تاثیر نور در انواع عکاسی

تاثیر نور در انواع عکاسی

همه ما می دانیم که نور یکی از مهم ترین عوامل عکاسی به شمار می رود. کاربردی ترین نکته در استفاده از نور، توجه به اندازه تصویر، ترکیب بندی و دیگر مهارت های مهم عکاسی می باشد.  از این رو آموزش نورپردازی در عکاسی، می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت عکس داشته باشد.  باید به این نکته توجه کنید که با اهمیت ترین جنبه عکاسی نور می باشد و درک اصول نورپردازی و نحوه ی بهره گیری از آن به نحو احسن، برای تسلط بر هنر عکاسی بسیار ضروری است.

اگر می خواهید عکس هایی عالی بگیرید، این مقاله را از دست ندهید و برای آموزش بیشتر از مجموعه ای مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، بهره ببرید. استفاده از نور عامل اصلی به وجود آوردن تصویری موفق و حرفه ای است. لازم است در هنگام عکاسی، نور را به درستی کنترل و دست کاری کنید تا به بهترین نحو بتوانید در عکس رنگ و درخشندگی را متناسب با سوژه های خود، بدست آورید. با توزیع دقیق سایه ها و هایلایت ها در عکس ها حرفه ای، نیز قادر خواهید بود تا با استفاده از سبک و سیاق خود، روشی جدید خلق کنید. 

 

دوره نورپردازی

 

اهمیت نور در عکاسی 

لازم به ذکر است که عکاسی در درجه اول به هنر دیدن توجه دارد. عکاسان در مرحله اول تلاش می کنند تا توانایی دیدن خود و مخاطبان را بهبود ببخشند. به این دلیل است که نه تنها باید نسبت به دنیای اطراف واکنش نشان داد، بلکه باید به تحلیل و بررسی آن ها پرداخت. نور می تواند الهام بخش باشد و بر روی حالت، حس و درون مایه عکس تاثیر بسیاری بگذارد. علاوه بر، نور باعث می شود عکس در طرح ها و شکل های مختلفی دیده شود. می توان گفت که  نور در جایگاه خود، دارای ماهیتی گذرا و دست نیافتنی می باشد و گاهی اوقات می تواند احساساتی گوناگون مانند غمگین بودن، رمزآلود، سرد یا گرم بودن را در فرد به وجود آورد و برای علاقه مندان و مخاطبان، الگوها، شکل ها، ترکیب ها و خطوط را به معرض نمایش بگذارد.

جالب است بدانید که برای به وجود آوردن یک عکس هنری، به دوربینی گران قیمت نیاز ندارید، فقط کافی است از آموزش انواع نور در عکاسی در مجموعه ای حرفه ای مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بهره مند شوید. باید به خاطر داشته باشید که مشاهده و تجربه کردن نور، مانند یک سفر است، در حالی که گاهی فقط نیاز است کمی نسبت به این قضیه آگاهانه نگاه کنید. سوژه تنها وسیله ای برای انتقال احساسات و وقایع هیجاناتی می باشد که نور آن را خلق می کند. جالب است بدانید که، نور گونه های بسیار زیادی دارد و هر نوع آن به نتیجه متفاوتی منجر می شود. نور می تواند دارای اثری ملایم  و یا شدید و مستقیم باشد.

برای مثال، وقتی خورشید پشت سر ما قرار می گیرد، می بینیم چطور فضا، کم عمق تر می شود، رنگ ها مشخص و پرانرژی تر شده و خطوط واضح تر دیده می شوند، در حالی که وقتی خورشید در روبروی ما است، قسمت مرئی یعنی سیلوئت آن نور را می توانید ببینید و شکل سوژه ها فقط قابل مشاهده است و دیگر رنگ ها به صورت واضح مشخص نخواهند بود. باید توجه داشته باشید که نور هم مانند رنگ، دارای دما می باشد و جالب است بدانید که با سپری شدن روز هم، تغییری در رنگ نور ایجاد می شود.

