مدیریت جهانگردی،کسب وکار خارج از کشور

مدیریت گردشگری چیست؟

مدیریت گردشگری نظارت بر تمام فعالیت های مربوط به صنایع گردشگری و مهمان داری است. مدیریت گردشگری رشته ای است که افراد علاقه مند را برای موقعیت های مدیریتی در صنایع غذایی، اقامتی و صنعت گردشگری آماده می کند. مدیریت گردشگری ممکن است شامل شرکت ها، انجمن ها و مقامات دولتی باشد که خدمات گردشگری را به مسافران بالقوه بازار ارائه می دهد.
مدیریت گردشگری به سه بخش تشکیل می شود:

  • عملکرد مدیریت کسب و کار مانند امور مالی، منابع انسانی و بازاریابی.
  • نظریه ها و اصول مدیریت.
  • موضوعات مربوط به صنعت گردشگری، از جمله انگیزه سفر، عوامل محیطی و سازمان های گردشگری

مدیریت گردشگری نظارت بر تمام کار های مربوط به صنایع گردشگری و مهمان داری را بر عهده دارد.

گردشگری، و یا سفر به مقصد دور از خانه به منظورکسب و کار و یا لذت در یک زمینه ای رو به رشد با فرصت های زیادی است. برای متخصصان گردشگری، این فرصت ها عبارتند از کار در مکان های که به گردشگران تسهیلات و خدمات رفاهی ارائه می دهد. مردم به دلایل مختلف به گردشگری

می روند: برای استراحت، بازدید از خانواده، آشنا شدن با فرهنگ های جدید و همچنین بخشی از فعالیت های تجاری و حرفه ای. به عنوان یک صنعت، گردشگری برای توسعه، رشد و پیشرفت اقتصادی مهم است.

صنعت گردشگری معمولا شامل سه جزء اصلی مربوط به کسب و کار می شود. که عبارتند از :

  • قابلیت دسترسی: ترتیبات مسافرت و حمل و نقل، مانند اتومبیل، گزینه های حمل و نقل عمومی، کشتی های کروز، قطارها و هواپیما.
  • اقامت: هتل ها، متل ها، استراحتگاه ها، فضاهای کمپینگ، کابین ها و موارد دیگر.
  • جاذبه های  گردشگری (یا نوعی سرگرمی یا فعالیت): پارک های تفریحی، مکانهای تاریخی.

 

فرصت های شغلی و شرایط مدیریت گردشگری:

مدیریت بین المللی گردشگری، زمینه ای است که از موقعیت های مختلف طراحی شده برای افزایش گردشگری برای یک شرکت یا موقعیت خاص در سطح جهانی است. ادامه مطلب برای یک مرور کلی از برنامه های تحصیلی، و همچنین اطلاعات حرفه ای و حقوقی برای برخی از گزینه های حرفه ای برای فارغ التحصیلان است.
جهان مکان شگفت انگیزی است و مردم دوست دارند آن را کشف کنند، اما مسافرت های بین المللی اغلب نیاز به حمایت، برنامه ریزی و هدایت دارند. بخش مدیریت گردشگری بین المللی شامل انواع مختلفی از مشاغل، از جمله راهنماهای تور، کارمندهای آژانس مسافرتی، آژانس های مسافرتی و راهنمای مدیران هتل ها و مدیران بازاریابی گردشگری است. 
 اطلاعات ضروری:
مدیران گردشگری بین المللی می توانند به عنوان کارمندهای آژانس مسافرتی، راهنماهای تور، آژانس های مسافرتی، مدیران مسکن و مدیران بازاریابی گردشگری کار کنند. مقررات مربوط به موقعیت های مدیریت بین المللی گردشگری به واسطه تخصص متفاوت است. 

 

فرصت های شغلی

مدیریت گردشگری بین المللی یک زمینه گسترده ای است که شامل انواع گزینه های حرفه ای می شود. حقوق و دستمزد امیدبخش به درجه پیشرفته نیاز دارد، در حالی که تنها با یک دیپلم دبیرستان می توانید وارد صنعت شوید. گردشگری یک صنعت متنوع و پیشرو است که نقش مهمی تقریبا درهر کشوری دارد. کارشناسان 70 میلیون شغل دیگر را در دهه آینده با یک فرصت شغلی هیجان انگیز در سراسر جهان پیش بینی می کنند. در مدیریت گردشگری شما در حال توسعه مهارت های مدیریتی خود خواهید دانست که تمام جنبه های صنعت گردشگری پویا و مشتری محور را در بر می گیرد. فارغ التحصیلان موفق برای اپراتورهای بزرگ تور، دفاتر گردشگری ملی، سازمان های تجاری و کنفرانس، شرکت های مشاوره، زنجیره های هتل و خطوط هوایی کار می کنند. در زیر خلاصه ای از شش فرصت های شغلی مختلف است.

