چگونه در شغل انبارداری موفق شویم؟

چگونه در شغل انبارداری موفق شویم؟

چگونه در شغل انبارداری موفق شویم؟ | اگر رویکرد خلاقانه ای برای حل مسائل دارید، از کار کردن در یک محیط پر سرعت لذت می برید و مهارت هایی برای ایجاد انگیزه و هدایت تیم را دارید، پس کار کردن به عنوان مدیر انبار ممکن است برای شما گزینه مناسبی باشد.مدیران انبار بر دریافت، ذخیره و انتقال طیف وسیعی از کالاها نظارت دارند. مدیر انبار به منظور اطمینان از درستی دریافت و ارسال کالا ها و اطمینان از اهداف بهره‌وری و کنترل بخش ضرروی فرآیند زنجیره تأمین، افراد، فرآیند ها و سیستم ها را مدیریت می کند. شما همچنین مسولیت استانداردهای بهداشتی و ایمنی در محل کار و امنیت ساختمان و شرکت را بر عهده دارید. انبارهای تخصصی ممکن است محصولاتی که به کنترل دما نیاز دارند مانند مواد غذایی، دارویی و مواد خطرناک را ذخیره کنند.

دوره انبار داری

مدیر انبار چه مسولیت هایی بر عهده دارد؟
به عنوان مدیر انبار، شما باید:

  • با مشتریان، تأمین کنندگان و شرکت های حمل و نقل ارتباط برقرار کنید.
  • بر رسید ها، سفارشات، بسته بندی و ارسال کالا ها نظارت داشته باشید.
  •  از فضا و تجهیزات هندلینگ مکانیکی به طور مؤثر استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که کیفیت، بودجه و اهداف محیطی برآورده شده اند.
  •  درک روشنی از سیاست ها و چشم انداز شرکت و انبار داشته باشید.
  •  از سیستم های خودکار و رایانه ای را در صورت لزوم استفاده کنید.
  •  از طریق ایمیل و تلفنی با مشتری هماهنگ باشید.  
  •  سیستم های کنترل ذخیره انبار را به روز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که موجودی ها دقیق هستند.
  •  نیازهای آینده انبار را بررسی کنید.
  • سازماندهی استخدام و آموزش کارمندان و همچنین نظارت بر عملکرد و پیشرفت آن ها
  •  ایجاد اطمینان، سازماندهی و تشویق کار گروهی در نیروی کار برای اطمینان از برآورده شدن یا فراتر رفتن اهداف بهره وری
  •  گزارش ها و آمارها را به طور روزانه، هفتگی و ماهانه تهیه کنید.
  •  برای نظارت بر کیفیت خدمات دریافتی، به مشتریان مراجعه کنید.
  •  حفظ استاندارد های بهداشت و ایمنی، بهداشت و امنیت در محیط کار به عنوان مثال، اطمینان از بهداشتی بودن و سالم بودن ذخیره انبارها از جمله مواد شیمیایی و مواد غذایی
  •  نظارت بر نگهداری برنامه ریزی شده وسایل نقلیه، ماشین آلات و تجهیزات
  • در صورت لزوم، نظارت بر نگهداری و بهره برداری از سیستم های مدیریت انبار و سیستم های خودکار ذخیره سازی و بازیابی
  •  دریافت و پیگیری محموله ها
  •   کالاها را در کامیون های حمل محموله با استفاده از ابزارهای مناسب قرار دهید.
  •  کالاهای شکننده را با دقت بیشتری جاسازی کنید.
  •  زمان ورود و عزیمت دقیق حمل و نقل را کنترل و مستند کنید.
  •  کالا ها را برچسب گذاری کنید.
  • بسته بندی و جعبه کردن را مطابق رویه ها و استاندارد های مربوطه انجام دهید.
  •  کلیه سفارش ها را برای حمل و نقل آماده کنید.
  • کالاهای آسیب دیده را ضبط کنید.
  • داده ها را در برنامه های نرم افزاری موجودی و لجستیک وارد کنید.

با شرکت در دوره انبارداری چه مهارت هایی را فرا می گیرید؟

اگر بخواهید در مدیریت انبار کارآیی لازم را داشته باشید، باید مهارت ها و توانایی های خاصی داشته باشید. با شرکت در دوره انبارداری مهارت های اساسی را فرا می گیرید که عبارت هستند از:

ارتباطات

بیشتر مشاغل شامل تعامل با کارفرمایان، همکاران و مشتریان است. همچنين مشاغل انبارداری نياز به تعامل با افراد به صورت شخصي، از طريق تلفن، ايميل و یا نامه را دارند. بنابراین باید بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید. مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی قوی و توانایی برقراری ارتباط به صورت قابل درک شما را در شغلی که دارید از دیگران متمایز می کند.

 توانایی کار با کامپیوتر و مهارت های فناوری

به عنوان مدیر انبار یا انبار دار از شما انتظار می رود که بتوانید به راحتی با کامپیوتر کار کنید و نرم افزار های Microsoft Word ، Excel و Spreadsheets  را بلد باشید. نیازی نیست که همه چیز را در مورد کامپیوتر بدانید. همین که بتوانید نیازهای خود را با آن برطرف کنید، کافی است. برخی از ابزارهای فناوری که اکنون مدیران از آن استفاده می کنند شامل سیستم های کنترل انبار، سیستم های انتخاب صدا و نور به کار رفته، سیستم های بارکد ، نرم افزار ایمنی و تجهیزات خودکار است. برای پیشرفت در حرفه خود، باید دائماً با فناوری های جدید مانند سیستم های صوتی و سیستم های blockchain  سرو کار داشته باشید.