علاوه بر این، هر نوری ویژگی های خاص خودش را دارد. داشتن درکی از ویژگی ها و خصایص نورهای مختلف باعث می شود برای استفاده بهینه از نوری که در دسترس است، آمادگی بهتری داشته باشیم. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به درک برای شناخت نور ها، شرکت در دوره نورپردازی در عکاسی درون موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می باشد که اطلاعاتی کامل را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و برای افرادی طراحی شده است که به دنبال گسترش فعالیت های خود در زمینه های عکاسی هستند و قصد دارند که درشغل خود به پیشرفت برسند، به این منظور، علاقه مندان نسبت به دریافت مدرک انواع نور در عکاسی پیش قدم می شوند و خود را از تمامی اطلاعات بروز و مورد نیاز در سطح جهانی، برخوردار می سازند.

 

دوره نورپردازی

 

انواع نور پردازی در عکاسی و نحوه استفاده از آن ها

نورپردازی می تواند در بین عکس ها تفاوت ایجاد کند و به بهتر شدن آن کمک ویژه ای بکند. تسلط بر نحوه استفاده از نور نیز مهارتی است که عکاسان برای تقویت کار خود، باید از آن استفاده کنند. علاوه بر این، نور را می توان دستکاری کرد تا در یک قسمت خاص از موضوع مورد نظر قرار گرفته شود. از این رو نیز می توان گفت، منبعی که نور از آن ناشی می شود تأثیر بسیار زیادی در چگونگی ایجاد تصویر و عکس دارد. جالب است بدانید که هر نوع نورپردازی که برای تصاویر مورد استفاده قرار گرفته می شود، نحوه استفاده خاصی دارد که باید به آن توجه کرد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از آموزش نور پردازی در عکاسی استفاده کرد، شناخت انواع آن ها و تاثیر آن در عکس می باشد. بدین منظور، چرا که امروزه افراد در جست و جوی یافتن عکاسان حرفه ای هستند که بتوانند برندی نو و طرح های جدید در عکس خلق کنند، زیرا همه از عکس های معمولی و طرح های قدیمی خسته شده اند. به همین دلیل، بهتر است به دنبال مجموعه ای باشیم که هم مدرکی معتبر ارائه دهد و هم افراد را از دانش بسیار قوی بهره مند سازد. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم، فناوری تحقیقات، اقدام به برگزاری این دوره ها کرده است.

 

  •  نور محیط
    نور محیط به عنوان روشنایی تعریف می شود که به صورت مصنوعی و توسط عکاس به صحنه اضافه نمی شود، بلکه مانند خورشید و به صورت طبیعی به تصاویر اضافه خواهد شد. هدف از نورپردازی با محیط این است که با استفاده از آن می توان تصاویر و عکس های بسیار طبیعی خلق کرد. این نوع نورپردازی به ویژه برای عکاسی منظره بسیار مناسب است. روشی وجود دارد که با بکار گیری آن، می توان  نور طبیعی محیط را در یک منطقه سایه دار، منعکس کرد تا نوری پراکنده تر ایجاد شود. به این نور، سایه باز گفته می شود و درخششی یکنواخت و ملایم به سوژه عکس شما می بخشد.
  •  روشنایی تخت
    روشنایی تخت هنگامی است که منبع نور مستقیماً جلوی سوژه خود قرار بگیرد. جالب است بدانید که اگر در حال عکاسی از یک فرد هستید، این بدان معنی است که چهره آن شخص به خوبی و بدون هیچ سایه ای مشاهده شود. برای شناسایی بهتر انواع نور پردازی در عکاسی، بهتر است از در دوره نور پردازی در عکاسی شرکت کنید و از اطلاعات بسیار حرفه ای که مورد نیاز هر فرد است، بهره ببرید. همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن با کسب کليه مدارک و مجوزهاي مورد نياز، اقدام به برگزاري این دوره ها و اخذ مدرک نورپردازی در عکاسی، کرده است    و علاوه بر همه این مزیت ها، تمامی دوره ها دارای بسته های آموزشی کامل هستند و دانش پذیران می توانند همه نکات مورد نیاز برای افزایش دانش و مهارت ها را در این بسته ها فرا بگیرند.
  • نور گسترده و کوتاه
    روشنایی گسترده در واقع نوعی نورپردازی جانبی است که روشن ترین بخش سوژه شما رو به دوربین قرار دارد و قسمت کمتری از آن، در دور ترین قسمت دوربین قرار گرفته است. نکته دیگر این است که روشنایی کوتاه برعکس روشنایی گسترده است. این جایی است که سایه در کنار چهره نزدیک به دوربین قرار می گیرد. این تکنیک برای اکثر انواع صورت امکان پذیر می باشد.
  • تقسیم نور
    روشنایی تقسیم نور در قسمتی از تصویر قرار دارد که منبع نور از زاویه نود درجه به طرف سوژه برخورد کند و باعث ایجاد شکاف نور و سایه شود.  در این زمان، نیمی از تصویر در نور و نیمی دیگر از آن در سایه خواهد بود. این تکنیک تمایل دارد که تصاویر نمایشی بیشتری را ایجاد کند. جالب است بدانید که این نوع نورپردازی همچنین بر بافت پوست و جزئیات چهره تاکید بسیاری دارد و به تصاویر حس واقعیت می بخشد. بدین ترتیب از این روش می توان برای پر زرق و برق کردن وزیبا سازی انواع تصاویر استفاده کرد. از این رو اهمیت اخذ گواهینامه نور پردازی در عکاسی ضروری بوده و به علاقه مندان نیز توصیه می شود تا برای به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب و درآمدی عالی، نسبت به دریافت این مدرک برآیند. یکی دیگر از دلایلی که دوره تاثیر نور در انواع عکاسی را مهم نشان می دهد، یادگیری مهارت های جدید و بروز  در زمینه هنر عکاسی است که با فراگیری مهارت های جدید در این حوزه، به پیشرفت و ترقی بسیاری خواهید رسید و  ابزار های عکاسی خود را نیز بهبود خواهید داد.

