حسابداران چقدر پول در می آورند؟

حسابداران چقدر پول در می آورند؟ | حسابداران وظیفه جمع آوری، تجزیه و تحلیل، سازماندهی و استفاده از سوابق مالی مشتریان را بر عهده دارند. آن ها به تشکیل پرونده های مالیاتی، ایجاد بودجه، تحلیل عملکرد مالی گذشته و آینده یک سازمان و حفظ سوابق حسابداری آن کمک می کنند. تبدیل شدن به یک حسابدار به طور معمول نیاز به یک مدرک لیسانس و گاهی اوقات کارشناسی ارشد در حسابداری دارد و همچنین اخذ مجوز به عنوان یک حسابدار رسمی مجاز (CPA) مهم است. البته امکان دارد از طریق مسیری غیرتحصیلی نیز حسابدار شوید مثلا یک دوره حسابداری را بگذرانید و از اصول مورد نیاز حسابداری در این دوره ها مطلع شوید. در این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به مسئله درآمد حسابدارن می پردازیم و بررسی می کنیم که آن ها چقدر پول در می آورند.

توجه داشته باشید که حسابدار یک جایگاه ارزشمند در هر واحد اقتصادی دارد و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. هر انسانی با داشتن یک کسب و کار عالی می تواند زندگی بهتری را تجربه نموده و نیازهای مالی اش را راحت تر مرتفع سازد. حسابداری یکی از مشاغل عالی و پر درآمد است که علی رقم درآمد بالا تاثیر بسزایی نیز در چرخه اقتصادی کل کشور دارد. یک حسابدار در حقیقت پاسدار نظام اقتصادی هر کشوری می باشد؛ چرا که مدیریت دخل و خرج درآمد ها و هزینه ها در روندهای مالیاتی برعهده حسابدار است. برخی از افراد اعتقاد دارند که حسابداری باید در خون انسان باشد؛ ولی این تعبیر درست نیست و هر فردی با گذراندن دوره حسابداری و فراگیری دانش مورد نیاز در این زمینه می تواند به یک حسابدار عالی و توانمند تبدیل شود. در واقع حسابداری ذاتی نیست بلکه مهارتی اکتسابی می باشد. 

این روزها شرایط اقتصادی برای همه چالش برانگیز است. ما می دانیم که در شرایط فعلی، شغل حسابداری تا چه اندازه می تواند موثر واقع شود. موارد مهمی که در این حرفه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند شامل و برنامه های مالیاتی و مالی شرکت ها و سازمان های مختلف هستند. شما در طول روز ممکن است به دفعات زیادی با مسائل مالی و حسابداری سر و کار داشته باشید. اما مواردی که شما با آن ها برخورد دارید غالبا موارد محاسباتی ساده و پیش پا افتاده ای هستند که با یک عملیات ساده ریاضی قابل محاسبه هستند و نیاز به فرمول و شیوه های خاص حسابداری ندارند. در مقایسه با عملکرد هایی که یک حسابدار باید در حیطه وظایف خود انجام دهد، انجام محاسبات روزمره به چشم نمی آید. رفاه شما، خانواده تان و دوستانتان همه و همه  در گرو علم حسابداری است. محاسبات کاربردی موجود در حسابداری در جامعه گسترده شده و اگر شما بخواهید در جایگاه یک حسابدار ظاهر شوید، باید گذراندن دوره حسابداری در یک موسسه معتبر را در اولویت قرار دهید. در حالی که دفاتر و موسسات متعددی مشغول به حرفه حسابداری هستند؛ ولی در کمتر جایی می توانید افراد حرفه ای و چیره دست در حسابداری را بیابید. هر تجارتی شاخه ها و زوایای گوناگونی دارد که تنها یک حسابدار حرفه ای می تواند از پس آن بر بیاید. معمولا مشاوران و کارمندان حسابدار از قابلیت ها و مهارت های ویژه ای برخوردار بوده و در زندگی روزانه خود نیز دقت بسیاری را در انجام امور مختلف بکار می گیرند. به عبارتی آن ها باید دقت و تمرکز بسیاری را داشته باشند تا به مشکل بر نخورند. شرکت در دوره های حسابداری حرفه ای مهارت های تمرکز و دقت شما را نیز افزایش می دهند و باعث می شوند که بتوانید خیلی بهتر از افرادی که حسابداری را به صورت تجربی آموخته اند ظاهر شوید. عمدتا نیز در محیط های کاری، کارفرمایان به دنبال افراد متخصص و زبده در زمینه حسابداری هستند.

