سئو محلی (local SEO)

در این مطلب می‌خوانید:

رقابت در دنیای دیجیتالی امروز و حوزه سئو به قدری افزایش یافته است که باید دنبال راهکارهای ساده و موثر برای پیروزی بر رقبا بود. لوکال سئو این فرصت را برای صاحبان کسب و کارها به وجود آورده است که فرآیند سئو را آسان‌تر کرده و بتوانند بهترین مشتریان را جذب برند خود کنند. در واقع بهینه سازی سئو محلی (Local SEO)  به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با هزینه‌های کمتر بیشترین بازدهی را بگیرید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که سئو محلی چیست و برای بهینه سازی آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

سئو محلی می تواند به طرز چشمگیری به رشد کسب  کار شما کمک کند

 

سئو محلی چیست؟

 

سئوی محلی به بهینه سازی سایت برای نتایج جستجوی محلی گفته می‌شود و از ارکان سئو داخلی است. به عبارتی این موضوع بدین معناست که کسب و کار شما در منطقه‌ای خاص جزو برترین نتایج باشد. این موضوع کمک می‌کند که شما در منطقه مورد نظر رتبه بهتری داشته باشید و مشتریان بیشتری از طریق آن به دست بیاورید.موتور جستجوگر گوگل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که بهترین نتایج را برای مخاطبان (جستجوگران) نمایش دهد. وقتی شما روی بهینه سازی سئو محلی تمرکز می‌کنید، گوگل این پیام را دریافت می‌کند که هدف شما یک منطقه خاص است. لذا اگر افراد حاضر در آن منطقه به دنبال دریافت خدمات یا خرید محصول باشند، گوگل سایت شما را نمایش خواهد داد.

در جستجوی محلی تمام اطلاعات کسب و کار شما از جمله نام برند، آدرس، شماره تلفن و مواردی از این قبیل را برای مخاطبان نمایش داده می‌شود. اگر قصد این را دارید که در جستجوی محلی گوگل جزو بهترین‌ها باشید لازم است روی تجربه کاربری سایت کار کنید.

به عنوان مثال فرض کنید مخاطبان به دنبال خدماتی همچون قالیشویی یا لوله بازکنی در منطقه ستارخان تهران هستند. بدون شک این افراد به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند که در این منطقه حضور دارند یا آن را پوشش می‌دهند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نیازهای خود را برطرف نمایید. در چنین شرایطی اگر شما روی سئوی محلی کار کنید خواهید توانست سهم بسیار زیادی از مشتریان را به کسب و کار خود اختصاص دهید.

 

 

سئو محلی چگونه عمل می کند؟

 

اساس کار سئوی محلی بدین صورت است که وقتی فردی دنبال خرید محصول یا دریافت خدمات در یک منطقه خاص است، در نتایج جستجو کسب و کارهای محلی را مشاهده می‌کند. در واقع این فرآیند به کسب و کارهای محلی این فرصت را می‌دهد که بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند. همچنین لوکال سئو برای مشتریان نیز فواید بسیار زیادی دارد. چون بدون این که دنبال کسب و کارهای غیر مرتبط و با موقعیت مکانی دورتر بگردند، مستقیم به کسب و کارهای محلی دسترسی خواهند داشت. به عبارتی جستجوی محلی مخاطبان را به صفحه فرود محلی منتقل می‌کند تا بتوانند به راحتی نیازهای خود را برطرف کنند.

گوگل کسب و کارهای محلی را از طریق آدرس، محتوای مورد نظر، شماره تماس و جزئیات دقیق آن‌ها شناسایی کرده و به مخاطبان نمایش می‌دهد. لذا اگر می‌خواهید در جستجوی محلی جزو برترین‌ها باشید باید نکات سئو محلی را رعایت کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید که بهترین خدمات و محصولات را به مشتریان ارائه دهید.