 

کارمندهای آژانس مسافرتی

کارمندهای آژانس مسافرتی ممکن است در مراکز تماس یا در یک فرودگاه یا مرکز توریستی کار کنند. آنها به تماس های تلفنی و ایمیل از مشتریان پاسخ می دهند و به طور شخصی با مشتریان صحبت می کنند، تهیه و تأیید رزرو های سفر و فروش بلیط ها را دارند. آنها مشتریان را با اطلاعات مسافرتی از جمله نقاط مورد علاقه، رستوران ها و نرخ های هتل ارائه می دهند. این به طور کلی به عنوان یک موقعیت ابتدایی در نظر گرفته می شود برای کسانی که می خواهند به عنوان مدیران گردشگری بین المللی کار کنند. 

مدرک مدیریت گردشگری از طرف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اعطا می شود

 

راهنمای تور

راهنمای تور هدایت مشتریان را در فعالیت های آموزشی یا دیدنی در انواع جاذبه های توریستی. آنها نقاط مورد علاقه و سوالات گردشگران را پاسخ می دهند. راهنما وهمراه مشتریان خود را نظارت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها از قوانین جاذبه و مقررات ایمنی برخوردارند. راهنماهای تور مسئول ایمنی فیزیکی مشتریان خود هستند و باید برای افرادی که دارای معلولیت هستند، اقامتگاه مناسبی تهیه کند. در بعضی موارد، راهنماهای تور کارشناسان حیات وحش و زیستگاه های محلی هستند و اطلاعات به روز در مورد مقررات ماهیگیری و شکار ارائه می کنند. BLS حقوق و دستمزد متوسط را در میان راهنماهای تور و اسکورت در سال 2015 به مبلغ 24،100 دلار می داند. میانگین رشد شغلی 5-8٪ از سالهای 2014 تا 2024 انتظار می رود.

 

آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی به مشتریان خود کمک می کنند تا از طریق اطلاعات وسیع اطلاعات سفر را جمع آوری کنند. آنها برای مسافرت، اقامت و فعالیت های تفریحی مشتریان  خود براساس اطلاعات داده شده جا رزرو می کنند. آژانسهای مسافرتی باید در مورد مقصد هایی که آنها پیشنهاد می کنند از دانش هوای معمولی تا جاذبه های محلی برخوردار باشند.آژانس های مسافرتی بین المللی به مشتریان خود کمک می کنند تا برای گرفتن گذرنامه، واکسیناسیون و سایر وسایل مورد نیاز برای سفر بین کشورها برنامه ریزی کنند. آنها باید از اطلاعاتی که به طور مرتب تغییر می کنند، از جمله راهنمایی های سفر و نرخ ارز استفاده کنند. آژانس های مسافرتی بین المللی ممکن است در یک کشور خاص یا گروهی از کشورها تخصص داشته باشند یا ممکن است در بخش هایی از جمعیت (خانواده هایی که با کودکان جوان مسافرت می کنند، یا مسافران بیش از 55 ساله) متخصص هستند، بازار های جاویژه یا فرم های خاص سفر ( برای مثال راه آهن یا کشتی های کروز). نمایندگان مسافرتی تا سال 2015 به مبلغ 35،660 دلاری دست یافتند.

راهنماهای سفر

راهنماهای سفر ترتیب و فروش بسته های تور و برنامه های سفر را ترتیب می دهند. آنها مسئول حمل و نقل، مسکن و تور هستند و نگه داشتن مسیر دقیق صورتحساب و ضبط پرداخت ها را انجام می دهند.
راهنماهای سفر سرپرستان هستند که باید یک تیم از کارگران گردشگری را شامل کارکنان خدمات هتل و غذا، راهنماهای تور و اسکورت، کارمندهای آژانس مسافرتی و عوامل آن را مدیریت کنند. آنها همچنین نیاز به دانش تخصصی در فروش و بازاریابی، جغرافیا، حمل و نقل و حسابداری دارند. طبق آمار دفتر آمار کارایالات متحده آمریکا (BLS)، راهنماهای سفر به طور متوسط سالانه حقوقی برابر با 34180 دلار در سال 2015 داشتند. انتظار می رود رشد در نرخ شغلی راهنماهای سفر بین سال های 2014 تا 2024 به میزان 1 تا 1 درصد تغییر نکرده باشد.

مدیران هتل ها
مدیران هتل ها اطمینان می دهند که هتل، پذیرش، تخت خواب و صبحانه، محل اقامتگاه، خوابگاه جوانان یا محل اقامت دیگر به صورتی ارائه گردد که رضایت بخش باشد . آنها مشتریان خود را با یک مکان امن و راحت برای استراحت، سرگرمی، غذای خوب و خدمات ارائه می دهند.
مدیریت هتل محل اقامت  مسئولیت بسیاری از عملیات ونظارتها را بعهده دارد و اغلب تعدادی از مدیران دستیار دارند.
BLS گزارش می دهد که مدیران مهاجرت تا ماه مه 2015 دستمزد متوسط را از 49،720 دلار دریافت کرده اند. در سال 2014 تا 2024 رشد کار 5 تا 8 درصد است.

