کار در آژانس هواپیمایی

کار در آژانس هواپیمایی

تعریف آژانس هواپیمایی

آژانس هواپیمایی، شرکت های خصوصی هستند که خدمات مسافرتی و گردشگری ارایه داده و در مورد نواحی مختلف گردشگری جهان، اطلاعات جامعی در اختیار مسافران میگذارند. علاوه براین، این آژانس ها برای مسافران خدماتی مانند تور، هتل، بازدید از مکان زیبا و تاریخی و استفاده از انواع خطوط هوایی، راه آهن و.... ارایه میدهند. 
علاوه براین، دستورالعمل کاری و حیطه وظایف و البته نوع خدمات این آژانس ها مشخص بوده و هر کدام از پرسنل وظیفه مشخصی داشته و باید تا جایی که امکان دارد باید همه قوانین را رعایت کرده و بر اساس آنها به مشتریان خدمات ارایه دهند. علاوه براین، سازمان گردشگری بر نحوه و کیفیت کار همه آژانس ها نظارت داشته و قانونی بودن کار آژانس ها را بررسی میکند. افرادی که آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی را گذرانده باشند، با ملزومات کار در این سازمان ها اشنایی دارند. 
عناوین و موضوعاتی که در این مقاله توضیح میدهیم شامل تعریف آژانس هواپیمایی، نحوه کار در آژانس هواپیمایی، درآمد ماهیانه آژانس هواپیمایی، آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی ، دوره مدیریت آژانس هواپیمایی ، مدرک مدیریت آژانس هواپیمایی ، گواهینامه مدیریت آژانس هواپیمایی ، هزینه تاسیس آژانس هواپیمایی، نرم افزار مدیریت آژانس هواپیمایی و اصطلاحات تخصصی آژانس هواپیمایی هستند. 

ثبت نام دوره مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

آژانس ها مسیرهای سفر را به مسافران نشان میدهند.

نحوه کار در آژانس هواپیمایی

نحوه کار در آژانس هواپیمایی به این صورت است که متقاضیان باید در یکی از رشته های گردشگری، بازاریابی، زبان های خارجی، روابط عمومی و...تحصیل کرده و یا در آزمون سازمان میراث فرهنگی شرکت کنند تا آمادگی ها لازم را برای اینکار به دست آورند. علاوه بر این، کارمندهای آژانس باید مهارت های خاصی داشته باشند تا بتوانند افراد را به خرید بلیط از آژانس مورد نظر  ترغیب کنند. 
همچنین، این کارمندها باید بتوانند اطلاعات جامع و کاملی در مورد دریافت انواع ویزا داشته و بتوانند برای سفرهای دیگران برنامه ریزی کرده و بهترین روزها و ساعت ها را به گونه ای انتخاب کنند، که معطلی مشتری به حداقل برسد.  علاوه براین، کامندها باید اطلاعات کاملی در مورد منطقه و یا کشوری که بلیط آن را میفروشند داشته باشند تا بتوانند ویژگی های تاریخی و دیدنی آن را مثال زده و برای مشتری ها انگیزه سفر ایجاد کنند. افرادی که دوره مدیریت آژانس هواپیمایی را گذرانده و گواهینامه مدیریت آژانس هواپیمایی را دریافت کرده باشند، میتوانند براحتی و بدون هیچ مشکلی در آژانس مشغول به کار شوند. 

آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی

کار در آژانس از حساسیت بالایی برخوردار بوده و از این نظر، مدیریت آژانس باید به گونه ای برنامه ریزی کند که با مشکل جدی و عدم رضایت مشتریان مواجه نشود. غالبا، مدیریت اژانس ها افراد با تجربه ای هستند که دوره مدیریت آژانس هواپیمایی را گذرانده و تجربیات ارزنده ای در این مسیر دارند. این مدیران از عهده همه بحران هایی که آژانس ها درگیر آن هستند برآمده و میتوانند راهکارهای کارآمدی را برای مشکلات ارایه دهند. علاوه براین، مدیرانی که گواهینامه مدیریت آژانس هواپیمایی دریافت کرده باشند، از همه ملزومات آژانس های هواپیمایی و میزان سودآوری انها اطلاع دارند. 
در راستای اشنایی با ویژگی ها و مزیت های انواع آژانس ها، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره آموزش مدیریت آژانس هواپیمایی را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره مدیریت آژانس هواپیمایی برای افرادی که قصد دارند در آژانس هواپیمایی مشغول به کار شوند مفید بوده و میتوانند تمام نکات لازم در مورد خود آژانس و نحوه کار و دستورالعمل های آن را فرا بگیرند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت آژانس هواپیمایی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 
مسافران میتوانند اطلاعات سفر را از آژانس ها دریافت کنند.