حسابداران چقدر پول در می آورند؟

 

درآمد خود را با حسابداری به اوج برسانید

شاید شما نیز از جمله علاقه مندان به شاخه های حسابداری باشید. خوب است با تحقیق و بررسی، آموزشگاهی را برای یادگیری اصولی حسابداری برگزینید. برخی با پرورش این استعداد درونی خود در این آموزشگاه ها یک حسابدار حرفه ای می شوند و برخی دیگر با بی توجهی به استعدادشان فرصت های پیش رویشان را از دست می دهند. هر موسسه ای ادعا می کند که بهترین اساتید و بهترین اصول را برای آموزش حسابداری دارد ولی نمی شود به همه آن ها اعتماد کرد. برای اطمینان از خوب بودن و کیفیت آموزش یک موسسه باید به میزان اعتبار و سابقه آن دقت نمود. همچنین باید به میزان رضایتمندی سایر مهارت آموزان آن نیز توجه داشت. در میان موسسات کوچک و بزرگی که آموزش دوره حسابداری را ارائه می کنند قصد داریم شما را با یکی از معتبر ترین های آنان آشنا کنیم.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری دوره حسابداری به مهارت آموزان کمک می کند که خیلی سریع و آسان به یک حسابدار واقعی تبدیل شوند. با شرکت در دوره حسابداری موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به ارزش واقعی حسابدار پی می برید و می بینید که حسابدار برای کنترل اموال و داشته های یک شرکت، سازمان و هر کجایی که فعالیت می کند، به منزله ی یک محافظ و امانت دار در برابر اموال و حساب ها می باشد. جالب است بدانید که پس از اتمام دوره حسابداری در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شما مدرک حسابداری معتبر زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری داده می شود، که با آن در هر کجا به راحتی می توانید استخدام شوید.


حقوق حسابداران چقدر است؟

حسابداری شاخه های گوناگونی دارد و حقوق هر شاخه متناسب با شرایط و حساسیت کاری، متفاوت می باشد. از طرفی شهری که در آن مشغول به کار می شوید در میزان حقوق دریافتی تان تاثیر دارد. به عنوان مثال یک حسابدار در تهران درآمد بالاتری نسبت به یک حسابدار در بوشهر دارد. یک کارشناس حسابداری مانند یک سرپرست حسابداری و یا مدیر حسابداری حقوق دریافت نمی کند. بر اساس تحقیقات و برسی های به عمل آمده میانگین حقوق دریافتی برای یک کارشناس حسابداری تقریبا چیزی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان است. اما سطوح مدیریتی که البته مسولیت به مراتب سنگین تر و مهم تری بر عهده دارند ممکن است درآمدشان تا 10 الی 15 میلیون تومان نیز برسد. بنابراین اگر شما نیز می خواهید از چنین درآمد بالایی لذت ببرید و زندگی مرفه و دلچسبی داشته باشید، خوب است که هر چه سریع تر در یک دوره حسابداری موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت نمایید.


کدام شغل حسابداری در دنیا بیشترین درآمد دریافتی را دارد؟
 

  • مدیر ارشد مالی

محدوده حقوق و دستمزد: 86،000 دلار تا 286،000 دلار
یک مدیر ارشد مالی یا CFO رئیس امور مالی برای همه امور مالی در یک سازمان محسوب می شود. این مدیران وظیفه پیش بینی، تجزیه و تحلیل و مدیریت ریسک های مالی برای یک سازمان را بر عهده دارند. همچنین اهداف و پیش بینی های مالی کوتاه مدت و بلند مدت برای یک شرکت، حمایت از شرکت در تصمیم گیری های مالی و نظارت بر ثبت و گزارش دهی مالی همه و همه از وظایف مدیر ارشد مالی است. CFO اغلب برای مدیریت بودجه شرکت، ایجاد پیش بینی های مالی و تأمین بودجه مطمئن برای شرکت، با مدیر عامل اصلی همکاری نزدیکی دارد.
 

