آینده شغلی مدیریت کارآفرینی

مدیریت کارآفرینی چیست ؟

کارآفرینی یا Entrepreneurship، واژه ای قدیمی است که ریشه در زبان فرانسوی دارد. قدمت این واژه به حدود سیصد سال قبل بازمی گردد و نخستین افرادی که از کلمه کارآفرین استفاده کردند و مفهوم کارآفرینی را مورد توجه قرار دادند، می توان به اقتصاددانان اشاره نمود. بنابراین این طور می توان نتیجه گرفت که از سال های بسیار دور تا به امروز، واژه کارآفرینی را مورد استفاده قرار می دادند، به گونه ای که کارآفرینی به عنوان یک علم به شمار می رود.جالب است بدانید که پس از ظهور این واژه، ژوزف شومپیتر یکی از اقتصاددانان قدیمی آن را کم کم به سیاست وارد گردید و پس از گذشت مدتی آن را این طور تعریف کرد که کارآفرینان اشخاصی هستند که اقتصاد و سازمان ها را زنده نگه می دارند. اما او مفهوم کارآفرینی را فقط در این تعریف خلاصه نکرد بلکه ابعاد کارآفرینی را فراتر از مفهوم فرصت جویی و فرصت پروری می ‌دید. همچنین ژوزف شومپیتر به رابطه بین کارآفرینی و نوآوری توجه ویژه داشت. او پنج شیوه نوآوری را مد نظر داشت:

  • معرفی یک محصول جدید

  • به کار گرفتن یک شیوه جدید برای پدید آوردن یک محصول قدیمی

  • تهیه یک بازار مناسب و تازه برای محصولات موجود

  • جستجو و یافتن یک مرجع مناسب برای تامین مواد اولیه

  • تولید یک ساختار تازه برای صنعت موجود

در حقیقت در تعریفی کامل از کارآفرینی این طور می توان گفت؛ کارآفرینی برای بدست آوردن نوآوری و استفاده از مهلت ها با سعی و تلاش های بسیار به همراه قبول خطرات مالی، روانی و اجتماعی که موجب دریافت سود مالی، بدست آوردن طلبی، خشنودی شخصی و استقلال انجام می گیرد.

آینده شغلی مدیریت کارآفرینی

کارآفرین چه کسی است؟

شاید مفهوم کارآفرین و کارآفرینی ساده و قابل درک است اما نمی توان تعریف دقیقی از این دو واژه ارائه داد که مورد اتفاق نظر همه باشد. عموما به فردی که تجارت خود را شروع می کند، کارآفرین گفته می شود. یک کارآفرین فردیست که یک مدل تجارت را توسعه می ‌دهد، سرمایه فیزیکی و انسانی لازم برای شروع یک سرمایه ‌گذاری جدید را فراهم می ‌کند، آن را عملیاتی می ‌کند و مسئول موفقیت یا شکست آن است. شاید بتوان با صفت های ذیل بیشتر یک کارآفرین را توصیف کرد:

  • ایجاد شغل 

  • شهامت ریسک کردن 

  • بدست آوردن درآمد بالا  یا همان خلق ثروت

  • شایستگی تعریف 

  • ساخت آینده 

  • آینده نگری

  • نوآوری  

  • پیشرو و پیش قدم بودن

تعریف رشته کارآفرینی

دوره آموزش کارآفرینی دارای برخی روش ها، فرضیه ها، شیوه های چگونگی و کارکردهای کارآفرینی است. افراد با انتخاب این رشته و تحصیل در آن می توانند به عنوان یک نیروی انسانی متخصص به مدیریت فعالیت‌ های کارآفرینی در بخش خصوصی دولت و بخش عمومی بپردازند. در حقیقت هدف از راه اندازی این رشته، تربیت سیاست ‌گذاران و کارشناسان کارآفرینی و مشاورین راه‌ اندازی و توسعه کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط است.

