معرفی کتاب آسایش در آرامش

معرفی کتاب آسایش در آرامش

کتاب آسایش در آرامش یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا به حال درباره ارتباطات نوشته شده است و بسیاری از اساتید نیز خواندن این کتاب بی‌نظیر را توصیه کرده‌اند. این کتاب بی نظیر توسط نویسنده معروف آقای الن پیز به رشته تحریر درآمده است و دکتر ماکان آریا پارسا آن را به زبان شیرین پارسی ترجمه کرده است. اگر دوست دارید که دیگران تحول شما را در بحث ارتباطات ببینند، بهتر است که هر چه سریع تر این کتاب را تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

 

کتاب آسایش در آرامش

 

نویسنده کتاب آسایش در آرامش را بهتر بشناسید

کتاب آسایش در آرامش توسط شخصی نوشته شده است که همیشه آثارش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است. همین مورد اثبات کننده ارزش بالای این کتاب ‌می‌باشد که از همین رو بهتر است که آن را مطالعه کنید.

آقای الن پیز در سال ۱۹۶۲ در کشور استرالیا متولد شدند و در تمام این سال‌ها در زمینه زبان بدن فعالیت و پژوهش داشته‌اند. ایشان بسیاری از تحقیقات خود را در قالب کتاب‌هایی منتشر کردند که همین امر سبب شده است که به یکی از بهترین نویسندگان جهانی تبدیل گردند.

نکته جالب توجه این است که همسر ایشان یعنی خانم باربارا پیز هم یک نویسنده فوق العاده هستند که به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌‌‌اند. نکته جالب دیگر این است که کتاب‌های آلن پیز در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد و به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

کتاب آسایش در آرامش نیز یکی از شاهکارهای این نویسنده بزرگ است که خواندن آن برای هر کسی بسیار مفید خواهد بود. اگر دوست دارید که یک تحول اساسی در روابط خود ایجاد کنید،‌ بهترین کار ممکن این است که این کتاب را با دقت هر چه تمام مطالعه بفرمایید.

ماهیت انسان از دید کتاب آسایش در آرامش

یکی از موارد مهمی‌که در کتاب آسایش در آرامش درباره آن صحبت شده است ماهیت وجودی انسان ‌می‌باشد. در واقع هر کس اصول ماهیتی خود را باید به خوبی بشناسد تا زندگی موفقیت آمیزی داشته باشد. یکی از این اصول مهم احساس مهم بودن است.

هر شخصی باید در وجود خود احساس مهم بودن کند تا زندگی به کام او باشد. تجربه نشان ‌می‌دهد که بسیاری از مردم حس مهم بودن ندارند و این مورد به آن‌ها آسیب زیادی وارد ‌می‌کند. الن پیز در کتاب خود بر روی احساس مهم بودن تاکید دارد و شما هم باید روی این حس خود به صورت ویژه کار کنید.

دومین اصل ماهیتی انسان این است که هر کس در درجه اول به خودش توجه دارد. بر همین اساس در هنگام حرف زدن با کسی اول باید نیازهای او را جواب بدهید. سومین اصل ماهیتی انسان مربوط به قانون انعکاس در جهان است.

بر اساس این قانون، هر کاری که شما در این جهان انجام ‌می‌دهید عکس العملی خواهد داشت. این بدان معناست که تما‌می‌کارهای خوب و بد شما مسلما به شما بازگردانده خواهد شد. از همین رو اگر انتظار رشد و حس خوب را در زندگی خود دارید،‌ حتما باید کارهای خوب را در اولویت خود قرار دهید.

 

دوستی

 

نحوه گوش دادن فعال در کتاب آسایش در آرامش ترجمه ماکان آریا پارسا

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، این کتاب به صورت ویژه بر روی گوش دادن فعال تمرکز دارد و در این زمینه اطلاعات فوق العاده ای را به شما ‌می‌دهد. درواقع اگر بتوانید توانایی شنیدن خود را افزایش دهید، بدون شک در ارتباطات خود نیز بسیار موفق تر عمل خواهید کرد.

با توجه به بررسی‌های فراوانی که در این راستا به عمل آمده است،‌ احتمال موفقیت افراد مسلط بر این مهارت بسیار بالاتر خواهد بود.

