ویژگی های کارآفرینان در سال 2022

زندگی کردن به عنوان یک کارآفرین همیشه چالش‌‌‌های خاص خودش را دارد که باید آن را امتحان کنید. بسیاری از افراد در ذهن خود رویای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را دارند ولی این را نمی‌دانند که مسیر کسب و کار پر از چالش‌‌‌های مختلف است که باید آن‌‌‌ها را پشت سر بگذارند.

بر طبق نظر دکتر میثم شکری ساز، مهم ترین عاملی که ‌‌‌می‌تواند شما را در کسب و کار به موفقیت برساند،‌ داشتن یک برنامه ریزی منظم و هدفمند است. برای اینکه بهتر بتوانید با ویژگی‌‌‌های یک کارآفرین موفق آشنا شوید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

داشتن انگیزه؛ مهم‌ترین قدم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

برای اینکه بتوانید به یک کارآفرین موفق در حوزه خود تبدیل شوید، باید اول از همه میزان اشتیاق و انگیزه خود را به خوبی بسنجید. هر چقدر که میزان انگیزه شما بیشتر باشد، به طور قطع شرایط برای موفقیت شما نیز مهیاتر خواهد بود. البته زمانی ‌‌‌می‌توانید انگیزه بالایی داشته باشید که یک هدف بزرگ در پشت کسب و کار تان نهفته باشد.

ویژگی های یک کارآفرین موفق

در واقع این هدف است که باعث ایجاد انگیزه درونی در شما ‌‌‌می‌شود. نکته جالب این است که وجود انگیزه در شما باعث ‌‌‌می‌شود که به خوبی با سختی‌‌‌های کارآفرینی کنار بیایید و تما‌‌‌می‌سختی‌‌‌های مربوط به آن را با دل و جان بپذیرید.

همانطور که ‌‌‌می‌بینید ایجاد انگیزه و ادامه دادن آن ‌‌‌می‌تواند برای شما بسیار پرفایده باشد و شما را در یک مسیر جدید موفقیت قرار خواهد داد. اگر به تما‌‌‌می‌بزرگان کسب و کار همچون دکتر میثم شکری ساز نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه آن‌‌‌ها دارای انگیزه و همت بالایی بوده اند. از همین رو شما هم باید به دنبال موضوعاتی بروید که به شما انرژی و انگیزه لازم برای ادامه زندگی ‌‌‌می‌دهند.

 

خلاقیت؛ راز نوآوری در کارآفرینی

یکی دیگر از ویژگی‌‌‌های شخصیتی مهم که هر کارآفرینی باید آن را در وجود خود تقویت کند خلاقیت و نوآوری است. در واقع این ایده‌‌‌های جدید و بکر هستند که کسب و کارهای مختلف را پیش ‌‌‌می‌برند.

اگر ‌‌‌می‌خواهید به موفقیت‌‌‌های بزرگی در زمینه کسب و کار دست پیدا کنید،‌ حتما باید برای خلاقیت و نوآوری خود برنامه ریزی کنید. بسیاری از محصولات و خدماتی که در اطراف خود مشاهده ‌‌‌می‌کنید بر اثر خلاقیت یک کارآفرین ایجاد شده اند و قبل از آن اصلا وجود نداشته اند.

این مورد نشان ‌‌‌می‌دهد که نوآوری ارزش بسیار زیادی در کارآفرینی دارد و بدون آن نمی‌توانید به دستاورد خاصی برسید. یک کارآفرین موفق همیشه بخشی از زمان خود را صرف ایده پردازی ‌‌‌می‌کند. شما زمانی ‌‌‌می‌توانید این کار را به صورت دقیق انجام دهید که به اهمیت ویژه خلاقیت پی برده باشید. حال اگر این خلاقیت در محصول و خدمت شما قرار داده شود، مطمئنا نتیجه کار برای شما فوق العاده مثبت خواهد بود و بیشترین سود ممکن را از این موضوع کسب خواهید کرد.

 

تسلط به اصول متقاعد سازی در مذاکرات شغلی

زمانی که حرف از کارآفرینی به میان ‌‌‌می‌آید،‌ ارتباط با انسان‌‌‌ها نقش پر رنگی پیدا ‌‌‌می‌کند. این بدان معناست که یک کارآفرین برتر حتما از لحاظ مهارت‌‌‌های ارتباطی باید شرایط خوبی داشته باشد تا بتواند به خوبی با سایر افراد ارتباط بگیرد.

برقراری ارتباط موثر با بخش‌‌‌های مختلف، همچون مشتریان و نیروی کار مستقر در کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع وجود این ارتباط‌‌‌ها است که باعث جلو رفتن کارها ‌‌‌می‌شود. برای اینکه بتوانید به راحتی اهداف خود را در این زمینه پیش ببرید، به شما توصیه ‌‌‌می‌کنیم که حتما برای تسلط به اصول متقاعد سازی برنامه ریزی کنید.