  • کنترل کننده مالی

محدوده حقوق و دستمزد: 78،000 دلار تا 155،000 دلار
یک کنترل کننده اغلب یک قدم پایین تر از CFO یک سازمان قرار دارد. کنترل کننده ها مسئولیت های گسترده ای در بنگاه مربوط به حسابداری دارند، که شامل تهیه بودجه و مدیریت گزارشگری مالی تا نظارت بر حقوق و دستمزد شرکت می باشد. کنترل کننده همچنین ممکن است در پروسه استخدام و آموزش کارمندان جدید شرکت یا سازمان در بخش حسابداری کمک کند.
 

  • مدیر حسابداری

محدوده حقوق و دستمزد: 88،000 دلار تا 174،000 دلار
مدیر حسابداری یک سازمان، علاوه بر خدمت به عنوان مدیر، به عنوان کارمند در بخش حسابداری، بر فعالیت های حسابداری در یک سازمان نیز نظارت دارد. یک مدیر حسابداری همچنین ممکن است برای شکل دادن به شیوه های حسابداری شرکت، پروتکل ها، توسعه استراتژی های حسابداری و نظارت بر استخدام کارمندان حسابداری نیز نقش داشته باشد.
 

  • مدیر مالی

محدوده حقوق و دستمزد: 74،000 دلار تا 132،000 دلار
مدیران مالی منابع مالی سازمانی را که برای آن کار می کنند، کنترل می نمایند و برای پشتیبانی از رهبری سازمان با مشاوره مالی تلاش همسو دارند. وظایف یک مدیر مالی می تواند بسیار زیاد و گسترده باشد. این خدمات شامل تهیه و تفسیر اطلاعات مالی، تهیه صورت های مالی و گزارشات، نظارت بر کارمندانی که گزارشگری و بودجه ریزی مالی را انجام می دهند، تدوین استراتژی های مالی برای شرکت و پشتیبانی از مدیریت در کلیه امور مالی می شود.

حسابداران چقدر پول در می آورند؟

 

  • حسابدار ارشد

محدوده حقوق و دستمزد: 52،000 دلار تا 96،000 دلار
حسابداران ارشد معمولا از موضع حسابدار، کارکنان یا متخصصان قابل پرداخت، حساب دریافت می کنند. آن ها مسئول فعالیت های حسابداری مالی برای شرکت های کوچک و بزرگ می باشند. همچنین وظایف آن ها شامل تهیه گزارش های مالی، تهیه بودجه و پیگیری امور مالی سازمان است.
 

  • حسابدار مالیاتی

محدوده حقوق و دستمزد: 51،000 دلار تا 88،000 دلار
حسابداران مالیاتی، مالیات های ایالتی و فدرال را برای مشتریان خود تهیه و تنظیم می کنند. آن ها همچنین غالبا در مورد چگونگی بدست آوردن بهترین بازده مالیات، به مشتریان مشاوره می دهند. حسابداران مالیاتی از افراد گرفته تا شرکت ها، با همه کار می کنند. غالبا حسابداران مالیاتی یا با شرکت خود کار می کنند یا برای شرکت های حسابداری دیگر به صورت پاره وقت کار می کنند.
 

  • حسابدار متخصص پرداخت 

محدوده حقوق و دستمزد: 34،000 دلار تا 55،000 دلار
متخصصان پرداخت در حسابداری باید دقت ویژه ای به خرج دهند و اطمینان حاصل کنند که صورتحساب شرکت به موقع پرداخت می شود. این شامل فاکتورهایی است که عبارتند از: فاکتورهای شرکت بدهکار، حقوق و دستمزد شرکت و سایر پرداخت های خروجی. متخصصان پرداخت باید حساب و کتاب های سازمانی را به دست آورند و این کار نیاز به پیگیری درآمد و هزینه ها، چک کردن حساب ها برای صحت و نگه داشتن اسناد مالیات ها و حسابرسی ها دارد.