کارآفرینان چه کارهایی انجام می دهند؟

کارآفرینانی مانند میثم شکری ساز می بایست کارهای جدید را جستجو کرده و بیابند تا از آن ها در اقتصاد استفاده نمایند. معمولا در محیط های کسب و کار، این یک فکر جدید به حساب می آید که می توان آن را در مسیر سودهی استفاده کرد. از جمله مواردی که یک کارآفرین باید با آن آشنایی دشته باشد؛ قسمت های مختلف بازار و درخواست های خریداران محصولات و خدمات است، چرا که آن ها برای انجام آن ها می توانند بهتر عمل کنند. همچنین یک فرد با عنوان کارآفرین باید برای مشخص کردن فعالیت مناسب و به دست آوردن سود درباره نکاتی مثل محصولات بازار یا خدمات، ایجاد سرمایه، پرسش های حقوقی و قانونی شرکت، اجرا و توسعه، سازماندهی، مدیریت کسب و کار و ... بررسی کرده و هریک از آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد.به طور معمول کارآفرینان به دو روش ظاهر می شوند؛ کارآفرینی شرکتی و کارآفرینی سازمانی. کارآفرین شرکتی به این صورت است که یک شرکت تازه راه اندازی می شود، اما کارآفرینی سازمانی شامل نوآوری در قسمتی جدید در داخل سازمان و شرکت هایی است که از قبل وجود داشته داشته اند.

اهمیت کارآفرینی و کارآفرینان چیست؟

از محرک های اصلی برای ایجاد یک شغل، کارآفرینی در جامعه است. می توان گفت کارآفرینی نقش بسیار مهم و بسزایی را در جامعه و در میان مردم ایفا می کند و همچنین موجب رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته افراد جامعه شد و موجب می شود تا افراد جامعه با استفاده از آن به انواع موفقیت های فردی و مالی و شغلی دست پیدا کند. مواردی که سبب می شود تا اهمیت کارآفرینی در جامعه پررنگ شود عبارتند از:

  • اشتغال زایی

  • دریافت سود بیشتر برای سرمایه گذاران

  • شناخت و ایجاد بازارهای جدید

  • توسعه اقتصاد و پیشگیری از ثبت اقتصادی

  • ارتقای رفاه اجتماعی

  • پیشگری از بروز مشکلات

  • کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف منابع

اهداف آموزش کارآفرینی چیست؟

از مهمترین اهداف آموزش کارآفرینی در جامعه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تشویق: شامل ایجاد انگیرش برای کار جدید 

  • توجه: تحول در دیدگاه ها

  • رشد: رشد ویژگی ها

  • آموزش: آموزش توانایی ها

  • دانش: به دست آوردن دانش و اطلاعات

  • شخصیت: پیشرفت و رشد شخصیت و فرهنگ کارآفرینی و رونق کسب و کار

گواهینامه مدیریت کارآفرینی

اهمیت دوره مدیریت کارآفرینی

همیشه و همه جا در هر جامعه و کشوری به کارآفرینی توجه شده و می شود. چرا که کارآفرینان علاوه بر راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد برای خود موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی افراد دیگر هم می شوند، افرادی که جویای کار هستند. بنابراین این طور می گفت که یک کار منظمی است که با اصول و چارچوب های منظم انجام می گیرد. افرادی که در دوره مدیریت کارآفرینی شرکت می کنند و در پایان هم موفق به اخذ مدرک مدیریت کارآفرینی می شوند، توانایی این را دارند تا به عنوان مدیران ایده پرداز مشغول به فعالیت شوند.

به همین علت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری و ارائه دوره مدیریت کارآفرینی، قصد دارد تا افرادی تربیت کند که با انواع کسب و کارها و چگونگی راه اندازی آن ها و حتی انواع ریسک ها آشنایی داشته باشند و آن را تجربه نمایند. علاقه مندان به کارآفرینی می توانند در این دوره شرکت کرده و با دریافت گواهینامه مدیریت کارآفرینی، اعتبار و ارزش بیشتری به خود و کسب و کارشان بدهند. جالب است بدانید که مدارک موسسه اموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناروری نیز می باشد.

آینده شغلی مدیریت کارآفرینی

از مهم ترین مزیت های این رشته این است که افراد دیگر نگران آینده کاری خود نیستند. و به‌ جای این که در جستجوی شغل و استخدام باشند خود به ایجاد اشتغال و به ‌کارگیری نیروی انسانی برای کسب ‌و کاری جدید مبادرت می ‌کنند. در حقیقت این ویژگی است که یک کارآفرین را از افراد معمولی متمایز می کند. حتی کارآفرینان با برنامه ریزی و راه اندازی کاری جدید فرصت های شغلی بسیاری برای سایرین نیز ایجاد می کنند. تمامی دانش پذیران دوره مدیریت کارآفرینی می توانند به عنوان مدرس، مدیران موسسات، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه‌ های اقتصادی و اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک کنند.