این بدان معناست که رسیدن به موفقیت نیاز به این دارد  که بتوانید نظر مثبت دیگران را به سمت خود جلب کنید. تجربه این موضوع را اثبات کرده است که داشتن مهارت متقاعد سازی به شما کمک ‌‌‌می‌کند تا اهداف خود در کارتان را با سرعت بالاتری پیش ببرید. اگر به دنبال این هستید که سریع تر پله‌‌‌های موفقیت در بیزینس را پشت سر بگذارید،‌ حتما راهی برای تسلط بیشتر به این مهارت خاص پیدا کنید.

 

مدیریت بحران؛ همان چیزی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

در مرحله اول صحبت کردن درباره شروع کسب و کار و ساختن یک آینده رویایی آسان به نظر ‌‌‌می‌رسد. مسلما این رویا برای هر کسی شیرین است و ‌‌‌می‌خواهد که به موفقیت‌‌‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کند.

وارد شدن به دنیای کارآفرینی مانند این است که با یک قایق وارد اقیانوس پر تلاطم شوید. دکتر میثم شکری ساز بر این موضوع تاکید دارد که مدیریت بحران از اساسی ترین مهارت‌‌‌هایی است که یک کارآفرین باید آن را بیاموزد. در واقع با تسلط شما بر این موضوع،‌ خواهید توانست که شرایط فوق العاده ای برای خود رقم بزنید.

دکتر میثم شکری ساز

بسیاری از افراد محیط کسب و کار را به یک میدان جنگ تشبیه ‌‌‌می‌کنند. البته با وجود رقبای زیاد این تشبیه خیلی هم بی ربط نیست و شما باید در طول یک جنگ رقبای خود را کنار بزنید تا سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کنید. زمانی که شما کسب و کار خود را شروع ‌‌‌می‌کنید،‌ مسلما مشکلات بسیاری همراه با آن شروع خواهند شد.

در واقع موفقیت در کسب و کار همچون یک کوه یخ است که مردم فقط بخش بالای آن را ‌‌‌می‌بینند و از وجود یک نیمه بزرگتر در زیر آب بی خبرند. چالش و مساله همیشه به عنوان بخش جدایی ناپذیری از کسب و کار شما شناخته ‌‌‌می‌شود و برای تبدیل شدن به کارآفرین موفق حتما باید مهارت حل مساله و مدیریت بحران را در خود به وجود بیاورید.

 

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، باید مهارت‌‌‌های مختلفی را در خود تقویت کنید که هر کدام از آن‌‌‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. در واقع برای رسیدن به این هدف باید برای رشد شخصیتی خود برنامه ویژه ای بچینید و جنبه‌‌‌های مختلف کار خود را بررسی نمایید.

اگر ‌‌‌می‌خواهید مهارت‌‌‌های کارآفرینی را در وجود خود ایجاد کنید،‌ بهترین راه ممکن استفاده از آموزش‌‌‌های دکتر میثم شکری ساز خواهد بود. با توجه به اینکه ایشان خود تمام مسیر موفقیت را در کسب و کار طی کرده‌اند، مسلما کمک زیادی به شما خواهند کرد.

 

سوالات متداول

با توجه به سختی‌‌‌های پیش رو در دنیای کارآفرینی، بسیاری از افراد با سوالات مختلفی مواجه ‌‌‌می‌شوند که ذهن آن‌‌‌ها را درگیر کرده است. از همین رو به برخی از این سوالات مهم و پرتکرار خواهیم پرداخت.
1-    چرا یک کارآفرین باید آموزش ببیند؟
یک کارآفرین موفق این موضوع را ‌‌‌می‌داند که برای رشد کسب و کار خود باید به صورت مداوم مهارت‌‌‌های خود را گسترش دهد. از همین رو آموزش‌‌‌های زیادی برای خود در نظر ‌‌‌می‌گیرد.
2-    ریسک پذیری در کارآفرینی چقدر اهمیت دارد؟
برای اینکه بتوانید یک بیزینس موفق بسازید،‌ باید حتما میزان ریسک پذیری خود  را در نظر بگیرید. اگر شما بیش از حد محافظه کار باشید،‌ بدون شک فرد مناسبی برای کسب و کار نخواهید  بود.
3-    اصلی‌ترین مهارت برای کار‌آفرینی چیست؟
بزرگترین اصل برای موفق شدن در کسب و کار،‌ آموزش پذیری است. زمانی که شما آموزش پذیر باشید، مهارت‌‌‌های مختلف را در خود ایجاد خواهید کرد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close