر اساس Section
  • ۶ - تنظیم حاشیه ها
  • ۷ - آشنایی با Bleed و Slug
  • مفاهیم Bleed و Slug - کار با دو نمای Bleed و Slug
  • ۸ - درج و ویرایش تصویر
  • وارد کردن تصویر - ویرایش تصویر (۱) - ویرایش تصویر (۲)
  • ۹ - کار با پانل Link
  • ۱۰ - ویرایش پیشرفته تصاویر
  • Embed کردن تصاویر - ویرایش تصویر در سایر نرم افزارها - تنظیم کیفیت نمایش
  • ۱۱ - ویرایش پیشرفته متن
  • کار با Story Editor - کار با پانل Info
  • ۱۲ - درج و ویرایش متن بر روی مسیر
  • درج متن بر روی یک مسیر - ویرایش متن یک مسیر
  • ۱۳ - تنظیمات کادرهای متنی
  • تنظیم خصوصیات کادرهای متنی (۱) - تنظیم خصوصیات کادرهای متنی (۲) - تنظیمات Baseline و Auto Size
  • ۱۴ - کادر متنی مرجع
  • ایجاد کادر متنی مرجع - ویرایش کادر متنی مرجع
  • ۱۵ - اصول قالب بندی کاراکترها
  • قالب بندی کاراکترها (۱) - قالب بندی کاراکترها (۲) - ایجاد یک Character Style - کار با Find Change
  • ۱۶ - کاراکترهای متنی خاص
  • کارکترهای متنی خاص - کار با Glyphها
  • ۱۷ - پانل Text Wrap
  • کار با پانل Text Wrap - تنظیمات پانل Text Wrap (١) - تنظیمات پانل Text Wrap (٢)
  • ۱۸ - کار با لایه ها
  • ایجاد لایه ها - اصول ویرایشی لایه ها (۱) - اصول ویرایشی لایه ها (۲)
  • ۱۹ - ترازبندی Objectها
  • نقش خطوط هوشمند - پانل Align (١) - پانل Align (١)
  • ۲۰ - تکثیر Objectها
  • کپی کردن Objectها - ابزار Conveyer
  • ۲۱ - تنظیمات پانل Conveyer
  • تنظیمات پانل Conveyer (١) - تنظیمات پانل Conveyer (١)
  • ۲۲ - پیوند Objectها
  • اتصال Objectهای اصلی و کپی شده - تغییرات Objectهای کپی شده
  • ۲۳ - اتصال تصویر به متن
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل سوم (پیشرفته)

  • ۱ - قالب بندی پاراگراف ها
  • قالب بندی پاراگراف ها (١) - قالب بندی پاراگراف ها (٢)
  • ۲ - تغییر تعداد ستون ها
  • تقسیم یک پاراگراف به چندین ستون - گسترش دادن عنوان مطلب
  • ۳ - قالب بندی پیشرفته
  • افزودن پانویس - بولت و شماره گذاری خطوط - تنظیمات بولت و شماره گذاری - افزودن خطوط قاعده
  • ۴ - کار با Paragraph Styleها
  • ایجاد یک Paragraph Style - ویرایش یک Paragraph Style - کار با ابزار Eyedropper - کار با Quick Apply
  • ۵ - کار با کتابخانه ها
  • مبانی کار با کتابخانه ها - ایجاد یک کتابخانه - اصول ویرایشی کتابخانه - ویژگی Snippet
  • ۶ - کار با افکت ها (١)
  • تنظیم شفافیت - درج سایه بر روی Object
  • ۷ - کار با افکت ها (٢)
  • سایه درونی و تابش بیرونی - تابش درونی و برجسته سازی - سایر افکت ها - ایجاد یک Object Style
  • ۸ - ابزار Page Gap
  • ۹ - ایجاد یک Alternate Layout
  • ایجاد یک Alternate Layout
  • ۱۰ - ویژگی Liquid Page Rule
  • ویژگی Liquid Page Rule (١) - ویژگی Liquid Page Rule (٢) - ویژگی Liquid Page Rule (٣)
  • ۱۱ - کار با Alternate Layoutها
  • تغییر در نسخه مرجع - دسته بندی قالب های متنی
  • ۱۲ - ایجاد جدول
  • ایجاد جدول (١) - ایجاد جدول (٢) - تبدیل متن به جدول
  • ۱۳ - ویرایش جدول
  • ویرایش ردیف ها - ویرایش ستون ها - ادغام و تقسیم سلول ها
  • ۱۴ - قالب بندی جدول
  • تنظیمات عمومی جدول - تنظیمات سلول های جدول
  • ۱۵ - افزودن Header و Footer
  • افزودن Header و Footer
  • ۱۶ - ایجاد فایل خروجی
  • چک کردن نهایی یک سند - پیش نمایش تفکیک رنگ - ایجاد یک Package
  • ۱۷ - تنظیمات چاپ
  • تنظیمات چاپ (١) - تنظیمات چاپ (٢) - چاپ یک Booklet
  • ۱۸ - کار با اسناد Interactive
  • ۱۹ - کار با Hyperlinkها
  • ایجاد Hyperlinkها (١) - ایجاد Hyperlinkها (٢) - استفاده از Hyperlinkها
  • ۲۰ - کار با Bookmarkها
  • ۲۱ - کار با دکمه ها
  • ایجاد یک دکمه - دستورات دکمه ها (١) - دستورات دکمه ها (٢) - تنظیمات دکمه ها - حالت های نمایشی دکمه ها
  • ۲۲ - درج انیمیشن
  • درج انیمیشن بر روی Objectها - درج انیمیشن بر روی صفحات
  • ۲۳ - ایجاد فایل خروجی
  • ایجاد یک Interactive PDF - ایجاد یک فایل SWF
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

