معرفی جامع کتاب فراتر از استراتژی

فهرست مطالب

کتاب فراتر از استراتژی یک اثر بی‌نظیر است که به شما این امکان را می‌دهد تا با انواع مختلف استراتژی‌های مدیریتی آشنایی پیدا کنید. بدون شک مدیریت کردن یک سازمان یا کسب و کار چالش‌های خاص خودش را دارد که باید در این راستا آمادگی لازم را به دست آورد.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای پیاده سازی استراتژی‌های جدید خود حتما از کتاب فراتر از استراتژی به صورت ویژه استفاده کنید که توسط دکتر ماکان آریا پارسا به فارسی ترجمه شده است.

 

معرفی جامع کتاب فراتر از استراتژی

 

پیاده‌سازی استراتژی از دید کتاب فراتر از استراتژی

برای اینکه بتوان یک شرکت را به صورت گسترده اداره کرد، باید از ابزارهای مختلفی استفاده نمود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. طراحی استراتژی مدیریتی بخش مهمی از هر کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد که حتما باید به صورت دقیق انجام شود.

بسیاری از مدیران فکر می‌کنند که با طراحی استراتژی کار سخت را به اتمام رسانده‌اند. این در حالی است که اجرا و پیاده سازی آن با دشواری‌های بیشتری روبرو است. برای اینکه شما بتوانید اجرا استراتژی را بهتر انجام دهید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما روش آن را از کتاب فراتر از استراتژی بیاموزید.

تمامی موارد مهم و کاربردی در  این کتاب بیان شده است و شما قادر خواهید بود که از اطلاعات این کتاب بی‌نظیر استفاده نمایید. نویسنده این اثر آقای رابین اسپکیولند است که مطالعات بسیار عمیقی در این زمینه صورت داده است.

او نتایج تمام تجربه‌ها و مطالعات خود را در قالب این کتاب ارائه داده است تا تمامی دوست داران مدیریت بتوانند به صورت ویژه از آن بهره ببرند. مسلما همه مدیران با به کار بستن این اصول می‌توانند کسب‌وکار خود را به نحو شایسته‌ای رشد دهند.

 

علت شکست در اجرای استراتژی در کتاب فراتر از استراتژی

اگر شما نگاهی به اکثر سازمان‌ها بیندازید،‌ متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها برای اجرای درست برنامه‌های خود با مسائل مختلفی روبرو می‌شوند. برای اینکه بتوان یک استراتژی جدید را در داخل سازمان پیاده سازی کرد، باید توجیه کارکنان در این مورد به خوبی صورت بگیرد.

بخش مهمی‌از استراتژی شما باید توسط کارمندان شما اجرا شود. اگر برنامه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است به صورت دقیق اجرا نشود، مسلما نتیجه کار هم مثبت نخواهد بود.

از همین رو نظارت بر روی کارکنان اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند که در کتاب نیز به صورت ویژه به آن پرداخته شده است. برای اینکه بتوان استراتژی را به درستی در داخل سازمان اجرا کرد، مدیران باید خودشان در ابتدا تمامی اصول برنامه جدید را جدی بگیرند و آن را اجرا نمایند. در صورتی که این کار به درستی صورت بگیرد،‌ کارکنان نیز عمل مدیران خود را می‌بینند و اصول را پیاده سازی می‌کنند.

در واقع هر مدیری باید این را بداند که اجرای استراتژی توسط خود او صورت می‌گیرد و بعد از آن سایر نیروها نیز با همکاری می‌کنند.

 

معرفی جامع کتاب فراتر از استراتژی در مورد روش های استراتژی

 

فراتر از استرتژی؛ یک راهنمای مدیریتی عالی از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

همیشه مدیران کسب و کار به دنبال راحت‌ترین راه‌ها برای اداره کسب و کار خود هستند و در این راستا از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند. کتاب فراتر از استراتژی از نظر مترجم این کتاب دکتر ماکان آریا پارسا، یک راهنمای گام به گام و کامل برای مدیران است که می‌توانند به صورت ویژه از آن استفاده کنند.

یکی از جذابیت‌های بی نظیر این کتاب سادگی آن است. به صورت کلی محتوای آن به گونه‌ای است که هر مدیری در هر سطحی می‌تواند آن را به خوبی درک کند.