مزایای شرکت در دوره مدیریت کارآفرینی چیست؟

از مهمترین مزایای این دوره این است که افراد دیگر نگران آینده کاری خود نیستند. و به‌ جای این که در جستجوی شغل و استخدام باشند خود به ایجاد اشتغال و به ‌کارگیری نیروی انسانی برای کسب ‌و کاری جدید مبادرت می ‌کنند. در حقیقت این ویژگی است که یک کارآفرین را از افراد معمولی متمایز می کند. حتی کارآفرینان با برنامه ریزی و راه اندازی کاری جدید فرصت های شغلی بسیاری برای سایرین نیز ایجاد می کنند.دانش ‌آموختگان دوره مدیریت کارآفرینی می توانند به عنوان مدرس، مدیران موسسات، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه‌ های اقتصادی و اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک کنند.

کارآفرینی همیشه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و می گیرد. چرا که کارآفرینان علاوه بر راه اندازی یک کار پردرآمد برای خود موجب ایجاد اشتغال و سود رسانی به افراد دیگر نیز می شوند. پس می توان این طور گفت که یک کار منظمی است که با اصول و چارچوب های منظم انجام می گیرد. افرادی که در دوره مدیریت کارآفرینی شرکت می کنند و در پایان هم موفق به اخذ مدرک مدیریت کارآفرینی می شوند، این توانایی را دارند تا به عنوان مدیران ایده پرداز مشغول به فعالیت شوند.به همین علت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری و ارائه دوره مدیریت کارآفرینی، قصد دارد تا افرادی تربیت کند که با انواع کسب و کارها و چگونگی راه اندازی آن ها و حتی انواع ریسک ها آشنایی داشته باشند و آن را تجربه نمایند. علاقه مندان به کارآفرینی می توانند در این دوره شرکت کرده و با دریافت گواهینامه مدیریت کارآفرینی، اعتبار و ارزش بیشتری به خود و کسب و کارشان بدهند. جالب است بدانید که مدارک موسسه اموزش عالی آزاد فن پردازان مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناروری نیز می باشد.

بعد از اخذ مدرک مدیریت کارآفرینی چه مهارت ها و توانایی هایی کسب خواهید کرد؟

اگر می خواهید یک کارآفرین باشید، باید مهارت ها و توانایی هایی برای غرضه داشته باشید تا بتونید در این حوزه موفق شوید، اما اگر این مهارت ها را بلد نیستید، به هیچ عنوان نگران نباشید با آموزش مدیریت کارآفرینی توسط موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می توانید تبدیل به کارآفرینی موفق شوید.

  • خود انگیزشی. یکی از مهمترین صفات کارآفرینان، خود انگیزشی است. وقتی می خواهید موفق شوید، باید بتوانید خود را به سمت جلو هل بدهید. شما به عنوان یک کارآفرین در مقابل هیچ کس پاسخگو نیستید، و این بدان معنی است که حرکت به سمت جلو بدون اینکه کسی شما را ترغیب کند، سخت است. بنابراین در مسیری که گام برداشته اید باید انگیزه زیادی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. برای خود برنامه ریزی منظم داشته باشید و طبق ان با اراده پیش روید.

  • آن چه را که ارائه می دهید درک کنید. به عنوان یک کارآفرین، شما باید بدانید که چه چیزی را ارائه می دهید و چگونه وارد بازار خواهد شد. فرقی نمی کند چیزی که شما ارائه می دهید محصول است یا خدمات، مهم این است که جایگاه آن را در بازار پیدا کنید و مطابق با نیاز بازار باشد. این بدان معنی است که شما باید بدانید چه زمانی تغییراتی را ایجاد کنید.برای این کار نیاز است که بدانید الان در کجای راه هستید. توانایی قرار گرفتن در موقعیت خود و سازگاری با شرایط بخش مهمی از کارآفرینی است.

  • قدرت ریسک . کارآفرینان موفق می دانند که برخی مواقع باید ریسک کنند. بدون خطر کردن تقریباً هرگز به عنوان یک صاحب شغل موفق نخواهید شد. این مسئله فقط در مورد ریسک کردن نیست. شناخت ریسک های ارزیابی شده بخش مهمی از کارآفرین بودن است. برای موفقیت باید بتوانید ریسک پذیر باشید.

  • آشنایی با نحوه ارتباط سازی. دانستن نحوه شبکه سازی و ارتباط سازی بخش مهمی از کارآفرینی است. بعضی اوقات کسانی که می شناسید می توانند بخش مهمی از موفقیت شوند. توانایی برقراری ارتباط با دیگران و به رسمیت شناختن فرصت های شراکت می تواند شما را به عنوان صاحب شغل معرفی کند. 

