آژانس ها و مدیران فنی بند الف و ب

آژانس ها و مدیران فنی بند الف و ب

غالبا، کارمند های آژانش مسافرتی مسئولیت هایی مانند فروش انواع بلیط های داخلی و خارجی به مشتریان را برعهده داشته و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار میگیرند تا اطلاعات لازم و مرتبط با پرواز را به دست آورده و در اختیار انها قراردهند. در صورتی که این کارمندان، شناخت کاملی نسبت به  انواع نواحی توریستی و ویژگی های منطقه داشته باشد، میتواند اطلاعات لازم را راحت تر و سریعتر به دست آورند. قابل ذکر است که افراد علاقمند به این حرفه یا باید در رشته مدیریت گردشگری تحصیل کرده و با اصول معرفی مکان های دیدنی به توریست ها  اشنایی پیدا کرده و یا اینکار را به صورت تجربی بیاموزند.  
علاوه بر این، از این جهت که کارمند آژانش مسافرتی اولین فردی است که با مشتری ها ارتباط برقرار میکند، بنابراین باید بتواند به نحو احسن و با ادیباتی خاص از انواع مشتری استقبال کرده و نظر آنها را برای انتخاب و یا سفر به یک کشور و یا منطقه آزاد جلب کند. همچنین،  این کارمند باید توانایی صحبت به زبان انگلیسی، انجام کار تیمی، بیان خوب، اشنایی با همه مناطق جغرافیایی و سازماندهی یک تور و مسافران آن را نیز داشته باشد. 
البته، مدیر فنی آژانس هواپیمایی بر نحوه کار او نظارت دارد و میتواند برای ارتقا عملکردش، پیشنهاداتی نیز ارایه دهد. وظایف کارمند آژانش مسافرتی در برابر مسافران میتواند شامل: 
ارایه توضیح در مورد محل سفر و امکانات و ویژگی های آن
دریافت کردن مبلغ بلیط و رزرو بلیط برای مسافر
پیگیری کار مسافران برای خرید بلیط و راهنمایی آنها و برطرف کردن ابهامات
ارایه اطلاعات کامل در مورد محل مورد نظر
اعلام تغییرات احتمالی برنامه سفر به مشتریان
سرفصل های این مقاله میتواند شامل وظایف کارمند آژانس مسافرتی ، مدیر فنی بند الف کیست، مدیر فنی بند ب کیست، آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب، مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب، گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و  ، تفاوت مدیر فنی بند الف با ب و شرایط آزمون مدیر فنی بند ب هستند.

آموزش مدیریت دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری بند الف و ب

مدیر فنی بند ب کیست

مدیر فنی بند ب، جز افرادی است که سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري باید صلاحیتش را تایید کند. علاوه بر این، این مدیر باید بر زبان انگلیسی مسلط بوده و نسبت به قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگري آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند در یکی از شرکت خدمات مسافرتی و گردشگري مشغول فعالیت شود. 
 علاوه بر این، شرایط مدیر فنی بند ب با شرایط مدیر فنی بند الف تفاوت هایی دارد. وظایف مدیریت فنی بند ب، بسیار متعدد و متنوع بوده و باید با توجه به مهارت هایش بتواند از عهده انجام این وظایف برآید :
رهبري : مدیران باید بتوانند نیروی های انسانی را به شیوه ای موثر هدایت و مدیریت کند. 
سازماندهی : به این معنا است که، تمام امکانات آژانس باید در جهت و با هدف تامین اهداف آژانس به مطلوب ترین شیوه، با هم هماهنگ شوند. 
کنترل و نظارت : به این معناست که، مدیر باید قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري را به طور کامل در آژانس اعمال نموده و بعد از مدتی، تاثیرپذیری آنها را بررسی کند.  

