بررسی اعتبار مدرک MBA

MBA محبوب‌ترین مدرک مدیریت در سطح کارشناسی ارشد است. هر ساله هزاران دانش آموخته مدیریت برای اخذ مدرک ام بی ای تلاش کرده و در دوره‌های آن شرکت می‌کنند. دارندگان این مدرک دانش مدیریتی بنیادی در زمینه‌های بازاریابی، امور مالی و حسابداری داشته و مهارت‌های رهبری را فرامی‌گیرند. آنچه که در انتخاب یک دوره ام بی ای اهمیت دارد، اعتبار مدرک MBA است. 

در حال حاضر، در ایران چندین مرکز مختلف وجود دارد که دوره‌های mba را برگزار می‌کنند. هر یک از این مراکز شرایط خاص خود را داشته و خدمات متفاوتی را به دانش پذیران ارائه می‌کنند. اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار که به شما ارائه می‌شود، برای جذب در بازار کار اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب درباره یکی از معتبرترین دوره‌های ام بی ای و شرایط برگزاری آن توضیح می‌دهیم.  

اعتبار مدرک MBA

بررسی اعتبار مدرک دوره MBA موسسه آموزش عالی فن پردازان

برخلاف آنچه که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، برگزاری دوره‌های مدیریت ارشد MBA پدیده جدیدی نیست. شاید بتوان تاریخچه MBA را در سال 1881 جستجو کرد. در این سال، دانشگاه پنیسلوانیا (University of Pennsylvania) با ایجاد اولین مدرسه کسب و کار، پایه‌های دوره MBA را بنا نهاد. با افزایش اعتبار مدرک MBA برای سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، شمار مدیران متقاضی برای شرکت در این دوره‌ها افزایش پیدا کرده است. 

موسسه آموزش عالی فن پردازان یکی از مراکز معتبری است که این دوره‌ها را برای متقاضیان دوره ارشد مدیریت کسب و کار ارائه می‌کند. این موسسه دوره‌های ام بی ای را با اساتید مجرب و خبره خود برگزار می‌کند. اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار موسسه فن پردازان بالا بوده و حتی مدرک نهایی قابل ترجمه رسمی برای ارائه در کشورهای دیگر است. برخی دیگر از ویژگی‌های مدرک mba فن پردازان را در ادامه بررسی می‌کنیم. 

مدرک مورد تأیید و مهر وزارت علوم

یکی از مهمترین فاکتورهای اعتبار مدرک ام بی ای داشتن تأییدیه از سازمان‌های ذی‌ربط، از جمله وزارت علوم است. مسئولیت بررسی دوره‌های آموزش عالی مانند دوره‌های MBA برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و به همین دلیل، داشتن این تأییدیه اهمیت بسیاری دارد. زمانی که یک مدرک ام بی ای مورد تأیید این نهاد قرار بگیرد، یعنی استانداردهای کیفی لازم را دارد.

دوره‌ای که توسط موسسه آموزش عالی فن پردازان برگزار می‌شود، مهر و هولوگرام وزارت علوم را دارد و همین مسئله اعتبار سرتیفیکیت MBA این موسسه را تأیید می‌کند. همچنین مدرک دوره MBA دارای این تأییدیه را می‌توانید به صورت رسمی ترجمه کرده و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه را برای آن دریافت کرد. در نتیجه یک مدرک معتبر و رسمی برای ارائه در موسسات، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی را در دست خواهید داشت.  

مدرک mba مورد تایید وزارت علوم

استفاده از اساتید متخصص و مشهور

اگر در یک دوره ام بی ای شرکت می‌کنید، بسیار مهم است که بدانید اساتید برگزار کننده آن چه کسانی هستند. اساتید مجرب و نام آشنا، نشان دهنده اعتبار مدرک ام بی ای هستند و به طور مستقیم روی کیفیت آموزش در طول دوره تأثیر می‌گذارند. از آنجایی که شرکت در دوره‌های MBA ساعت‌ها وقت ارزشمند شما را به خود اختصاص می‌دهد، بهتر است مراکزی را انتخاب کنید که قبل از هر چیز، اساتید منتخب را برای برگزاری دوره‌ها در اختیار دارند. 

پیش از ثبت نام در دوره ارشد MBA در هر موسسه‌ای، سعی کنید رزومه حرفه‌ای اساتید آن را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از فارغ‌التحصیلان و دانش پذیران قبلی درباره کیفیت کار اساتید پرس و جو کنید. طبیعتاً موسسات با آمار رضایت بالاتر، کیفیت آموزشی بهتری داشته و می‌توانید اعتبار مدرک MBA صادر شده توسط آنان را از رضایت دانشجویان قبلی متوجه شوید. هرچه اساتید حرفه‌ای‌تر بوده و سابقه بیشتری داشته باشند، به شما در موفقیت در دنیای کسب و کارتان کمک بیشتری خواهند کرد.
 

امکان پرداخت به صورت اقساط

دوره‌های MBA به هیچ وجه دوره‌های ارزانی نیستند. البته کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، به خوبی می‌دانند که با توجه به مزایای دوره MBA چه در کسب و کار و چه در زندگی فردی فارغ‌التحصیلان، این هزینه ارزش پرداخت را دارد. ممکن است موسسات مختلف هزینه‌های متفاوتی را برای برگزاری این دوره‌ها در نظر بگیرند. 

