تور لیدر چه وظایفی بر عهده دارد؟

تور لیدر چه وظایفی بر عهده دارد ؟ 

تورلیدر| tour guide ، فردی است که به بازدید کننده های مناطق مختلف کمک میکند تا اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد محل های مورد نظر به دست آورند. غالبا، لیدرهای تور باید دوره های تخصصی را بگذرانند تا بتوانند خدمات متنوعی به مسافران و بازدیدکنندگان ارایه دهند. علاوه بر این، همه تور لیدرها دارای وظایف مشخصی بوده و دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری را گذرانده اند. با این حال، امکان دارد که با توجه به نوع سفر و مسافران، وظایفی نیز به وظایف آنها اضافه شود. اما در کل، وظایف تور لیدرها میتواند شامل : 
اشنایی با یکی از زبان های بین المللی، توانایی بیان همه کلمات و آگاهی از همه معناهای احتمالی یک کلمه
اشنایی با کمک های اولیه و توانایی کمک به مسافران صدمه دیده
شرح دادن تاریخچه و ویژگی های خاص یک محل
داشتن تجربه عملی و مهارت کافی در هدایت تیم به طرف مقصد مورد نظر
ایجاد فرصت برای کسب تجارب جدید در طول سفر
اشنایی با نحوه بودجه بندی و استفاده موثر و بهینه از بودجه سفر
برخورداری از شریط جسمانی و سلامتی خوب و توانایی مدیریت مشکلات احتمالی و استرس ها 
روحیه و انرژی دادن به مسافران و گردشگران با استفاده از شیوه های خلاقانه
غالبا، تور لیدرهایی که آموزش مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری را گذرانده بانشد، در امر هدایت و کنترل مسافران تجربه بیشتری داشته و در این زمینه موفق تر عمل میکنند و البته از اعتبار شغلی بیشتری هم برخوردار هستند.

ثبت نام دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری

تور لیدر باید به زبان انگلیسی مسلط باشد.

رشته مدیریت هتلداری 

رشته مدیریت هتلدری، یکی از گرایش های رشته گردشگری است که طرفداران بسیاری داشته و دانشجویان آن تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا با کسب انواع مهارت ها، برای کار و فعالیت جدی در جایگاه هایی مانند متصدی امور خانه داری، متصدی امور پذیرایی ، متصدی پذیرش، کنترل کننده هزینه های غذا، متصدی امور تشریفات و.... انجام وظیفه کنند. 
به طور معمول، دانشجویان این رشته با انواع شیوه های رزرواسیون، منونویسی، نحوه نگهداری انواع مواد غذایی در دراز مدت، بهداشت لازم برای محیط کار و انواع غذاهای گرم و سرد، ایمنی و سلامت و بهداشت محیط کار، شناخت تجهیزات لازم برای کار و نحوه مدیریت هتل اشنا شده و لزوما باید به یکی از زبان بین المللی نیز تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند به راحتی با همه مشتری ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، گذراندن دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری نیز به این دانشجویان کمک میکند تا تجربیات عملی و ذی قیمتی در این زمینه به دست آورند. 
سر فصل هایی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل تور داخلی ، تور مسافرتی ، تور ایرانگردی ، تور لیدر، آموزش مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری ، دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری ، مدرک مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری ، گواهینامه مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری ، تور طبیعت گردی، تورهای خارجی و سازمان گردشگری هستند. 

تور لیدر باید از شرایط جسمانی خوبی برخوردار باشد.

آموزش مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری 

یکی از صنایع پولسازی که امروزه طرفدارن بسیاری پیدا کرده، صنعت جهانگردی و گردشگری است. بسیاری از سازمان های گردشگری به این نتیجه رسیده اند که میتوانند با ارایه انواع تور داخلی ، تورهای خارجی و تور مسافرتی به مسافران خدمت کرده و از این طریق برای شرکت خود درآمد زایی کنند. البته، مدیرانی که در این زمینه فعالیت مستمر و چشمگیر دارند، دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری را گذرانده و صاحب تجربیات ارزنده ای هستند. 
علاوه بر این، این مدیران رفاه مسافران را در راس قرار داده و با توجه به ان برای مسافران برنامه ریزی میکنند. از طرف دیگر، مسافران به آژانس ها و سازمان های گردشگری که گواهینامه مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری دریافت کرده باشند، اعتماد بیشتری داشته و ترجیح میدهند که سفر به کشورها و مناطق ناشناخته را با آنها تجربه کنند. علاوه بر این، در صورتی که این آژانس ها وظایف خود را به خوبی انجام داده و رضایت مسافران را تامین کرده باشند، مسافران قبلی مجددا به آژانس مراجعه خواهند کرد و این یعنی سودآوری و پیشرفت شغلی.  
با توجه به مزیت های گردشگری و ارایه خدمات به مسافران، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری را برای دانش پذیران علاقمند به کسب درآمد از حوزه گردشگری ارایه کرده است. دانش پذیران میتوانند در دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری، با جزئیات انواع سفرها و تورها و مزیت های آنها اشنا شده و برای راه اندازی مشاغل جدید کسب تجربه کنند.
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

اکوتوریسم منبع درآمد زایی است.

سازمان گردشگری | سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

سازمان گردشگری، سازمان تحقیقاتی و آموزشی است که بر نحوه کار آژانس ها و کار مدیران فنی بند ب و الف نظارت دارد. علاوه بر این، همه تورلیدرها باید برای شروع کار خود ازمون هایی را پشت سر بگذراند و صرفا بعد از تایید این سازمان میتوانند شروع به کار کنند. همچنین، شرح وظایف مدیران آژانس ها توسط این سازمان مشخص شده و تخطی از آنها، جریمه به دنبال دارد. 
قابل ذکر است که، این سازمان وظایفی را بر عهده دارد که شامل موارد زیر هستند : 
مطالعه و تحقیق در زمینه اثار هنری سنتی و معرفی و احیا آنها
دعوت و تشویق به انجام برنامه های پژوهشی
انجام اقداماتی برای استرداد اموال فرهنگی به کشور 
انجام پژوهش های انسان شناسی، زیستی و شناخت فرهنگ بومی
شناسایی مجموعه ها و بناهای تاریخی و بررسی نقشه انها 
غالبا، تورلیدرهایی که سابقه هدایت و راهنمایی مسافران داخلی و خارجی را داشته و  گواهینامه مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری دریافت کرده باشند، از نظط سازمان گردشگری مود تایید بوده و میتوانند در همه آژانس ها فعالیت مستمر داشته باشند. 

ثبت نام دوره مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری

تور طبیعت گردی|ecotourism

طبیعت گردی یا بوم گردی، نوع خاصی از گردشگری است که در ان، مسافران به بازدید و تماشای مناطق بکر و تازه در طبیعت، گیاهان و انواع پرندگان و جانوران دعوت میشوند. این نوع از گردشگری، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و برای همه کشورهایی  که دارای طبیعت زیبا هستند، منبع درآمد خوبی محسوب میشود. 
علاوه بر این، غالبا مسافران میتوانند با استفاده از انواع تور ایرانگردی، تورهای خارجی،  تور مسافرتی و تور داخلی به طبیعت بکر سفر کرده و از دیدن این مناظر زیبا ، جدید و شگفت انگیز نهایت لذت را ببرند. غالبا، تور لیدرهایی که گواهینامه مدیریت هتلداری، جهانگردی و گردشگری داشته باشند، میدانند که چه محیط هایی مورد علاقه مسافران بوده و آنها را مستقیما به آنجا هدایت میکنند. 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close