پست مهمان و مزایای آن در سئو.

 پست مهمان و مزایای آن در سئو

آیا استفاده از پست مهمان واقعاً برای بهبود سئو در استراتژی بازاریابی آنلاین مفید است؟ چگونه می‌توان بهترین پست‌های مهمان را نوشت؟ 

استفاده از پست‌های مهمان که یکی از فاکتورهای  مهم در سئو خارجی است، مؤثرترین و قدرتمندترین استراتژی‌ها برای بهبود روابط متقابل با مخاطبان هدف است. زمانی که محتواهای مهمان را ایجاد می‌کنید، به ارتقای رتبه و شناخته شدن سایت خود کمک کرده و به فرصت‌های تجاری جدید دست پیدا می‌کنید. 

اگرچه ممکن است که بهینه‌سازی سایت از نظر سئو و ارتقای رتبه در SERP سخت به نظر برسد، اما استفاده از وبلاگ نویسی مهمان می‌توان روند آن را ساده‌تر کند. در ادامه این مطلب، سعی می‌کنیم تا هرآنچه درباره ایجاد پست‌های مهمان و اهمیت آن در سئو لازم است بدانید را بررسی کنیم. اما پیش از آن، باید ببینیم پست مهمان چیست و چگونه ایجاد می‌شود. 

پست مهمان چیست و چه مزایای دارد


پست مهمان چیست؟

به‌طور خلاصه، ایجاد پست مهمان به معنای تولید محتوا و انتشار آن در یک وب سایت دیگر است. زمانی که محتوای خود را در سایت دیگری منتشر می‌کنید، در واقع نام برند شما در منبع دیگری بجز سایت اصلی شما ذکر شده و این امر برای دسترسی به مخاطبان جدید، بسیار مفید است. 

در واقع هر پست مهمانی که منتشر می‌شود، قدم بزرگی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و موفقیت استراتژی‌های بازاریابی است. بهتر است انتشار پست مهمان از طریق سایت‌هایی انجام شود که با حوزه کاری شما مرتبط هستند. حالا که می‌دانیم پست مهمان چیست و به چه منظور منتشر می‎‌شود، بیایید اهمیت آن در سئو را بررسی کنیم.  


اهمیت پست مهمان برای سئو

بهترین استراتژی‌های سئو باید تمام تکنیک‌های مختلف بهبود موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو را شامل شوند. از استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long tail keyword) گرفته تا ایجاد لینک و بک لینک‌ها، همگی اهمیت بالایی در بهبود سئو دارد. به همین دلیل است که موفق‌ترین وب سایت‌ها، آن‌هایی هستند که به تمام این موارد توجه می‌کنند. یکی از مواردی که اغلب آن را فراموش می‌کنند، استفاده از پست مهمان است. 

وبلاگ نویسی مهمان اغلب دشوار و زمان‌بر بوده و به همین دلیل نادیده گرفته می‌شود. علاوه‌براین، اغلب سایت‌های میزبان محتواهای بسیار باکیفیت را برای انتشار می‌پذیرند و همه تولیدکنندگان محتوا قادر به ایجاد چنین محتوایی نیستند. یکی از دلایل اهمیت بالای پست مهمان، تأثیر آن در افزایش ترافیک وب سایت است. به‌عنوان یک وبلاگ نویس مهمان، برای یک سایت دیگر محتوا تولید می‌کنید اما مزایای نهایی آن برای وب سایت شما خواهد بود. 

بک لینک‌هایی که از پست‌های مهمان ایجاد می‌شود، به افزایش قابلیت مشاهده (visibility) وب سایت کمک می‌کند. به همین دلیل است که guest blogging به یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوا در یک کسب و کار موفق تبدیل شده است. در مقایسه با وبلاگ وب سایت اصلی کسب و کار شما، می‌توان گفت که افراد بیشتری از طریق وبلاگ‌نویسی مهمان شما را می‌شناسند. اهمیت پست مهمان برای سئو، به میزان واقعی بودن، مرتبط و مفید بودن محتوا برای مخاطبان بستگی دارد. 


مزایای پست مهمان

مانند اغلب ابزارهایی که برای بازاریابی محتوا و کمک به بهبود سئو از آن استفاده می‌کنید، استفاده از پست مهمان مزایای متعددی برای یک کسب و کار دارد. در ادامه می‌بینیم که مزایای پست مهمان چیست. 