همچنین نویسنده سعی کرده است که بیشتر به نکات کاربردی و مهم بپردازد که همین موضوع باعث شده است تا این کتاب حالت  خلاصه وار پیدا کند. همین خلاصه بودن باعث می‌شود که خواننده در زمان خود صرفه جویی بیشتری به خرج بدهد در سریع‌ترین زمان به راهکارهای مهم تسلط پیدا کند.

به صورت کلی این کتاب بر روی نگرش‌های شما کار می‌کند و آن‌ها را با چالش مواجه خواهد کرد. داشتن دیدگاه مناسب درباره استراتژی‌های مدیریت اهمیت بسیار بالایی دارد که حتما باید در مورد آن تمام تلاش خود را به کار ببندید.

 

معرفی جامع کتاب فراتر از استراتژی از دکتر ماکان آریا پارسا

 

بهترین  زمان برای اجرای استراتژی

برای اینکه بتوانید استراتژی کسب و کار خود را اجرا کنید، حتما باید زمان درست و مناسب برای این کار اقدام نمایید. معمولا اکثر مدیران در طرح کردن  یک استراتژی و اعلام آن به دیگران بسیار قوی عمل  می‌کنند ولی با این حال در زمینه اجرا نمی‌توانند به اهداف مدنظر خود دست پیدا کنند.

بسیاری از مدیران فکر می‌کنند که آنچه بر روی کاغذ آورده می‌شود دقیقا در  سازمان هم اجرا خواهد شد. واقعیت این است که در بسیاری از مواقع فاصله آن چه که بر روی کاغذ می‌آید تا آن چه که به مرحله عمل می‌رسد بسیار زیاد خواهد بود. نکته مهم این است که در حین اجرایی کردن استراتژی باید با توجه به شرایط موجود برای اصلاح آن دست به کار شوید.

در واقع اگر دوست دارید که همه چیز به بهترین نحو ممکن پیش برود، حتما برای بروزرسانی استراتژی خود برنامه ویژه ای داشته باشید. اگر بازبینی استراتژی به خوبی صورت نگیرد، بعد از مدت زمان کوتاهی متوجه خواهید شد که از اهداف خود دور مانده اید.

شما حتما باید در زمان تدوین استراتژی شرایط بازار را هم به صورت ویژه در نظر بگیرید و تحقیقات لازم در این حوزه را انجام دهید. همانطور که می‌بینید، برای این که یک سازمان بتواند به موفقیت برسد، باید مولفه‌های مختلفی را پشت سر بگذارد که این موارد در کتاب فراتر از استراتژی به صورت جامع و کامل بیان شده است.

 

سخن پایانی

معمولا همه سازمان‌ها برای  فعالیت خود یک استراتژی تعیین می‌کنند ولی اجرای آن سختی‌های زیادی به همراه دارد. دکتر ماکان آریا پارسا برای راحت‌تر کردن این کار، کتاب فراتر از استراتژی را ترجمه کرده و در اختیار مدیران ایران زمین قرار داده است.

مسلما اگر این افراد بتوانند به خوبی از آموزه‌های مفید این کتاب استفاده کنند،  نتایج فوق‌العاده‌ای از این لحاظ به دست خواهد آمد. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که هر چه سریع تر این کتاب بی‌نظیر را تهیه کنید تا شما هم از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند گردید.

 

سوالات متداول

1.    نویسنده کتاب فراتر از استراتژی چه کسی است؟

آقای رابین اسپکیولند نویسنده و دکتر ماکان آریا پارسا، مترجم این کتاب بینظیر است.  این شخص نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش خود را در این کتاب آورده است و به شما برای رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

2.    محتوای کتاب فراتر از استراتژی چیست؟

این کتاب به صورت اختصاصی بر روی اجرای استراتژی تمرکز دارد و شیوه‌های مختلف انجام آن را به شما می‌آموزد. اگر دوست دارید که از بهترین راه‌ها برای مدیریت سازمان خود استفاده کنید،‌ این کتاب همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

3.    این کتاب در چه سالی منتشر شده است؟

این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد ولی همچنان به عنوان یک کتاب مرجع در زمینه استراتژی کسب و کار شناخته می‌شود و مدیران کسب و کار از رهنمودهای آن استفاده می‌کنند

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close