اشنایی با مهندس شبکه

آشنايي با  مهندس شبکه | CCNA

کارشناس شبکه يا مهندس شبکه فردي است که با کسب تخصص در حوزه شبکه هاي اينترنتي به ارائه خدمات پشتيباني شبکه هاي اينترنتي مشغول مي شود .شبکه هاي اينترنتي مورد نظر مي توانند تنها شامل يک شبکه اينترنتي بسيار محدود در محدوده يک طبقه از يک ساختمان باشد و همچنين مي تواند شامل يک شبکه بسيار وسيع و گسترده طراحي و اجرا شده ميان دو يا چند کشور مختلف باشد .

آموزش ccna

معرفي شرکت سيسکو 

کمپاني سيسکو يک شرکت صاحب نام د رعرصه جهاني و قدرتمند در حوزه توليد محصولات و تجهيزات مورد نياز براي طراحي و اجراي شبکه هاي اينترنتي است . کمپاني سيسکو کار خود را با توليد يک محصول آغاز کرد .اين شرکت در آغاز راه تنها در زمينه توليد روترهاي چند پروتکلي فعاليت مي کرد اما در گذر زمان طيف محصولات  توليدي اين شرکت از تنوع بسياري برخوردار شد و امروزه شرکت سيسکو يکي از بزرگترين و معتبرترين شرکت هاي توليدي در زمينه توليد محصولات و تجهيزات مورد نياز به منظور اجراي شبکه هاي اينترنتي در سراسر جهان به شمار مي رود . از محصولات شرکت سيسکو مي توان مي توان به اقلامي از قبيل انواع مختلف روتر ، انواع مختلف سوئچ ، آنواع مختلف ماژول و فايروال اشاره کرد . 
شرکت سيسکو پس از کسب موفقيت هاي چشمگير و قابل توجه در حوزه توليد محصولات و تجهيزات مورد نياز شبکه هاي اينترنتي و تبديل شدن به يک قطب صنعتي در اين حوزه در راستاي آموزش افراد متخصص ، کارآمد و متبحر در اين حوزه اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي اصول و مباني طراحي و اجراي شبکه با استفده از محصولات کمپاني خود کرد. 
شرکت سيسکو پس از برگزاري دروه هاي آموزشي اصول و مباني طراحي و اجراي شبکه ها ي اينترنتي در راستاي ارزيابي و سنجش ميزان توانايي ، مهارت و قابليت هايي که افراد با گذارندن دوره هاي آموزشي سيسکو به دست آورده اند اقدام به برگزاري آزمون هاي هماهنگ کرد و در پايان اين دوره هاي آموزشي به کليه فراگيراني که موفق به کسب حدنصاب قبولي در آزمون هاي مورد نظر مي شدند مدرک مهندسي شبکه  CCNA | معتبر و بين المللي اعطا کرد . مدارک مهندسي شبکه ارائه شده توسط شرکت سيسکو قابليت استعلام از سراسر دنيا را داشت و به همين دليل کارشناسان و متخصصاني که پس از شرکت در دوره هاي اموزشي شرکت سيسکو و کسب حدنصاب نمره قبولي موفق به اخذ مدرک کارشناس شبکه سيسکو شوند با استناد به اين مدرک معتبر بين المللي مي توانند براي ورود به بازار کار در سراسر دنيا اقدام نمايند . 

