رشته مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما | مهماندار هواپیما، یکی از مهم ترین مشاغل وابسته به پرواز است زیرا معمولا شرکت های هواپیمایی برای امنیت و راحتی هرچه بیشترمسافران دست به استخدام این افراد می زنند. بنابراین مهمانداران هواپیما  جزو دسته خدمه پرواز محسوب می شوند و تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش مسافران می کنند.  مهمان داري هواپيما يکي از شغل هایی است که بسیار در بین جوانان رواج یافته و مورد علاقه همگان قرار گرفته است، باید بدانید علاوه بر جذابیت های ظاهری این شغل، سختی های مخصوص به خود را نیز دارد و چه بسا وظایف و مسئولیت های مهمانداران هواپیما بسیار حساس تر و سنگین تر از بقیه مشاغل است. این شغل باتوجه به وظایف و مسئولیت های ذکر شده، پس از شغل خلبانی، یکی از پست های بسیار مهم و کارآمد در کادر پرواز است. کار مهمانداران هواپيما این است که از لحظه ورود مسافران تا خروج آن ها از هواپیما وظایف خود را انجام دهند و در سه بخش قبل از پرواز، حین پرواز و بعد از پرواز برای مسافران آسایش و راحتی را فراهم کنند.

آموزش مدیریت مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما

این رشته تا مقطع فوق دیپلم در دانشگاه ها ارائه شده است و افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند، می توانند با هر دیپلمی در کنکور سراسری شرکت کنند.پس از قبولی در این رشته، باید واحد های مربوط را بگذرانند تا بتوانند فارغ التحصیل شوند. پس از اتمام آموزش مهمانداری هواپیما، افراد باید شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند، برای مثال داشتن قد و وزن و چهره مناسب در این شغل الزامی است. روش دیگر اشتغال به شغل مهمانداری هواپیما، شرکت در دوره های است که از طرف موسسات و مراکز معتبر آموزشی برگزار می شود. علاقه مندان برای حضور در دوره مهمانداری هواپیما باید حداقل 18 سال داشته باشند. علاوه بر کسب دانش مورد نیاز، باید واحد های عملی همچون کمک های اولیه، مدیریت بحران ودستور العمل های مواقع اضطراری را بگذرانند تا در صورت حضور مشکل و خطر، افراد بتوانند شرایط به وجود آمده را کنترل کنند.  برای این که افراد وارد عرصه هواپیمایی کشور شوند، باید مدرک خود را یا از طریق دانشگاه و یا از یکی از آموزشگاه های معتبر مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به مدیریت میثم شکری ساز اخذ کنند. در حالت کلی متقاضیان باید به واحد پزشکی مراجعه کنند تا برای سازمان هوایی تاییدیه بگیرند. انجام آزمایش هایی مانند خون و ادرار، نوار قلب، نوار مغز، عکس از قفسه سینه، چشم پزشکی و سنجش شنوایی ضروری می باشد.

آموزش مدیریت مهمانداری هواپیما

مهمانداری هواپیما شغل خطیر و چالش برانگیز بوده و شرایط کاری آن نسبت به دیگر متفاوت است بنابراین، صرفا افرادی میتوانند در این جایگاه انجام وظیفه کنند که دوره مدیریت مهمانداری هواپیما را گذرانده و صاحب تجربیات ارزشمند عملی باشند. علاوه براین، این افراد باید از نظر جسمانی نیز شرایط ویژه ای داشته و نسبت به محل کار حساسیت و یا ترسی نداشته و از پیش گواهینامه مدیریت مهمانداری هواپیما معتبر دریافت کرده باشند تا به عنوان مهماندار استخدام شوند.
با توجه به اهمیت و استقبال از شغل مهمانداری هواپیما، موسسه آموزش آزاد عالی فن پردازان، دوره آموزشی آموزش مدیریت مهمانداری هواپیما را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. در دوره مدیریت مهمانداری هواپیما تمام اصول و شرایط مهمانداری و شیوه واکنش در شرایط اضطراری و حاد به دانش پذیران آموزش داده شده و آنها میتوانند با فراگیری آنها به تجربیات خود بیفزایند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت مهمانداری هواپیما  اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

دوره مدیریت مهمانداری هواپیما

شرایط مهمانداری هواپیما 

متقاضيان ورود به حرفه مهمانداري هواپيما مانند هر رشته و شغل دیگری نیاز دارند مهارت های خاصی را آموزش ببینند و به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند. همان طورکه می دانید مهمانداران هواپیما باید از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند و با مردم به خوبی ارتباط برقرار کنند. اگر شما از معاشرت با افراد مختلف و سفر لذت می برید این شغل می تواند مناسب شما باشد.  یکی از مهم ترین مهارت ها، تسلط به زبان انگليسي به عنوان زبان بين المللي است که براي ورود به حرفه مهمانداري هواپيما ضروری می باشد. علاوه بر تسلط کامل به زبان انگلیسی، این افراد باید با دانش روانشناسی نیز به صورت مقدماتی آشنا باشند. داشتن رفتار گرم و دوستانه نيز از ديگر مهارت هاي مورد نياز براي موفقيت در حرفه مهمانداري هواپيما به شمارمي رود. توانايي شرکت در کارهاي تيمي و تعامل و با افراد گروه نيز یکی از مهم ترین مهارت های خاص در حرفه مهمانداري هواپيما است.

