امتحان مدیر فنی بند الف

مدیر فنی بند الف، یکی از مدیران فنی آژانس‌های هواپیمایی است که به مشتریان در مورد انتخاب محل گردشگری و سپس صادر کردن و ذخیره بلیط برای آها کمک میکند. علاوه بر این، این مدیران میتوانند، برای پروازهای خارجی و داخلی نیز به مشتری ها مشورت داده و آنها را راهنمایی کنند. در کل، این مدیر وظایف از قبل تعیین شده ای در آژانس دارد که شامل : 
پیگیری فعالیت های انجام شده در داخل و خارج از آژانس کارکنان و برآورد کارآیی آنها
بررسی و تجزیه  تحلیل انواع بخشنامه های مرتبط با شرکت های مسافربری و اعمال آنها
کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد کانترهای داخلی و خارجی 
برگزاری جلسه های رسمی با حضور تمام کارکنان آژانس 
تصمیم در مورد پروازهای چارتر و کنترل آنها
بررسی میزان درآمد ماهیانه کانترهای داخلی و خارجی
بررسی گزارش های مالی ماهیانه ارایه شده توسط حسابداری
کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد کانترهای داخلی و خارجی 
ارزیابی و کنترل کارکنان آژانس به صورت دوره ای
آموزش دادن کارکنان جدید و توضیح شیوه کار و انواع بخش نامه ها 

سر فصل های متنوعی که در این مقاله ارایه می کنیم شامل تعریف مدیر فنی بند الف ، تفاوت وظایف مدیر فنی بند الف با ب، آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ،  مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، کارمند یابی در آژانس مسافرتی  و امتحان مدیر فنی بند الف هستند.

آموزش مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و کردشگری الف و ب

کارمند یابی در آژانس

غالبا، کارمند یابی در آژانس ها با حساسیت زیادی صورت میگیرد زیرا این افراد باید مسئولیت های خطیری انجام داده و بتوانند اطلاعات لازم و مرتبط با انواع پرواز را به مشتری ها ارایه کرده  و در نهایت بلیط های داخلی و خارجی را طبق دلخواه آنها ارایه کند. علاوه براین، این کارمندها باید شناخت کاملی نسبت به  انواع نواحی توریستی و ویژگی های منطقه داشته و اطلاعات لازم را راحت تر و سریعتر به دست آورند و آنها را در اختیار انواع مشتریان قرار دهند تا بتوانند در مورد مسیر سفر خود شخصا تصمیم بگیرند. 
علاوه بر این، کارمند آژانش اولین فردی است که با مشتری ها ارتباط برقرار میکند، بنابراین باید بتواند به نحو احسن و با ادیباتی خاص از انواع مشتری ها صحبت کرده و نظر آنها را برای انتخاب سفر به یک کشور و یا منطقه آزاد جلب کند. همچنین،  این کارمند باید توانایی صحبت به زبان انگلیسی، انجام کار تیمی، بیان خوب، اشنایی با همه مناطق جغرافیایی و سازماندهی یک تور و مسافران آن را نیز داشته باشد. 

آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب

غالب فعالیت هایی که در آژانس هواپیمایی انجام میشوند، منظم و دقیق بوده و به نظم و تمرکز کافی نیاز دارند. بنابراین، ، افرادی که مسئولیت های اصلی مانند پست مدیریت فنی را می پذیریند، باید در این زمینه آموزش های آکادمیک را پشت سر گذاشته و گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب   دریافت کرده باشند تا در این زمینه موفقیت های چشمگیری تری کسب کنند.در این راستا، مرکز آموزش فن پردازان، دوره آموزشی آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب را برای مدیران فنی و دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. قطعا، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، کارایی و مزیت های زیادی برای دانش پذیران به همراه دارد زیرا فرصتی در اختیارشان میگذارد تا با تمام ناگفته ها و نکات نا اشنای این حوزه اشنایی پیدا کرده شده و تجربه کافی به دست آورند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین موفقیتی کسب کنند، مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب  اعطا میکند. . قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود.

دوره مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

تفاوت وظایف مدیر فنی بند الف با ب

در کل،  اصل وظایفی که مدیر فنی بند الف انجام میدهد با وظایف همتای خود (مدیر فنی بند ب)، مشابه بوده و فقط در برخی موارد با هم تفاوت جزئی داشته باشند. با این حال، تفاوت وظایف مدیر فنی بند الف با ب در این است که این مدیر فنی بند الف بیشتر به امور پرواز ها وکانترها، میزان فروش و درآمد و مشکلات و مسایل کارکنان پرداخته و سعی دارد آنها را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند. 
علاوه براین، به نظر میرسد که اولین و مهمترین نگرانی مدیر فنی بند ب، هدایت نیروی انسانی و مشتری باشد؛ همچنین، وظایف این مدیر جزیی تر بوده و در همه آنها منافع مشتری و رضایتش و البته دستیابی به اهداف آژانس  در اولیت قرار دارد. قابل ذکر است که مدیران باید تا حد زیادی به قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري متعهد و پایبند بود و آنها را درآژانس خود به طور کامل اعمال کنند. 

گواهینامه مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بند الف و ب

امتحان مدیر فنی بند الف

در شرایط اقتصادی فعلی، به نظر نمیرسدکه دریافت مدرک مدیر فنی بند الف، برای علاقمندان و افرادی که سابقه کار در آژانس دارند ، دشوار باشد. این افراد میتوانند در تمام دوره هایی که از طرف مرکز آموزش فن پردازان برگزار میشود، شرکت کرده و بعد از دریافت نمره حد نصاب در آزمون پایان دوره، مدرک معتبر مدیر فنی بند الف دریافت کنند. قابل ذکر است که این مدرک میتواند برای سازمان های هواپیمایی نیز معتبر و قابل پذیرش باشد. 
البته، امتحان مدیر فنی بند الف شامل مواد درسی مختلفی بوده و باید برای پشت سر گذاشتن آن به غایت تلاش و مطالعه کرد. افرادی که مدرک مدیر فنی بند الف را دریافت کرده باشند، میتوانند با استفاده از سابقه کار مفید خود، یک آژانس هواپیمایی راه اندازی کرده و  وظایفی که سازمان گردشگری تعیین نموده، اجرا کنند. نکته مهم اینجاست که،  مدیر فنی و یا فردی که دارای پروانه کار است باید به صورت تمام وقت در دفتر حضور داشته و به مراجعان پاسخگو باشد. 
علاوه بر این، در صورتی که مشکل حادی در آژانس بروز کند،  مدیر فنی باید برای توضیح مساله در کمیته فنی حاضر شده  و در صورت حل نشدن مشکل و یا مشاهده تخلف، پروانه کار او به مدت 3 ماه به حالت تعلیق درآمده و در صورت تکرار شدن خطا، پروانه کار به طور کامل لغو خواهد شد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close