آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی


با توجه به پیشرفت فضاهای آنلاین و گسترش شبکه‌های اجتماعی، امروزه افراد برای تبلیغ محصولات و خدماتشان به جای استفاده از شیوه‌های قدیمی از عکس استفاده می‌نمایند. چنین عکس‌هایی در بازار پر رقابت امروزه به صنایع و مشاغل مختلف کمک می‌کند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند.

 

هر چند که شیوه‌های قدیمی تبلیغات نظیر استفاده از تراکت هنوز هم به چشم می‌خورد؛ اما آمار‌های میزان استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی سبب شده تا نیاز درک صحیح عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی بیشتر شود. قبل از هر چیزی لازم است که شما با این دو سبک از عکاسی و نحوه کاربردشان آشنا شوید.

 

گرچه این دو سبک اهداف متفاوتی را دنبال کنند، اما اگر هر دو به صورت کاملا اصولی انجام پذیرند، می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شوند. در این مطلب به آموزش عکاسی صنعتی، آموزش عکاسی تبلیغاتی و به معرفی مراحل دوره آموزش عکاسی صنعتی می‌پردازیم.

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 

عکاسی صنعتی چیست؟

این سبک از عکاسی معمولا از کارخانه‌جات، ماشین‌آلات، تجهیزات و کارمندان در حال فعالیت عکس می‌گیرند و بیشتر برای ایجاد بروشور، مجلات و یا به عنوان پست در صفحه‌های اجتماعی کاربرد دارند. گاهی هم شرکت‌های بزرگ صنعتی برای مانور دادن فعالیت و فضای تجاری‌شان نیاز به شناخت و یا حتی آموزش عکاسی صنعتی دارند.

 

خوب است بدانید که این نوع عکاسی بیشتر در صنایعی همچون ساخت و ساز، معدن و پتروشیمی قابل استفاده هستند و هدف آن‌ها ثبت فرآیند تولید و نشان دادن مشاغل سخت و پر زحمت است که بیشتر مردم از پشت صحنه آن‌ها با خبر نیستند. 

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عکاسی تبلیغاتی همان عکاسی صنعتی است اما باید بگوییم که با اهدافی مجزا از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در عکاسی تبلیغاتی از محصول خاصی با هدف فروش و جذب مشتریان بیشتر عکس می‌گیرند و نیاز به ذهن خلاق و مهارت دارد.

 

از این نوع عکس‌ها بیشتر به عنوان بیلبورد و بنر در سطح شهر استفاده می‌شود و کیفیت آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. عکاسی تبلیغاتی در زمینه‌های مد و فشن، سلامت و زیبایی و از همه مهمتر غذا مورد استقبال قرار گرفته است.

 

تصور کنید که قرار است محصولی و یا غذایی را سفارش دهید، اولین نکته‌ای که شما را برای خرید ترغیب می‌کند عکس محصول است پیش از آنکه متن و یا حتی نظرات سایر کاربران را بخوانید.

 

عکس‌های تبلیغاتی علاوه بر کیفیت باید بتوانند پیام اصلی را به مخاطب برسانند. هر فردی می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش عکاسی فنون لازم برای گرفتن عکس‌های تبیغاتی را فرا بگیرد.

 


نکات مهم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
    

بسیاری از مجموعه‌های صنعتی بزرگ و یا حتی کوچک برای مطرح شدن نیاز به گرفتن عکس‌های صنعتی با کیفیت دارند. در همین ابتدای امر باید بدانید که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کار ساده‌ای نیست که هر شخصی به راحتی بتواند انجام دهد و نیاز به مهارت‌ و دوربین عکاسی با کیفیت دارد.

 

تفاوت یک عکاس صنعتی و تبلیغاتی با سایر شاخه‌ها در کنار داشتن مهارت، برخورداری از دانش فنی بسیار بالاست. 


•    معمولا عکاسان صنعتی و تبلیغاتی متخصص از بهترین دوربین‌هایی که قادر به ایجاد تصاویری با وضوح بالا هستند و تک تک زوایا را از جمله رنگ و روشنایی را نشان می‌دهند، استفاده می‌نمایند.

 

•    از نکات جالب توجه دیگر در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این است که عکاسان برای انجام پروژه‌ای از چند روز قبل درباره فضا و یا محصولی که قرار است از آن عکس بگیرند تحقیق و مطالعه می‌کنند.