استخدام مهماندار همواپیما

استخدام مهماندار هواپیما به دو شیوه انجام میشود:
در صورتی که متقاضی دوره آکادمیک مهمانداری هواپیما را گذرانده و از مراکز معتبری مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پرداان مدرک مدیریت مهمانداری هواپیما دریافت کرده باشد، به سهولت در شرکت های هواپیمای استخدام میشود.اما در صورتی که متقاضی نسبت به شغل مهمانداری هواپیما آشنایی کلی داشته باشد، باید در دوره های عملی و آموزشی شرکت هواپیمایی شرکت کرده و بعد از کسب تجربه عملی شروع به کار کند. نکات مهم در استخدام مهمانداران هواپیما این است که، آنها ابتدا باید به یکی از زبان های رسمی تسلط داشته، مدرک کمک های اولیه دریافت کرده و ظاهری خوب و موجه داشته باشند.

مدرک مدیریت مهمانداری هواپیما

درآمد مهماندار هواپیما

یکی از مزایای بیشمار صنعت مهمانداری هواپیما، درآمد مهماندار هواپیما است که میتواند با توجه به سابقه و تخصص مهماندار افزایش پیدا کند. غالبا، برنامه پرواز مهماندارهای هواپیما بسیار متفاوت بوده و انها باید شرایط متفاوتی را تجربه کنند. از این جهت، مهمانداری به نوعی جز مشاغل سخت قرار میگیرد.علاوه براین، بسیاری از شرکت ها به اسایش و راحتی کارکنان اندیشیده و علاو بر حقوق، پاداش هم برای آنها در نظر میگیرند اما درکل، میزان درآمد آنها به نوع استخدام، مدت استخدام و میزان کارایی شان در هر سه مرحله قبل، حین و بعد از سفر وابسته است.

دوره آموزشي مدیریت مهمان داري هواپيما

همان طور که می دانید، با توجه به جذابیت های حرفه مهمانداری هواپیما، اکثر جوانان به سمت این شغل کشیده می شوند. از آن جایی که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با اخذ مجوز رسمی از وزارت علوم فناوری تحقیقات کار خود را آغاز نموده و در بین موسسات آموزشی از اعتبار ویژه ای برخوردار است و همچنین با توجه به اینکه کلیه مدرک های دوره ی آموزشی مهمانداری هواپیما مورد تایید سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی  بین المللی Wes کانادا بوده که این گواهینامه امتیاز بسیاری دارد. با توجه به امکانات موجود در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، می توانیم با اعتماد به این موسسه دوره ی آموزشی مهمانداری هواپیما را فرا بگیریم. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازن با داشتن سابقه ی طولانی و درخشان در زمینه ی آموزش دوره های اختصاصی و عمومی و همچنین استفاده از اساتید به نام و متخصص در همه رشته ها و بسته ها آموزشی کامل، به یکی از معتبر ترین مراکز آموزشی تبدیل شده است و دانش و مهارت لازم را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با استفاده از دانش بسیاری از فرهیختگان و استادان مجرب و همچنین استفاده از کلیه متدهای خاص و روش های آموزشی جدید اقدام به برگزاری دوره ی آموزشی مدیریت مهمانداری هواپیما، نموده است. این موسسه آموزشی معتبر با سابقه ای که در حوزه  مهمانداری هواپیما دارد و با بکارگیری اساتید برتر، موفق به برگزاری دوره های آموزشی و اخذ مدرک مهمانداری هواپیما با بهترین سطح کیفیت آموزشی شده است.

بهداشت روانی خدمه پرواز

به منظور بررسی بهداشت روانی خدمه پرواز، سلامت فکری و جسمی آنها باید توسط روانشناس متخصص و متبحر بررسی شود و البته خدمه فقط بعد از دیافت تاییدیه از روانشناس میتوانند کار خود را شروع کرده و یا به آن ادامه دهند. بنابراین، روانشناس ها باید عللی که مانع پرواز خدمه میشوند را برشمرده و آنها رابرای خدمه توضیح دهند.از جمله این علل، استرس و اضطراب است که امکان دارد در طول پرواز افزایش یافته و برای خلبان و یا مهماندار ها مشکل ساز شود. علاوه براین، خدمه باید به لحاظ وجود هر گونه بیماری روانی و یا حساسیت به ارتعاش و سرو صدا و البته ترس از اتفاع مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند تا در صورت وجود هر کدام، اقدامات پیشگیرانه انجام شود. البته، همه این مراحل پیش از استخدام انجام شده و این به این معناست که، هیچ کدام از کادر و خدمه پرواز مشکلی نداشته و همه در کمال صحت و سلامت هستند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close