 

همین حالا در دوره مدیریت جهانگردی ،تحصیل و کار خارج از کشور شرکت کنید

 

مدیران بازاریابی گردشگری

مدیران بازاریابی گردشگری با یک تیم از تبلیغ کنندگان برای تبلیغ محصولات و خدمات یک آژانس مسافرتی یا گردشگری کار می کنند. آنها تقاضای خدمات شرکت را تخمین می زنند، بازارهای جدید را شناسایی می کنند، راهبردهای قیمت گذاری را تشریح می کنند و به دنبال روند گردشگری می گردند که این شرکت می تواند ترکیب کند. با توجه به BLS، دستمزد متوسط در بین انواع مدیران بازاریابی در سال 2015 به $ 128،750 می رسد. رشد کارکنان مدیران بازاری بین سال های 2014 تا 2024 به میزان 9-13 درصد پیش بینی شده است که میزان آن به صورت متوسط است.

 

چه پیش نیازهای برای مدیریت گردشگری لازم است؟
شرایط احراز شغل:

کارمندهای آژانس مسافرتی باید یک دیپلم دبیرستان یا معادل آن و آموزش کارکنان ارائه دهند. راهنماهای تور ممکن است تنها یک دیپلم دبیرستان داشته باشند، اما به این دلیل که آنها نیاز به پاسخگویی به سوالات دارند، باید آموزش گسترده ای در زمینه کار و یا مدرک لیسانس داشته باشند.

 

تحصیلات

تبدیل شدن به یک آژانس مسافرتی بین المللی نیاز به یک معادله خوب از تخصص های مختلف در مورد انواع مقصد سفر دارد. آژانس های مسافرتی مشتاق باید حداقل یک مدرک لیسانس داشته باشند. بعضی از کالج ها و دانشگاه ها همچنین دارای مدرک لیسانس علوم (BS در برنامه دوره های مهمانداری می باشند، در حالی که سایر دانشجویان در

فن پردازان به دانشپذیران این دوره بعد از آزمون مدیریت جهانگردی و گردشگری مدرک اعطا می نماید

رشته بازاریابی با تمرکز در مدیریت گردشگری مدرک تحصیلی دریافت می کنند.
برنامه های کارشناسی ارشد شامل دوره های ارتباطات، ریاضیات کسب و کار، اقتصاد، تاریخ، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و رفتاری و اخلاق است. برنامه ها همچنین ممکن است دوره های مربوط به قوانین مربوط به گردشگری را شامل شوند. مهارت های زبان خارجی برای مدیران گردشگری بین المللی بسیار مفید است.
مديران هتل ها و مدیران بازاریابی گردشگری و ساير مىيرها اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار، در مدیریت گردشگری و یا در زمینه مربوط به مهمان داری هستند.

 

گواهینامه ها ومهارت های مرتبط

ارائه گواهینامه برای کار به عنوان یک مدیر گردشگری بین المللی لزوما نیازی نیست، اما این به کشور و منطقه بستگی دارد. این امر به طور فزاینده ای برای مدیران هتل ها و راهنمای تورها مورد نیاز برای نشان دادن صلاحیت و کسب گواهینامه می باشد.
مدیران گردشگری بین المللی باید با دیگران همکاری کنند و خدمات دیگران را تامین کنند. آنها باید مهارتهای ارتباطی بالاتر از حد متوسط و توانایی الهام گرفتن و نظارت بر دیگران داشته باشند. آنها همچنین باید در مورد مقصد هایی که مشتریانشان در آن سفر می کنند، اطلاعات و دانش کافی داشته باشند. آیا شما ترجیح می دهید با مشتریان سفر خود برنامه ریزی کنید یا با مسافرین در مقصد خود ارتباط برقرار کنید، مشاغل زیادی در مدیریت گردشگری بین المللی وجود دارد. برخی از شغل ها تنها با یک دیپلم دبیرستان به دست می آیند و آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار می دهند، اما بعضی دیگر ممکن است به مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد دسترسی داشته باشند. بالاتر از سطح تحصیلات، حقوق  است که می توانید امیدوار باشید.