اهمیت سئو محلی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. لذا شما با شناخت نحوه عملکرد لوکال سئو و بهبود سئوی محلی می‌توانید به خیل عظیمی از مشتریان دسترسی داشته باشید. پس نباید Local SEO را نادیده بگیرید.

 

 

اهمیت لوکال سئو

 

طبق گزارشاتی که توسط گوگل ارائه شده است، 76 درصد افراد به وسیله گوشی موبایل جستجوی محلی انجام می‌دهند. از طرفی این افراد کسب و کارهای محلی را بررسی کرده و حدود 28 درصد از آن‌ها خرید انجام می‌دهند. بررسی این نتایج اهمیت لوکال سئو را به شما نشان می‌دهند. در ادامه توجه شما را به چند آماری که توسط گوگل ارائه شده است جلب می‌کنیم:

 

  • 30 درصد از کل جستجوهای داخل گوگل به منطقه یا مکانی خاص دلالت می‌کند.
  • طی گزارشی که اخیرا به دست آمده است 60 درصد از جستجوگران اعلام کردند که هر روز جستجوی محلی انجام می‌دهند.
  • 82 درصد افرادی که جستجوی محلی انجام می‌دهند، ابتدا نظرات آنلاین کسب و کار را می‌خوانند و 14 دقیقه را صرف بررسی برند مورد نظر می‌کنند.
  • 83 درصد از جستجوگران گوگل به دنبال کسب اطلاعات درباره مشاغل محلی هستند.
  • جستجوگران به طور متوسط 55 درصد از نقشه‌های گوگل، 44 درصد از نقشه‌های اپل، 39 درصد از یاهو و 31 درصد آن‌ها از نقشه موتور جستجوی بینگ استفاده می‌کنند.
  • 86 درصد از مردم برای به دست آوردن مکان دقیق یک کسب و کار از نقشه گوگل کمک می‌گیرند.
  • بیش از نیمی از افرادی که به وسیله گوشی موبایل جستجو می‌کنند دنبال نتایج محلی هستند.
  • 74 درصد خریداران قبل از انجام خرید اینترنتی نزدیک‌ترین فروشگاه در نزدیکی خود، موقعیت فروشگاه‌ها و مسائل مربوط به جستجوی محلی را بررسی می‌کنند.

مشاهده این آمار نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه از جستجوی محلی استفاده می‌کنند و لوکال سئو تا چه اندازه مهم است. پس اگر به دنبال افزایش محبوبیت برند خود هستید و می‌خواهید مشتریان وفادار و قطعی داشته باشید، سئو محلی را جدی بگیرید.

 

گوگل چگونه رتبه بندی محلی را تعیین می کند؟

 

رتبه‌بندی که گوگل برای کسب و کارهای محلی در نظر می‌گیرد بر اساس ارتباط موضوعی، موقعیت مکانی و امتیاز کسب و کارها است. گوگل تمام این فاکتورها را بررسی می‌کند و بر اساس داده های به دست آمده سعی می‌کند که بهترین نتیجه را برای شما نمایش دهد. مکانی که شما در آن حضور دارید ملاک اصلی رتبه بندی نیست چرا که ممکن است کسب و کرای با فاصله دورتر از شما فعالیت بهتری داشته باشد و نیاز مخاطبان را به خوبی برطرف نماید. پس رتبه بندی محلی بر اساس ترکیبی از موارد ذکر شده است.

 

  • ارتباط موضوعی: موضوع فعالیت سایت نشان دهنده هدف آن است. لذا اگر می‌خواهید در جستجوی محلی به خوبی نمایش داده شوید باید اطلاعات کامل و دقیقی از کسب و کار خود داخل گوگل ثبت کنید.
  • موقعیت مکانی: مکانی که برای یک کسب و کار ثبت شده است نشان دهنده موقعیت مکانی فروشگاه است. لذا اگر در منطقه‌ای باشد که کاربر به دنبال ان می‌گردد، گوگل آن را داخل نتایج جستجو نمایش خواهد داد.
  • امتیاز کسب و کار: این فاکتور تاثیر زیادی در رتبه بندی محلی دارد. موضوعاتی همچون برندسازی، کیفیت محتوا، محبوبیت کسب و کار، نظرات مخاطبان، لینک‌ها و ... جزو عوامل امتیاز دهی برای کسب و کار هستند. پس شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که امتیاز کسب و کار خود را بالا ببرید تا در صدر نتایج جستجوی محلی دیده شوید.