بسته آموزشی 3 : نرم افزار CorelDRAW

فصل اول (مقدماتی)

  • ۱ - آشنایی با نرم افزار
  • مقدمه - آشنایی با نرم افزار CorelDRAW - سربرگ های کادر Welcome Screen
  • ۲ - استفاده از محیط کاری
  • محیط کاری - کار با پانل ها 
  • ۳ - ایجاد محیط های کاری سفارشی
  • محیط کاری سفارشی - تهیه خروجی از محیط کاری
  • ۴ - کار با اسناد
  • ذخیره یک سند - ایجاد یک سند 
  • ۵ - کار با الگوها
  • ۶ - کار با صفحات
  • کار با صفحات - مرور صفحات و حذف آنها 
  • ۷ - تغییر ابعاد و بزرگ نمایی صفحه
  • تغییر ابعاد صفحه - ابزار Zoom
  • ۸ - تصاویر Vector و Bitmap
  • ۹ - ترسیم مربع و مستطیل
  • ابزار Rectangle - انتخاب و تغییر ابعاد Object - ابزار 3-Point Rectangle
  • ۱۰ - اصول ویرایشی Objectها (۱)
  • چرخاندن و کج کردن Objectها - کپی کردن Objectها 
  • ۱۱ - اصول ویرایشی Objectها (۲)
  • دستورات Undo ،Redo و Repeat - تغییر مشخصات Objectها - سایر تنظیمات اشکال 
  • ۱۲ - تغییر رنگ Objectها
  • ۱۳ - ترسیم دایره و بیضی
  • ابزار Ellipse - ابزار 3-Point Ellips
  • ۱۴ - ابزارهای طراحی (۱)
  • ابزارهای Polygon ،Star و Complex Star - ابزارهای Graph Paper و Spiral 
  • ۱۵ - ابزارهای طراحی (۲)
  • ابزار Drawing Smart - ابزار Shape - ابزار Basic Shapes 
  • ۱۶ - ابزارهای اتصال
  • ۱۷ - ترسیم خطوط و منحنی ها
  • ترسیم خطوط و منحنی ها توسط ابزار Freehand - ابزارهای 2-Point Line ،Bezier و Pen - ابزارهای B-Spline ،Polyline و 3-Point Curve
  • ۱۸ - ویرایش منحنی ها
  • ویرایش منحنی ها (۱)، (۲)٬ (۳) - تبدیل اشکال به منحنی
  • ۱۹ - خطوط راهنما
  • ایجاد خطوط راهنما - خطوط راهنمای مورب - نمایش خطوط راهنما - خطوط راهنمای پیش ساخته 
  • ۲۰ - خطوط شبکه ای
  • ۲۱ - قابلیت Snap
  • قابلیت Snap - جابجایی Objectها 
  • ۲۲ - مدیریت Objectها
  • کپی کردن خصوصیات یک Object - دستورات Duplicate و Clone - دستور Step And Repeat
  • ۲۳ - خطوط ترازبندی
  • خطوط ترازبندی - طراحی یک برگ
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل دوم (متوسط)

