تفاوت مدرک CCNA و CCNP

CCNA چیست؟

Ccna  مخفف کلمه Cisco Certified Network Associate  است به معنای گواهینامه شبکه سیسکو در اندازه متوسط در رابطه با سوئیچینگ و روتر و شبکه های ارتباطاتی که از سرویس های مخابراتی استفاده و  بهره ویژه خود را می برند.

ثبت نام دوره CCNA

دوره CCNA در اصل یکی از نیازهای سایر مدرک سیسکو است که بر اساس اطلاعات درباره شبکه  LAN وwan  که درباره طریقه نصب و راه اندازی این گونه شبکه ها را تا بخش کوچک تری را دارد. 
برای آن که به درجه از موفقیت در شبکه دست پیدا کنید لازمه آن این است که بهترین روش را انتخاب نمایید و آن کسب یک گواهینامه مسیریابی و سوئیچینگ CCNA است. در آموزش های سی سی ان |CCNA  مطالبی که برای دانشپذیران مطرح می شود نحوه چگونگی نصب و راه اندازی  سوییچ ها و روتر های سیسکو در لایه های دوم و سومی شبکه ست که مورد ارزیابی قرار داده می شود.
فن پردازان به تمامی کسانی که می خواهند جز کارشناسان و متخصصان شبکه شوند و کار نصب و راه اندازی و عیب یابی شبکه را در کنار متخصصان اصلی انجام دهند حتما در دوره آموزش CCNA  از موسسه فن پردازان را شرکت کنند و مدرک CCNA  برای استخدام شدن در سازمان ها را کسب نمایند. 
طبق بررسی هایی که از جستجو در اینترنت انجام گرفت دریافتیم که موسسه بین المللی Global Knowledge درآمد متوسط در سال را برای کسانی که مدرک ccna را دریافت کرده اند به حدود هشتاد هزار دلار می رساند.
- مسیریابی و سوئیچینگ جز فناوری سیسکو است.
دانشپذیران بعد از گذراندن دوره ccna مهارت و توانایی که در زیر آمده است را دارا هستند :
- نصب و راه اندازی دستگاه های روتر | Router و سوئیچینگ Switch در شبکه های LAN  و  WAN  
- تشخیص عیب یابی در شبکه ها 
- رفع مشکلات شبکه 
- ارتقای امنیت در شبکه ها 
- پشتیبانی از شبکه ها

حرفه شبکه یکی از بهترین شغل های فناوری اطلاعات در زمینه IT قرار گرفته است

دوره CCNA

دوره CCNA در موسسه فن پردازان همراه با محتوای جدید و پیشرفته آموزش داده می شود . دانشپذیران می توانند برای کسب ارتقای مهارت خود در دوره CCNA علاوه بر کار کردن  تمرینات مربوطه به روتر و سوئیچ ها را انجام دهند.
این دوره آموزش در کشور ایران دارای طرافداران زیادی است که با توجه به آن که شرکت های سیسکو در حوزه فروش روتر و سوئیچ قسمت زیادی از بازار برای خود گرفتند و همچنین استفاده از این نوع در تمامی شرکت ها در حال افزایش و یا ارتقا است.

آینده شغلی دارندگان مدرک CCNA :

حرفه شبکه یکی از بهترین شغل های فناوری اطلاعات در زمینه IT قرار گرفته است. اما بر خلاف شبکه و تجهیزات آن ، شاید کسی با مدرک سیسکو آشنایی چندانی نداشته باشد.

این گونه شرکت ها سیسکو دارای پر متنوع ترین محصولات در بخش ارتباطی سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه شبکه و آی تی شناخته شده است.
با توجه به جایگاه که سیسکو در حال حاضر در تمام دنیا پیدا کرده است علاوه بر ارایه محصول و خدمات، گواهینامه فنی را صادر می نماید که در میان کارشناسان شبکه به نام مدارک سیسکو  یا CISCO شناخته می شود.  با دریافت این مدرک افراد علاقمند می توانند یاری دهنده کسانی باشند که در زمینه شبکه هستند علاوه بر آن شرکت برای افرادی که دوره های سیسکو و موفق به دریافت مدرک سیسکو شده اند ، ضمانتی برای کار در آینده و تامین بودجه مالی دارند. 
در تمامی مدارک های سیسکو ، مدرک ccna یکی از پر مخاطب ترین و پر درخواست ترین دوره های آموزش شبکه به شمار رفته است. دریافت مدرک CCNA به این روش است که فرد توانایی و مهارت مورد نظر را برای انجام کار دریافتی  از سیستم های سیسکو را داراست.
CCNA به معنای مدرک دستیار یا همکار متخصصان شبکه سیسکو است.