  • مسیرهای شغلی که برای حسابداری پیش روی شماست

تبدیل شدن به یک حسابدار به طور معمول نیاز به سرمایه گذاری در آموزش شما دارد. این امر معمولا به معنای اخذ مدرک لیسانس حسابداری یا یک رشته مرتبط نیست؛ بلکه کسب تجربه و در نهایت دریافت گواهینامه یا مدرک حسابداری است که تعین کننده راه شما می باشد. برخی از حسابداران مدرک بدست نمی آورند و در عوض از طریق کارآموزی و کسب تجربه در این زمینه به یادگیری می پردازند. درست است که حسابداری حرفه ای مبتنی بر تجربه می باشد؛ اما بدین معنی نیست که هرچه بیشتر وقت خود را در این زمینه بگذارید، فرصت های شغلی بیشتر برای شما باز می شوند.

باید توجه داشته باشید که کسب تجربه در هر یک از شاخه های حسابداری مستلزم صرف وقت و انرژی بسیاری است. بنابراین نمی توان منتظر ماند تا این تجربه در طول سال های طولانی کسب شود. بهترین راه برای بدست آوردن تجربه عالی در حسابداری این است که با شرکت در یک دوره حسابداری کاربردی، بتوانید این تجربه بی نظیر را از صاحبان آن که تجربه زیادی در زمینه حسابداری دارند فرا بگیرید. مدرسین دوره حسابداری معمولا تجربه بالایی در مواجهه با شرایط مالی گوناگون و اتخاذ تصمیم های حیاتی دارند.
افرادی که از کودکی به حسابداری علاقه دارند خوب است که این علاقه را در خود پرورش دهند و با حضور در دوره حسابداری بتوانند انگیزه های لازم را برای ورود به شغل حسابداری در خود رشد دهند.

رشته حسابداری از جمله رشته های آینده دار و مناسب در ایران است. همه شرکت ها، سازمان ها و یا هر مکانی که فکرش را بکنید به حسابدار نیاز دارند. حتی یک سوپر مارکت کوچک نیز ممکن است برای بررسی هر چه بهتر حساب های مالی خود به حسابدار نیاز داشته باشد. بنابراین وجود بازار کار عالی و از طرفی کسب درآمد ایده آل از جمله مواردی هستند که در میزان افزایش هر چه بیشتر جامعه حسابداری تاثیر گذارند. افرادی که وارد عرصه حسابداری می شوند علاوه بر دانش کافی در زمینه حسابداری باید دقت، تمرکز و مسئولیت پذیری بالایی نیز داشته باشند. اشتباه در محاسبه اعداد و ارقام حتی با جابجایی یک صفر، می تواند به طور کلی حساب ها را مختل نماید.

حسابداران چقدر پول در می آورند؟

زبان تجارت عنوانی است که به علم حسابداری داده شده است و درواقع حسابداری یکی از زیر شاخه ‌های رشته‌ های علوم انسانی می باشد. به واسطه تهیه گزارش‌ های مالی، اطلاعات لازم درباره واحد های اقتصادی در اختیار مدیران شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرد. اگر مفاهیمی همچون حسابدار و حسابداری در دنیا وجود نداشت، زندگی توام با بحران و مشکلات عدیده ای را باید سپری می کردیم. علم حسابداری به حسابدارن این توانمدی را می دهد که بتوانند از اعماق اطلاعات مالی شرکت، موارد خاص را جمع آوری کنند. حسابدار با پیش بینی وضعیت مالی شرکت در هفته، ماه یا سال، می تواند مسیر درست حرکت را برایتان مشخص نماید. بنابراین برای پرورش و آموزش حسابداران زبده و حرفه ای الزام وجود دوره حسابداری یک نیاز اساسی در دنیای امروز می باشد.
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close