مدیریت ریسک در بیمه

تعریف مدیریت بیمه | insurance management           

مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه، به بررسی نیاز افراد به بیمه و خدمات حرفه ای و تاثیر آن بر کار و زندگی شان میپردازد. علاوه بر این، مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه میتواند شرح  وظایف کارگزاران و ارائه دهندگان بیمه به افراد مختلف را توضیح داده و مشخص کند و در این مسیر از،  راهکار های بیمه ای متنوع  برای کسب و کار ها و مشتریان مختلف بهره ببرد. همچنین، تاریخچه مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه به زمان بابلی ها و سومری ها بازمیگردد که در آن زمان برای حفظ و نگه داری امواشان دچار مشکل بودند و در نهایت، افرادی مسئولیت نگهداری از اموال آنها را بر عهده گرفتند.

قابل ذکر است که بیمه انواع مختلفی داشته و افراد حقیقی و حقوقی خاصی هم میتوانند آنها را ارایه کنند. اما،  در کل ، سه نوع ارائه دهنده بیمه وجود دارد که هر کدام خدمات متفاوتی ارائه می دهند. این ارائه دهندگان عبارتند از :
موسسات بیمه مالی: خدماتی که این موسسات ارایه میدهند بیشتر در زمینه دارایی ها، بدهی ها و مدیریت ریسک است.
شرکت های بیمه اختصاصی: این شرکت ها، خدمات بیمه  را به افراد معمولی ارائه نکرده و مخاطب شان، مشتری های خاص است.
کارگزاران یا مشاوران بیمه: این کارگزاران، بیشتر از موسسات و افراد دیگر با مشتری ها در ارتباط بوده و به خریداران بیمه، مشاوره می دهند تا با شرکت های بیمه ای که خدمات خاص دارند، در ارتباط باشند.
سرفصل های این مقاله شامل تعریف مدیریت بیمه، مدیریت ریسک در بیمه، آموزش مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه، دوره مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه ، مدرک مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه ، گواهینامه مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه ، هدف استفاده از بیمه، اصول بیمه و تقسیم بندی انواع بیمه هستند.

آموزش مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه

هدف استفاده از بیمه

بیمه، فرایندی است که در طی آن، بیمه گر به طور رسمی تعهد میدهد که در صورت بروز هر نوع حادثه و وارد شدن خسارت به بیمه گذار، آن را به بهترین شکل جبرا ن کرده و یا خدمات مشابهی به او ارایه کند. بنابراین، هدف استفاده از بیمه، جبران خسارت و ممانعت از ایجاد و تکرارحادثه مشابه است. 
در ایران، بیمه دارای طرفین قرارداد و قواعد خاص خود بوده و تعریف و ویژگی های همه مشخص هستند. در این قرارداد بیمه ، دو طرف بیمه گذار و بیمه گر وجود دارد که بیمه گذار شخص حقیقی و یا حقوقی است که وجهی را به بیمه گر پرداخت کرده و خودش را تحت پوشش خدمات آن بیمه گر قرار میدهد.
از طرف دیگر، بیمه گر نیز یک شخصیت حقیقی و یا حقوقی است که در مقابل دریافت وجهی معین، تعهد میکند که خسارات وارده به بیمه گذار را جبران کند. البته، میزان و نوع تعهد هر کدام از موسسات بیمه متفاوت بوده و استفاده از هر کدام نیز مستلزم داشتن شرایط خاصی هست. هر کدام از انواع بیمه مزیت های خاص خود را داشته و در کل اینکه خسارت وارده جبران میشود، برای بیمه گذار بسیار حایز اهمیت است. 

تقسيم‌بندي انواع بيمه

بیمه به انواع مختلف تقسیم شده و هر کدام کارایی و مزیت هایی دارند که بیمه گذار را ترغیب به استفاده از آن میکند.  تقسيم‌بندي انواع بيمه شامل : 
1.بیمه‌ بازرگانی یا اختیاری
در این نوع بیمه، تعهد دوطرفه بوده و بیمه گذار در ازای مبلغی که به بیمه گر پرداخت میکند(بیمه گذار باید حق بیمه را به صورت کامل پرداخت کند)، خدمات بیمه ای دریافت میکند. مزیت اصلی این بیمه، این است که به اختیار و اراده افراد انجام شده و انواع بیمه اشخاص، مسئولیت و اموال را در بر میگیرد. این بیمه، برای افراد خاص بوده و وضعیت بیمه ای هر فرد بیمه گذار با توجه به نوع خدماتی که انتخاب کرده متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، تعهدات بیمه گر تا زمانی است که بیمه گذار حق و هزینه بیمه را پرداخت کند.
2. بیمه اجتماعی یا اجباری
این نوع از بیمه، به نوعی حالت دولتی داشته و دولت خودش را موظف کرده تا از قشر کارگری که نیروی تولید و درنهایت پیشرفت و ارتقا جامعه است ، حمایت کرده  و آنها را بیمه کند. از جمله مزیت های این بیمه این است که، بخش عمده آن توسط کارفرما پرداخت شده و در برابر بیکاری و بیماری از کارگران حمایت میکند. علاوه بر این، این بیمه زندگی این قشر را تامین کرده و مزیت ها و نرخ اش برای همه یکسان و برابر است. همچنین، در صورتی که بیمه گذار حق بیمه را به صورت مداوم پرداخت نکند نیز، خدمات بیمه به منظور حمایت از این قشر شامل حالشان میشود. 

