مزایای دوره MBA

دریافت مدرک MBA یک گام مهم و حیاتی برای افراد خواهان پیشرفت است. MBA برای صنعت یا حوزه‌های مختلف کاربرد داشته و قابل اجراست. لذا شرکت در دوره‌ مدیریت ارشد کسب و کار و اخذ آن کمک می‌کند که مهارت‌های خود را ارتقا بدهید و تبدیل به یک فرد حرفه‌ای شوید. در این میان سوالی که ذهن اکثر افراد را مشغول می‌کند این است که آیا شرکت در دوره MBA ارزشش را دارد؟ در جواب باید بگوییم مزایای دوره MBA بی شمار است چرا که اگر قصد فعالیت در موقعیت‌های شغلی همچون مدیریت و عضویت در یک موسسه مالی را دارید یا می‌خواهید کارآفرین شوید، کاربرد دوره MBA به چشم می‌آید.

در واقع این مدرک به شما کمک می‌کند که بتوانید مهارت‌های مدیریت و رهبری را به طور کامل فرا بگیرید و از آن برای موفقیت در عرصه‌های مختلف استفاده نمایید. در این مقاله فواید دوره MBA را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با موسسه فن پردازان همراه شوید.

 مزایای مدرک MBA

مدرک MBA چیست؟

قبل از بررسی مزایای دوره مدیریت بازرگانی باید بدانیم که MBA چیست و چه کاربردی دارد. مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) یک برنامه تحصیلی تکمیلی است و جزو مدارک معتبر و شناخته شده در جهان به شمار می‌رود. اغلب افرادی که تجربه کاری قبلی دارند و می‌خواهید سطح مهارت و دانش خود را ارتقا دهند جزو اصلی‌ترین شرکت کنندگان این دوره هستند. اما این بدان معنی نیست که سایر افراد نمی‌توانند در دوره MBA شرکت کنند. در واقع مدرک MBA ساخته شده است که افراد بتوانند مهارت‌ها و دانش خود را توسعه دهند و از آن برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده نمایند.

 

مزایای دوره MBA

تصمیم گیری برای شرکت در دوره MBA جزو تصمیمات مهم و یک گام بزرگ برای افرادی است که خواهان توسعه مهارت‌ها و دانش خود را دارند. اگر می‌خواهید وارد دنیای تجارتی و رقابتی امروز شوید، دوره MBA می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. اما قبل از آن باید بدانید که کاربرد دوره MBA چیست و چرا باید در این دوره شرکت کرد. مدرک مدیریت ارشد کسب و کار احساس اعتماد به نفس بیشتر، بهبود حس بازارپذیری فرد و انتقال دانش و مهارت را به همراه دارد. این‌ها تعدادی از فواید دوره MBA است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. به طور کلی مزیت های دوره MBA عبارت‌اند از:

 

1- یادگیری مهارت‌های مدیریت را آسان کرده و باعث متمایز شدن شما در بازار کار می‌شود

اغلب داوطلبان و متقاضیان دوره MBA، تجار جوان با سابقه کار اندک هستند. گاهی اوقات شاهد این هستیم که کارمندان ارشد نیز خواهان شرکت در دوره MBA هستند تا چالش‌های جدیدی را تجربه کند. کلاس‌های MBA به شما کمک می‌کنند که بتوانید مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کار را یاد بگیرید و از آن‌ها برای توسعه شرکت خود استفاده کنید. برنامه‌های درسی هر مدرک مدیریت ارشد کسب و کار با یکدیگر متفاوت است. اما رایج‌ترین مهارت‌هایی که در رابطه با مدیریت به شما آموزش داده می‌شود عبارت‌اند از:

 

  •       چگونه یک رهبر خوب شوید و دیگران را مدیریت کنید.
  •       چگونه محصولات و خدمات خود را توسعه دهید و از طریق بازاریابی موفق به فروش برسانید.
  •       چطور از ارتباطات و مشارکت‌ها برای ایجاد شبکه خود استفاده کنید.
  •       چطور شرایط دشوار مانند بحران‌های مالی یا رسوایی‌های عمومی را مدیریت کنید.
  •       چگونه وضعیت مالی شرکت را سالم نگه دارید.
  •       چگونه تصویری مثبت از شرکت بسازید و آن را حفظ کنید.
  •       چطور از داده‌های صنعت برای جمع آوری، تفسیر و ایجاد گزارش استفاده کنید.
  •       چطور استعدادهای برتر را استخدام کنید و از آن‌ها برای توسعه شرکت استفاده کنید.
  •       چگونه سلسله مراتبی ایجاد کنید که به پیشرفت شرکت کمک کند.
  •       چگونه در زمان‌های سخت با دیگران ارتباط برقرار کنید.

