هدف از مدیریت بازاریابی و فروش چیست؟

هدف ازمدیریت بازاریابی و فروش چیست؟

با mba مدیریت بازاریابی و فروش می توانید برنامه های بازاریابی را پیاده سازی کنید و به طور مداوم تاثیر بازاریابی را ارزیابی نمایید. با شرکت در دوره mba مدیریت بازاریابی و فروش قادر خواهید بود نواقص موجود در اجرای برنامه های بازاریابی، سیاست ها و رویه ها را شناسایی و آن ها را حذف کنید.

مدیریت، فرآیند انجام کارها به شیوه ای سازمان یافته و کارآمد است. مدیریت بازاریابی با هدف کارآیی فعالیت های بازاریابی انجام می شود. مدیریت بازاریابی و فروش روند مبادله مالکیت کالا و خدمات را از فروشنده به خریدار آسان ترمی کند. مدیریت بازاریابی و فروش، مانند سایر زمینه های مدیریت، شامل عملکرد برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، هماهنگی و کنترل است.

دوره mba مدیریت بازاریابی و فروش

دوره mba مدیریت بازاریابی و فروش شامل چه مواردی است؟

  • تعیین اهداف و اهداف بازاریابی
  • تدوین برنامه بازاریابی
  • سازماندهی عملکرد بازاریابی
  • قرار دادن برنامه بازاریابی در مرحله عمل
  •  کنترل برنامه بازاریابی

mba مدیریت بازاریابی و فروش چه عملکردی دارد؟

  • ارزیابی فرصت های بازاریابی و فروش

تعیین اهداف بازاریابی و فروش و همچنین ارزیابی فرصت های بازاریابی، یکی از مهم ترین عملکرد های مدیریت بازاریابی و فروش است. شرایط و فرصت های دائماً در حال تغییر بازار، مدیریت بازاریابی و فروش را برای دستیابی به چالش ها و استفاده از فرصت ها ضروری می سازد.

  • برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی

برنامه ریزی یک عملکرد مهم مدیریتی است. برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی یک کار مهم است و مراحل متعددی را در بر می گیرد که شامل برنامه ریزی های موثر استراتژی ها برای دستیابی به اهداف بازاریابی است. این امر مربوط به تدوین سیاست های مربوط به محصول، قیمت، کانال های توزیع، اقدامات تبلیغاتی و پیش بینی فروش است.

  • سازماندهی فعالیت های بازاریابی

یکی دیگر از کارکردهای مهم بازاریابی، سازماندهی است که به معنای تعیین فعالیت های مختلفی است که باید انجام شود و اختصاص این فعالیت ها به شخص مناسب موجب می شود به اهداف بازاریابی دست یابید. با توجه به تغییر مفهوم بازاریابی، لازم است ساختار سازمان انعطاف پذیر و پذیرای تغییر باشد تا تعامل بهتر بین سازمان و محیط صورت گیرد.

  • هماهنگی فعالیت های مختلف سرمایه گذاری

حتی با وجود بهترین برنامه ریزی اگر هماهنگی مناسبی بین فعالیت های مختلف سازمان نباشد، دست یافتن به اهداف امکان پذیر نیست. بازاریابی شامل فعالیت های مختلفی است که این فعالیت ها به هم پیوسته و وابسته هستند. تصمیمات مربوط به محصول و استراتژی های قیمت گذاری همگی نیاز به هماهنگی مناسب دارند که فقط در این صورت می توان به اهداف دست یافت.

  • هدایت و ایجاد انگیزه در کارمند

مسیر و جهت خوب برای اجرای موثر عملکرد های بازاریابی و فروش ضروری است. داشتن مسیر و جهت در اجرای صحیح کار موثر است. رئیس به کارمندان خود جهت می دهد و از طریق نظارت موثر بر آن ها طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده به اهداف سازمان دست می یابد. در عین حال لازم است که کارفرمایان انگیزه زیادی داشته باشند. انگیزه نه تنها به عملکرد بهتر کارمند کمک می کند بلکه ماندن او در سازمان را تا حدودی تضمین می کند.
این روزها سازمان ها تا آن جا که به سیاست های ایجاد انگیزه مربوط می شود بسیار جدی هستند. روش های جدید ایجاد انگیزه به گونه ای معرفی می شود که کارمندان بهترین خدمات خود را انجام دهند.

  • ارزیابی و کنترل تلاش های بازاریابی

برای داشتن یک سرمایه گذاری سود آور، مدیریت بازاریابی و فروش باید به طور مداوم تلاش های بازاریابی را ارزیابی کند. این امر به شما کمک می کند نواقص را بشناسید، آن ها را اصلاح کنید و خود را تغییرات محیط هماهنگ سازید. کنترل نیز یک عملکرد مدیریتی است که با مقایسه عملکرد واقعی با عملکرد استاندارد و پیدا کردن کاستی ها در صورت وجود، اقدامات اصلاحی برای رفع نواقص صورت می گیرد.