کار گروهی

توانایی کار تیمی در حرفه انبار داری بسیار حیاتی است و شما با داشتن این مهارت، پیشرفت بیشتری خواهید کرد. توانایی کار با تیم به شما در کار و تعامل حرفه ای با دیگران کمک می کند و خواهید دید که چه قدر در پیشرفت شما تاثیر گذار است.

مهارت های حل مسئله

برای یک مدیر توانایی حل مشکلات بسیار ضروری است. اگر نتوانید مشکلات را حل کنید بعد از مدتی کنترل همه چیز را از دست خواهید داد. بنابراین یک مدیر خوب باید بتواند مشکلات را با کمترین ضرر ممکن حل کند. 

توانایی برنامه ریزی اصولی

یکی از مهارت ای اساسی که مدیریت انبار به آن نیاز دارد این است که بتواند برنامه ریزی کنید. تعیین ساعت ورود و خروج بار و زمان بندی بسته بندی و خالی کردن بار همه به یک برنامه ریزی اصولی نیاز دارند. بنابراین هماهنگی و نظارت بر برنامه ها در این شغل بسیار اهمیت دارد.

 
انعطاف پذیری

برای اینکه شما به عنوان انبار دار یا مدیر انبار موفق شوید باید انعطاف پذیری داشته باشید و در مواقع مورد نیاز با بخش های دیگر همکاری کنید.  وقتی انعطاف پذیر باشید، می توانید به راحتی در محیط کار پیشرفت کنید و رضایت رئیس خود را جلب کنید. 

سرعت

سرعت یک مهارت اساسی است که هنگام کار در داخل یک انبار مورد نیاز است. بهره وری باید به طور مداوم توسط مدیریت برای هر کارگر ارزیابی شود. به این ترتیب، کارمندانی که سرعت کارشان پایین است کم کم حذف می شوند و دیگر روند کلی کار را کند نمی کنند. همچنین عملکرد خوب شما به عنوان مدیر باعث می شود که کارمندان از شما سخت کوشی و سریع بودن را الگو بگیرند. به علاوه، می توانید به کارمندانی که سریع تر کار می کنند پاداش دهید تا دیگران هم سرعت خود را بالا ببرد و بهره وری افزایش یابد.  

دقت

مهم ترین مهارت مورد نیاز دقت است. هرگونه خطایی که در انبار ایجاد شود، شرکت باید هزینه سنگینی برای رفع آن بپردازد. سرعت، هنوزهم یک مهارت مهم است و باید به طور مداوم بهبود یابد. اما زمان اضافی برای بررسی کارتان به افزایش دقت و سود آوری شرکت کمک می کند.

اولویت بندی

یکی دیگر از مهارت های بزرگ انبار برای کارمندان و مدیران، توانایی اولویت بندی است. در یک روز معمولی ممکن است با کارهای مختلفی روبرو شوید که باید در زمان های معینی انجام شوند. اولویت بندی برای این مهم است که بتوانید بدون هیچ ایراد و مشکلی چندین کار را با هم انجام دهید. نمونه ای از چنین شرایط، زمانی خواهد بود که یک کامیون باید در یک زمان معین حرکت کند و قبل از خروج باید کل بار در کامیون جای گذاری شده باشد. در اینجا اولویت این است که کامیون طبق برنامه حرکت کند بنابراین از کارمندان خواسته می شود که کارهای خود را کنار بگذارند و همکاری کنند.
مدیریت وظیفه دارد به دنبال راهی برای کنترل این مهارت ها باشد و روی این مهارت ها کار کند. او باید اهداف را برای بهره وری و دقت بر اساس فردی ایجاد کند و پیشرفت های مداوم در فرآیند ها انجام شود تا سطح بهره وری و دقت مورد نظر به دست آید. همچنین مدیر انبار باید به کارمندان انگیزه بدهد تا عملکرد بهتری داشته باشند و در هزینه های شرکت صرفه جویی شود.  

چرا باید گواهینامه انبارداری موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را اخذ کنیم؟

موسسه آموزش عالی ازاد فن پردازان با بیش از ده سال سابقه درخشان و برخورداری از اساتید برتر از سراسر کشور به شما این فرصت را می دهد که با شرکت در این دوره و اخذ مدرک انبارداری به سرعت وارد بازار کار شوید. با آموزش انبارداری موسسه ما شما مهارت هایی را فرا می گیرید که از دیگران یک سرو گردن بالاتر خواهید بود. تمامی این استراتژی های مدیریتی و مهارت ها به شما کمک می کنند که ارتقای شغلی بگیرید و درآمد بیشتری داشته باشید. همچنین گواهینامه انبارداری که ما به شما می دهیم مورد تایید سازمان wes کاناداست و می توانید از آن برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید. بنابراین، اگر می خواهید در دوره انبارداری شرکت کنید فرصت را از دست ندهید و با مشاوران ما تماس بگیرید تا آن ها اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارند.

آموزش انبارداری

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close