 

به عنوان مثال اگر قرار باشد که از یک پالایشگاه فرسوده عکس بیندازند، به طور حتم انتخاب زمان مناسب از جمله مواردی است که یک عکاس صنعتی باید در اولویت قرار دهد. در این مواقع معمولا صبح و یا ظهر که فضا از نور کافی برخوردار باشد را برای کسب نتیجه بهتر انتخاب می‌کنند.

 

همچنین اگر عکاس تبلیغاتی قصد گرفتن عکس از محصولی خاص را داشته باشد در همان ابتدا با کارفرما مکان و اینکه عکس چه پیامی را به مخاطب برساند را مشخص می‌نماید.  

 

•    توجه به شرایط آب و هوایی نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی که در فضای آزاد گرفته می‌شوند، دارد. معمولا عکاسان قبل از انجام پروژه وضعیت آب و هوای منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 

تجهیزات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
 

حال که با این دو نوع عکاسی، نحوه کاربرد و نکات مهم آن‌ها آشنا شدید و تمایل دارید که به این شاخه وارد شوید نیاز است که تجهیزاتی داشته باشید. 

•    یک دوربین خوب و حرفه‌ای به همراه کیف
•    سه پایه
•    انواع لنز
•    ابزارهای نورپردازی
•    لوازم جانبی
•    کامپیوتر
•    برنامه‌های ادیتور عکس

 

دوره آموزش عکاسی صنعتی

دوره آموزش عکاسی صنعتی معمولا در 4 مرحله برگزار می‌شوند و شامل عکاسی صنعتی مبتدی، مقدماتی، پیشرفته و عکاسی کاربردی است. دوره آموزش عکاسی صنعتی ویژه مبتدیان همانگونه که از نامش پیداست خاص افرادی است که به تازگی وارد این شغل شده‌اند و در این دوره به معرفی انواع مختلف دوربین، شیوه‌های عکاسی و حتی به نحوه چگونه گرفتن دوربین توسط فرد پرداخته می‌شود.

 

همچنین در دوره مقدماتی هنرجو با شیوه‌های نورپردازی مناسب، دیافراگ، انواع کادربندی و شیوه‌های به دست آوردن نور طبیعی آشنا می‌شود. هنرجو پس از گذراندن دو دوره قبلی وارد مرحله پیشرفته می‌شود.

 

در مرحله پیشرفته دوره آموزش عکاسی صنعتی فرد اصول دقیق کادربندی، تکنیک‌های صحیح نور پردازی و اصول ترکیب‌بندی صحیح سوژه‌های عکاسی را یاد می‌گیرد و انواع فلاش‌ها و اکسسوری‌های تزئینی مناسب عکاسی صنعتی را می‌شناسد.

 

آخرین مرحله از این دوره نیز مختص افرادی است که قصد دارند کاملا تخصصی به این حرفه وارد شوند. در دوره تخصصی به هنرجو آموزش داده می‌شود که چگونه دقیق نورپردازی مناسب فضای صنعتی را تنظیم نماید.

 

همچنین افراد ترفندهای تخصصی گرفتن عکس‌های پانوراما از مجتمع‌های صنعتی، عکاسی از اجسام شفاف، جواهرات و خطوط تولید را فرا می‌گیرند. 

 

آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 


آموزش عکاسی صنعتی در منزل


اگر شما صاحب کسب و کار هستید و صرفا برای آنکه پست مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی تهیه کنید و از طریق آن مشتری جذب نمایید. کافی است یک گوشی موبایل با دوربین مناسب و یا یک دوربین عکاسی 16 مگا پیکسلی داشته باشید و بتوانید بهترین عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی را با ترفندهای زیر بگیرید.

 

در ادامه این مطلب به آموزش عکاسی صنعتی آن هم در منزل می‌پردازیم.

 


انتخاب زاویه درست


اگر قرار است که شما با دوربین عکاسی 16 مگاپیکسلی خود عکس صنعتی بیندازید باید زاویه درستی را انتخاب کنید تا همه قسمت‌های یک محصول به وضوح نمایش داده شود.

 


ایجاد پس زمینه مناسب

در نظر گرفتن پس زمینه مناسب یکی از آن‌ کارهایی است که بیشتر عکاسان رعایت می‌کنند. شما می‌توانید یک بک گراند متناسب با کسب و کارتان را در موبایل و یا برنامه‌های ادیت عکس بیابید و برای پس زمینه عکس قرار دهید. 

