به بنگاه‌های زود بازده و اشتغال زا بها دهیم

مدیر برتر فن آوری اطلاعات گفت: در راستای ایجاد اشتغال در کشور باید به بنگاه های زود بازده واشتغال زا بها دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم شکری ساز صبح امروز (سه شنبه) در نخستین اجلاس ملی«چهره‌های ماندگار مدیریت و کارافرینی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اساتید برجسته ای در دانشگاه ها، سال ها به آموزش دانشجویان مشغول بوده اند تا با آموزش مهارت‌ها بتوانند کارآفرین تربیت کنند.

وی ادامه داد: در ایران کارافرین نمونه کم نداریم، علاوه بر این شهر اصفهان نیز برخوردار از کارآفرینان برتری است که برگزاری اجلاسی در این حد به منظور یاد گرفتن از آموزه‌های اساتید این فن نقشی بسیار تاثیرگذار دارد.

شکری ساز افزود: یکی از موارد کمیاب در کشور الگوهای برتری است که وجود این آنها برای موفقیت کارآفرینان قابل اهمیت بوده و با برگزاری رویدادهای بی نظیری همچون اجلاس بزرگداشت چهره‌های ماندگار می‌توان از این الگوهای برتر استفاده کرد. این همایش عظیم نشان دهنده یک الگوی صحیح مدیریتی در حوزه کارآفرینی است.

مدیر برتر فن آوری اطلاعات با بیان اینکه باید به بنگاه‌های زود بازده و اشتغال زا بها دهیم، تصریح کرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور معضل بزرگی است. امسال سال اقتصاد مقاومتی است و ۶۰ درصد اقتصاد مقاومتی را شرکت‌های کوچک تامین می‌کند.

برگزاری اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی، الگوی صحیح مدیریت

همچنین، رییس دانشگاه امین فولاد شهر اظهار کرد: چهره های ماندگار در مدریریت و کارآفرینی از گذشته در ایران حضوری پررنگ داشته و نام کشور را همواره پرآوازه نگهداشته اند. چهره های فاخر و برتر، اسوه مدیریت در حوزه منابع انسانی کشور محسوب می شوند.

علیرضا انصاری افزود: امام خمینی (ره) اسلام را دوباره احیا کرد و توانست چهار دهه انقلاب را به نام خود ثبت کند و امروز سکان دار این امر در دستان فرزانه و مدیرجهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. کشور ایران با وجودتحریم های غرب هر روز توانسته این سکانداری به نحو احسن به پیش ببرد و امروز در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور با مدیریت بهینه رهبر معظم انقلاب رو به جلو می رود.

وی تاکیدکرد: دهه چهارم کشور تحت عنوان پیشرفت و عدالت نامگذاری شد که متاسفانه برای رسیدن به این مسیر اقدامات زیادی صورت نگرفته است و در این زمینه نیازمند تلاش های زیادی هستیم.

عناصری با اشاره به پنج عنصر اقتصاد ایران گفت: کشور در پنج عنصر نیروی انسانی، سبک مدیریت جهادی، منابع فیزیکی، کارآفرینی و حلقه مدیریت بسیار برجسته و توانمند است.

کارآفرین موفق باید با خلاقیت کار کند

مدیرعامل شرکت پرستیژلند ایران نیز در این اجلاس ملی اظهار کرد: برگزاری اجلاس در اصفهان بسیار مشکل تر از برگزاری اجلاس در تهران است و خوشبختانه امسال این اتفاق مبارک در اصفهان رقم خورد.

مسعود صرامی گفت: کارآفرینی نوعی خلاقیت و نوآوری است که هر فردی با برخورداری از استعداد و خلاقیت می تواند در آن موفق شود و پیروزی انقلاب اسلامی شانس بزرگی برای فرزندان این سرزمین است که بتوانند به خلاقیت وکارآفرینی دست یابند.

این کارآفرین برتر با تاکید به اهمیت عشق و علاقه در کار اظهار کرد: چنانچه انجام هر کاری با عشق و علاقه باشد، قطعا کارآفرین خواهیم بود و این کارآفرینی باید همراه با رضایتمدی مردم باشد. باید تلاش کنیم از خلاقیت  کنار کارآفرینی استفاده کنیم و از توان فکری افراد خلاق بهره ببریم.

این چهره ماندگار ساخت و ساز کشور اضافه کرد: کارآفرین موفق باید با خلاقیت کار کند و چنانچه این اتفاق نیافتد کارآفرین شکست خورده خواهد بود.

وی اضافه کرد: بهتر است بدانیم اصفهان در سال ۱۴۰۰ مشکلات زیادی خواهد داشت و به منظور پیشگیری از این امر باید با خلاقیت تلاش کنیم از بروز این مشکلات، در آینده جلوگیری شود و برای ایجاد امید و انگیزه در جوانان کوشا باشیم.

به گزارش ایمنا، نخستین اجلاس ملی «چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۱۳۹۶» صبح امروز در اصفهان برگزار شد. این اجلاس به منظور ارج نهادن به تلاش های مدیران و کارآفرینان برتر کشور و حمایت از کارآفـرینی و نیز تشـویق واحدها و بنگاه های تجاری و اقتصادی در راستای تولید و ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت به مشـتریان برگـزار شـد.

 

منبع : خبرگزاری ایمنا

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close