دوره های برنامه نویسی

 

یادگیری برنامه نویسی فرآیندی زمان بر و سخت است، اما زمانی که کاربرد و تاثیر آن را در پیشرفت شغلی و فردی خود ببینید، آن وقت خواهید دید که ارزش زمان و هزینه ای را که برای آن کرده اید داشته است. در ادامه به شما توضیح می دهیم که چرا باید برنامه نویسی یاد بگیرید و در ادامه انواع دوره های برنامه نویسی که در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان ارائه می شود را به شما معرفی می کنیم. آموزش هایی که در این موسسه به دانش پذیران ارائه می شود شامل: آموزش برنامه نویسی کامپیوتر، آموزش برنامه نویسی اندروید، آموزش برنامه نویسی از صفر، آموزش برنامه نویسی کامپیوتر مقدماتی، آموزش برنامه نویسی وب و یادگیری برنامه نویسی است.

 

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

برنامه نویسی در یک تعریف ساده، نوشتن دستوراتی است که یک سیستم مثل کامپیوتر آن دستورات را متوجه شده و اجرا کند. به عبارت دیگر، برنامه نویسی کامپیوتر علمی است که به کمک آن دستوراتی که می خواهید در قالب کد به کامپیوتر داده و این کدها بعد از پردازش و خروج کار برای کاربر نمایش داده می شود. برنامه نویسی تقریبا در همه جا کاربرد دارد. هر سیستم هوشمندی که اطراف خود می بینید، برنامه نویسی شده اند.

بدون برنامه نویسی، کامپیوتر یک وسیله بی فایده است. کامپیوتر فقط یک ابزار است و البته ابزار پیچیده ای است. برای درک اینکه برنامه نویسی کامپیوتر چیست، به این مثال توجه کنید. تصور کنید که غذایی را از روی یک دستور پخت غذا درست کرده اید. در این حالت می توانید خود را کامپیوتر و نویسنده آن دستور را به عنوان یک برنامه نویس تصور کنید. نویسنده آن دستور غذایی مجموعه دستورالعمل هایی را برای شما تهیه می کند که آنها را می خوانید و به ترتیب اجرا می کنید. هرچه دستورالعمل های پیچیده تر، نتیجه پیچیده تر!

اولین قدم برای موفقیت در برنامه نویسی، آموزش اصولی آن است.

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

 

زبان هزاران سال است که وسیله اصلی ارتباط و تعامل انسانی ما است. کلمات به خودی خود انتزاعی هستند، اما هر کدام معنی خاصی را نشان می دهند و برای نامگذاری هر چیزی از کلمات استفاده می شود.

درمورد زبان برنامه نویسی هم این موضوع تفاوت زیادی با زبان گفتاری انسان ها ندارد. سخت افزارها و نرم افزارهای زیادی در یک سیستم کامپیوتری وجود دارد که باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ارتباط چطور برقرار شود؟ با کمک زبان برنامه نویسی.

زبان برنامه نویسی، قوانین و دستوراتی را در اختیار ما قرار می دهد تا با کمک آنها با سیستم های کامپیوتری ارتباط برقرار کنیم. به عبارت دیگر، کامپیوتر دستورالعمل هایی را که به صورت خاصی به نام زبان برنامه نویسی نوشته شده اند، می فهمند.

برخلاف زبان گفتاری انسان ها، کلمات کلیدی در زبان های برنامه نویسی محدود هستند و با ترکیب این کلمات کلیدی، برنامه نویسان می توانند انواع مختلفی از برنامه ها را ایجاد کنند. نرم افزارهای خاصی وجود دارد که کدهای نوشته شده را به زبان ماشین تبدیل می کند تا برای دستگاه مورد نظر قابل فهم باشد. به طور خلاصه، زبان برنامه نویسی مجموعه دستورالعمل هایی است که انسان از طریق آنها با کامپیوتر ارتباط برقرار می کند.

 

دوره برنامه نویسی چه دوره ای است؟

 

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره های مختلف برنامه نویسی را برگزار می کند. این دوره ها شامل دوره های آنلاین برنامه نویسی، دوره برنامه نویسی وب، دوره برنامه نویسی اندروید و دوره آموزشی برنامه نویسی است.
از ویژگی های این دوره ها، می توان به سرفصل های جامع و کامل و استفاده از برترین اساتید این حوزه اشاره کرد. این سرفصل ها به گونه ای انتخاب شده که پس از پایان دوره برنامه نویسی، دانش پذیر با کلیه مباحث کاربردی و اصولی مربوط به آشنا خواهد شد.

 

کلاس برنامه نویسی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چه ویژگی دارد؟

 

کلاس های برنامه نویسی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شکلی طراحی شده، تا آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد برای دانش پذیران امکان پذیر باشد. بنابراین، همه علاقمندان به یادگیری برنامه نویسی می توانند از آموزش برنامه نویسی کامپیوتر مقدماتی گرفته تا پیشرفته را در این موسسه آموزش ببینید.

 

آیا پس از پایان دوره مدرک برنامه نویسی دریافت می شود؟

 

به دانش پذیرانی که با موفقیت دوره برنامه نویسی را پشت سر بگذارند، گواهینامه برنامه نویسی داده می شود. این گواهینامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است که در حال حاضر از معتبرترین مدارک در ایران محسوب می شود. بنابراین، اگر داشتن مدرک معتبر برنامه نویسی برایتان اهمیت دارد، شرکت در دوره های برنامه نویسی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را از دست ندهید.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close