ایجاد بک لینک‌های باکیفیت و طبیعی

یکی از اولین مواردی که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایت در SERP بررسی می‌کنند، تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که به این وب سایت اشاره می‌کند. پست‌های مهمان به ایجاد بک لینک‌های طبیعی کمک می‌کنند. اغلب سایت‌های میزبان پست‌های مهمان به شما اجازه می‌دهند تا لینک وب سایت را محتوای منتشر شده اضافه کنید. 


افزایش ترافیک 

با انتشار پست مهمان در سایت‌های دیگر، ترافیک ورودی به سایت شما افزایش یافته و به مخاطبان بیشتر دسترسی پیدا خواهید کرد. افزایش ترافیک از نظر موتورهای جستجو به معنای عملکرد بهتر وب سایت خواهد بود. زمانی که در چندین پست مهمان بک‌لینک اضافه کنید، محتوای شما از نظر موتورهای جستجو ارزشمند تلقی شده و به راحتی رتبه خود را در صفحه نتایج SERP ارتقا می‌دهید.  


جذب مخاطبان جدید و جلب توجه مشتریان بالقوه 

زمانی که در وب سایت‌های دیگر محتوا منتشر می‌کنید، به مخاطبان بیشتری خارج از بازار هدف‌تان دسترسی دارید. البته باید توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از انتشار پست مهمان میزان فروش افزایش پیدا نمی‌کند؛ بلکه این کار بیشتر منجر به افزایش آگاهی و شناخت از برند شما خواهد شد.  

وبلاگ نویسی مهمان به‌عنوان منبعی برای افزایش اطلاعات از برند شما عمل کرده و باعث می‌شود که کسب و کار شما از نظر مصرف کننده، قابل اعتماد و ارزشمند باشد. این مزیت به‌ویژه زمانی که قصد دارید بازار هدف خود را گسترش دهید، بسیار اهمیت دارد و جذب مشتریان جدید مفید است. 


افزایش مواجهه با برند یا "Brand Exposure"

زمانی که در یک وب سایت مرتبط با حوزه کاری خود پست مهمان منتشر می‌کنید، افرادی که قبلاً نام برند شما را نشنیده‌اند با آن آشنا می‌شوند. به همین دلیل، بسیار مهم است که محتواهای باکیفیتی را منتشر کنید که تصویر اولیه از برند، یک تصویر مطلوب و قابل اعتماد باشد. همچنین باید بررسی کنید که پربازدیدترین و مفیدترین سایت برای انتشار پست مهمان چیست.

پست مهمان یکی از فاکتورهای سئو خارجی است


افزایش قدرت برند در بازار آنلاین

انتشار پست مهمان روشی موثر برای جذب بیشتر اعتماد مردم به برند شما است. داشتن محتوا در وب سایت‌های شناخته شده دیگر،  به مخاطبان شما نشان می‌دهد که در زمینه کاری خود حرفه‌ای و متخصص هستید. استفاده از نقل قول‌ها و منابع مرتبط درباره آنچه در پست‌ها منتشر می‌کنید، برای بهره‌مندی از این مزیت بسیار مفید است. 


دسترسی به کانال‌هایی برای شبکه‌سازی با سایر وبلاگ‌نویسان و وب مسترها

وبلاگ نویسی مهمان موقعیتی است که می‌توانید از آن برای تقویت روابط تجاری جدید استفاده کنید. هرچه بیشتر دانش خود را با سایر شرکت‌ها و افراد به اشتراک بگذارید، حضور پررنگ برند شما در فضای دیجیتال بیشتر احساس می‌شود. این کار باعث می‌شود تا فرصت‌هایی برای حضور در پلتفرم‌های تجاری، ایجاد فرصت‌های B2B و یا ایجاد شبکه بزرگی با افراد حرفه‌ای در زمینه کاری خود داشته باشید.  


افزایش دنبال کنندگان در رسانه‌های اجتماعی

یکی از مزیت‌های وبلاگ نویسی مهمان این است که می‌توانید مطمئن باشید وب سایت خود را به تعداد افراد زیادی معرفی کرده و آن را تضمین کرده‌اید. این کار باعث می‌شود که در چشم مخاطبان خوب به نظر برسید. در نتیجه بهتر است از این فرصت استفاده کرده و لینک‌هایی به حساب‌های برند خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کنید.  


