بهترین تخصص های MBA برای مهاجرت

مدیریت ارشد کسب و کار که اصطلاحا MBA نامیده می‌شود کوتاه شده کلمه Master in business administration است. این رشته گرایش‌های مختلفی دارد و به این دلیل که مباحث را به صورت عملی و جامع پوشش می‌دهد به‌عنوان یکی از مدارک مهم و معتبر جهان شناخته می‌شود. مدیریت ارشد کسب و کار نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز محبوب است. لذا افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند در هر گوشه از این کره خاکی مشغول به کار شوند و درآمد بسیار خوبی به دست آورند. برای آشنایی بیشتر با این رشته بهتر است مقاله MBA چیست را مطالعه کنید.

با توجه به اعتبار مدرک MBA در سراسر جهان طبیعی است که شما هم از مدرک MBA برای مهاجرت استفاده کنید. اما کدام گرایش MBA برای مهاجرت مناسب‌تر است؟ در این مقاله بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد. لذا اگر قصد انتخاب بهترین گرایش MBA برای مهاجرت را دارید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با مجموعه فن پردازان همراه شوید.

 بهتریم گرایش های MBA برای مهاجرت

معرفی بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت

رشته مدیریت ارشد کسب و کار تنها به‌صورت تئوری نیست و هدف اصلی آن آموزش و اجرای مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت انواع کسب و کارها است. با توجه به این موضوع، اکثر کشورهای اروپایی نیروهای ماهری که در رشته‌های MBA تحصیل کرده‌اند را جذب می‌کنند. مدیریت ارشد کسب و کار گرایش‌های مختلفی دارد، اما اگر قصد مهاجرت از طریق MBA را دارید باید با بهترین گرایش‌های آن آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که از بهترین گرایش مدرک MBA برای مهاجرت به کشورهای مختلف استفاده کنید. به طور کلی پرطرفدارترین و بهترین گرایش ‌های MBA برای مهاجرت عبارت‌اند از:  

 پیشنهاد برای مطالعه بیشتر: تاریخچه MBA 

1- گرایش بازاریابی

بازاریابی یکی از بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت است که بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده. این گرایش حوزه بازاریابی را به صورت عمیق به دانشجویان آموزش می‌دهد و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. با تحصیل در گرایش بازاریابی MBA می‌توانید مهارت‌هایی همچون فروش، تحلیل بازار، تبلیغات، قیمت گذاری، طراحی محصول، جذب مشتری، افزایش درآمد و... را یاد بگیرید. در واقع این گرایش با این هدف به وجود آمده است که شما را به یک مدیر موفق در زمینه فروش و بازاریابی تبدیل کند.

امروزه کسب و کارها به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند. استخدام افراد با دانش بازاریابی پیشرفته به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد که بتوانند استراتژی بهتری نسبت به رقبا بچینند و مشتریان وفادار و دائمی جذب کنند. اگر مهارت کافی در زمینه روابط عمومی و تبلیغات را دارید و به یادگیری دانش بازاریابی علاقه‌مند هستید، گرایش بازاریابی MBA بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با یادگیری این علم می‌توانید به کشورهای مختلف مهاجرت کرده و در بهترین موقعیت‌های شغلی این حوزه استخدام شوید.

 Mba بازاریابی

2- گرایش تجارت بین الملل

تجارت بین الملل یکی از گرایش‌های محبوب و پرطرفدار رشته مدیریت ارشد کسب و کار است. این گرایش مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط قوی و انجام معاملات در سطح جهانی را به دانشجویان آموزش می‌دهد. می‌توان از تجارت بین الملل به عنوان بهترین گرایش MBA برای مهاجرت یاد کرد چون مهارت‌هایی همچون استانداردهای کاری، قوانین بین المللی، صادرات، واردات و مسائلی از این قبیل را به دانشجویان آموزش می‌دهد. با یادگیری این مهارت‌ها به راحتی می‌توانید در سطح بین المللی شروع به تجارت کنید و درآمد بسیار خوبی به دست آورید.

 

3- گرایش مدیریت مالی

گرایش مدیریت مالی یا امور مالی نیز به عنوان بهترین گرایش MBA برای مهاجرت شناخته می‌شود. تمام کسب و کارها برای مدیریت منابع مالی خود نیاز به فردی مجرب دارند که امور مالی آن‌ها را به طور دقیق انجام دهید. در این گرایش شما مهارت‌هایی همچون حسابداری، بانک‌داری، مدیریت مالی، بازار سرمایه، تحلیل بازار و ارزیابی وضعیت مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها را یاد خواهید گرفت. لذا با شرکت در دوره MBA گرایش مدیریت مالی می‌توانید نقش مهمی در تصمیم‌گیری مالی بهتر شرکت‌ها و کسب درآمد بیشتر آن‌ها ایفا کنید.

 mba  مالی

4- گرایش استراتژی

چیدن استراتژی برای کسب و کارها نقش مهمی در بهبود وضعیت پروژه‌ها و همچنین کسب درآمد بیشتر دارد. در واقع بدون داشتن استراتژی نمی‌توان در میان این همه رقیب کاربلد پا به عرصه رقابت گذاشت و انتظار موفقیت داشت. در چنین شرایطی که بازار کار استراتژی گرم است، شرکت در دوره‌های استراتژی MBA به شما کمک می‌کند که یک مهارت پردرآمد و آینده‌دار را یاد بگیرید. طی این دوره تخصص‌هایی همچون برنامه ریزی، چیدن استراتژی، رهبری پروژه، تحلیل کسب و کار، شناسایی نقاط ضعف کسب و کار، اجرای استراتژی‌های مدیریتی و... به شما آموزش داده می‌شود.

