آموزش عکاسی با موبایل | آموش گرفتن عکس هنری با گوشی - فن پردازان

یک موبایل برای عکاس شدن کافی است! افراد زیادی هستند که آرزو عکاس شدن را در سر خود دارند اما آن ها با فکر اینکه برای عکاسی به یک دوربین DSLR گران قیمت و تجهیزات بسیار پیشرفته نیاز دارد و از پس هزینه های آن بر نمی آیند، این آرزو را در سر خود نابود می کنند.

اگر شما هم می‌خواهید عکاسی حرفه ای با موبایل انجام دهید، نامید نباشید زیرا تنها با رعایت این نکات مهم، می توانید به به خواسته خود برسید. برای یاد‌گیری آموزش عکاسی با موبایل تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

عکاسی از غذا با موبایل

 

نکات آموزش عکاسی با گوشی

با یادگیری نکاتی که در ادامه می گوییم، به راحتی می توانید هر عکسی که مورد نظرتان هست را با گوشی خود بگیرید.

قطعا در عکاسی حرفه ای با موبایل، مدل گوشی و کیفیت دوربین آن در گرفتن یک عکس با کیفیت و استاندارد، نقش بسیار مهمی دارد. پس هرچه دوربین گوشی شما با کیفیت‌تر باشد، عکس های شما به استاندارد حرفه‌ای بودن نزدیک تر است.

بعد از مطمئن شدن به کیفیت مناسب دوربین موبایلتان، شما نیاز به تعدادی لوازم جانبی مورد نیاز برای عکاسی با موبایل دارید تا سطح عکس های شما بهتر از قبل شود.

از مهم‌ترین این لوازم که در زمان اموزش عکاسی با گوشی باید داشته باشید، می توانیم به مونوپاد و گوریلاپاد که برای ثابت نگه داشتن گوشی استفاده می شود اشاره کرد. همچنین استفاده از لنز های خارجی و تجهیزات نور پردازی و... می تواند تاثیر بسیار مفیدی بر کیفیت عکس های شما بگذارد.

 

ثبت نام در دوره جامع آموزش عکاسی

 

نکته شماره 1: برای عکاسی با گوشی بهتر است از فلش زدن کمتر استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکات در آموزش عکاسی با موبایل، استفاده از فلش تنها برای مواقع لحظه ای است و وجود داشتن فلش بر روی موبایل دلیل بر آن نمی شود که فلش تاثیر مثبتی بر کیفیت عکس ما دارد. بلکه دقیقا برعکس این است.

فلش زدن مشکل های زیادی مثل از بین بردن رنگ های سوژه عکاسی را ایجاد می کند و از قدرت بالایی برخوردار نیست که سوژه های دور را روشن کند.

مشکل های فلش زدن تنها در سوژه های دور نیست بلکه در سوژه های نزدیک هم وجود دارد و نقاطی از سوژه را بسیار روشن و نقاطی از آن را بسیار تاریک نشان می دهد.

نکته شماره 2:تمیز نگه داشتن لنز دوربین را فراموش نکنید.

شاید بیشتر اوقات چک کردن تمیزی لنز از یادمان برود ولی همین نکته کوچک، تاثیر بسزایی در کیفیت عکس هایی که می گیریم دارد.

دلیل ناواضح بودن تصویر در بیشتر اوقات، کامل تمیز نبودن لنز دوربین است.

برای استفاده بهینه از دوربین های عکاسی باید نکات کاربردی آن ها را بدانید. در همین راستا حتما مطلب زیر را بخوانید:

 

آموزش عکاسی با دوربین کانن و نیکون

 

نکته شماره 3: نورپردازی مناسب مهم ترین اصل در عکاسی با گوشی است!

یکی دیگر از نکات مهم در آموزش عکاسی با موبایل توجه کردن به نور و موقعیت آن است. این نشان از اهمیت بالای نور در عکاسی است. در هر عکسی که می خواهید بگیرید از رسیدن نور کافی به سوژه مورد نظر مطمئن شوید اما به این نکته هم دقت داشته باشید که نور نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد و از جهتی باشد که بر روی سوژه سایه ایجاد نکند.

 

عکاسی با موبایل

 

نکته شماره 4: گرفتن عکس هنری با گوشی، بدون رعایت قانون یک سوم ممکن نیست!

برای گرفتن یک عکس هنری با گوشی، حتما باید این نکته را به خوبی به یاد بسپارید که دقیقا وسط کادر قرار دادن سوژه به بهتر شدن عکس شما کمک زیادی نمی کند.

شاید Grid یا همان خطوط راهنما (زنبوری) را در دوربین گوشی خود دیده باشید. این خطوط به صورت جدول، صفحه دوربین را به 9 قسمت تقسیم کرده است. در نگاه اول ممکن است از آن به سادگی بگذرید و حتی آن را غیر فعال کنید.

اما باید به شما بگویم که این خطوط بسیار مهم هستند. با قرار دادن سوژه بین خطوط عمودی و افقی یا بر روی تقاطع ها به زیبایی و هنری تر شدن عکس شما کمک بسیار زیادی می کند. این مورد را حتی در عکاسی پرتره هم باید به دقت رعایت کنید. 