مدرک ccna

مدارک مختلف شرکت سيسکو 

کمپاني سيسکو با توجه به محتواي ارائه شده در دوره هاي آموزشي خود اين دوره ها را به شش گروه و چهار سطح تقسيم بندي کرده است .گروه هاي آموزشي يا گرايش هاي آموزشي شرکت سيسکو عبارتند از :
گرايش مسيريابي و سوئچينگ Routing and switching
گرايش طراحي Design
گرايش امنيت  Security
گرايش ذخيره سازي شبکه اي Storage and networking
گرايش انتقال صدا Voice
گرايش بي سيم Wireless
هر يک از گرايش هاي ذکر شده در چهار سطح مختلف به متقاضيان ارائه خواهد شد و فراگيران به منظور شرکت در هر سطح از گرايش مورد نظر نظر خود ملزم به گذارندن سطح قبلي همان گرايش ، شرکت در آزمون ، کسب حدنصاب قبولي و در نهايت اخذ مدرک هستند . 
همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم علاقه مندان براي کسب بالاترين مدرک در هر گرايش بايد چهار دوره آموزشي را يکي پس از ديگري با موفقيت گذارنده و پس از اخذ مدرک براي شرکت در سطح بعدي همان دوره اقدام نمايند . 

گواهینامه ccna

معرفي دوره آموزشي  CCNA 

دوره هاي  آموزشي CCNA که شکل اختصاري عبارت  Cisco Certified Network Associate است و به مفهوم مدرک سيسکو دستيار شبکه است ، دومين سطح از چهار سطح مدارک سيسکو است که مي تواند با توجه به دوره گذرانده شده در هريک ازشش گرايش ذکر شده صادر و در پايان دور پس از شرکت در آزمون و کسب حدنصاب قبولي به فراگيران اعطا شود .
به طور مثال :

  • مدرک CCNA با گرايش مسيريابي و سوئچينگ
  • مدرک CCNA با گرايش طراحي
  • مدرک CCNA با گرايش امنيت
  • مدرک CCNA با گرايش ذخيره سازي شبکه اي
  • مدرک CCNA با گرايش صدا
  • مدرک CCNA با گرايش بي سيم 

به منظور شرکت کردن در دوره هاي آموزشي سيسکو در سطح CCNA متقاضيان ملزم به گذراندن دوره مقدماتي در گرايش مورد نظر هستند و همچنين براي شرکت در دوره هاي بالا تر شامل CCNP  ، CCDP  و پس از آن CCIE و CCDE ملزم به گذراندن دوره آموزشي CCNA و دريافت مدرک هستند . 

فرصت هاي شغلي مهندسين شبکه | CCNA

با توجه به روند پر سرعت توسعه و پيشرفت همه جانبه علم و تکنولوژي که  کليه ابعاد زندگي انسان ها را تحت تاثير قرار داده است و باز با توجه به اين کهدر اين ميان علوم کامپيوتري د رمقايسه با ساير علوم  با سرعت بيشتري رو به پيشرفت هستند و مشخصا همه ابعاد زندگي افراد را تحت تاثير قرار داده است به صورتي که ادامه کار و زندگي بدون هماهنگي با اين روند مقدور نمي باشد اين تخصص در تمامي سازمان ها ، ارگان ها ، شرکت ها به شدت مورد نياز است و به همين دليل براي کارشناسان و مهندسان شبکه متخصص و متبحر فرصت هاي کاري بسياري وجود دارد و آينده شغلي درخشاني براي آن ها پيش بيني مي شود . اين افراد مي توانند در پست هاي شغلي مختلفي اعم از کارشناس شبکه ، ادمين شبکه ، ادمين سيستم ، مديرفنا وري اطلاعات ، کارشناس سيستم و غيره مشغول به کار شوند . شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA يا همان مهندسي شبکه سيسکو به کليه فعالان و تحصيل کرده هاي حوزه هاي مختلف علوم کامپيوتر توصيه مي شود . 
با توجه به اين که مدارک ارائه شده از طرف شرکت سيسکو داراي اعتبار و قابليت استعلام جهاني هستند و بستر مناسبي براي کسب موقعيت هاي شغلي در سراسر دنيا را براي افراد فراهم مي کنند . از اين رو شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA و کسب مدرک معتبر CCNA آن  به کليه علاقه مندان حوزه علم و تکنولوژي توصيه مي شود . 

