اهمیت برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری

سال 2020 و شروع پاند‌می کرونا باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد. اقتصاد جهانی ضربه دید و اندازه‌های آن تحلیل رفت. این در حالی است که ذات انسان پیشرفت را دوست داشته و همواره میل به پیشرفت احساس ‌می‌شود. همین مسئله در نهایت باعث ایجاد کسب و کارهای جدیدی شد که بر پایه ارائه خدمات غیر حضوری فعالیت ‌می‌کنند.

راه اندازی کسب و کارهای آموزش غیر حضوری (مجازی، آنلاین) نیز در این دوران بیشتر احساس شد. در واقع آموزش هیچگاه متوقف نمی‌شود و به لطف بستر اینترنت، روشی جدید برای آموزش و برگزاری دوره‌ها ایجاد شد که موضوع بحث ما در این مقاله است. پس در صورتی که شما به عنوان یک سرمایه گذار، فرد خلاق یا علاقمند به کارآفرینی به دنبال آن هستید که با برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری به پیشرفت برسید، این مقاله حتما برای شما مفید واقع خواهد شد.

دوره های آموزش مجازی

ما در این مقاله شما را با توصیه‌های دکتر میثم شکری ساز، کارآفرین موفق ایرانی در خصوص اهمیت برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری آشنا ‌می‌کنیم و روند راه اندازی، چالش‌ها و فرصت‌های راه اندازی این کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید...

 

با کسب و کارهای برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری بیشتر آشنا شوید

کسب و کارهای برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری چندین سال است که در حال توسعه هستند. در واقع این شیوه از آموزش دیگر محدود به مکان و زمان نبوده و همچنین هزینه‌های برگزاری آن بسیار مقرون به صرفه تر از راه اندازی کسب و کارهای حضوری ‌است.

استقبال مردم نیز از این روش آموزشی به خصوص در موارد تکنولوژی و آموزش‌های رشد فردی بسیار زیاد بوده است. همین مسئله یک بستر فعال و پویا را ایجاد ‌می‌کند تا کسب و کارها بتوانند دوره‌های مجازی و غیر حضوری داشته باشند. در ادامه بیشتر در خصوص انواع روش‌های ارائه دوره‌ها به صورت مجازی با شما صحبت خواهیم داشت.

 

دوره‌های آفلاین

دوره آموزش غیر حضوری به صورت آفلاین نیازی به زمان و مکان مشخص نداشته و از این روی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع در این روش استاد (مدرس) ‌می‌تواند با مشخص سازی دوره خود و تهیه محتوای آموزشی، با استفاده از وب سایت نسبت به فروش دوره اقدام کند. پشتیبانی و پرسش و پاسخ در این سری از دوره‌ها به صورت انجمن‌های گفتگو انجام ‌می‌شود و مدرس قادر است که سوالات پر تکرار را برای تما‌می‌کاربران ارسال کند.

 

دوره‌های آنلاین

در این روش از برگزاری دوره‌های غیرحضوری و مجازی کار مربوط به آموزش با حضور تما‌می‌کاربران در یک نرم افزار انجام ‌می‌شود. در واقع تما‌می افراد از طریق بستر نرم افزاری برگزاری کلاس طراحی شده یا نرم افزارهای آماده مانند (Adobe Connect) با یکدیگر در ارتباط بوده و استاد (مدرس) ‌می‌تواند به صورت زنده با دیگران در ارتباط باشد.

دوره های آموزش مجازی

این شیوه در دانشگاه‌ها و مدارس امروزه بسیار رایج است و در دوره‌های بسیار حساس توصیه ‌می‌شود. امکان ضبط و ارتباط با استاد از طریق نرم افزار وجود داشته و کار استاد پس از هر جلسه تمام ‌می‌شود. امکان بارگزاری دوره برای فروش پس از اتمام دوره نیز وجود دارد. برای این که بتوانید از طریق برگزاری دوره‌های مجازی درآمد داشته باشید، نیازمند یک استراتژی قدرتمند ‌هستید. در این خصوص در ادامه توضیحاتی برای شما بیان خواهد شد.