دوره mba مدیریت بازاریابی و فروش چه اهدافی را دنبال می کند؟

مدیریت بازاریابی، مانند سایر زمینه های مدیریت، شامل عملکرد برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت هماهنگی و کنترل است.

  • تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی شامل شناسایی نیازها، سلایق و ترجیحات مشتری است. مدیریت بازاریابی و فروش، رفتار مصرف کننده را نسبت به استراتژی های ترکیبی بازاریابی و محیط کسب و کار تجزیه و تحلیل می کند.

  • تعیین اهداف

مدیریت بازاریابی و فروش، وظیفه تعیین اهداف بازاریابی را به عهده دارد. اهداف بازاریابی و فروش مطابق با اهداف کلی سازمان که حداکثر سود است، تعیین می شود. اهداف بازاریابی مربوط به جذب مشتری جدید، حفظ مشتری فعلی، معرفی محصول جدید، بهبود محصول قدیمی و غیره است. مدیریت بازاریابی و فروش با جلب رضایت مشتریان به آن ها ارزش می بخشد.

  • برنامه ریزی

برنامه ریزی در دستیابی به اهداف به صورت منظم کمک می کند. برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی و فروش مربوط به تعیین استراتژی های خط تولید، برنامه ریزی برای متنوع سازی محصول، تبلیغات و فعالیت های تبلیغاتی، برنامه ریزی مربوط به فرآیند فروش و توزیع است. برنامه ریزی ممکن است بسته به الزامات ، به صورت کوتاه مدت و بلند مدت انجام شود. برنامه ها باید انعطاف پذیر باشند تا با محیط متغیر، سازگار شوند.

  • برنامه ریزی و توسعه محصول

محصول، عنصر اصلی بازاریابی است. محصولات، کالاها یا خدماتی هستند که به منظور رفع نیازها و خواسته های مشتری ارائه می شوند. محصولات بر محور ترجیحات و خواسته های مشتری تولید می شوند. برنامه ریزی محصول شامل توسعه محصول جدید، نوآوری محصول و برنامه متنوع سازی آن است.

  • قیمت گذاری محصول

قیمت گذاری یک عملکرد پیچیده در مدیریت بازاریابی و فروش است. در بیشتر موارد قیمت ها، معیار تصمیم گیری برای خرید هستند. تصمیمات مربوط به قیمت گذاری براساس هزینه تولید و توزیع محصول، استراتژی قیمت گذاری رقبا، تمایل مشتری به پرداخت برای محصول و درک مشتری از محصول می باشد.

  • تبلیغات

تبلیغات به منظور حداکثر رساندن میزان فروش ضروری است. تبلیغات برای ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد محصول، جذب مشتری جدید، یادآوری مشتری در مورد محصول و ترغیب او به خرید مجدد، ارائه اطلاعات در مورد بهبود محصول یا معرفی برند جدید ضروری است. مدیریت بازاریابی و فروش تکنیک ها و ابزارهای جدیدی را برای تبلیغ محصولات ایجاد می کند.

  • توزیع

فرآیند توزیع، دسترسی آسان کالا و خدمات به مشتریان را در زمان و مکان مناسب تسهیل می کند. انتخاب کانال توزیع به ماهیت محصول، قیمت محصول و در دسترس بودن واسطه ها برای توزیع همگی شامل فرآیند توزیع می باشند.

آموزش mba بازاریابی و فروش

چرا باید گواهینامه mba بازاریابی و فروش موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را اخذ کنیم؟

با توجه به اهمیت مدیریت بازاریابی و فروش در حداکثر رساندن سود و نیاز بازار به مهارت های مدیریتی در عرصه فروش و بازاریابی، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره mba بازاریابی و فروش را برگزار کرده است. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برخورداری از اساتید برتر و مجرب از سراسر کشور و به روزترین آموزش mba بازاریابی و فروش شما را برای ورود به بازار کار آماده می کند. با مدرک mba بازاریابی و فروش موسسه ما می توانید در شغل خود پیشرفت کنید و درآمد بیشتری داشته باشید. گواهینامه mba بازاریابی و فروش ارزش بین المللی دارد و مورد تایید سازمان wes کانادا می باشد که می توانید از آن برای مهاجرت به کشور کانادا استفاده کنید. مشاورین ما 24 ساعته آماده پاسخ گویی به تمامی سوالات شما هستند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close