دوره مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه

آموزش مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه

پیش از این، بیمه و خدمات آن چنان شناخته شده نبوده و هیچ کس به طور جدی از مزیت ها و خدمات آن آگاهی نداشت بنابراین، به محض بروز هر نوعی خسارتی ، باید مسئولیت جبرانش را نیز برعهده میگرفت. اما، با شناخت و معرفی انواع بیمه، بسیاری از مشکلات افراد معمولی و سرمایه داران حل شد. در حال حاضر، فعالیت در زمینه بیمه یک کار تخصصی محسوب شده و صرفا افرادی میتوانند در مورد انواع بیمه و مزیت های آن به بیمه گذارها مشورت بدهند که در این رشته تحصیل کرده و یا گواهینامه مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه داشته باشند. 
با توجه به اینکه بیمه مزیت های زیادی داشته و میتواند بخش عمده سرمایه را بازگرداند، مرکز آموزش  فن پردازان، دوره آموزش مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه را برای دانش پذیران علاقمند به حیطه بیمه ارایه و معرفی کرده است. دوره مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه، به این دانش پذیران امکان میدهد تا به تمام اصول و فنون بیمه تسلط پیدا کرده و با تمرین عملی آنها ، برای کار در محیط هایی مانند انواع شرکت های بیمه آمادگی پیدا کنند. 
علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره حد نصاب نمره را کسب کنند مدرک مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه اعطا میشود. قابل ذکر است که این مدرک مور تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

مدیریت ریسک در بیمه

ریسک، روندی است که خودش را در زمینه ها و اشکال مختلف نشان داده و بیمه نیز از آن مستثنی نیست. غالبا، مدیریت ریسک در بیمه به دو شیوه کلی انجام میشود: ابتدا، انجام دادن اقداماتی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و سپس، سرمایه گذاری کردن برای زمانی که حوادث احتمالی به وقع بپیوندند. 
غالبا در این حوزه مدیریت ریسک ، انواع سیستم های مدیریتی و اصول لازم و ضروری برای اجرای این سیستم ها مورد بررسی قرار میگیرد.  از طرف دیگر، انواع بیمه ها شامل بیمه عمر، درمانی و خدماتی و......  به نوعی برای بیمه گر ریسک محسوب شده و او باید به گونه ای برنامه ریزی کند که سرمایه گذاری اش در این بیمه ، به فرد و اقتصاد کمک کند.

گواهینامه مدیریت فروش خدمات آنلاین بیمه

اصول بیمه

در قراردادی که طرفین بیمه گر و بیمه گذار مبنی بر همکاری امضا میکنند، اصولی وجود دارد کعه هر دو ملزم به رعایت آنها هستند. این اصول، اصول بیمه نامیده میشوند و عبارتند از :
اصل داوری
در این اصل، بیمه گر و بیمه گذار سعی میکنند که ابتدا اختلافاتشان را با مصالحه حل کرده و سپس در مرحله بعد، از نظر متخصصان وکارشناس های بیمه کمک بگیرند.  
اصل نفع بیمه پذیر
هر فرد، فقط میتواند اموال خود را بیمه کرده و در صورت بروز خسارت، خودش مبلغ خسارت را دریافت کند. 
اصل حسن نیت
 در این اصل ، بیمه گذار باید تمام اطلاعات مرتبط با مورد بیمه را با حسن نیت و صداقت به بیمه گزار ارایه داده تا او بتواند در مورد مبلغ بیمه و تعهداتش تصمیم بگیرد. علاوه براین، بیمه گر نیز باید در مورد تعهداتی که بر عهده میگیرد و شرایط پرداخت خسارت به بیمه گذار توضیح بدهد.
اصل جانشینی
این اصل زمانی اتفاق می افتد که، بیمه گذار خودش اموالش را بیمه کرده اما به دلیل سهل انگاری دیگران به آن خسارت وارد شده و البته بیمه گر نیز، خسارت ها را برای او جبران میکند. اما، بیمه گر حق دارد که برای مطالبه خسارت از فرد مقصر حادثه، به مراجع قانونی رجوع کند. 
اصل غرامت
شرکت های بیمه گر به منظور جلوگیری از سو استفاده از مبالغ غرامت بیمه، قانونی را وضع کرده که این غرانت در صورتی شامل حال بیمه گذار میشود که : 
حادثه، دلیل اصلی خسارت باشد.
علتی برای وقوع حادثه و ایحاد خسارت وجود داشته باشد. 
حادثه، برای چیزی اتفاق افتاده باشد که تحت پوشش بیمه قرار دارد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close