 

در واقع اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید از منطقه امن خود خارج شوید و روندهای تجارت بین المللی و مهارت‌های مدیریتی را یاد بگیرید، دوره MBA بهترین گزینه برای شماست. این دوره به شما کمک می‌کند که جدیدترین ابزارها و تکنیک‌های مدیریتی را یاد بگیرید و با استفاده از آن‌ها علاوه بر متمایز شدن با بقیه به بهبود کسب و کار خود کمک کنید.

 فواید شرکت در دوره MBA

2- تخصص‌های مختلف (از بازاریابی گرفته تا منابع انسانی) برای یادگیری وجود دارد

یکی از بهترین مزایای دوره MBA، متنوع بودن تخصص‌های آن است. به عبارتی دیگر MBA یک مدرک بزرگ و حرفه‌ای است که تخصص‌های زیادی را پوشش می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که قصد یادگیری کدام تخصص و مهارت را دارید. مهم‌ترین تخصص‌هایی که در دوره MBA آموزش داده می‌شود عبارت‌اند از:

 

  •       مدیریت عمومی (General Management): این تخصص جزو محبوب‌ترین تخصص‌های MBA شناخته می‌شود و برای توسعه محیط‌های تجاری کاربرد دارد.
  •       کسب و کار بین المللی (International Business): با استفاده از این مدرک می‌توانید در کشورهای مختلف کار کنید. در واقع این مهارت روش‌های تجارت بین المللی را آموزش می‌دهد و شرایط لازم برای کار کردن شما در شرکت‌های جهانی را فراهم می‌کند. با توجه به رشد و گسترش کسب و کارهای جهانی، دریافت این مدرک گزینه ایده‌آلی برای افراد است.
  •       مدیریت استراتژیک (Strategic Management): این مدرک شما را برای برنامه ریزی بلند مدت کسب و کار آماده می‌کند.
  •       امور مالی (Finance): امور مالی مبحثی است که در همه شرکت‌ها، بانک‌ها، کسب و کارها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدرک مهارت‌هایی همچون آمار، تجربه و تحلیل داده، حسابداری و ... را به شما آموزش می‌دهد.
  •       بازاریابی (Marketing): مدرکی است که برای همه کسب و کارها کاربرد دارد. با دریافت این مدرک می‌توانید مشتریان ایده‌آلی برای خدمات و محصولات خود به دست آورید و کسب درآمد کنید.
  •       کارآفرینی (Entrepreneurship): اگر جزو افرادی هستید که ایده‌های مختلف برای ایجاد اشتغال برای دیگران یا راه‌اندازی استارت آپ را دارید، مدرک کارآفرینی برای شما مناسب است.
  •       مدیریت عملیات (Operations Management): یادگیری این یک تخصص برای مدیرانی که مسئول بهینه سازی فرآیندهای تولید هستند مناسب است. با یادگیری این مهارت می‌توانید نحوه تولید محصولات را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.
  •       مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management): این مهارت شما را برای تجارت در بخش‌های فناوری یا تجارت‌هایی که به فناوری متکی است آماده می‌کند.
  •       منابع انسانی (Human Resources): این مدرک برای مدیران مسئول تیم‌های منابع انسانی یا افرادی که کار با گروه‌های بزرگی از کارمندان را برعهده دارند مناسب است. با انتخاب این مدرک تخصص‌هایی همچون برطرف کردن تعارض، توسعه تیمی، انگیزه، تعریف مسئولیت‌های شغلی و ... را یاد خواهید گرفت.
  •       مشاوره (Consulting): این تخصص که کاربرد زیادی در دنیای دیجیتالی امروز دارد برای کارشناسانی که قصد کمک به شرکت‌ها برای روبرویی با چالش‌های مختلف را دارند مناسب است.