ایجاد سرنخ‌ها یا لیدهای مناسب

علاوه‌بر رعایت نکات مهم پست مهمان و ارتقای کیفیت آن، باید وب سایت‌هایی را انتخاب کنید که ترافیک بالایی ایجاد کرده و مخاطبان بیشتری به شما می‌دهند. چنین وب سایت‌هایی به شما این فرصت را می‌دهند که با افراد یا مشاغلی که قبلاً نسبت به پیشنهادات شما علاقه نشان داده‌اند، ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل، باید هنگام ساختن صفحه‌ای که می‌خواهید ترافیک به سمت آن هدایت شود، مطمئن شوید که بر یک مرحله عملی تأکید می‌کنید.


کوتاه کردن چرخه فروش

زمانی که پست مهمان را در وبلاگ‌های محبوب منتشر می‌کنید، کانالی را در اختیار دارید که به راحتی به افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند شما کمک می‌کند. به‌این ترتیب، چرخه فروش محصولات یا خدمات کوتاه‌تر می‌شود. در واقع یک استراتژی انتشار پست مهمان باکیفیت، شما را در مقابل مخاطبانی قرار می‌دهد که به احتمال زیاد مشتریان بالقوه شما هستند. 


افزایش شهرت و اعتبار برند

زمانی که قدرت برند شما در بازار آنلاین افزایش پیدا کند، اعتبارتان نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود. وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند به شما کمک کند تا تخصص و دانش خود را در حیطه کاری که در آن مشغول فعالیت هستید به مخاطبان نشان دهید. به همین دلیل است که این روش، می‌تواند تا حد زیادی به افزایش حسن شهرت و اعتبار یک برند کمک کرده و این، مهمترین مزیت guest blogging است.  


نحوه نوشتن پست مهمان

حالا که با مزایای استفاده از پست‌های مهمان آشنا شدیم، سوال اصلی که ممکن است داشته باشید این است که نحوه صحیح نوشتن پست مهمان چیست. در ادامه، 10 نکته اساسی را که برای نوشتن محتواهای مهمان باکیفیت لازم دارید، بررسی می‌کنیم.


شخصی سازی محتوا برای مخاطبان هدف

بسیار مهم است که در زمان ایجاد پست‌های مهمان، مخاطب هدف خود را شناخته و به‌طور مستقیم برای آن‌ها بنویسید. به زبان ساده، باید مشکلات و نیازهای مخاطب را شناخته و برای حل آن راهکاری ایجاد کنید تا توجه مخاطبان جلب شود. 


هماهنگی با سبک سایت منتشر کننده

هر وب سایتی، یک لحن، روش و بیان خاصی دارد که مخاطبان همیشگی با آن آشنا هستند. اگر می‌خواهید پست مهمانی که در یک وب سایت منتشر می‌کنید با بازخورد خوبی همراه باشد، باید با شیوه ارتباط آنان با مخاطبان‌شان هماهنگ باشید. اگرچه باید شخصیت برند خود را نیز حفظ کنید، اما ناهماهنگی با بیان سایت میزبان، ممکن است منجر به عدم برقراری ارتباط با مخاطبان جدید شود. 


هماهنگی محتوا با قالب سایت میزبان

علاوه‌بر لحن، باید ساختار پست مهمان با قالب سایتی که آن را منتشر می‌کند، هماهنگ باشد. البته در اغلب مواقع، صاحبان سایت یک ساختار مشخص را به وبلاگ نویس مهمان می‌دهند. به‌عنوان مثال تعیین می‌کنند که محتوا باید کمتر از 1000 کلمه باشد، 5 لینک داخلی داشته و یا به 3 بخش تقسیم شود. 

نحوه نوشتن پست مهمان (Guest post)


ارائه محتوای عملی

این که در پست مهمان تنها به موضوع مورد نظر بپردازید، چندان کارآمد نیست بلکه بهتر است چیزی ارائه دهید که ملموس و قابل اجرا است. به‌عنوان مثال موضوعی را مطرح کنید که آن‌ها بخواهند بعد از خواندن مطلب، آن را امتحان کنند. هرچه مخاطبان ارزش عملی دریافت کنند، بیشتر به برند شما فکر خواهند کرد. 


عدم معرفی برند، محصول یا خدمات

وبلاگ نویسی مهمان یکی از شیوه‌های بازاریابی محتوا است. یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب، زمانی بیشتر نتیجه‌بخش است که به‌طور مستقیم به معرفی یا تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات نمی‌پردازد. اگرچه نوشتن پست مهمان راهی برای تبلیغات است، اما باید به این موضوع توجه کنید که ارائه یک ارزش به مخاطبان، بهترین شیوه تبلیغ است. در نتیجه نباید به‌طور مستقیم به معرفی موضوه مورد نظر خود بپردازید بلکه بهتر است با ارائه یک ارزش، مخاطب را ترغیب کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما برود.


