دوره آموزش بازرگانی خارجی

تعريف بازرگانی

بازرگاني به کليه فعاليت هايي اطلاق مي شود که در ازاي مبادله هرگونه کالا و خدمات منجر به کسب درآمد و سود گردد و به افرادي که به اين گونه فعاليت هاي مي پردازند بازرگان گفته مي شود . بازرگاني به دو دسته تقسيم مي شود بازرگاني داخلي و بازرگاني خارجي .
بازرگاني خارجي در برگيرنده کلي داد ستدها  و فعاليت هاي تجاري درون مرزهاي يک کشور با واحد پول مشابه ، قوانين و قواعد يکسان مي باشد ، در حالي که بازرگاني خارجي در برگيرنده معاملات ،  فعاليت هاي تجاري و داد و ستد کالا و خدمات ميان کشور هاي مختلف با واحد هاي ارزي مختلف ، قواعد و قوانين مختلف در چهارچوب قوانين بين المللي مي باشد . 

مدرک بازرگانی خارجی

تاريخچه علم بازرگاني 

بازرگاني به صورت ابتدايي و اوليه قدمتي به بلنداي تاريخ زندگي انسان دارد . انسان هاي اوليه به مبادله پاياپاي به برطرف کردن نيازهاي اوليه و مايحتاج زندگي خود مي پرداختند . در گذرزمان با توجه به افزايش نيازهاي بشر اوليه با استفاده از ضرب سکه هايي که ارزش گذاري آن ها بر اساس جنس انجام مي شد ( به طور مثال سکه هاي طلا ، نقره ) که براي هريک ارزشي معادل با انواع و اقسام کالا در نظر گرفته مي شد . 
درروند داد و ستدهاي و معاملات اوليه برخي افراد به فکر افزايش نقدينگي خود از طريق مبادلات پي در پي افتادند که شايد بتوان اين ايده را اولين جرقه براي به وجود آمدن حرفه بارزگاني به شمار آورد . در همين زمان برخي افراد اقدام به سفر به مناطق مختلف دنيا کردند و کالا هاي مختلف و مختص به يک منطقه را به مناطق ديگر برده و به قيمتي بالا تر فروخته ،اقدام به خريد کالاهاي جديد از اين مناطق کرده و به همين منوال بر ميزان دارايي و سرمايه خود اضافه مي کردند و اين شايد اولين شکل بازرگاني خارجي در دنيا محسوب شود . 
بازرگاني به مفهوم داد وستد کالا و مبادله کالا با مردمان ساير کشور ها از ديرباز در کشور ايران نيز مرسوم و متداول بوده است و بازارگانان ايراني بواسطخ تنوع کالايي موجود در ايران  در زمره موفق ترين بازرگانان دنيا محسوب مي شدند . 

دوره بازرگانی خارجی

بازگاني خارجي 

رشته بازرگاني  رشته اي است که به آموزش کليه مسائل و مباحث مرتبط با بازار ، کسب و کار ، داد و ستد ، تجارت داخلي و خارجي ، قوانين و مقررات داخلي و خارجي ، شرايط صادرات و واردات کالا ، مقولات ماليات ، گمرک و غيره و غيره مي پردازد . به صورت معمول فراگيران پس ازشرکت دردوره هاي آموزش مديريت بازرگاني با توجه به شايط شغلي و حوزه فعاليت هاي اقتصادي خود مي توانند با ادامه تحصيل و شرکت در دوره هاي آموزش بازرگاني داخلي و يا بازرگاني خارجي کليه مهارت ها ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه را کسب نمايند . 
فراگيران بواسطه شرکت در دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجي با مباحثي از قبيل انواع استراتژي هاي سازماني ، نحوه شناخت مشتريان ، روش هاي برقراري ارتباط با مشتريان ، روش ها و تکنيک هاي بازاريابي ، سيستم خدمات مشتريان ، خلق موقعيت هاي تجاري ، چگونگي استفاده از شرايط مختلف و بسياري نکات و تکنيک هاي مورد نياز ديگر که منجر به افزايش مهارت ها و قابليت هاي آن ها در حوزه کسب و کار تجارت خواهد شد و زمينه دست يابي به موفقيت هاي اقتصادي را بريا آن ها فراهم خواهد کرد . 