 

جزئیات را فراموش نکنید

توجه به جزئیات در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. اگر با دوربین عکس می‌گیرید. می‌توانید لنزهای دوربین را به گونه‌ای تنظیم کنید که جزئیات محصول را کاملا واضح به نمایش در آورد. 

 

دوربین را ثابت نگه دارید

برای این کار می‌توانید از سه پایه دوربین و یا پایه نگه دارنده موبایل استفاده نمایید تا لرزش دست موجب بی کیفیت شدن عکستان نشود.

 


نور پردازی مناسب


نور مناسب در عکس می‌تواند معجزه کند. البته از همان ابتدای امر مشخص نمایید که قرار است از نور طبیعی استفاده کنید و یا نور مصنوعی. نور طبیعی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و برای نور مصنوعی هم می‌توانید از لامپ‌های رشته‌ای و یا شمع استفاده نمایید.

 

پیشنهاد ما به استفاده متناسب از نور طبیعی خورشید در کنار نور مصنوعی است تا عکس جلوه مصنوعی نداشته باشد. دقت نمایید که محصولات را مستقیم زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید؛ زیرا سایه ایجاد می‌کند و کیفیت عکس را کاهش می‌دهد.

 

شرکت در دوره عکاسی


آموزش عکاسی صنعتی با موبایل 


شما به راحتی می‌توانید با گوشی موبایلی که در دست‌تان است بهترین عکس صنعتی را بیندازید. در این مرحله از مطلب قصد داریم به آموزش عکاسی صنعتی با موبایل بپردازیم. نکات زیر را جدی بگیرید؛ زیرا نتیجه‌اش عکسی است که شما در نهایت خلاقیت با گوشی موبایل‌تان گرفته‌اید.

 


لنز موبایل‌تان را تمییز کنید


اولین نکته‌ای که برای عکاسی صنعتی با موبایل باید در نظر بگیرید تمیز کردن لنز گوشی‌تان است. از آنجا که تلفن همراه همیشه در دست و یا کیف پول است، در نتیجه لنز دوربین گوشی با اثر انگشت و گرد و غبار پوشیده می‌شود.

 

بهتر است که قبل از گرفتن عکس لنز دوربین را از آلودگی و غبار تمییز نمایید. زیرا غبار‌ روی لنز دوربین همانند سایه بر روی تصویر نمایش داده می‌شود و کیفیت عکس را کم می‌کند. پس اولین قدم آموزش عکاسی صنعتی با موبایل، لنزهای دوربین گوشی را تمییز کنید.  

 


بر روی سوژه زوم کنید


نکته دوم عکاسی صنعتی با موبایل زوم کردن بر روی سوژه است. حتی اگر لنز موبایل هم تمیز باشد اما بر روی سوژه زوم نداشته باشید، به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

 

نور فضا و نور گوشی را تنظیم کنید


نورپردازی مناسب از اصول مهم عکاسی به شمار می‌رود. نکته سوم آموزش عکاسی صنعتی با موبایل را فراموش نکنید و تا جای ممکن جدی بگیرید.

 

نور فضا را می‌توانید با انتخاب یک مکان مناسب هم با نور طبیعی خورشید و هم با لامپ‌های رشته‌ای تامین کنید. اما حواستان باشد که تعادل حفظ شود. تنظیم نور موبایل هم که به راحتی امکان‌پذیر است. 

 

از کیفیت اچ دی و فول اچ دی موبایل استفاده کنید


برای گرفتن بهترین عکس‌های صنعتی با موبایل استفاده از کیفیت اچ دی و فول اچ دی است که تمام جزئیات سوژه را با نور یکنواخت و استاندارد به نمایش می‌گذارد.

 

پس زمینه مناسب ایجاد کنید

پس زمینه یا همان بک گراند می‌تواند جلوه زیبایی به عکس صنعتی ببخشد. درست است که عکس صنعتی معمولا از مراحل تولید آن هم در مکان خاصی انداخته می‌شود. اما طراحی پس زمینه مناسب می‌تواند به کیفیت عکس صنعتی با موبایل بفزاید.

 


آموزش ادیت عکس صنعتی در فتوشاپ


پس از گرفتن عکس صنعتی با استفاده از ابزارهای فتوشاپ می‌توانید ویرایش‌های لازم را بر روی عکس اعمال کنید. ترفندهای آموزش ادیت عکس صنعتی در فتوشاپ به شما کمک می‌کند تا تصویری پویا و در عین جذاب از عکس صنعتی بسازید.