دوره هاي آموزشي CCNA

با توجه به اعتبار مدارک صادر شده و مورد تائيد شرکت سيسکو و همچنين قابليت استعلام ايي مدارک در سرتاسر دنيا و امتيازاتي که افراد با ارائه اين مدرک مي توانند در بازار کار جهاني به دست آورند دوره هاي آموزشي سيسکو و به خصوص دوره هاي آموزشي CCNA با استقبال چشمگير علاقه مندان و به خصوص فارغ التحصيلان شاخه هاي مختلف علوم کامپيوتري قرار گرفته است . 
در اين راستا مراکز آموزشي معتبر زيادي در زاستاي پاسخگويي به نيازهاي متقاضيان اقدام به برگزاري و ارائه دوره هاي آموزشي CCNA کرده اند . در اين ميان با توجه به اين که اين  دوره ها در راستاي کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز به منظور کسب موفقيت در آزمون هاي شرکت سيسکو است ، انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر که افرادرا دراستاي رسيدن به اهداف مورد نظر همراهي کند از اهميت خاصي برخوردار است . زيرا با توجه به استقبال چشمگير علاقه مندان از دوره هاي آموزشي CCNA و ساير دوره هاي شرکت سيسکو برخي مراکز نامعتبر و سود جو در راستاي کسب منافع مالي اقدام به برگزاري دوره هاي مذکور کرده اند که در نهايت منجر به سردرگمي و هدر رفتم انرژي ، زمان و هزينه فراگيران خواهد شد.

يکي از معتبرترين مراکز آموزشي که در راستاي پاسخگويي به نياز متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي CCNA کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است. فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA در مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت مورد نياز به منظور شرکت و کسب نمره قبولي در آزمون شرکت سيسکو موفق به اخذ گواهينامه شرکت در دوره CCNA معتبر اين مرکز نيز خواهند شد .

دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه | CCNA

با توجه به مزاياي بسيار قابل توجه کسب مدرک بين المللي  CCNA در سال هاي اخير دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه| CCNA با استقبال بسيار قابل توجه و چشمگير متقاضيان و علاقه مندان مواجه شده است . از آن جا که اين دوره هاي تنها تحت نظارت مستقيم شرکت سيسکو برگزار مي شود و در قالب رشته هاي دانشگاهي به متقاضيان ارائه نمي شوند ، متقاضيان مي توانند با شرکت در دوره هاي آموزشي با مباحث و مطالب اين دوره هاي آموزشي آشنا شوند . نکته حائز اهميت انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر است .

يکي از مراکز معتبر آموزشي که با اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراجع ذيصلاح داخلي و خارجي و در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان  اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه |CCNA  و ارائه گواهينامه CCNA کرده است موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان است . موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان به واسطه همکاري با اساتيد برجسته حوزه مهندسي شبکه موفق به برگزاري دوره هاي آموزشي مهندسي شبکه در سطح بسيار مطلوب شده است . با توجه به اين که کليه دوره هاي آموزشي موسسه آموزش عالي فن پردازن به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين با فراگيران ارائه مي شود ، متقاضيان با هر شرايط کاري ومشغله مي توانند در اين دوره هاي آموزشي شرکت کرده و از مزاياي آن بهره مند شوند . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA موسسه آموزش عالي فن پردازن علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به حرفه مهندسي شبکه در پايان دوره موفق به دريافت مدرک CCNA معتبر نيز خواهند شد.

لازم به ذکر است کليه مدارک صادر شده توسط موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن مورد تائيد سازمان علوم تحقيقات و فن آوري و سازمان بين المللي WES مي باشد و به همين دليل افراد با کسب مدرک مهندسي شبکه سيسکو از موسسه آموزش عالي ازاد فن پردازن علاوه بر افزايش شانس خود براي ورود به بازارکار داخلي در صورت تمايل به مهاجرت شانس خود براي اخذ ويزا را نيز به ميزان چشمگير افزايش خواهند داد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close