به طور کلی نمی‌توان گفت که تنها زمانی اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار قابل اعتماد است، که هزینه برگزاری دوره‌ها بالا باشد. همچنین دوره‌های با هزینه بسیار پایین نیز احتمالاً کیفیت مطلوبی ندارند. برای این که بتوانید یک دوره باکیفیت با هزینه مناسب را انتخاب کنید، بهتر است موسسات مختلف را با دید منطقی مقایسه کنید. 

موسسه فن پردازان یکی از موسساتی است که دوره‌های MBA خود را نه تنها با کمک اساتید مجرب برگزار کرده و اعتبار بالایی دارد، بلکه امکان پرداخت هزینه دوره به صورت اقساطی را نیز فراهم کرده است. همین مسئله نشان دهنده اعتبار مدرک MBA و اعتبار بالای موسسه است.  

سر در موسسه آموزش عالی فن پردازن ارائه دهنده دوره های MBA

مقایسه مدرک ام بی ای موسسه فن پردازان با سایر موسسات و مراکز

به عنوان یک دانشجوی مدیریت و یا مدیری که با قصد افزایش آگاهی حرفه‌ای خود قصد شرکت در دوره‌های MBA را دارد، بسیار مهم است که قبل از ثبت نام در یک موسسه، دوره‌های متعددی که توسط مراکز مختلف برگزار می‌شود را با هم مقایسه کنید. اعتبار مدرک MBA ارائه شده توسط تمام موسسات یکسان نبوده و حتی برخی از آن‌ها تأییدیه وزارت علوم را ندارند. 

به طور معمول، دوره‌های ام بی ای برگزار شده توسط موسسات آموزش آزاد ارزش و اعتبار کافی برای اپلای و ارائه در خارج از کشور را ندارند. همچنین استانداردهای لازم بری تدریس مفاهیم در تمام این مراکز رعایت نشده و یا منابع معتبر ارائه نمی‌شود. دوره‌های برگزار شده توسط موسسه آموزش فن پردازان با رعایت تمام استانداردهای لازم برگزار شده و مدارک معتبر به دانش آموختگان ارائه می‌دهد. 

اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار یا همان ام بی ای ارائه شده توسط فن پردازان، به دلیل دارا بودن تأییدیه‌های لازم از سوی وزارت علوم و مهر این نهاد، محرز شده است. این دوره‌ها حدود 1 سال طول کشیده و طی 400 ساعت آموزش برگزار می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه، درباره این که MBA چیست و جزئیات دوره‌ها به چه صورتی است، اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

جمع بندی

از آنجایی که رشته MBA گرایش‌های بسیار متنوعی دارد، از بازار کار گسترده‌ای نیز برخوردار است. بسیاری از مشاغل عملیاتی در دنیای کسب و کار، مدیریت امور مالی، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، مدیریت فناوری اطلاعات یا IT و ...، همگی مشاغل پرطرفدار مرتبط با دوره‌های ام بی ای هستند. به همین دلیل است که این رشته به عنوان یکی از معتبرترین رشته‌ها در حوزه کسب و کار شناخته شده و موسسات متعددی دوره‌های مربوط به آن را برگزار می‌کنند. اما آنچه که در انتخاب یک موسسه برای گذراندن دوره اهمیت دارد، اعتبار مدرک MBA است. موسسات مختلف دوره‌های با یک سطح کیفیت یکسان را ارائه نمی‌کنند. به همین دلیل در این مطلب با معرفی دوره MBA موسسه فن پردازان، اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (mba) این موسسه را بررسی کردیم. برخی از رایج‌ترین سوالات شما درباره این دوره‌ها در ادامه بررسی شده است. 

سوالات متداول

اصلی‌ترین فاکتور برای اعتبار مدرک MBA چیست؟

زمانی یک مدرک ام بی ای از اعتبار کافی برخوردار است که مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و مهر این سازمان را داشته باشد. 

آیا اعتبار مدرک مدیریت ارشد کسب و کار برای مهاجرت کافی است؟

بله، مدرک MBA موسسه فن پردازان قابل ترجمه بوده و اعتبار کافی برای ارائه در خارج از کشور دارد. 

آیا اعتبار مدرک ام بی ای به موسسه برگزار دوره‌ها بستگی دارد؟

بله؛ برخی از موسسات آموزش آزاد مدارکی فاقد تأیید وزارت علوم ارائه می‌دهند که فاقد هرگونه اعتبار برای مهاجرت یا ارائه در سابقه حرفه‌ای است.

طول دوره MBA چقدر است؟

دوره‌های مدیریت MBA حدود 6 ماه طول می‌کشد. دوره‌های موسسه فن‌پردازان شامل حدود 400 ساعت آموزش در طول دوره است.

آیا امکان پرداخت قسطی هزینه دوره MBA وجود دارد؟

بله، موسسه فن پردازان امکان پرداخت قسطی هزینه‌های دوره را برای دانش آموختگان فراهم می‌کند. 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close