معرفي اتاق بازرگاني 

اتاق بازرگاني يک مرجع قانوني بريا رسيدگي به کليه مباحث و مقولات در حوزه واردات و صادرات و در کل بازرگاني خارجي است . اتاق بازرگاني تشکلي است که در آن تاجران و بازرگانان  بزرگ و صاحبان صنايع و مشاغل براي هماهنگي فعاليت‌هاي خود و چانه‌زني با نهادهاي حکومتي براي تأمين منافع‌شان به آن جا مراجعه مي کنند .

فرصت هاي شغلي بازرگاني خارجي 

با توجه به روند بسيار روربه رشد بازار تجارت در سراسر دنيا و با توجه به بازار پر رونق و روبه رشد صادرات و واردات در ايران و حرکت آن به موازات بازارهاي جهاني کارشناسان بازرگاني خارجي مي توانند با توجه به ميزان تحصيلات ، توانايي ها ، مهارت ها ، قابليت هاي شغلي و شايستگي هاي خود موقعيت هاي شغلي ايده آلي را براي خود رقم زده و آينده حرفه اي خود و موفقيت سازمان  ارگان مربوطه را تضمين نمايند . 
با توجه به سود آوري قابل توجه حوزه بازرگاني و به خصوص در حوزه بازرگاني خارجي کارشناسان بازرگاني با توجه به ميزان تحصيلات ، سوابق کاري ، ميزان توانايي و قابليت ها و ساعات کاري ازسطح درامد بسيار مطلوب برخوردار هستند . 
از اين رو شرکت در دوره اي بازرگاني خارجي به کليه افرادي که به هر نحوي با مباحث صادرات و واردات درگير هستند و همچنين به کليه افرادي که علاقه مند به کار و فعاليت در اين حوزه هستند توصيه مي شود . 

گواهینامه بازرگانی خارجی

دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجی

با توجه به بازار پر  رونق و رو به رشد تجارت و بازرگاني در حوزه هاي واردات و صادرات ، فرصت هاي شغلي زياد و سطح در آمد مطلوب کارشناسان بازرگاني خارجي منجر به استقبال بسيار چشمگير متقاضيان و علاقه مندان از دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجي شد . هجوم زياد متقاضيان و استقبال آن ها از دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجي منجر به سو استفاده برخي مراکز آموزشي سود جو شده است از اين رو يکي از مهمترين موارد انتخاب مراکز آموزشي معتبرو شرکت در دوره هاي آموزشي معتبر است . 
يکي از مراکز معتبر آموزشي که در راستاي پاسخ گويي به نيازهاي متقاضيان به کسب مجوزهاي لازم از سوي مراجع ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجي نموده استمرکز آموزش مجازي فن پردازان است . مرکز آموزش مجازي فن پردازان يکي از مراکز بسيار معتبري است که فراگيران با ثبت در دوره هاي آموزشي آن بواسطه استفاده از آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزش مجازي مي توانند با هر شرايط و موقعيت شغلي با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه به اهداف مورد نظر خود دست پيدا کنند . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي بازرگاني خارجي مرکز آموزش مجازي فن پردازان علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قبليت هاي مورد نياز در پايان دوره موفق به دريافت مدرک بازرگاني خارجي  معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد . لازم به ذکر است کليه مدارک و گواهينامه هاي صادر شده توسط مرکز آموزش مجازي فن پردزان مورد تائيد سازمان علوم تحقيقات و فن آوري مي باشد و گواهينامه بازرگاني خارجي صادر شده از اين مرکز نيز از اين قاعده مستثني نبود .
کسب مدرک بازرگاني خارجي معتبر مي تواند زمينه ساز ورود افراد به بازار کار شود و همچنين شرايط لازم براي ارتقاي شغلي شاغلان و فعالان اين حوزه را فراهم آورد . همچنين آشنايي با روش ها و تکنيک هاي بازرگاني خارجي و قوانين و مقرار تجارت بين المللي مي تواند منجر به کسب موفقيت هاي شغلي بسياري براي افراد و سازمان ها شود .

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close