درآمد ماهیانه آژانس هواپیمایی

درآمد ماهیانه آژانس هواپیمایی به فاکتورهای زیادی وابسته است. از جمله این فاکتورها، میتوان به نوع خود آژانس، فعالیت های آن و محل و موقعیت و کارکنان و نوع خدمات اشاره کرد. به طور معمول، اژانس ها به سه دسته کلی تقسیم میشوند:
1. دفاتر مسافرتی بند پ که ارایه دهنده خدمات تورهای زیارتی بوده و در مقایسه با انواع دیگر درآمد کمتری دارد.
2. آژانس بند الف که، انواع بلیط را صادر و رزرو میکنند و فعالیت شان نسبتا زیاد است و به طبع، درآمد ماهیانه شان نیز خوب است. 
3. آژانس های خدمات مسافرتی با مجوز بند ب که، میتوانند برای سفر برنامه ریزی کرده و تورهای داخلی و خارجی برگزار کنند و به همین علت، فعالیت و البته درآمدشان بیشتر است. 
قابل ذکر است که هر کدام از این آژانس ها از نظر مکانی، مدیریتی، انتخاب افراد، شرایط کار و دستورالعمل های اجرایی با هم تفاوت داشته و تاسیس و راه اندازی و شروع به کارشان مستلزم فراهم شدن شرایط خاص است. مدیران و افرادی که دوره مدیریت آژانس هواپیمایی را گذرانده و گواهینامه مدیریت آژانس هواپیمایی را دریافت کرده باشند، میتوانند پیگیر شرلیط تاسیس آژانس باشند. 

هزینه تاسیس آژانس هواپیمایی

علی رغم اینکه گاهی شرایط اقتصادی چندان مساعد نبوده و برخی از افراد کمتر فرصت مسافرت دارند، اما استقبال از سفر و مراجعه به آژانس های هواپیمایی همچنان ادامه داشته و گاهی هزینه های هنگفتی برای سفرهای کوتاه پرداخته میشود. از این نظر، کسب و کار اژانس های مسافرتی خوب و پررونق بوده و تاسیس آژانس صرفه اقتصادی دارد. 
علاوه براین، هزینه تاسیس آژانس های هواپیمایی با توجه به نوع و شرایط آن ، حدود 500 میلیون تومان بوده و با توجه به تعداد پرسنل و هزینه خدماتی که ارایه میشود، قیمت انواع خدمات ارایه شده به مسافرین باید به گونه ای باشد که آژانس توانایی پرداخت هزینه های تحمیلی را پیدا کند. البته، هزینه های تحمیلی آژانس برای انواع آژانس ها و با توجه به نوع و تعداد خدمات آنها، متفاوت است. علاوه براین، آژانس ها میتوانند از طریق فروش انواع بلیط های خارجی، درآمد خود را افزایش داده و به سود کلی خود بیفزایند. 

آژانس ها برای مدیریت از نرم افزارهای خاص استفاده میکنند.

نرم افزار مدیریت آژانس هواپیمایی

نرم افزار مدیریت آژانس هواپیمایی، نرم افزاری است که در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار گرفته و از آن برای رزرو آنلاین بلیط استفاده میشود. این نرم افزارها بسیار جامع و کامل بوده و میتوان از آنها برای بازاریابی، برنامه ریزی سفر، حسابداری، رزرو اتاق و قیمت گذاری استفاده کرد. این نرم افزارها، کاربردی هستند و بر روی سیستم نصب شده و یا میتوان به صورت آنلاین از آنها استفاده کرد. 
البته، گاهی مشکلات جزیی در این زمینه بروز کرده و در کار اختلال ایجاد میکند اما در صورتی که آژانس ها از نرم افزارهای تایید شده ای که شرکت های هواپیمایی مختلف استفاده کردند کمک بگیرند، میتوانند روند

زرواسیون را تسریع کرده و کسب و کار خود را توسعه هند. غالبا، همه آژانس های معتبر چنین نرم افزارهایی داشته و به مشتریان خود نیز پیشنهاد میدهند که برای ایمنی و تسریع کار از آنها استفاده کنند. 

 

ثبت نام دوره مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

اصطلاحات تخصصی آژانس هواپیمایی

غالبا، همه آژانس ها در همه مراحل سفر از رزرو بلیط تا خود سفر و خرید و ....از اصطلاحات تخصصی آژانس های هواپیمایی استفاده میکنند زیرا این اصطلاحات به نوعی بین المللی بوده و  به تسهیل شدن سفر برای مسافران کمک کرده و آگاهی آنها را برای سفرهای بعد افزایش میدهد. 
علاوه براین، یکی دیگر از کارایی این اصطلاحات این است که با استفاده از آنها میتوان بین انواع سفرها و خدمات و امکاناتشان تمایز قایل شد. غالبا، همه پرسنل یک آژانس با این اصطلاحات آشنایی داشته و قادر هستند واژه و یا کلمه صحیح را برای یک موقعیت خاص انتخاب کنند. علاوه براین، افرادی که آموزش مدیریت آژانس های هواپیمایی را گذرانده باشند، با این اصطلاحات نیز اشنایی کامل دارند. 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close