دوره CCNA توجه به مدیریت ترافیک شبکه ، دیتا سنترها و زیر ساخت های امنیتی ، مدیریتی و همچنین سرویس دهی را دارد.
مهارت های موجود در تجهیزات سیسکو به صورتی است که فقط افرادی می توانند با آن کار کنند که از آن سود می برند و همچنین سبب بهتر شدن تجربه مشتریان می شود و این همان روش تمایز سیسکو از دیگر شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه شده است.
بعد از سپری کردن دوره به آسانی می توان در آزمون های بین المللی CISCO شرکت کرده  و مدرک بین المللی بدست آورد. 
امروزه شرکت ها از محصولات CISCO استفاده می کنند و حتی وجود شرایط فعلی سبب به وجود آمدن شغل های زیادی برای دارندگان مدرک CCNA چه در ایران و چه در خارج شده است.
تمامی کارها با اینترنت و شبکه انجام می شود ، پس می توان نتیجه گرفت که تمامی این سازمان ها نیازمند زیر ساخت های شبکه کارآمد است ولی باید به روشی انجام گیرد که از حملات هکرها نیز در امان باشد، این روش برای تمامی سازمان ها الزامی است. شخصی که مدرک CCNA را بعد از گذراندن دوره آموزش دریافت می نماید این اطمینان را به مدیر خود می دهد به موارد نصب ، مدیریت و اجرای عملیات مربوط به شبکه را فرا گرفته و انجام می دهند، بعلاوه ایمنی شبکه و انجام بقیه کارها مربوط به عیب یابی و افزایش کارایی شبکه از دیگر توانایی های فرد است.
مدرک CCNA در ایران جزو یکی از پرتقاضا ترین مدارک در زمینه IT است و بعد از گذراندن دوره و دریافت مدرک CCNA می توان در دوره های CCNP و دوره CCIE حضور پیدا کرد.

به اتصال تمامی کامپیوترها اعم از دو یا بیشتر با هم که با استفاده از پروتکل های موجود در کامپیوترها به هم متصل می شوند شبکه گفته می شود

شبکه | NETWORK چیست ؟

به اتصال تمامی کامپیوترها اعم از دو یا بیشتر با هم که با استفاده از پروتکل های موجود در کامپیوترها به هم متصل می شوند شبکه گفته می شود. دو یا چند کامپیوتر به وسیله سرور ، سوییچ ، روتر و کابل ها به صورتی است که با هم در تبادل داده به هم متصل شده اند.
هدف از طراحی NETWORK  :
- استفاده از منابع مشترک 
- به روز رسانی اطلاعات
- پیشگیری از زیادی اطلاعات
- رد و بدل سریعتر و به موقع اطلاعات
سوئیچینگ چیست ؟
منابع تغذیه سوئیچینگ جز منابع تغذیه الکترونیکی هستند که برای تبدیل توان الکتریکی به سطح ولتاژ دیگر با بیشترین توانایی، دارای کنترلر سوئیچینگ  می باشند.
برای تنظیم کننده جریان برای توان زیاد در هنگام تغییر توان الکتریکی موجود است.
دوره سوئیچینگ و روتینگ شرکت سیسکو دارای سه بخش اصلی است :
- CCNA
- CCNP
- CCIE
کسی که دوره آموزش CCNA را سپری نماید با پروتکل های مثل GRP و VLAN  و IPX و IP  آشنا می شود. 

مدرک CCNP :

مدرک CCNP یک مدرک رده بالای مهندسی شبکه است . CCNP مخفف کلمه Cisco Certified Network Professional می باشد که باید بعد از گذراندن دوره آموزش ccna آن را گذراند.
تفاوت دوره ccnp  و  دوره آموزش ccna  در این است که فرد بعد از سپری دوره ccnp می تواند به شبکه بندی بین node زیادتری از صد نود تا پانصد نود و بیشتر شدن تعداد زیاد پروتکل ها شبکه مثل PPP و bgp ، rip و ... دست پیدا کرد.

ثبت نام دوره CCNP

مدرک CCNA یک مدرک رده بالای مهندسی شبکه است

دوره آموزش شبکه CCNA :

موسسه آموزش آزاد عالی فن پردازان برای کسانی که به کار شبکه بندی و زیر ساخت های شبکه علاقمند هستند موفق به ارایه دوره آموزش شبکه CCNA شده است تا افراد بتوانند از طریق دوره غیر حضوری و به روش پیشرفته به مطالب آن دست پیدا نماید از این رو فن پردازان علاوه بر آموزش به تمامی دانشپذیران بعد از گذراندن دوره و آزمون مدرک شبکه CCNA و  گواهینامه شبکه CCNA اعطا می فرماید.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close