 

یادگیری گرایش استراتژی به شما این فرصت را می‌دهد که نقاط ضعف کسب و کارهای مختلف را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که از بهترین و موثرترین استراتژی‌ها برای تغییر وضعیت بیزینس استفاده کنید و حرفی برای گفتن میان رقبا داشته باشید. در واقع این مهارت آینده دار به مدیریت کسب و کار، توسعه آن و رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید یک مدیر پروژه موفق با علم استراتژیک باشید و فرآیند مهاجرت را برای خود آسان‌تر کنید، گرایش استراتژی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

5- گرایش مدیریت منابع انسانی

تمام کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ دارای تعدادی نیروی انسانی هستند که وظایف مختلفی دارند. هر چقدر مجموعه یا سازمان بزرگ‌تر باشد، نیروی انسانی مورد نیاز برای هدایت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اما مهم‌تر از آن مدیریت منابع انسانی است تا بتوانند وظایف خود را به طور کامل انجام دهند و به قوانین، ارزش‌ها و آرمان‌های مجموعه پایبند باشند. با این تفاسیر می‌توان گفت که مدیریت منابع انسانی جزو بهترین گرایش MBA برای مهاجرت است. این گرایش به شما کمک می‌کند که مهارت‌های لازم برای مدیریت منابع انسانی را به طور کامل یاد بگیرید و نیروی کار مجموعه را به راحتی مدیریت کنید.

 MBA گرایش منابع انسانی

6- گرایش مدیریت پروژه

مدیریت پروژه جزو گرایش‌های پرطرفدار MBA است که دانشجویان را برای مدیریت پروژه‌های مختلف آماده می‌کند. در واقع گرایش مدیریت پروژه شامل تمام مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم برای به مدیریت اصولی پروژه و استفاده از برنامه‌های مختلف برای به موفقیت رساندن پروژه است. مدیریت پروژه به عنوان بهترین گرایش MBA برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. چون کارفرمای مختلفی از سراسر جهان به دنبال افراد کاربلد هستند که پروژه‌های آن‌ها را مدیریت کرده و به هدفی که دارند برساند.

 

7- گرایش فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یکی دیگر از بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت است که در چند سال اخیر مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. این گرایش جزو رشته‌های ارشد  MBA بوده و افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند شانس زیادی برای استخدام شدن در سازمان‌های قدرتمند را دارند. این گرایش به دانشجویان کمک می‌کند که تمام مهارت‌های لازم برای ورود به حوزه فناوری اطلاعات را یاد بگیرند و از طریق آن پروژه‌های خود را به نحو احسن مدیریت کنید.

 

جمع بندی

MBA به‌عنوان یکی از معتبرترین مدارک و رشته‌های موجود در جهان شناخته می‌شود که هر روز به تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. این رشته گرایش‌های متنوعی دارد و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بتوانند در گرایش‌های مورد علاقه خود شرکت کنند. دانشجویانی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند به راحتی می‌توانند به کشورهای مختلف مهاجرت کرده و در موقعیت‌های شغلی ایده‌آل استخدام شوند. در این مقاله بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت را به شما معرفی کردیم. شناخت بهترین گرایش MBA برای مهاجرت به شما کمک می‌کند که در گرایش‌های پرتقاضا ثبت نام کنید و خودتان را برای مهاجرت آماده نمایید.

سوالات متداول

چرا باید بهترین گرایش MBA برای مهاجرت را بشناسیم؟

مدیریت ارشد کسب و کار گرایش‌های مختلفی دارد، اما اگر قصد مهاجرت از طریق MBA را دارید باید با بهترین گرایش‌های آن آشنا شوید.

بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت کدام‌اند؟

مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی، استراتژی، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و تجارت بین الملل به‌عنوان بهترین گرایش های MBA برای مهاجرت شناخته می‌شوند.

چرا بازاریابی به عنوان پر تقاضا ترین گرایش MBA برای مهاجرت شناخته می‌شود؟

چون بازاریابی جزو مشاغل محبوب و پردرخواست توسط سازمان‌های مختلف است و شما با یادگیری این گرایش می‌توانید به کشورهای مختلف مهاجرت کرده و در بهترین موقعیت‌های شغلی حوزه بازاریابی استخدام شوید.

گرایش مدیریت مالی MBA چه مهارت‌ هایی را به دانشجویان یاد می دهد؟

با شرکت در دوره مربوط به این گرایش مهارت‌هایی همچون حسابداری، بانکداری، مدیریت مالی، بازار سرمایه، تحلیل بازار و ارزیابی وضعیت مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها را یاد خواهید گرفت.

هدف از یادگیری گرایش تجارت بین الملل MBA چیست؟

با یادگیری مهارت‌های گرایش تجارت بین الملل به راحتی می‌توانید در سطح بین المللی شروع به تجارت کنید و درآمد بسیار خوبی به دست آورید.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close