  • مهارت های اساسی دانش مدیریت پول و علم. ما اغلب از کارآفرینان موفق به عنوان "چهره های بزرگ" یاد می کنیم که نگران مدیریت روزانه امورات خود نیستند. ممکن است شما یک حسابدار یا تیم حسابدار حرفه ای برای مدیریت امور مالی خود داشته باشید ولی با این وجود برای این که موفق شوید باید مهارت و دانش پایه در امور مالی داشته باشید. درک درست از پول و شناسایی موقعیت خود باعث می شود تجارت خود را بر اساس اصول صحیح اداره کنید. 

  • انعطاف پذیری.تا حدودی، شما به عنوان یک کارآفرین باید انعطاف پذیر باشید. انطاف پذیری به معنای تمایل به تغییر در صورت لزوم می باشد. در صدر کسب و کار خود بمانید و برای تغییر در فرآیندهای مورد نیاز آماده هر گونه تغییری باشید. بعضی اوقات، شما نیز به فکر انعطاف پذیری نیاز دارید که بخش اساسی برای حل مسئله است. با انعطاف پذیری می توانید راه حل های منحصر به فرد و موثر برای مسائل پیدا کنید.

  • اشتیاق.سرانجام، کارآفرینان موفق اشتیاق زیادی دارند.آن ها عمیقاً نسبت به محصول یا خدمات یا رسالت خود احساس مسولیت می کنند.اشتیاق همان چیزی است که به شما کمک می کند در هنگام دلسردی، انگیزه پیدا کنید و شما را به جلو سوق می دهد.اشتیاق یکی از مهم ترین مهارت هایی است که کارآفرینان موفق باید داشته باشند.اگر احساس می کنید اشتیاق خود را از دست داده اید، یعنی زمان آن رسیده است که باید مسیر خود را عوض کنید و به دنبال کار دیگری بروید که اشتیاق شما را بر انگیزد.

  • پشتکار.کارآفرینان باید بتوانند با موانع مقابله کنند.موفقیت شغلی در یک شب امکان پذیر نیست و تبدیل ایده شما به واقعیت زمان می برد.باید به افرادی عادت کنید که به شما نه می گویند.آنچه کارآفرینان را موفق می سازد داشتن پشتکار برای رشد بدون توجه به تعداد دفعاتی است که شکست می خورید. پیگیری امور نیز بسیار مهم است. افراد ممکن است بهانه های زیادی برای عدم تماس با شما ارائه دهند، بنابراین خودتان باید به صورت مستمر پیگیر کارهایتان باشید.

  • بهره مندی از منابع. یک توانایی حیاتی برای کارآفرینان این است که بدانید چگونه از منابع در دسترس بیشترین استفاده را بکنید. دارایی های شما به عنوان کارآفرین محدود است بنابراین باید به نحو احسن از آن ها استفاده کنید. می توانید از مهارت ها و توانایی های کسانی که با آن ها ارتباط دارید، نهایت بهره را ببرید. 

  • ذهنیت باز. به عنوان یک کارآفرین، ممکن است برنامه ریزی های شما درست پیش نرود، در این صورت باید یاد بگیرید که از نظر و هم فکری دیگران هم استفاده کنید.  اگر استارت آپی که راه اندازی کرده اید، پول ساز نیست باید بر عوامل دیگر تمرکز کنید.

  • یادگیری.کارآفرین بودن شامل یک فرآیند یادگیری است. اگر مایل به یادگیری نیستید، در مورد ترک دنیای استارتاپ فکر کنید. شما باید بتوانید هر آن چیزی را که برای موفق شدن نیاز دارید، یاد بگیرید. هرچه بیشتر یاد بگیرید ، به نفع شماست.

مدرک مدیریت کارآفرینی

چرا باید گواهینامه مدیریت کارآفرینی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را اخذ کنیم؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با بیش از یک دهه سابقه در زمینه آموزش با برخورداری از بهترین اساتید و برگزاری دوره مدیریت کارآفرینی به شما کمک می کند تا استراتژی های مدیریتی و تکنیک های حل مساله، مدیریت پروژه، کنترل امور و مباحث کلیدی کارآفرینی را یاد بگیرید و پس از شرکت در این دوره با اخذ مدرک مدیریت کارآفرینی در شغل های استارتاپی خود موفق شوید. گواهینامه مدیریت کارآفرین این موسسه مورد تایید سازمان wes کانادا می باشد که می توانید از آن برای تحصیل و کار در کانادا و مهاجرت به این کشور استفاده کنید. همچنین این مدرک مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد و شما با شرکت در این دوره و یادگیری مهارت های که در بالا ذکر شد می توانید در هر زمینه ای که هستید درآمد بالایی کسب کنید.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close