 

نکته: دقت داشته باشید که مدارک MBA دیگری نیز وجود دارند که تخصص‌های دوگانه را پوشش می‌دهند. لذا دوره MBA به شما کمک می‌کند که مهارت خود در حوزه‌های مختلف را ارتقا دهید.

 

3- کمک می‌کند که زمان خود را بهتر مدیریت کنید

دوره مدیریت ارشد کسب و کار در یک بازه زمانی بلند مدت اجرا می‌شود و شما را با چالش‌های مختلفی روبرو می‌کند. دوره MBA تنها به منظور ارتقای مهارت‌های شغلی برگزار نمی‌شود بلکه به کمک آن می‌توانید مدیریت زمان را به خوبی یاد بگیرید. توانایی مدیریت زمان یکی دیگر از فواید دوره MBA است. این مهارت برای کارفرمایان اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از نکات مثبت برای استخدام به شمار می‌رود. همچنین مدیریت زمان جزو مهارت‌های ارزشمند زندگی است و تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد.

 

4- درصد قبولی و استخدام در موقعیت‌های شغلی مناسب را افزایش دهید

اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مدرک و مهارت حرف اول را می‌زند. در واقع اگر فردی هر دو این‌ها را در کنار هم داشته باشد به راحتی می‌تواند در شرکت‌های معتبر و بزرگ کار کند. یکی از مزایای دوره MBA این است که شما را با افراد معمولی متمایز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در موقعیت‌های شغلی بهتری استخدام شوید. به عبارتی دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال جذب افراد ماهری هستند که به توسعه شرکت و افزایش سوددهی آن کمک کنند. پس با شرکت در دوره MBA این فرصت برای شما فراهم می‌شود که علاوه بر ارتقای مهارت و دانش خود به جایگاه‌های بزرگی نیز دست پیدا کنید.

 

5- به بهبود مهارت‌های ارتباطی و شبکه سازی کمک می‌کند

برقراری ارتباط موثر با دیگران جزو مهارت‌های نرم و فوق‌العاده‌ای است که یادگیری آن نقش زیادی در پیشرفت افراد دارد. شرکت در دوره MBA این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید قدرت ارتباط خود را تقویت کنید و به راحتی با افراد مورد نیاز خود تعامل برقرار کنید. بدون داشتن ارتباطات قوی، درصد موفقیت شما کاهش پیدا می‌کند چرا که اکنون در دنیای دیجیتالی زندگی می‌کنیم که ارتباط شرط اصلی موفقیت است. بهبود مهارت‌های ارتباطی و شبکه سازی از مهم‌ترین مزیت های دوره MBA است و به شما کمک می‌کند گام محکمی برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود بردارید.

 مزیت های دوره MBA بی شمار هستند

6- شما را برای تغییر شغل و استفاده از فرصت‌های ایده‌آل آماده می‌کند

بدون شک همه افراد از یک جایی شروع می‌کنند و قرار نیست از ابتدا عالی باشند. شرکت در دوره MBA کمک می‌کند که بتوانید راه‌های تجارت و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی شغل مناسب را یاد بگیرید. به عبارتی اگر جزو افرادی هستید که قصد تغییر شغل دارید و می‌خواهید از فرصت‌های ویژه استفاده کنید، دوره MBA برای شما ساخته شده است. با شرکت در این دوره می‌توانید تمام مهارت‌های مورد نیاز برای داشتن یک کسب و کار جدید را آموزش ببینید و یک بیزینس موفق برای خود راه‌اندازی کنید. به عبارتی دوره مدیریت ارشد کسب و کار یک راهنما برای زندگی شماست و به شما کمک می‌کند که از فرصت‌های ایده‌آل بهره‌مند شوید و به جایگاه‌های عالی برسید.

 

7- به مهارت‌های مفید و دائمی دسترسی خواهید داشت

MBA مدرکی معتبر و جهانی است که مهارت‌های آموزشی آن در تمامی کشورها تایید می‌شود. اگر به تاریخچه MBA دقت کنید متوجه خواهید شد که این مدرک منحصر به فرد با گذشت زمان تکامل یافته و تخصص‌های متنوعی را تحت پوشش خود قرار داده است. مهارت‌هایی که در این دوره آموزش می‌بینید کاملا مفید بوده و از طریق آن‌ها می‌توانید سطح دانش و مهارت خود را ارتقا بدهید. از طرفی دوره‌های MBA دارای پشتیبانی و بروزرسانی دائمی هستند و در صورتی که نیاز به پشتیبانی و کمک داشته باشید می‌توانید از مدرسین آن کمک بگیرید. این موضوع کمک می‌کند که به جدیدترین آموزش‌های MBA دسترسی داشته باشید و سطح مهارت خودتان را همیشه در اوج نگه دارید.

