راهنمای خلق برند موفق برای کارآفرینان

همه ما به عنوان یک فرد باید بکوشیم تا در زندگی شخصی و کاری خود به موفقیت دست پیدا کنیم. در واقع موفقیت یک مسیر دلخواه است که ما می‌توانیم در آن قدم برداریم. اگر فکر می‌کنیم که کارآفرینی به عنوان یکی از نیازهای ما شناخته می‌شود، باید در نظر داشته باشیم که ساخت برند موفق یکی از نیازهای اصلی ما به شمار می‌رود. در این مقاله با شما همراه هستیم تا ساخت یک برند خوب و موفق را به زبانی ساده برای شما بیان کنیم. در این مقاله از بیانات و اطلاعاتی استفاده می‌شود که از سوی دکتر میثم شکری ساز بیان شده‌اند.

 

راهنمای خلق برند موفق برای کارآفرینان

 

تعریف برند موفق چیست؟

یک برند موفق می‌تواند از دیدگاه هر متخصص در زمینه کارآفرینی تعریف متفاوتی داشته باشد. برای مثال می‌توان گفت ککه شخصی برندی را موفق می‌داند که بیشتر مردم از آن خرید کنند یا شخصی دیگر سر زبان دیگران بودن را (به صورت مثبت یا منفی) به عنوان تعریفی از برند موفق می‌باشد؛ اما اگر بخواهیم ساده‌ترین تعریف را در این زمینه داشته باشیم، باید بگوییم که برندی موفق است که این دیدگاه را در مخاطبین خود ایجاد کند: من بهترین انتخاب برای تو هستم. در ادامه بیشتر در خصوص نتایجی که ساخت یک برند موفق می‌تواند برای شما داشته باشد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

در نهایت با ساخت یک برند موفق به چه نتایجی دست پیدا می‌کنیم؟

به عنوان یک کارآفرین باید در نظر داشته باشید که خلق یک برند خوب و موفق باعث می‌شود که از حمایت‌های قانونی برخوردار شوید؛ یعنی دولت از شما حمایت می‌کند تا گسترش پیدا کنید و بتوانید به عملکرد بهتری دست پیدا کنید. همچنین از سوی مردم و مخاطبین یا مشتریان بالقوه شناخته می‌شوید و همین امر باعث می‌شود تا زمانی که در خصوص خدمات یا محصولاتی که شما در حوزه آن فعالیت می‌کنید صحبت می‌شود، حتماً نام شما به ذهن مخاطبان بیاید. ایجاد مشتری وفادار در کنار امکان ارائه محصولات مختلف با نام برندی که ایجاد کرده‌اید را می‌توان از دیگر ویژگی‌های یک برند موفق دانست.

 

برند در واقع نام تجاری برای کسب و کار شماست. در واقع زمانی که شما محصول یا خدماتی را با نام برندی که ایجاد کرده‌اید عرضه می‌کنید، می‌توانید نظرات مثبتی را در مردم و مخاطبان خود ایجاد کنید. البته این مسئله تا حد زیادی بسته به عملکرد شما در بازار دارد. در نهایت نیز باید گفت که به شهرت خواهید رسید. همین امر باعث می‌شود که برای کسب و کار شما یک فرصت بسیار خوب باشد تا رشد پیدا کرده و میزان درآمد خود را افزایش دهد.

 

تا حد امکان ساده سازی کنید

در ابتدای راه ایجاد یک برند موفق باید ساده سازی را در پیش بگیرید. در واقع باید در نظر داشته باشید که در ابتدای راه باید به ساده‌ترین شکل ممکن با دیگران و مخاطبین خود در ارتباط باشید. یک اشتباه بسیار بزرگ برای کارآفریناان تازه کار از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز، ارائه انبوه تبلیغات در زمان راه اندازی کسب و کار است. پس در ابتدا باید سعی کنید که تنها مفاهیم ضروری را در خصوص کسب و کاری که دارید ارائه دهید.

 

انتخاب روش مناسب برای ارتباط با مردم از دیگر نیازهایی است که یک برند در ابتدای راه خود باید در نظر داشته باشد. شما باید در زمینه تبلیغات هوشمندانه عمل کنید. کمترین هزینه را پرداخت کنید و در نتیجه آن بیشترین میزان عملکرد را داشته باشید. در نظر داشته باشید که مثلاً با ایجاد یک کمپین در روزنامه‌ها می‌توانید برند خود را معرفی کنید. این در حالی است که شما می دانید تعداد بسیار کمی از مردم روزنامه تهیه می‌کنند؛ اما اگر مثلاً از محیط‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، در نهایت می‌توانید عملکرد بسیار بهتری را در جذب مخاطب داشته باشید. انتخاب یک بستر، تبلیغات ساده و ساده سازی برند از اولین اقداماتی است که یک برند برای شروع کار خود به آن نیاز دارد.