زمانی که شما به خوبی به حرف طرف مقابل خود گوش ‌می‌کنید،‌ تما‌می‌دغدغه‌ها و مسائل او پیش چشم شما ‌می‌آید که ‌می‌توانید به خوبی او را درک کنید. در واقع گوش دادن فعال باعث ‌می‌شود که شما به درک متقابل دست پیدا کنید و این مورد به طور معجزه آسایی زندگی شما را تغییر خواهد داد.

آقای ماکان آریا پارسا که کار ترجمه این کتاب را انجام داده‌‌اند نیز بر تاثیر مهارت گوش کردن تاکید دارند. ایشان به عنوان یکی از نویسندگان برتر ایرانی نیز شناخته ‌می‌شوند که کتاب‌های ارزشمندی را به چاپ رسانده‌‌‌اند.

بررسی نحوه آغاز گفتگو در کتاب

یکی از موارد بسیار مهمی‌که در کتاب آسایش در آرامش آمده است، نحوه شروع کردن یک گفتگو است. در واقع این شما هستید که ‌می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مناسب گفتگو با دیگران را آغاز نمایید. طبق بررسی‌هایی که تا به حال صورت گرفته است، افراد بعد از ۴ دقیقه صحبت کردن با شما، یک دید کلی از شما پیدا ‌می‌کنند.

حال اگر در این مدت زمان کوتاه بتوانید تاثیرات لازم را بر روی مخاطب خود بگذارید،‌ مسلما در ادامه ارتباط با او کار آسان‌تری در پیش خواهید داشت. همچنین اگر ارتباط اولیه بین دو طرف به درستی شکل نگیرد، این رابطه به سردی کشیده خواهد شد.

برای اینکه هیچکدام از این مسائل به وجود نیاید، شما باید نحوه شروع گفتگو را یاد بگیرید. در کتاب آسایش در آرامش، الن پیز تمام تلاش خود را کرده است تا این اصول را به صورت دقیق و حرفه ای به شما بیاموزد.

برای باز کردن سر صحبت ‌می‌توانید از خودتان یا دیگران شروع کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که با توجه به موقعیت شروع به صحبت نمایید. به هر حال برای یادگیری این اصول باید زمان صرف کنید و این کتاب ارزشمند را به خوبی مطالعه کنید. البته اصول گفته شده در این کتاب بسیار متنوع است و شما ‌می‌توانید با به کارگیری هر کدام از آن‌ها به بزرگترین دستاوردهای خود برسید.

سخن پایانی

مطمئنا برقراری ارتباط موثر با دیگران یک مهارت مهم است که حتما باید در این زمینه تجربه کافی را داشته باشید. از همین رو باید تما‌می‌منابع معتبری که وجود دارد را مطالعه کنید تا در برقراری ارتباط تسلط پیدا کنید.

کتاب آسایش در آرامش که توسط دکتر ماکان آریا پارس ترجمه شده است، یک اثر عالی برای یادگیری کتاب است. در واقع مترجم سعی کرده است که این کتاب را به بهترین شکل ممکن با فارسی بازگردانی کند. مطمئنا اگر به تما‌می مباحث گفته شده در این کتاب تسلط داشته باشید، یک تحول بزرگ در ارتباطات خود به وجود خواهید آورد.

سوالات متداول

1.  چرا خواندن کتاب آسایش در آرامش را توصیه ‌می‌کنید؟

این کتاب به صورت ویژه به مبحث ارتباطات ‌می‌پردازد و تما‌می‌قواعد مربوط به ایجاد و تقویت روابط را به شما ‌می‌آموزد. مطمئنا با خواندن این کتاب ‌می‌توانید به اصول برقراری ارتباط تسلط پیدا کنید.

2. مهم‌ترین موضوع مطرح شده در این کتاب چیست؟

کتاب آسایش در آرامش به جنبه‌های مختلفی از رابطه ‌می‌پردازد که هرکدام از آن‌ها اهمیت خاص خود را دارند. بااین‌حال قسمت زبان بدن ‌می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد چون آن را درجای دیگری مشاهده نخواهید کرد.

3. آیا این کتاب برای صاحبان کسب و کار نیز مناسب است؟

به طور قطع ارتباطات موتور متحرکه کسب‌و کارهای مختلف است و بدون آن امکان موفقیت فراهم نخواهد بود. به‌همین علت خواندن این کتاب ‌می‌تواند روابط کاری را هم بهبود ببخشد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close