تفاوت مدیر فنی بند الف و ب

تفاوت مدیر فنی بند الف و ب

مدیر فنی بند الف کیست

در کل، آژانس‌های هواپیمایی جز دفاتر خدمات مسافرتی بند الف هستند که وظیفه شان، صادر کردن و ذخیره بلیط برای مشتری های احتمالی و قطعی است. البته قابل ذکر است که این دفاتر، برای پروازهای خارجی و داخلی بلیط ارایه می کنند. بنابراین، مدیر فنی که دراین دفتر فعالیت دارد، با عنوان مدیر فنی بند الف شناخته شده و وظایف مشخصی نیز برعهده دارد.
در کل، هدف هایی که آژانس‌های هواپیمایی دنبال میکنند، شامل: 
افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد
به دست آوردن رضایت مشتری ها
شناخت نیازهای مشترک  متفاوت مشتری ها
ارایه شیوه های متفاوت برای تامین نیازهای مشتری ها
کنترل و نظارت بر ارایه درست و به موقع خدمات توسط کارکنان 
با توجه به وضعیت و شرایط آژانس‌های هواپیمایی، وظایف مدیر فنی بند الف میتواند شامل موارد زیر باشد: 
مطالعه انواع بخشنامه های مرتبط با شرکت های مسافربری و اعمال بخش هایی از آن
تشکیل جلسه های رسمی با تمام کارکنان آژانس و مطلع کردن آنها از قوانین جدید
کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد کانترهای داخلی و خارجی 
تصمیم گیری در مورد پروازهای چارتر و کنترل آنها
بررسی میزان درآمد روزانه کانترهای داخلی و خارجی
بررسی فعالیت های داخل و خارج از آژانس کارکنان و تخمین کارآیی آنها
بررسی گزارش های مالی ماهیانه ارایه شده توسط حسابداری
سر فصل های متنوعی که در این مقاله ارایه می کنیم شامل مدیر فنی بند الف کیست، وظایف مدیر فنی بند الف ، تفاوت مدیر فنی بند الف با ب، آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ،  مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، مدیر فنی بند ب کیست و شرایط گرفتن مدرک مدیر فنی بند الف هستند.

دوره آموزشی مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

آموزش مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

مدیر فنی بند ب کیست

مدیر فنی بند ب، فردی است که صاحیتش توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري مورد تایید قرار گرفته و به دلیل داشتن مهارت هایی مانند آگاهی و تسلط کامل بر قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگري و تسلط به زبان انگلیسی، میتواند در یکی از شرکت خدمات مسافرتی و گردشگري فعالیت کند. 
وظایفی که مدیریت فنی بند ب، باید انجام دهند نیز متنوع بوده و عبارتند از : 
 برنامه ریزي: مدیران باید هنگام برنامه ریزی، به قوانین سازمان میراث فرهنگی نیز توجه داشته و اینکار را بر مبنای اهداف دفتر انجام دهند. علاوه بر این، مواردی مانند تعیین بودجه و پیش بینی کردن میزان فروش، تهیه پکیج ها و مشخص کردن قیمت ها، انتخاب مقاصد گردشگری مناسب و انتخاب بازارهای هدف نیز باید در فرایند برنامه ریزی گنجانده شود. 

راهبري : مدیران باید توانایی هدایت و مدیریت نیروی های انسانی را داشته باشند. از این جهت، مدیر باید بتواند:
با مدیران سایر دفاتر هواپیمایی ارتباط موثر برقرار کند.
پرسنل و کارکنان را در زمینه اطلاعات کسب کرده در مورد کارکنان توجیه کند
کمک به کارکنان برای توجیه مسافران در مورد قوانین سفری مانند قوانین ارزی، بهداشتی ، واکسیناسیون و.....