انواع مدیریت جهانگردی:
 گردشگری دسته جمعی : این نوع گردشگری از گروه های بزرگ سازمان یافته افراد به مکان های توریستی خاص است. این روش سنتی است که برنامه روزانه آن توسط سازمان مسافرت می شود. این یک فعالیت اجتماعی است. گردشگران به طور کلی برای سوغات و سایت دیدن تمایل دارند.به عنوان مثال، اماکن مذهبی، پارک های تفریحی، کشتی گردشی، شهر های رفت و آمد مکرر.
گردشگری جایگزین: این شامل تورهای سازمان یافته به صورت جداگانه برای پیدا کردن اطلاعات دست اول درباره مکان، فرهنگ محلی و محیط زیست است. به عنوان مثال، تور دوچرخه سواری توسط یک فرد برنامه ریزی شده است، در حالی که مسکن برای رفتن آماده است.
 تجارت(کسب وکار): این تور برای انجام معاملات تجاری، شرکت در جلسات تجاری، کارگاه ها یا کنفرانس ها است. هدف گردشگری کسب و کار عمدتا حرفه ای است.
 لذت: این شامل گردشگری برای بهبود سلامت جسمی و معنوی است. به عنوان مثال، تعطیلات در مرکز یوگا یا توانبخشی.
 طبیعت: این گردشگری در مکان هایی است که برای طبیعت بی نظیر و زیبایی و ارام است. هدف اصلی این است که تجربه و لذت بردن از طبیعت مانند مزارع و حیات وحش. اکوتوریسم یا طبیعت گردی بخشی از گردشگری طبیعت است.
فرهنگی: این نوع گردشگری هدف از درک مکان تاریخ محلی ، غذاها، تولیدات محلی و فرهنگ محلی است.
اجتماعی: این شامل تورهایی است که در میان خویشاوند، دوستان و دیگران انجام می شود.
گردشگری تفریحی: این شامل سفر به فرار از زندگی روزمره است. این اغلب برای لذت بردن، سرگرمی، یا لذت انجام می شود. به عنوان مثال، اردو زدن یا بازدید از ساحل.
گردشگری فعال: این امر با یک هدف واضح مانند کوهنوردی، تورهای سراسر جهان یا یادگیری هنرهای پختنی محلی و یا زبان ها است.
گردشگری ورزشی: گردشگری برای شرکت در برخی رویدادهای ورزشی مانند مسابقات کریکت جام جهانی، فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال)یا المپیک است.
گردشگری مذهبی: این شامل سفر به مکان های اهمیت مذهبی مانند معبد طلایی در امریتسار (هند)، مکه در

مدیران گردشگری بین المللی باید با دیگران همکاری کنند و خدمات دیگران را تامین کنند

عربستان سعودی، بیت لحم و مکان های دیگر است.
گردشگری سلامتی یا پزشکی: این شامل مسافرت برای بهبود سلامت شماست. با هدف بازدید از اردوگاه های کاهش وزن، مراکز طبیعت درمانی و مراکز بهداشتی درمانی است.
گردشگری ماجراجویی: این شامل گردشگری برای فعالیت های پرماجرا مانند کوهنوردی، پرش بانجی، غواصی، پیاده روی، اسب سواری، گشت و گذار، قایقرانی یا اسکی است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی:
ویزای دانشجویی برای تحصیل در خارج از کشور: ویزای دانشجویی، به عنوان نام نشان می دهد، ویزای صادر شده به متقاضیان است که هدف اصلی از دیدار از کشور،ادامه دادن تحصیل است. نیازی به گفتن نیست، در حالی که پذیرش در دانشگاه بسیار مهم است، این اسناد حقوقی در راه جستجوی همه شماست. هر کشور تحت قوانین مهاجرت خود قرار دارد. این می تواند بر اساس اسناد و مدارک لازم برای کشورهای  مختلف متفاوت باشد. همچنین، مشترکات گسترده ای وجود دارد که در همه درخواست های ویزا دانشجویی قابل مشاهده است.
دسته بندی ویزا دانشجویی: ویزای دانشجویی اغلب براساس دو موضوع تمایز گسترده طبقه بندی می شوند:

  • طبقه بندی ویزا دانشجویی بر اساس مدت زمان برنامه: متقاضی درمورد برنامه طول مدت تحصیل یا برنامه تحصیلی خود برنامه ریزی می کند، کشورهای اغلب ویزای دانشجویی را به ویزای دانشجویی کوتاه مدت یا ویزای دانشجویی بلند مدت تقسیم می کنند. اغلب ویزاهای کوتاه مدت به دانش آموزانی که قصد دارند دوره کوتاهی از یک زبان یا دوره گواهی دیپلم را برنامه ریزی کنند و مدت زمان آن معمولا به 90 روز (3 ماه) محدود می شود، داده می شود. از طرف دیگر، ویزای بلند مدت، به دانش آموزانی که قصد دارند تا دوره های تحصیلی را که از دوره 3 ماهه شروع به کار می کنند، داده شود. این می تواند شامل دوره های کارآموزی و برنامه های  کوتاه مدت 6 ماهه برای اخذ گواهی و ... باشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا اغلب این طبقه بندی گسترده ای دارند.
  • طبقه بندی ویزا دانشجویی بر اساس نوع برنامه / دانشجو: صرف نظر از مدت دوره، بعضی از کشورها بر اساس نوع ویزا دانشجویان را طبقه بندی می کنند. این می تواند درجه ای است که برای مقطع کارشناسی (دانشجو دوره لیسانس، فارغ التحصیل یا دکترا)، دانشجویان بورس یا دانشجویان مبنی بر درخواست برای دوره حرفه ای / دیپلم مورد استفاده قرار می گیرد. البته به طور کلی، به این معنی که این ویزا نیز به این نوع بستگی دارد، البته دانشجو درخواست می کند، اینها تا حدودی با علاقه مرتبط است. با این حال، در این دسته بندی ها، اولین وجه تمایز این است که برنامه چه زمانی خواهد بود. اگر برای مثال یک دانشجوی بورس می گوئید، می توانید برای مدت 3 ماه یا 3 سال به این موضوع بپردازید، این دسته بندی هنوز براساس نوع دانشجو و نه علاقه است.

اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی:
هر کشور، بسته به قوانین مهاجرت خود، اسناد ومدارک نیاز خود را دارد . با این حال، دو نوع از اسنادی وجود دارد که شما مطمئنا نیاز دارید.

  • پاسپورت معتبر: این احتیاج اولیه است. در حالی که شما نیاز به یک گذرنامه معتبر دارید، آنچه لازم است بدانید این است که برای کشورهای مختلف، شرایط اعتبار پاسپورت شما ممکن است متفاوت باشد. بعضی از کشورها می خواهند تا پایان دوره حتی تا زمان درخواست ویزای دانشجویی اعتبار داشته باشند. از سوی دیگر، برخی از کشورها ممکن از شما درخواست می کنند که یک اعتبار داشته باشید که فراتر از اقامت در نظر گرفته شده در کشور است. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که حداقل دو صفحه خالی در گذرنامه خود برای مهر زدن برای ویزا دارید. مهم است که توجه داشته باشید این است که در صورتی که هر گذرنامه منقضی شده دارید، هنوز باید یک کپی از تمام گذرنامه های خود را ارسال کنید.
  • اثبات یک دانشجوی واجد شرایط: مهم نیست که کدام کشور شما درخواست می کنید، اگر تقاضا برای هر نوع ویزای دانشجویی دارید، باید بتوانید ثابت کنید که شما دانش آموز واجد شرایط هستید. این کاراغلب با ارائه ای تاییدیه پذیرش از یک موسسه آموزشی در آن کشور انجام می شود.
  • شفافیت مالی: اکثر کشورها نیاز شما را به اثبات می رسانند که قادر به صرف هزینه های تحصیل و کالج نیستید بلکه دارای منابع لازم برای اقامت خود در این کشور برای مدت مطالعه مورد نظر هستید. در حالی که بسیاری از کشورها دارای مبلغ مورد نیاز از بودجه هستند، برخی از آنها رهنمودهای وسیعتری دارند. به عنوان مثال، بسیاری از کشورها در اروپا (مانند آلمان، هلند، و غیره) دارای حداقل هزینه زندگی هستند که بر اساس استانداردهای دولتی محاسبه می شوند. بر طبق این، دانشجویانی که برای ویزای دانشجویی در این کشورها درخواست می کنند، باید مدرکی ارائه دهند که مبلغ مذکور با پول نقد آماده باشد.
  • مهارت زبان آن کشور: چیز دیگری که در کشور های مختلف مورد نیاز است، مهارت داشتن وآشنایی به زبان آن کشورمیباشد . از آنجایی که اکثر دانش آموزان برنامه ریزی می کنند که  در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل کنند، اکثر آنها باید اثبات کنند مدرک آرائه می دهند که می توانید با زبان انگلیسی (هر دو نوشته و کلامی) صحبت می کنند. این معمولا توسط حداقل نمره مورد نیاز برای آزمونهای مختلف زبان انگلیسی مانند TOEFL، IELTS و / یا PTE انجام می شود. بر این اساس، اگر شما قصد دارید تا یک دوره را در هر زبان دیگری (به عنوان مثال آلمانی) بگوئید، لازم است گواهینامه آن زبان را مطابق با سطح CEFR (استاندارد بین المللی برای توصیف توانایی زبان است) تأیید کنید. مهم است که در اینجا توجه کنید که در حالی که دانشگاهها ممکن است هر یا یکی از آزمونهای فوق را قبول کنند، برای ویزا، به عنوان زمان، شرایط لازم تنظیم شده است. به عنوان مثال، انگلستان TOEFL را برای ویزا به رسمیت نمی شناسد. از این رو مهم است که قبل از اینکه یک دانش آموز یک آزمون زبان انگلیسی بنویسد، او بررسی می کند که آیا اداره مهاجرت کشور این آزمون را تشخیص می دهد یا خیر. همچنین دستورالعمل ویزا برای کشورهای مختلف معمولا حداقل نمره را اعطا می کند. در حالی که دانشگاه ها ممکن است پذیرش با نمره پایین تر ارائه دهند، ویزا رد می شود تا زمان که حداقل استاندارد رعایت شود. لیست کامل به کشور مورد درخواست شما بستگی دارد. در حالی که برخی از کشورها نیاز به مدارک پزشکی دارند، برخی ممکن است نیاز به یک حساب مسدود داشته باشند. بسیاری از کشورها نیز نیاز به SOP (روش های عملیاتی استاندارد)دارند.
  • بورس های تحصیلی رایج برای تحصیل در خارج از کشور: تحصیلات با کیفیت در دانشگاه های بین المللی عالی، رویا برای بسیاری از افراد مایل به ادامه تحصیل هستند، اما تنظیم بودجه می تواند موانعی برای تحقق رویا آنها باشد. به منظور غلبه بر این، بسیاری از سازمان ها، دانشگاه ها و دولت ها بورس تحصیلی را برای دانش آموزان با استعداد فراهم می کنند، بنابراین از تحصیلات کافی برخوردار نیستند.