نکته شماره 5: زاویه مناسب انتخاب کنید.

معمولا بهترین عکس ها از زاویه ها و نماهای متفاوت گرفته می شوند؛ نماهایی که دور از ذهن همه است.

شما باید در عکاسی با موبایل زاویه هایی رو انتخاب کنید که به طور معمول کسی به آن توجهی نکرده باشد و با استفاده از خلاقیت خودتان، خاص ترین و بهترین عکس ها را بگیرید.

 

اگر می خواهید از این هم جلوتر پیش بروید؛ اصلا جای نگرانی نیست، در ادامه توضیحات مان درباره آموزش عکاسی با موبایل نکات بیشتری را خواهید آموخت

 

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

بخشی از اموزش عکاسی با گوشی به مربوط به عکاسی از محصولات می شود. خیلی از مواقع پیش می آید که شما می خواهید از محصولتان در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، عکس برداری کنید و آن را کانال های انتشار محتوای خود قرار دهید. از این رو می دانید که کیفیت عکس باید در بهترین حالت ممکن باشد تا تاثیر بسزایی در فروش یا معرفی شما بگذارد.

این اشتباه برداشت نکنید، دوربین موبایل تنها برای عکس گرفتن در طبیعت و از سوژه های هنری نیست؛ شما می توانید با دوربین موبایلتان بهترین و با کیفیت ترین عکس‌ها را از محصولتان بگیرید و تاثیر آن را مشاهده کنید.
برای گرفتن عکس از محصول تنها کافی است چند مورد ضروری زیر را رعایت کنید تا عکس شما به بهترین عکس ممکن تبدیل شود.

  • از سه پایه استفاده کنید. چون ثابت نگه داشتن موبایل علاوه بر بالا بردن کیفیت عکس این امکان را به شما می دهد که در نور کم، بهترین عکس ممکن را بگیرید و از تار شدن عکس جلوگیری می کند.
  • پس زمینه مناسب داشته باشید. انتخاب یک پس زمینه ای روشن و ساده به محصول شما این کمک را می کند که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
  • نور به اندازه کافی به محصول برسد. بهتر است محصول را روی میز در کنار پنجره قرار دهید و سپس از آن عکس بگیرید و در شب یا در نور کم می توانید از چراغ مطالعه استفاده کنید. این کار باعث جذاب تر دیده شدن عکستان می شود.

 

ترفند های عکاسی با موبایل که باید بدانید

بیشتر مردم فکر می کنند که استفاده از برنامه های ویرایش عکس، کاملا اشتباه است و ارزش عکس را پایین می آورد. اما برای گرفتن یک عکس خوب با گوشی هوشمند، استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس یکی از بهترین ترفند‌ها برای بالا بردن کیفیت عکس در عکاسی با موبایل است. پس زمانی که به دنبال اموزش عکاسی با گوشی هستید، این ترفند ها را نیز دیابید.

ترفند مهم دیگر که واقعا کیفیت عکس به آن وابسته است این است که به جای زوم کردن دوربین بر روی سوژه و پایین آوردن کیفیت، عکس را بعد از عکاسی برش (کراپ) دهید. این کار باعث می شود که کیفیت عکس مثل عکس ابتدایی بماند و تغییری نکند.

در آموزش عکاسی با موبایل اگر این دو نکته را در کنار چند نکته ای که در ابتدای محتوا گفته شد رعایت کنید، قطعا در انتهای کار تصاویر باکیفیت و کاربرپسندی خواهید داشت که تاثیر زیادی در جلب رضایت مشتریان شما می گذارد. فراموش نکنید هرچقدر هم که درباره عکاسی با موبایل بدانید، تا ترفندهای ژست گرفتن را بلد نباشید، عکس های حرفه ای و جذابی ثبت نخواهید کرد. برای مطالعه بیشتر و دقیق تر درباره ژست عکاسی مطلب زیر را از دست ندهید:

 

آموزش ژست عکاسی

 

معرفی چند نرم افزار ویرایش عکس برای موبایل

  • picsart
  • VSCO
  • inshot

کلام آخر درباره آموزش عکس هنری با گوشی

اگر می خواهید عکاسی از محصول با موبایل یا عکاسی هنری با موبایل را یاد بگیرید، سعی کنید تکرار و تمرین فراوانی داشته باشید و در صورت امکان در دوره عکاسی با موبایل شرکت کنید تا بتوانید دقیق تر یاد بگیرید و آموخته های خود را پیاده سازی کنید.

اگر شرایط انجام چنین کاری را ندارید، با رعایت همین نکات کوچک می توانید تصاویری با کیفیت بسیار بالا تهیه نمایید و از آن ها استفاده کنید و تا حد زیادی از هزینه های گزاف عکاسی بکاهید. فراموش نکنید که اگر به دنبال آموزش عکاسی با موبایل و یا فراتر از آن هستید، با شرکت در دوره عکاسی موسسه فن پردازان می توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

 

ثبت نام در دوره جامع آموزش عکاسی

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close