استفاده از کال تو اکشن یا "CTA" (call to action)

پس از در نظر گرفتن نکته شماره 5، حالا وقت آن رسیده که مستقیماً به برند خود اشاره کنید. کال تو اکشن به معنای تشویق مخاطبان به انجام یک عمل و به‌طور اختصاصی، ورود به وب سایت شما است. توجه داشته باشید که دعوت مخاطبان برای ورود به سایت پس از این که به آن‌ها یک ارزش خاص را ارائه داده‌اید، باید در جای مناسبی از محتوای پست مهمان انجام شود. 


توجه به صفحه ورود یا "Landing Page"

پس از CTA، بهتر است به جای صفحه اصلی وب سایت خود، مخاطبان را به صفحه‌ای هدایت کنید که یک پیشنهاد خاص برای آنان دارد. به‌این ترتیب ارزش بیشتری به آنان ارائه داده و مخاطبان را وارد قیف فروش کرده‌اید. به‌عنوان مثال، صفحه فرود می‌تواند یک فصل از کتاب شما را به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهد. 


افزودن لینک‌های سئو داخلی

اگر بتوانید لینک محتواهای دیگری از سایت میزبان پست مهمان خود را به محتوای منتشر شده در آن اضافه کنید، نه تنها برای شما مفید است، بلکه برای این سایت نیز بسیار عالی است. استفاده از لینک‌های داخی علاوه‌بر اتصال محتواهای سایت به هم، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت از یک ساختار برخوردار است. 


ارائه محتوای کامل به صاحبان سایت

زمانی که یک سایت فضایی برای انتشار پست مهمان به شما می‌دهد، هرآنچه را که لازم است به آن‌ها بدهید. به‌عنوان مثال، اگر محتوا شامل تصاویر است، تصاویر باکیفیت و حرفه‌ای به آن‌ها بدهید. 


حفظ شخصیت و تصویر برند

اگرچه باید محتوای پست‌های مهمان با سبک، لحن و محتوای سایت منتشر کننده آن هماهنگ باشد، اما شما باید تصویر منحصربه‌فردی از برند خود به مخاطبان ارائه دهید. بهتر است همواره سعی کنید خود واقعی خود را نشان دهید. 

جمع بندی

ابزارها و استراژی‌های متعددی برای بازاریابی محتوا وجود دارد که اغلب آن‌ها می‌توانند روی سئو نیز تأثیرگذار باشند. ایجاد پست مهمان یا "Guest Blogging" یکی از شیوه‌های بازاریابی محتوا است که از نظر سئو نیز اهمیت زیادی دارد. در وبلاگ نویسی مهمان، شما به جای سایت اصلی برند یا کسب و کار خود، برای یک سایت میزبان و هماهنگ با ساختار آن، محتوا تولید و منتشر می‌کنید. در این مطلب، علاوه‌براین که بررسی کردیم پست مهمان چیست و چه تأثیر و مزایایی برای سئو دارد، دیدیم که چگونه می‌توان بهترین پست‌های مهمان را نوشت. در دوره آموزش سئو در اصفهان با جزییات دقیق تری این فاکتور مهم به طور کامل و با ذکر ترفند‌های جالب آموزش داده می‌شود. 

سوالات متداول

آیا پست مهمان برای سئو مفید است؟

پست‌های مهمان با ایجاد بک لینک‌های مفید و طبیعی، افزایش ترافیک و بالا بردن قابلیت مشاهده سایت و برند، از نظر سئو بسیار بااهمیت هستند.

بهترین منبع برای وبلاگ نویسی مهمان کدام است؟

زمانی که یک سایت را برای انتشار پست‌های مهمان انتخاب می‌کنید، باید به بالا بودن تعداد مخاطبان و همچنین مرتبط بودن آن با حوزه فعالیت خود دقت کنید. 

مهمترین مزیت انتشار پست مهمان چیست؟

انتشار پست‌های مهمان در سایت‌های مختلف به افزایش قدرت شما در بازار آنلاین کمک کرده و اصلی‌ترین مزیت آن، افزایش اعتبار و حسن شهرت یک برند است. 

آیا پست‌های مهمان باید با سایت میزبان هماهنگ باشند؟

بله؛ پست‌های مهمان اگرچه باید تصویر منحصربه‌فرد برند را نشان دهند؛ اما باید با سبک، لحن و ساختار محتوای منتشر شده در سایت مورد نظر نیز هماهنگ باشند تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close