 

8- بر روی حقوق دریافتی شما تاثیر می‌گذارد

امنیت شغلی و دریافت حقوق بالا یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت مدرک MBA است. افرادی که در دوره MBA شرکت می‌کنند و مدرک آن را دریافت می‌کنند حقوق بیشتری نسبت به کارمندهای معمولی دریافت خواهند کرد. شما می‌توانید انتظار حقوق دو برابر بیشتر از آنچه که یک مدرک دانشگاه معمولی برای شما به ارمغان می‌آورد، داشته باشید.

 

کاربرد دوره MBA این است که شما را برای استخدام در فرصت‌های شغلی متنوع آماده می‌کند و باعث می‌شود که حقوق بیشتری نسبت به کارمندهای معمولی دریافت کنید. دلیل این امر این است که شما مهارت و دانش بیشتری نسبت به بقیه دارید به راحتی می‌توانید به توسعه و پیشرفت شرکت کمک کنید، پس طبیعی است که حقوق بیشتری دریافت کنید.

 

جمع بندی

MBA جزو مدارک مهم و معتبر در دنیا است که بیشتر افراد حرفه‌ای برای دریافت آن تلاش می‌کنند. این مدرک می‌تواند کمک حال شما برای رسیدن به اهداف شخصی و شغلی باشد. با این وجود باید دقت داشته باشید که شرکت در دوره MBA تنها لازمه پیشرفت شغلی نیست؛ بلکه یک مدرک معتبر است که با انتقال دانش‌های مفید و کاربردی به شما کمک می‌کند تا روند پیشرفت خودتان را تسریع کنید. هر چقدر از مزایای دوره MBA بگوییم کم گفته‌ایم چرا که این دوره برای افراد در تمام مراحل حرفه‌ای طراحی شده است. از طرفی کاربرد دوره MBA در این است که به شما کمک می‌کند تا یک مسیر روشن برای ارتقا خود پیدا کنید و مهارت‌های خود را توسعه دهید. حال که فواید دوره MBA را می‌دانید تصمیم گیری برای شما راحت‌تر خواهد شد و می‌توانید با دید بهتری تصمیم به شرکت در دوره مدیریت ارشد کسب و کار بگیرید.

 

سوالات متداول

مدرک MBA چیست؟

مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) یک برنامه تحصیلی تکمیلی است که به افراد کمک می‌کند که بتوانند مهارت‌ها و دانش خود را توسعه داده و از آن برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده نمایند.

کاربرد دوره MBA چیست؟

این دوره به شما کمک می‌کند که جدیدترین ابزارها و تکنیک‌های مدیریتی را یاد بگیرید و با استفاده از آن‌ها علاوه بر متمایز شدن با بقیه به بهبود کسب و کار خود کمک کنید.

دوره MBA چه تخصص‌هایی را پوشش می‌دهد؟

یکی از بهترین مزایای دوره MBA، متنوع بودن تخصص‌های آن است. MBA یک مدرک بزرگ و حرفه‌ای است که تخصص‌های زیادی را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که قصد یادگیری کدام تخصص و مهارت را دارید.

دوره MBA چه نقشی در پیشرفت جایگاه شغلی افراد دارد؟

سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال جذب افراد ماهری هستند که به توسعه شرکت و افزایش سوددهی آن کمک کنند. پس با شرکت در دوره MBA این فرصت برای شما فراهم می‌شود که علاوه بر ارتقای مهارت و دانش خود به جایگاه‌های  شغلی بزرگی نیز دست پیدا کنید.

دوره MBA چگونه روی حقوق شما تاثیر می‌گذارد؟

کاربرد دوره MBA این است که شما را برای استخدام در فرصت‌های شغلی متنوع آماده می‌کند و باعث می‌شود که حقوق بیشتری نسبت به کارمندهای معمولی دریافت کنید.

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close