مهاجرت یک مسئله پیچیده ای است

 چگونه ویزای کار بگیریم؟
مهاجرت یک مسئله پیچیده است و اگر می خواهید برای رفتن به کشور دیگری به کار بپردازید می توانید بدانید چه کاری باید انجام دهید. برای مهاجرت به ایالات متحده برای کار شما باید از دستورالعمل ها و الزامات خاصی پیروی کنید. با برنامه ریزی بهینه و طبقه بندی شده وهمچنین تمرکز ویژه بر جزئیات می توانید شانس اخذ ویزای کار خود را افزایش دهید.
آمادگی برای درخواست ویزا:

اطمینان حاصل کنید که اسناد لازم برای گرفتن گذرنامه را دارید:

  • شما نیاز به اثبات شهروند بودن آن کشوردارید.این اثبات شهروندی می تواند به وسیله گذرنامه منقضی شده، گواهینامه رانندگی معتبر، نظام وظیفه یا سایر دولت، گواهی تولد، صدور گواهی تابعیت یا شهروندی باشد.
  • فتوکپی تمام مستندات را تهیه کنید و با درخواست خود ارسال کنید.
  • ارائه یک عکس گذرنامه .عکس های گذرنامه باید توسط عکاس حرفه ای گذرنامه گرفته شود. بسیاری از ادارات پست و استودیوهای عکس این خدمات را ارائه می دهند.
  • فرم درخواست را تکمیل کنید.

یک گذرنامه معتبر از مجوز مهاجرت کشور خود را دریافت کنید. یک گذرنامه معتبر قبل از صدور ویزا مورد نیاز است.

  • درخواست های گذرنامه در دفاتر پست در دسترس است، ادارات دولتی محلی و کتابخانه ها موجود است. صفحه تأیید پاسپورت را جستجو کنید تا راه های دسترسی آسان را پیدا کند.
  • شما همچنین ممکن است یک آژانس گذرنامه در منطقه خود داشته باشید. توجه داشته باشید که قرار ملاقات ها مورد نیاز است.
  • درخواست گذرنامه را می توان در اینترنت یافت، با این حال شما باید آنها را چاپ کنید و آنها را به دفتر گذرنامه هر کشور می خواهی برید پست کنید.

بدانید چه نوع ویزای کاری لازم است؟ بر اساس شغل شما ویزا متفاوت است.

  • با در اختیار گرفتن مقامات مهاجرت، ویزای مورد نیاز خود را پیدا کنید.
  • برای یافتن سفارت نزدیک به شما، به صورت آنلاین نگاه کنید.

ارائه اطلاعات ضروری:

ارائه اسناد مورد نیاز است. شما می توانید شرایط ویزا را بر اساس کشور خود شهروندی پیدا کنید.

  • شما یک گذرنامه معتبر نیاز دارید.
  • از شما خواسته می شود عکس های خودتان را ارائه دهید. این عکس هایی مانند گذرنامه شما، عکس های فوری نیست.

فرم را پر کن. تمام درخواست های کاربردی نیاز به اطلاعاتی برای وارد شدن به یک فرم دارند.

  • درخواست ثبت نام ویزای مهاجرت را تکمیل کنید.
  • شما می توانید اطلاعات را در PDF وارد کنید.
  • یک درخواست جداگانه باید  پر شود برای هر فردی که مهاجرت می کند، بدون در نظر گرفتن سن.

ملاقات با یک مقام مهاجرتی قبل از اینکه درخواست شما تایید شود، باید یک نماینده رسمی از اداره خدمات شهروندی.

  • شما برای رسیدن به مصاحبه با مقام مهاجرت تماس بگیرید.
  • اطمینان حاصل کنید که یک زمان را انتخاب کنید که می توانید حضور داشته باشید. مصاحبه ها مجددا برنامه ریزی شده بسیار دشوار است و شما می توانید در پردازش درخواست خود با تاخیر بسیار طولانی مواجه شوید.
  • پاسپورت خود و سایر اطلاعات یا مدارک مورد نیاز خود را وارد کنید.
  • اگر انگلیسی خوب نمی فهمی، یک مترجم را استخدام کنید .
  • آوردن یک وکیل اگر وانمود کنید که احساس می کنید که از مصاحبه شما سرخورده می شود و یا اگر احساس می کنید چیزی است که از شما خواسته می شود، دشوار است برای توضیح دادن.
  • با ماموریت مهاجرت بحث نکنید یا صبر کنید. برای توضیح چیزی که شما نمی فهمید بپرسید. 
  • دروغ نگو.

اطمینان حاصل کنید که درخواست کامل شده است. درخواست های ناقص رد خواهند شد.