کنترل و نظارت : به این معناست که، مدیر باید قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري را به طور کامل در آژانس اعمال نموده و در یک بازه زمانی، اثرپذیری آنها را بررسی کرده و نتایج نهایی را با نتایج  مورد انتظار مقایسه کند. وظایفی که مدیران در این بخش برعهده دارند میتواند شامل : 
بررسی و حل کردن شکایت های مشتری ها مبنی بر کامل نبودن خدمات
 کنترل بر نحوه ثبت نام مسافران با مقصدهایی مختلف
تهیه گزارش برای تعداد تورهای فروخته شده در یک ماه
مطلع شدن از کیفیت و کمیت تورهای برگزار شده از طریق ارایه فرم نظر خواهی به مشتری ها 
شمردن تعداد تورهای برگزارشده در یک ماه و ارایه گزارش عملکرد به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري

سازماندهی : به این معنی است که تمام امکانات و مسئولین آژانس باید به گونه ای با هم هماهنگ شوند که در نهایت، اهداف آژانس را به بهترین نحو تامین کنند. در این راستا، مدیران باید ازکیفیت و کمیت واحدهای اقامتی، نوع ارتباط کارکنان با مراجعین، چگونگی اخذ ویزا و ارتباط های درون و برون سازمانی کارکنان شان اطمینان حاصل کنند.  

دوره مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب

فعالیت هایی که در آژانس هواپیمایی انجام میشود، از بسیاری از جهات خاص بوده و به نظم و تمرکز کافی نیاز دارد. علاوه بر این، افرادی که مسئولیت های اصلی مانند پست مدیریت فنی را به عهده میگیرند، باید آموزش های خاصی دیده و گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب  را نیز داشته باشند تا در این زمینه موفقیت کسب کنند.

در این راستا، مرکز آموزش فن پردازان، دوره آموزشی آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب را برای مدیران فنی و دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. قطعا، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، مزیت های زیادی برای دانش پذیران دارد زیرا به آنها فرصت میدهد تا با تمام ناگفته های این حوزه اشنا شده و تجربه کافی به دست آورند. علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین موفقیتی کسب کنند، مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب  اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مور تایید  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

مدرک مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب بعد از آزمون اعطا می گردد

تفاوت مدیر فنی بند الف با ب

به نظر میرسد که اصل وظایف مدیر فنی بند الف با ب، مشابه بوده و فقط در برخی موارد با هم تفاوت داشته باشند. با این حال، تفاوت مدیر فنی بند الف با ب در این است که بیشتر دغدغه ها و نگرانی های مدیر فنی بند الف به پرواز ها وکانترها، میزان فروش و درآمد و البته کارکنان محدود میشود و مدی سعی دارد آنها را به بهترین نحو مدیریت کند. 
 از طرف دیگر، به نطر میرسد که اولین و مهمترین نگرانی مدیر فنی بند ب، نیروی انسانی و مشتری باشد به گونه ای که که وظایف اش را جزیی تر کرده و در همه آنها منافع مشتری و رضایتش و البته دستیابی به اهداف آژانس را مد نظر قرار میدهد. همچنین، این مدیر تا حد زیادی به قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري متعهد و پایبند است. 

دوره آموزشی مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

شرایط گرفتن مدرک مدیر فنی بند الف

شرایط گرفتن مدرک مدیر فنی بند الف، برای علاقمندان و افرادی که سابقه کا در آژانس داشته باشند ، دشوار نبوده و این افراد میتوانند با گذراندن دوره هایی که از طرف مرکز آموزش  فن پردازان برگزار میشود، کارت مدیر فنی بند الف را از طریق سازمان هواپیمایی کشور دریافت کنند. 
در ادامه، این افراد میتوانند با استفاده از سابقه کار مفید خود، یک آژانس هواپیمایی راه اندازی کرده و به وظلیف و تعهدات خود نیز عمل کنند. قابل ذکر است که مدیر فنی و یا فردی که دارای پروانه کار است باید به صورت تمام وقت در دفتر حضور داشته و به مراجعان پاسخ دهد. 
علاوه بر این، در صورت بروز مشکل، مدیر فنی باید برای ارایه توضیح در کمیته فنی حضور داشته باشد و در صورت حل نشدن مشکل و یا مشاهده تخلف، پروانه به مدت 3 ماه معلق شده و در صورت تکرار شدن خطا، پروانه به طور کامل لغو میشود. 
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close