در واقع باید بدانید که راه اندازی این دسته از کسب و کارها نیازمند دانش بسیار زیادی بوده و شخص کارآفرین باید بداند که توجه به کدام نکات و خصوصیات ‌می‌تواند در راه اندازی کسب و کار مناسب باشد. پیش از آن، در خصوص برگزاری دوره‌های مجازی در راستای توسعه دیگر کسب و کارها با شما صحبت خواهیم داشت.

 

برگزاری دوره آنلاین برای توسعه کسب و کارهای دیگر

رشد علم در حال حاضر بسیار زیاد است و باید بدانید که روند آموزش برای هر شخص روز به روز اهمیت بسیار بیشتری پیدا ‌می‌کند. از همین روی کسب و کارها ‌می‌توانند برای آموزش مباحث جدید آموزشی از روش برگزاری دوره‌های آنلاین استفاده کنند.

به باور دکتر میثم شکری ساز، راه اندازی یک سیستم درون سازمانی برای آموزش آنلاین ‌می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. پس در صورتی که قصد دارید همواره کارمندان در سازمان شما بر اساس علوم و تکنولوژی جدید کار کنند، ‌می‌توانید در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز که در ادامه بیان ‌می‌شود شرکت داشته باشید.

دکتر میثم شکری ساز

 

دوره‌های آموزش گسترش کسب و کار دکتر میثم شکری ساز

دکتر شکری ساز به عنوان یکی از افراد خبره در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کار به شمار ‌می‌رود. موفقیت‌های وی و رزومه تحصیلی و تحقیقاتی وی باعث شده است که به باور بسیاری از کارآفرینان جوان کشور، تجربیات وی بتواند در روند گسترش کسب و کار بسیار تاثیر گذار باشد.

از این روی وی نسبت به راه اندازی دوره‌های توسعه کسب و کار اقدام نموده است و شما ‌می‌توانید با شرکت در دوره‌های وی، در خصوص اهمیت راه اندازی دوره‌های مجازی و غیر حضوری بیشتر بدانید.
در صورتی که قصد دارید کسب و کاری را بر این پایه بنا کنید، دکتر شکری ساز ‌می‌تواند تما‌می‌اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. پس باید گفت که این دوره‌ها به تما‌می‌کسانی که رویای راه اندازی یک کسب و کار در حوزه آموزش را در سر دارند مفید باشد.

تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک مدرس یا استاد شناخته ‌می‌شوید یا صرفا ‌می‌خواهید که یک بستر برای فروش دوره‌های آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. دکتر شکری ساز ‌می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد.
شرکت در دوره‌های وی و یا شرکت در دوره‌های مجازی که از سوی ایشان در دسترس شما ‌است را ‌می‌توان یکی از بهترین روش‌های توسعه کسب و کار دانست. باید در نظر داشت که چالش‌ها و فرصت‌ها در این راه بسیار زیاد است و از این روی دریافت مشاوره و شرکت در دوره‌های یک فرد موفق ‌می‌تواند کمک شایانی به شما نماید.

 

سخن پایانی

راه اندازی کسب و کار در حوزه آموزش از مهم ترین نیازهای امروز جامعه به شمار ‌می‌رود. سیستم‌های LMS  درخواست بسیاری از مدرسین ‌است و همین امر باعث شده که بازار کار بسیار خوبی برای این دسته از افراد وجود داشته باشد.

پس در صورتی که قصد رشد و پیشرفت در این حوزه را داشته باشید ‌می‌توانید در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز شرکت کرده و در این زمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید. در این مقاله با شما همراه بودیم تا تما‌می‌اطلاعات مورد نیاز شما در زمینه اهمیت برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری را در اختیارتان قرار دهیم.
 

سوالات متداول

1.    آیا برگزاری دوره‌های مجازی و غیر حضوری ‌می‌تواند راهی برای گسترش کسب و کار باشد؟
بله. در واقع تمایل مردم به این دسته از دوره‌ها روز به روز در حال افزایش است و همین مسئله شرایط را برای توسعه کسب و کارها بهبود بخشیده است.
2.    چطور ‌می‌توانیم در خصوص راه اندازی کسب و کارهای مربوط به آموزش مجازی اطلاعات لازم را به دست آوریم؟
در این خصوص شرکت در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز ‌می‌تواند به شما کمک شایانی نماید.
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close