  • ۱ - ابزارهای Dimension
  • ابزارهای Dimension - تنظیمات خطوط اندازه گذاری (۱)٬ (۲) - سایر ابزارهای Dimension 
  • ۲ - کار با لایه ها
  • پانل Object Manager - ایجاد لایه های جدید و انتقال Objectها - خصوصیات لایه ها - انتخاب Objectها در چندین لایه 
  • ۳ - چیدمان و ترازبندی Objectها
  • تغییر چیدمان Objectها - ترازبندی Objectها 
  • ۴ - توزیع و گروه بندی Objectها
  • توزیع Objectها - گروه بندی Objectها 
  • ۵ - متون هنری
  • ۶ - درج متن بر روی مسیر
  • درج متن بر روی مسیر - حذف مسیر ایجاد شده برای متن - فرمت بندی متون هنری
  • ۷ - پانل Object Properties
  • پانل Object Properties (١)، (٢)
  • ۸ - ویرایش متن
  • ۹ - متون پاراگرافی
  • متون پاراگرافی - تغییر مشخصات متون پاراگرافی
  • ۱۰ - تنظیمات متن
  • متون بولت دار - مشخصه Drop Cap - Tab گذاری - درج Place Holderها
  • ۱۱ - شماره گذاری صفحات
  • شماره گذاری صفحات
  • ۱۲ - جستجو و جایگزینی
  • جستجو و جایگزینی متون - جستجو و جایگزینی Objectها
  • ۱۳ - بررسی املایی
  • بررسی املایی - مشخصه Quick Correct
  • ۱۴ - جستجوی فونت
  • ۱۵ - ترسیم جداول - روش نخست
  • ترسیم جداول - روش نخست - وارد کردن داده ها در جدول - تنظیمات کلید Tab در جدول
  • ۱۶ - تنظیمات جداول
  • تنظیمات جدول - روش نخست - تقسیم و ترکیب سلول ها
  • ۱۷ - ترسیم جداول - روش دوم
  • درج جدول - روش دوم - تنظیمات جدول - روش دوم - تبدیل جدول به متن
  • ۱۸ - پالت های رنگ
  • پالت های رنگ - ایجاد یک پالت رنگ سفارشی - ویرایش پالت رنگ 
  • ۱۹ - هارمونی رنگ
  • هارمونی رنگ - استفاده از Color Style
  • ۲۰ - رنگ آمیزی
  • ابزار Fill (١)٬ (٢) - رنگ آمیزی برگ - رنگ آمیزی خطوط پیرامون Object
  • ۲۱ - ابزار EyeDropper
  • ابزار EyeDropper - ابزار EyeDropper Attributes
  • ۲۲ - ابزار Smart Fill
  • ۲۳ - کار با Symbolها
  • ایجاد Symbol - کتابخانه Symbol
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل سوم (پیشرفته)

  • ۱ - Styleها
  • کار با Styleها - ویرایش Styleها
  • ۲ - ابزارهای مجموعه Brush
  • ابزارهای Smudge Brush و Roughen Brush - ابزار Free Transform - سایر ابزارهای مجموعه Brush
  • ۳ - وارد کردن تصاویر
  • ۴ - ویرایش تصاویر
  • ویرایش تصاویر - تنظیم کنتراست و میزان روشنایی تصویر - استفاده از دستور Smart Carver - ابزار Crop - تنظیم قاب تصویر
  • ۵ - افکت های تصاویر
  • افکت های گروه 3D - افکت های، Art Strokes Blur و Color Transform - افکت های Creative ،Distort Noise و Sharpen
  • ۶ - ایجاد و ویرایش Bitmapها
  • تبدیل Objectها به تصاویر Bitmap - Trace کردن تصاویر Bitmap - دستور Cutout Lab
  • ۷ - پانل Shaping
  • ۸ - دستور Powerclip
  • دستور Powerclip - تنظیمات Powerclip 
  • ۹ - ابزار تعاملی Blend
  • ابزار تعاملی Blend - تنظیمات ابزار Blend (١)٬ (٢)
  • ۱۰ - ابزارهای تعاملی Contour و Distort
  • ابزار تعاملی Contour - ابزار تعاملی Distort
  • ۱۱ - ابزار تعاملی Drop Shadow
  • ابزار تعاملی Drop Shadow - ایجاد یک پازل
  • ۱۲ - ابزارهای ویرایشی Objectها
  • ابزار Envelope - ابزار Extrude
  • ۱۳ - ابزار Transparency
  • ابزار Transparency - ترسیم رگ برگ ها - ترسیم حباب
  • ۱۴ - پانل Chamfer/Scallop/Fillet
  • پانل Chamfer/Scallop/Fillet
  • ۱۵ - ابزارهای Fill
  • ابزارهای Interactive Fill - ابزار Mesh Fill
  • ۱۶ - آینه کردن Objectها
  • ۱۷ - حالت Perspective
  • اعمال حالت Perspective - ترکیب دستورات Perspective و Extrude
  • ۱۸ - دستورات Lens و Bevel
  • دستور Lens - دستور Bevel
  • ۱۹ - حالت های نمایشی
  • حالت های نمایشی - پیش نمایش کار
  • ۲۰ - سفارشی کردن نرم افزار
  • پانل View Manager - نوار ابزارها و منوهای سفارشی
  • ۲۱ - پیش نمایش چاپ
  • پیش نمایش چاپ (۱) و (۲)
  • ۲۲ - تنظیمات چاپ
  • تنظیمات چاپ (۱) و (۲)
  • ۲۳ - ایجاد خروجی
  • تهیه خروجی از کل فایل - تهیه خروجی از قسمتی از فایل - تهیه خروجی با فرمت PDF
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

 

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در فن پردازان