 

استفاده از منوی Layer

شما با وارد شدن به این قسمت از نرم افزار فتوشاپ می‌توانید لایه‌های متفاوتی به عکس ببخشید و پس زمینه را نیز تغییر دهید.

 

حذف بخش‌های اضافه با آیکون fill

یکی از رایج‌ترین کارها در ادیت عکس صنعتی حذف یک بخش نا مناسب از سوژه و یا پس زمینه و طراحی اطراف است. پس از باز کردن عکس در برنامه فتوشاپ و با کلیک راست به گزینه fill خواهید رسید. با استفاده از آن می‌توانید هر قسمت از تصویر که مایلید حذف و پاک کنید. 

 

اصلاح زاویه عکس با Crop

هنگامی که عکس صنعتی را در صفحه فتوشاپ باز نمودید وارد منوی سمت چپ شوید و بر روی گزینه Crop کلیک نمایید. با استفاده از این گزینه می‌توانید به عکس زاویه درست و اصولی بدهید.

 

اصلاح رنگ با استفاده از منوی Filter

چهارمین نکته در آموزش ادیت عکس صنعتی در فتوشاپ استفاده از منوی فیلتر برای اصلاح رنگ‌های موجود در تصویر است. با کلیک بر روی گزینه فیلتر و انتخاب گزینه Camera Raw Filter یک منو باز می شود که چندین فیلتر را روبه‌رویتان قرار می‌دهد. 

 

آموزش عکاسی تبلیغاتی

 

همانگونه که قبلا اشاره نمودیم عکاسی تبلیغاتی صرفا به معرفی محصول از برندی خاص می‌پردازد و از آنجا که هدف بیشتر افراد فروش محصولات، جذب مشتری و به نوعی بازاریابی است، آموزش عکاسی تبلیغاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

 

 

در ادامه به بیان چند مورد از نکات مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی می‌پردازیم.

 

داشتن ذهنی خلاق

خلاقیت در هر کاری می‌تواند معجزه کند. در عکس‌های تبلیغاتی خلاقیت یکی از اصول مهم کار است. عکاسی در معرفی محصول خود موفق است که ذهنی خلاق داشته باشد. پس اولین گام در آموزش عکاسی تبلیغاتی ارائه ایده و خلاقیت است.

 

از ذهن خلاق خود استفاده کنید و تصور نمایید که این عکس همان چیزی است که می‌تواند شما را به آنچه که سال‌ها در کسب و کارتان به دنبالش می‌گشتید برساند.

 

رساندن پیام عکس به مخاطب

و اما قدم دوم. برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی به شراغ حاشیه نروید و پیام را واضح به مخاطب برسانید. زیرا که هر مخاطبی قرار است مشتری آن محصول شود.

 

جلب اعتماد مخاطب

سومین قدم این است که عکس به گونه‌ای واقعی و طبیعی به نظر برسد که اعتماد مخاطب را جلب نماید. عکس‌های تبلیغاتی بی کیفیت و بدون چارچوب هیچ وقت نمی‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کند.

 

نور مناسب و طبیعی 

باز هم تاکید ما تا حد امکان استفاده از نور طبیعی در عکس است. چه بسا که عکس‌های تبلیغاتی نیاز به داشتن نور طبیعی فراتر از عکس‌های صنعتی است. نورپردازی غیر طبیعی و غیر اصولی بر روی عکس‌های تبلیغاتی نه تنها منفعتی ندارد بلکه ممکن است به کسب و کارتان ضربه وارد کند.

 

 

آموزش نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

نورپردازی آنقدر در عکاسی مهم است که ما بارها در این مطلب به آن اشاره نمودیم. ایجاد نور مناسب می‌تواند به بهتر دیده شدن محصول، برند، ایجاد حس و در انتها موجب جذب مشتریان بیشتری گردد.

 

به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه به طور اختصاصی به ارائه نکات و آموزش نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی می‌پردازیم. هر چند که با شرکت در کلاس عکاسی تبلیغاتی می‌توانید همه موارد مهم نورپردازی را به طور دقیق و عملی بیاموزید. 

 

نور گسترده

خوب است بدانید که در آموزش عکاسی تبلیغاتی اولین نکته‌ای که خودنمایی می‌کند، نورپردازی و گستردگی نور است. تجربه بسیاری از عکاسان تبلیغاتی گواه بر این قضیه است که هر چه نور گسترده‌تر باشد، شفافیت و وضوح عکس بهتر است.