برنامه ریزي: مدیران باید هنگام برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف عالی دفتر آژانس، قوانین و آیین نامه های سازمان میراث فرهنگی را نیز در نظر داشته باشند. 
مدیر فنی بند الف کیست
آژانس‌های هواپیمایی جز دفاتر خدمات مسافرتی بند الف هستند که وظیفه اصلی شان، صادر کردن و ذخیره بلیط برای مشتری های احتمالی و قطعی است. این دفاتر، برای همه پروازهای خارجی و داخلی بلیط ارایه تهیه و ارایه کرده و بنابراین، مدیر فنی که دراین دفتر فعالیت دارد، با عنوان مدیر فنی بند الف شناخته میشود که وظایف مشخصی نیز برعهده داشته و باید اهداف آژانس‌های هواپیمایی را دنبال و تامین کند. این اهداف شامل:  
استفاده از شیوه های متفاوت برای تامین نیازهای مشتری ها
شناخت نیازهای مشترک و متفاوت مشتری ها و تلاش برای تامین آنها
افزایش فروش بلیط و در نتیجه افزایش درآمد آژانس
تلاش برای به دست آوردن رضایت مشتری ها

دوره مدیریت دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری بند الف و ب

آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب

فعالیت هایی که در آژانس هواپیمایی انجام میشود، همه در راستای فروش بلیط و تامین اهداف آزانس است. از این جهت، کارمندان آژانس باید بسیار با دقت و تمرکز کار کرده و مسئولیت کارشان را بپذیرند. علاوه بر این، افرادی که مسئولیت های اصلی مانند پست مدیریت فنی را به عهده میگیرند، باید آموزش های خاصی دیده و گواهینامه مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب  داشته باشند تا در این زمینه موفقیت تر عمل کنند.در این راستا، مرکز آموزش فن پردازان، دوره آموزشی آموزش مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب را برای مدیران فنی و دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. قطعا، دوره مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب ، مزیت های زیادی برای دانش پذیران به همراه دارد زیرا به آنها فرصت جدیدی برای کسب تجربه و آشنایی با ناگفته های این حوزه میدهد.
 علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین موفقیتی کسب کنند، مدرک مدیریت دفاترمسافربری و گردشگری بند الف و ب  اعطا میکند. قابل ذکر است که، این مدرک مور تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

تفاوت مدیر فنی بند الف با ب

به نظر میرسد که وظایف کلی مدیر فنی بند الف با ب، مشابه بوده و فقط در برخی موارد با هم تفاوت جزیی داشته باشند. با این حال، تفاوت مدیر فنی بند الف با ب در این است که مدیر فنی بند الف، بیشتر به پرواز ها وکانترها، میزان فروش و درآمد و البته کارکنان محدود اهمیت داده و سعی میکند آنها را به بهترین نحو مدیریت کند. 
 از طرف دیگر، به نظر میرسد که اولین و مهمترین اولویت مدیر فنی بند ب، نیروی انسانی و مشتری باشد بنابراین، او در این راستا، وظایف اش را جزیی تر کرده و در همه آنها دستیابی به اهداف آژانس و البته منافع مشتری و رضایتش را مد نظر قرار میدهد. همچنین، این مدیر تا حد زیادی به قوانین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگري متعهد و پایبند است. 

گواهینامه مدیریت دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری بند الف و ب

شرایط آزمون مدیر فنی بند ب

شرایط آزمون مدیر فنی بند ب، برای افرادی که کمتر در این حوزه تجربه دارند، کمی دشوار به نظر میرسد. این آزمون دارای سه بخش داخلی، جامع و زبان است؛ آزمون داخلی، شامل دروس مربوط به شناخت آژانس بوده و آزمون جامع در مورد صنعت گردشگری و برنامه ریزی برای سفر، قوانین دفاتر خدمات مسافرتی و مسیرهای گردشگری است. درآزمون زبان نیز، میزان تسلط بر دانش زبان ارزیابی میشود. 
در صورتی که فردی در این آزمون موفقیتی کسب کند، میتواند بعد از کسب تجارب عملی لازم ، براحتی در سمت مدیر فنی مشغول به فعالیت شود. بنابراین، اگر چه استخدام مدیر فنی بند ب در ابتدا سخت به نظر میرسد ، اما تنوع کار موجب میشود تا متقاضیا بیشتر به کاربردی و جالب بودن آن توجه کنند تا سختی موجود درکار.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close