 لوکال سئو عمل بهینه سازی وب سایت به منظور افزایش ترافیک است

 

روش های بهینه سازی سئو محلی

 

همان طور که متوجه شدید بهینه سازی سئو محلی اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا باید تکنیک‌هایی که باعث تقویت لوکال سئو می‌شوند را یاد بگیرید تا بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید. برای این کار لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

 

1- مشخصات کسب و کار خود را داخل Google My Business ثبت کنید

یکی از نکات سئو محلی که نقش بسیار زیادی در تقویت استراتژی سئویی نیز دارد ثبت مشخصات کسب و کار داخل Google My Business است. برای این کار لازم است وارد گوگل شوید و سپس به بخش کسب و کار من مراجعه کنید. در این قسمت شما می‌بایست تمام اطلاعات مورد نیاز درباره کسب و کار خودتان را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

 

  • نام کسب و کار شما
  • آدرس فروشگاه یا دفتر کار کسب و کار
  • مکان دقیق شما روی نقشه
  • نوع کسب و کار
  • شماره تلفن
  • آدرس وب سایت

 

پس از ثبت این موارد باید منتظر تماس باشید و اطلاعات ثبت شده برای کسب و کار خود را تایید کنید. این فرآیند ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز طول بکشد پس باید کمی صبور باشید.

 

2- وب سایت خود را برای گوشی‌های موبایل بهینه کنید

امروزه گوشی‌های موبایل نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کنند. همچنین طبق گزارشی که توسط گوگل گردآوری شده است بیش از نیمی از افرادی که به وسیله گوشی موبایل جستجو می‌کنند دنبال نتایج محلی هستند. این موضوع اهمیت گوشی موبایل برای جستجوی محلی را نمایش می‌دهد.

 

پس اگر می‌خواهید لوکال سئوی خود را تقویت کنید باید یک سایت ریسپانسیو داشته باشید. این کار کمک می‌کند که مخاطبان علاقه‌مند به خدمات شما بتوانند از طریق تمام دستگاه‌های جستجو به کسب و کار شما دسترسی داشته باشند و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایند.

 

3- کامنت مارکتینگ را جدی بگیرید

طبق مطالعه‌ای که توسط وب سایت MOZ انجام شده است، نظرات و سیگنال‌هایی که توسط مخاطبان به دست می‌آید نقش بسیار مهمی در سئوی محلی دارد. کامنت‌های موجود در سایت شما یا منابع دیگر باعث افزایش شهرت و محبوبیت برند شما شده و شانس دیده شدن کسب و کار شما در جستجوی محلی را افزایش می‌دهد.

 

پس شما باید مخاطبان را به افزودن کامنت ترغیب کنید. میزان تعامل مخاطبان با وب سایت شما نزد گوگل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث بهبود رتبه بندی شما در جستجوی محلی می‌شود. البته باید دقت داشته باشید که این نظرات باید مثبت و ترغیب کننده باشد در غیر این صورت تاثیر منفی برجا خواهد گذاشت.

بهینه سازی سئو محلی

4- لینک سازی را جدی بگیرید

یکی دیگر از نکات سئو محلی توجه به لینک سازی داخلی و خارجی است. شما باید فرآیند لینک سازی را با عبارت‌های کلیدی حاوی منطقه مورد نظر انجام دهید. این کار باید به صورت طبیعی و در داخل سایت‌های معتبر انجام شود. البته نباید لینک سازی داخلی را از یاد ببرید.