  • یک دوست یا اعضای خانواده درخواست شما را بررسی کند تا مطمئن شوید همه چیز کامل است.
  • اطمینان حاصل کنید که هر کسی که بر روی درخواست شما نگاه می کند، انگلیسی را بسیار خوب می خواند و به جزئیات بسیار توجه می کند.
  • یک وکیل را در مورد موارد درخواست خود نگاه دارید در صورت امکان از وکیل استفاده کنید که  تجربه دارد با درخواست های ویزا است.

قادر به اثبات درآمد خود هستید. اگر شما در حال حاضر شغل دارید، این نباید مشکل باشد.

  • مقامات مهاجرت می خواهند بدانند که شما درآمد کافی دارید تا شما وابسته به کمک های عمومی نخواهید شد.   
  • اثبات درآمد میتواند نامه ارائه شده از سوی کارفرمای شما باشد.
  • شما می توانید اخطار های مالیاتی اخیر خود را (2-3 سال گذشته) نشان دهید. 
  • اگر درآمد شما به اندازه کافی نیست، سایر انواع حمایت نیز مانند درآمد همسر یا سایر دارایی ها (ملک که می تواند به پول نقد تبدیل شود) در نظر گرفته شود.
  • برای تعیین اینکه آیا درآمد شما حداقل در کشورزندگی می کنید مورد نیاز است.
  • توجه داشته باشید که سطح درآمد خط فقر بسته به اینکه تعداد افراد در خانواده چگونه است.

همین حالا در دوره مدیریت جهانگردی ،تحصیل و کار خارج از کشور شرکت کنید

ارائه اسناد پزشکی واکسیناسیون و دیگر آزمایش های پزشکی / درمان هایی که قبل از صدور ویزا مورد نیاز است.

  • واکسن های مورد نیاز هپاتیت A، هپاتیت B، آنفلوانزا و آنفلوانزا نوع( B (Hib، سرخک، مننژوکوک، صرع، پنوموکوک، پروستیس، بیماری فلج الاطفال، روتا ویروس، روبلا، کزازو توکسوئید دیفتری وابله مرغان مورد نیاز است.
  • اثبات واکسیناسیون باید به پزشک که با اداره مهاجرت کار می کند، ارائه شود.
  • ایمن سازی خود را از پزشک مراقبت های اولیه خود دریافت کنید.
  • اگر شما یک پرونده ی ایمن سازی نداشته اید، پزشک  به شما در تعیین واکسن هایی که نیاز دارید کمک خواهد کرد. 
  •  ممکن است لازم باشد که قبل از ورود به کشور، یک امتحان پزشکی بگیرید، اگر ممکن است بیماری شما غیر قابل قبول باشد مانند سل، سیفلیس.

تکمیل درخواست:

درخواست های ویزا باید به درستی ارائه شود تا در نظر گرفته شود. بدانید کجا اطلاعات را ارسال کنید.

  • درخواست  های کاربردی را می توانید به صورت شخصی در سفارت ارائه کنید.
  • درخواست ها نیز می توانند بصورت آنلاین ارسال شوند
  • صفحه تأیید را برای ارسال مصاحبه به صورت آنلاین ارسال کنید.

دوباره درخواست کنید اگر شما رد شده است دلایل زیادی وجود دارد که چرا درخواست ویزا رد کردند.

  • علت رد شدن شما درنامه می گوید
  • اغلب درخواست به راحتی اطلاعات خاصی را که به آسانی به دست می آیند از دست می دهند.
  • اگر شما را رد کردند، می توانید بلافاصله درخواست مجدد کنید و هیچ محدودیتی در مورد تعداد دفعاتی که می توانید اعمال کنید وجود ندارد. 

توجه به زمان و هزینه شما باید برنامه ریزی کنید تا بتوانید ویزا را برای دریافت مهاجرت دریافت کنید.

  • از آنجا که هر ویزا به طور جداگانه پردازش می شود، پیش بینی نمی شود که چه مدت طول خواهد کشید. اطمینان حاصل کنید که برنامه ریزی کنید، بنابراین قبل از اینکه سفر کنید، باید ویزا داشته باشید.

درخواست ویزای دانش آموزی برای تحصیل در خارج از کشور
روند درخواست برای تحصیل در خارج از کشور ویزای دانش آموز ممکن است گیج کننده باشد، زیرا در کشورهای مختلف متفاوت است. با این گفتن، اگر شما این دستورالعمل های اساسی و همچنین کسانی که از اداره دولتی کشوری که در آن تحصیل می کنید را دنبال کنید، باید هیچ مشکلی نداشته باشید.
متأسفانه، بر خلاف گذرنامه، درخواست ویزای دانش آموز تنها به عنوان الزامات مورد نیاز کشور متفاوت نیست. شما اولین گام باید نگاه کنید به صفحه اطلاعات مربوط به کشور سفر بین المللی وزارت امور خارجه. این مستقیما به درخواست ویزا نمی رسد، اما به شما یک نمای کلی از مواردی مانند سفارت، دفاتر کنسولی را می دهد.
بسیاری از برنامه های کاربردی در یک سیستم مبتنی بر اساس انجام می شود. با توجه به اینکه نیاز مالی شما را برآورده می کنید و توسط یک موسسه معتبر ضمانت می شود، باید میزان لازم مورد نیاز برای ویزا را داشته باشید. همانطور که قبلا گفتم، درخواست عمومی برای ویزا وجود ندارد، بنابراین در زیر من نکات پیشنهادی را ارائه می دهم