 

دوره نورپردازی

 

چرا شرکت در دوره نورپردازی در عکاسی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با یک دهه سابقه ی درخشان در این راستا، در تلاش است تا با معیارها و استانداردهای آموزشی بین المللی همراه شده و با ارائه ی مطالب جامع و کامل و بهره گیری از فیلم های آموزشی با کیفیت، به روند یادگیری دانش پذیران سرعت ببخشد و عرصه را برای حضور افراد خلاق، متخصص و مستعدی که متمایل به فعالیت در عکاسی و نور پردازی هستند، باز کند.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با بکار گیری اساتید خبره و توان مند، به برگزاری دوره ی ذکر شده پرداخته و علاقه مندان به حوزه ی نور پردازی در عکاسی، با شرکت در این دوره، علاوه بر کسب مهارت های مورد نیاز و کاربردی، در پایان دوره ی خود، موفق به دریافت گواهینامه نور پردازی در عکاسی می شوند.

لازم به ذکر است که بدانید مدارکی که در پایان هر دوره به دانش پذیران ارائه می شود، تحت نظارت مستقیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و به منظور مهاجرت به کشور های خارجی قابل ترجمه به زبان انگلیسی است. به طور کلی اخذ مدرک نور پردازی در عکاسی از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

 

  1. این مدرک قابل ترجمه رسمی دادگستری می باشد و برای افرادی که قصد کار یا مهاجرت به خارج از کشور دارند، مزیتی بزرگ به شمار می رود.
  2. همچنین با اخذ گواهینامه نور پردازی در عکاسی، می توانید تاییدیه سازمان بین المللی ارزیابی مدارک یا همان WES کانادا را دریافت کنید که انجام این کار به پیشرفت در روند مهاجرت و یافتن کار در کشور کانادا کمک می کند.
  3. این مدرک مورد تایید سازمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز می باشد که اعتبار آن را افزایش می دهد.
  4. شیوه های آموزشی این دوره ترکیبی می باشند و تجربه آموزشی منحصر به فردی برای دانش پذیران خود رقم می زند.
  5. اين موسسه آموزشي به واسطه سال هاي فعاليت در حوزه برگزاري دوره هاي آموزشي در حوزه عکاسی، به يکي از برترين هاي اين حوزه تبديل شده است.

علاوه بر این موارد ذکر شده، تیم پشتیبان و دلسوز ما از ابتدای شروع آموزش شما را تا انتهای دوره با صبر و حوصله فراگیران را همراهی می کنند و به پاسخگوی تمامی سؤالات شما هستند. هدف اصلی از برگزاری دوره نور پردازی در عکاسی،  پرورش متخصصانی است که با دانش و اطلاعات به روز خود بتوانند وارد دنیای تخصصی ورزش شده و در این چالش جهانی موفق شوند.با ثبت نام در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان از پشتیبانی همیشگی مشاوران ما برخوردار خواهید شد و موفقیت بسیار زیادی را در این عرصه به دست خواهید آورد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close