لینک‌های داخلی قدرت بسیار زیادی دارند و باعث افزایش اعتبار صفحات فرود شما خواهند شد. پس باید طبق یک استراتژی خاص جلو بروید و روی لینک سازی داخلی و خارجی تمرکز کنید. با این تکنیک خیلی زود می‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید به شرطی که فرآیند لینک سازی را به صورت اصولی انجام دهید.

5- نشان دهید که شما یک کسب و کار محلی هستید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای تقویت سئو محلی انجام دهید اثبات خودتان به گوگل است. شما باید ابتدایی‌ترین اقدامات برای لوکال سئو از جمله ثبت سایت داخل گوگل و ارائه اطلاعات کافی از خدمات خود در یک شهر یا منطقه خاص را به درستی انجام دهید. همچنین باید در عنوان محتواها، زیر عنوان‌ها، متا دیسکریپشن، آلت تصاویر و ... از نام شهر و منطقه مورد نظر خودتان استفاده کنید. این کارها کمک می‌کند که یک کسب و کار محلی شناخته شده و در نتایج جستجوی محلی به راحتی برای کاربران نمایش داده شوید.

 

6- از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در موفقیت کسب و کارهای محلی دارند. چرا که شما به راحتی می‌توانید با افراد نزدیک خود ارتباط برقرار کرده و خدمات خود را به آن‌ها معرفی نمایید. حضور فعال شما در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از تکنیک‌های جذب مشتریان هدفمند به شما کمک خواهد کرد که مشتریان هدفمند محلی را جذب کنید. همچنین به کمک سوشیال سیگنال‌ها می‌توانید سئوی محلی را تقویت کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که سئو محلی چیست و چگونه باعث موفقیت کسب و کارها می‌شود. لوکال سئو فرآیندی است که به شما کمک می‌کند به بازار محلی تسلط داشته باشید و مشتریان بسیار خوبی از یک منطقه خاص به دست آورید. اگر صاحب یک کسب و کار محلی یا کوچک هستید، بهبود سئوی محلی به شما کمک خواهد کرد که خیلی زود به موفقیت برسید.

 

اگر قصد این را دارید که در یک منطقه خاص از شهر یا استان خود خدمات ارائه دهید، لازم است از آموزش سئو محلی استفاده کنید. بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی فرایند اعتماد سازی را راحت‌تر کرده و به شما کمک می‌کند که با صرف هزینه‌های کمتر در فضای رقابتی بهتر عمل کنید. پس با رعایت نکات سئو محلی این فرصت را پیدا می‌کنید که شانس موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید. در دوره آموزش سئو در اصفهان سئو محلی به طور کامل آموزش داده می‌شود. 

 

سوالات متداول

سئو محلی چیست؟

سئوی محلی به بهینه سازی موتورهای جستجو برای جستجوی محلی گفته می‌شود. طی این فرایند می‌توانید در جستجوی محلی جزو نتایج برتر باشید.

چرا لوکال سئو اهمیت دارد؟

لوکال سئو به شما این فرصت را می‌دهد که با صرف هزینه کمتر بهترین بازدهی را بگیرید و بازار یک منطقه خاص (شهر یا استان) را در دست بگیرید.

بهینه سازی سئو محلی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

بهینه سازی سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک (محلی) و کسب و کارهایی که در حال ارائه خدمات برای یک منطقه خاص هستند مناسب است.

چطور می‌توان سئو محلی را تقویت کرد؟

برای تقویت لوکال سئو باید از آموزش سئو محلی استفاده کنید و نکات مربوط به بهینه سازی سئوی محلی را رعایت کنید.

سئو سایت با سئوی محلی چه تفاوتی دارد؟

سئو فرآیندی است که طی آن سایت به منظور افزایش بازدید و در دست گرفتن کل بازار هدف بهینه می‌شود اما در سئوی محلی تنها روی بهینه سازی سایت برای یک منطقه خاص تمرکز دارد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close