که باید چند جنبه از برنامه ها را به طور کلی روشن کند و امیدوارم کل پروسه برای شما کمی نرمال تر شود. علاوه بر درخواست آنلاین ، در اینجا چیزی است که اغلب برای تحصیل در خارج از کشور مورد نیاز است؛ با این حال، مطمئن باشید که با کشور میزبان خود را برای دستورالعمل ها و الزامات خاص را بررسی کنید. 

 

مدارک لازم برای درخواست ویزا:

  • یک نامه از موسسه خارجی خود را بر روی سربرگ خود نشان می دهد که آنها شما را ضمانت می کند. این باید شامل مواردی مانند هزینه تحصیل و هزینه اتاق و هیئت مدیره، اثبات مسکن و غیره.
  • اثبات شده است که مقدار مشخصی از پول در یک حساب بانکی با نام خود در آن وجود دارد که از آن برای زندگی استفاده می کنید. این جدا از هزینه های اتاق و هیئت مدیره است، بنابراین هیچ راهی برای آن وجود ندارد. اگر پول زیادی نداشته باشید، والدین، سرپرستان یا نزدیکان خود از شما می خواهند که پول نقد را در حساب خود سپرده و بعدا می توانید آنها را پرداخت کنید.مجددا،همانطور که با نامه ای از موسسه خارج از کشور شما نیاز دارید، نامه ای از بانک شما باید در سربرگ خود باشد.
  • مدرکی که نشان دهد هزینه تحصیل خود را پرداخت کردید.
  • بیومتریک خود را بدست آورید. این یک کلمه فانتزی برای اثر انگشت است. هنگامی که درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل می کنید، برای رسیدن به اثر انگشت خود، به طور خودکار ثبت نام می کنید. در آن روز، شما باید به نزدیکترین مرکز مهاجرت، کنسولگری یا هر کجا که نیاز دارید بروید، و چاپ خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنید. این فرایند نسبتا سر راست و ساده است.
  • گذرنامه: در این مرحله شما باید پاسپورت داشته باشید.باید مدارکی را بفرستید که ثابت کند شما در کشور بخصوص برای تعطیلات تابستان فصل یا سال اقامت داشته باشید. شما گذرنامه وویزای خود را به ما عودت دهید.
  • کیفیت عکس های گذرنامه: باید بتوانید مشخصات هر شهر را در وب سایت ویزای خودتان پیدا کنید. 

صنعت گردشگری باعث موقعیت های بسیار شغلی و رفاهی می شود

رشته مدیریت جهانگردی در دانشگاه

هدف از برنامه های مطالعات گردشگری دانشگاهها،غالبا آشنایی دانشجویان این رشته با دانش و مهارت های مورد نیاز به بازار گردشگری داخلی و خارجی، فرودگاهها، ادارات مختلف مرتبط با جهانگردی بوده وآنها حتما کار ورزی خاص در زمینه ی عملکرد وآکادمیک نیز دوره های خاص کوتاه مدتی از زمینه های مختلف گردشگری برگذاری شود که تمامی این موارد بر مهارتهای دانش آموختگان این رشته از دوره وآنها را در مسیر هدایت میکند .
صنعت گردشگری باعث ایجاد موقعیت های بسیار شغلی و رفاهی همچنین در آمد زایی های گزاف و رو به رشد  می شود(همچون ایران که منابع وپتانسیل های بالایی در این زمینه دارند).پیشرفت صنعت گردشگری درکشور باعث افزایش سود دراین زمینه و منفعت ملی کشور می شود.این رشته را می توان در دانشگاههای معتبر دولتی وغیر دولتی کشور تحصیل کرد ویا گاهاً باگذراندن دوره های کوتاه مدت آموزش موفق به اخذ مدرک مدیریت گردشگری شد. در راستای اخذ مدرک مدیریت گردشگری،مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان،برگزارکننده ی دوره های کوتاه مدت مدیریت گردشگری به صورت مجازی می باشد.این مؤسسه بعد از اتمام دوره و اخذ آزمون مورد نظر مدرک معتبر مورد تأیید وزارت علوم فناوری تحقیقات را به کلیه دانش پذیران دوره اعطا می کند.

همین حالا در دوره مدیریت جهانگردی ،تحصیل و کار خارج از کشور شرکت کنید


 
 
 

 https://study.com/academy/lesson/what-is-tourism-management.html
https://study.com/articles/International_Tourism_Management_Jobs_Career_Options_and_Requirements.html
https://www.hs-heilbronn.de/1335994/why-study-international-tourism-management
    https://studyabroad.shiksha.com/student-visa-guide-applycontent5706
    https://www.studyabroad.com/student-guide-study-abroad-visa
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close