 

موقعیت نور، تاثیر مستقیم بر جهت سایه‌ها

نکته بعدی که باید بدانید موقعیت نور است. منبع نور چه در رو به رو، چه در پشت و یا در دو طرف کالا باشد، فرقی نمی‌کند شما باید به عنوان عکاس حواستان به جهت سایه‌ها باشد.

 

منبع نور

هر اندازه که منبع اصلی نور از سوژه عکاسی تبلیغاتی دورتر باشد نور کمتر و اصطلاحا نور سخت‌تر می‌شود و هر چه منبع نور نزدیک‌تر باشد، نور نرمتر می‌شود. برای درک بهتر این موضوع کافی است به خورشید فکر کنید که 109 برابر از قطر زمین بزرگتر و چگونه در همه نقاط زمین گسترده شده است.

 

استفاده از تجهیزات نورپردازی

یکی از آن ابزارهای واجب برای ایجاد نورپردازی مناسب در عکاسی تبلیغاتی سافت باکس است. یک سافت باکس نور را به طور یکنواخت در فضا پخش می‌کند و هر چقدر به سوژه نزدیک‌تر باشد، نور و شفافیت طبیعی‌تری به موضوع و تصویر می‌بخشد. شکل نور در سافت باکس می‌تواند به مستطیل، مربع، هشت ضلعی و نوار طولانی تغییر یابد.

 

آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل

دیگر آن زمان سر رسیده که به موبایل تنها به چشم وسیله سرگرمی و یا تنها راه مکالمه و ارتباط با دیگران نگاه کنیم. از دوستداران عکاسی تبلیغاتی می‌توانید با موبایل هم برای شروع اقدام کنید. در ادامه به آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل و بیان نکات مهم آن می‌پردازیم.

 

ثابت نگه داشتن گوشی موبایل

برای آنکه از کیفیت عکس سوژه و یا محصول مورد نظرتان کم نشود، حتما برای گرفتن عکس تبلیغاتی با موبایل از ابزارهایی همانند مونوپاد استفاده کنید. 

 

لنز را تمیز کنید

گوشی موبایل جز وسیله‌هایی است که ما در طول شبانه‌روز بارهای از آن استفاده می‌کنیم. به همین دلیل بر روی لنز دوربین تلفن همراه گرد و غبار می‌نشیند. حتما قبل از گرفتن عکس تبلیغاتی لنز دوربین را با دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید.

 

زوم دوربین موبایل را تنظیم کنید

نکته سوم در آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل تنظیم دستی زوم دوربین موبایل است. زیرا تلفن‌های هوشمند امروزی به طور خودکار بر روی پیش زمینه فریم تنظیم شده‌اند.

 

زاویه مناسب تعیین کنید

برای انداختن هر عکسی باید زاویه مناسب در نظر بگیرید. این موضوع در عکس تبلیغاتی بسیار مهم‌تر از گرفتن عکس‌های معمولی است.

 

تقارن را در نظر بگیرید

با استفاده از ویژگی تقارن در عکاسی تبلیغاتی می‌توانید یک عکس را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید که گویی تصویر سوژه آیینه‌ای برای یکدیگر هستند.

 

طراحی اطراف سوژه را فراموش نکنید

یکی از نکات بسیار مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل طراحی اطراف سوژه است. نه آنقدر طراحی شلوغ باشد که موضوع اصلی از یاد برود و نه آنقدر کم که دیدن اطراف تصویر مخاطب را از ادامه مسیر باز دارد.

 

از نور طبیعی استفاده کنید

و باز هم تاکید برای بهتر دیده شدن عکس تبلیغاتی با موبایل استفاده از نور طبیعی است. استفاده از فلش در چنین عکس‌هایی باعث می‌شود تا تصویر سوژه تغییر رنگ بدهد. عکسی که مایلید حالت سایه داشته باشد می‌توانید زمان عکاسی به پس از غروب آفتاب موکول کنید.

 

استفاده از برنامه‌های ویرایشگر عکس

پیشنهاد می‌کنیم حتما یک برنامه ویرایشگر عکس را در تلفن همراه خود نصب کنید و سپس برای ویرایش عکس محصول از آن استفاده نمایید.