 

نگاه میثم شکری ساز در مورد راهنمای خلق برند موفق برای کارآفرینان

 

شناخت بیشتر کارآفرین موفق، جوان و پرتلاش ایرانی در لینک زیر:

میثم شکری ساز

 

چشم انداز داشته باشید، مشتریان را بشناسید و استراتژی مناسب انتخاب کنید

یک برند باید چشم اندازی مشخصی داشته باشد. باید در نظر داشت که یک برند باید بداند که چه طول عمری خواهد داشت. در این طول عمر باید چه خدمات یا محصولاتی را ارائه دهد. چه کسانی می‌توانند از مشتریان این برند به شمار روند. آیا برند شما تنها برای افراد خاصی در جامعه می‌تواند کاربرد داشته باشد؟ برای مثال اگر برند شما در زمینه تولید پوشک بچه در حال فعالیت است، باید مشتریان خود را بشناسید. والدین هستند که از شما خریداری می‌کنند. در بازه سنی 25 الی 40 سال می‌باشند و برایشان مهم است که کودک آن‌ها بتواند با محصول شما احساس راحتی کند.

 

زمانی که مشتری خود را بشناسید، می‌توانید بهترین تصمیم گیری را برای تبلیغات و بازاریابی و حتی تولید محصول داشته باشید. شناخت مشتری از طراحی محصول گرفته تا روش پخش و دسترسی و حتی روش بازاریابی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال تبلیغات یک شرکت فعال در زمینه پوشک بچه در خانه سالمندان نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد؛ اما در یک مهد کودک می‌توانید از خدمات بسیار خوبی استفاده کنید.

 

از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی در معرفی برند خود استفاده کنید

به جرئت می‌توان گفت که شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین محیط‌ها برای معرفی برندها به شمار می‌روند. شما در این محیط می‌توانید با مخاطب خود در ارتباط باشید و کسب و کار خود را معرفی کنید. می‌توانید تبلیغات هدفمند داشته باشید و حتی از پتانسیل اینفلوئنسرها در این زمینه استفاده کنید. در نهایت این کار باعث می‌شود تا بتوانید برند خود را در ذهن مشتریان ثبت کنید. طوفان‌های فکری ایجاد کنید، تبلیغات داشته باشید و حتی می‌توانید روش بازاریابی ویروسی را امتحان کنید. در نهایت باید بدانید که به عنوان یک کارآفرین، این وظیفه را دارید که برند خود را به بیشترین افراد معرفی کرده و با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

سخن پایانی

اگر به عنوان یک کارآفرین قصد دارید که برندی موفق داشته باشید، باید بدانید که این کار تلاش بسیار زیادی نیاز دارد. هر برند در حوزه مشخصی در حال فعالیت می‌باشد و مشتریان خاص خود را دارد. پس باید از بهترین شیوه‌ها برای ثبت برند خود در ذهن مشتریان استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید در این مسیر گام بردارید، شرکت در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز در حوزه برندینگ و یا مطالعه کتاب‌های ایشان که در این حوزه نوشته شده‌اند قطعاً می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد که در دنیای امروز مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند در برندینگ موفق به شما یاری کند.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین نیاز یک کسب و کار تازه تأسیس در معرفی خود به مخاطبین چیست؟ به طور کلی می‌توان گفت که برندینگ، ثبت آن و بازاریابی مناسب از مهم‌ترین نیازهایی است که یک برند در شروع کار خود دارد و باید به آن اهمیت بسیار زیادی داد.

چطور می‌توانیم در حوزه برندینگ موفق باشیم؟ در این خصوص باید جامعه شناسی در زمینه کسب و کار خود داشته باشید. از روش‌های نوین تبلیغات استفاده کنید و سعی کنید که برند خود را با نامی نیکو به مردم معرفی کنید.

چرا باید برندینگ موفق داشته باشیم؟ در نهایت یک برند موفق می‌تواند مشتریان وفادار داشته باشد. می‌تواند در زمینئه برخورداری از حمایت‌های دولتی موفق‌تر عمل کند و همچنین می‌تواند در ذهن تمام جامعه خود را ثبت کند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close