 

 

آموزش عکاسی تبلیغاتی از غذا

غذا می‌تواند بهترین انتخاب برای شروع عکاسی تبلیغاتی باشد چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در مجلات آشپزی. این زمینه در کنار جذابیت و تنوع فراوانی که دارد، می‌تواند بازاریابی گسترده و فروش قابل توجهی برای صاحبان چنین مشاغلی به وجود بیاورد.

 

هر چند که عکاسی تبلیغاتی از غذا نیز نیاز به مهارت و آموزش دارد. مهارت‌هایی که بتواند افراد را حسابی به خوردن غذا وسوسه کند. برخی از این مهارت‌ها را می‌توانید در کلاس عکاسی تبلیغاتی بیاموزید و برخی دیگر را دیگر را هم با استفاده از ترفند‌های زیر.

 

ما در ادامه به ترفندهایی برای گرفتن عکس تبلیغاتی آن هم از غذا اشاره می‌نماییم. 

 

نورپردازی مناسب

یکی از مهمترین نکاتی که باید برای گرفتن عکس تبلیغاتی از غذا در نظر بگیرید نورپردازی مناسب است. تجربه بسیاری از عکاسان ثابت نموده که گرفتن عکس در فضای طبیعی و با استفاده از نور طبیعی خورشید غذا را جذاب‌تر نشان می‌دهد. ممکن است نور مصنوعی مثل لامپ بر روی رنگ غذا تاثیر بگذارد.

 

دکوراسیون جذاب و مناسب

بعد از ساخت فضایی با نورپردازی مناسب، نوبت به چیدمان فضای اطراف و هماهنگ با غذاست. برای چیدن دکوراسیون می‌توانید از فضایی ساده اما در عین حال واقعی استفاده نمایید. 

 

بهم ریختگی و مقدار غذا را به حداقل برسانید

بله درست متوجه شده‌اید برای آنکه بتوانید از غذای خود یک عکس تبلیغاتی زیبا بسازید، باید مقدار غذا کمتر از میزان مصرفی همیشگی‌تان باشد و در عوض به صورت کاملا طبیعی اطرافش با شمع، کتاب، دستمال و هر ابزاری که ترکیب مینیمالیستی به غذا می‌بخشد، تزئین شود.

 

بهتر است که فضای اطراف غذا را با قرار دادن انواع قاشق و چنگال و لیوان شلوغ و بهم ریخته نسازید. زیرا باعث می‌شود تا مخاطب را از درک و تماشای موضوع اصلی که غذا است، دور سازد.  

 

سعی کنید از چند زاویه عکس بگیرید

در نظر گرفتن زاویه دوربین از آن بایدهایی است در صنعت عکاسی که به موضوع خاصی محدود نمی‌شود. تنها به انداختن عکس از ظرف غذا آن هم از زاویه بالا اکتفا نکنید. می‌توانید از زوایای دیگر علاوه بر نشان دادن غذا، ظرف و محیط اطرافش تصویر زیبایی بیافرینید.

 

برای مثال معمولا عکس بشقاب پیتزا از بالا، ساندویچ همبرگر از کنار و یا لیوان نوشیدنی از زاویه 45 درجه زیباتر جلوه می‌نمایند.

 

از لنزهای ماکرو استفاده کنید

استفاده از لنزهای ماکرو در دوربین عکاسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید جزئیات و چشم‌اندازهای بیشتری از غذا و اطرافش را به نمایش بگذارید. البته اگر قصد انداختن عکس با دوربین عکاسی را داشته باشید. 

 

ارتفاعات مختلف را آزمایش کنید

ارتفاع دادن به سطح زیر بشقاب غذا باعث ایجاد یک قاب طبیعی زیبا در عکس تبلیغاتی می‌شود. برای مثال می‌توانید از تخته برش و یا چنیدن لیوان در زیر بشقاب برای مرتفع ساختن سطح استفاده کنید.

 

دوربین را ثابت نگه دارید

برای آنکه عکس غذا تار به نظر نرسد باید با استفاده از پایه‌ دوربین عکاسی و یا گوشی موبایل را ثابت نگه دارید. 

 

در بین رنگ‌ها هماهنگی ایجاد کنید

اگر به هنگام ویرایش عکس‌ متوجه شدید که رنگ بشقاب بسیار پر رنگ به نظر می‌رسد، می‌توانید با ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ، تعادل ایجاد کنید تا عکس کاملا طبیعی به نظر برسد. 

 

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close