سئو کلاه سفید (White hat SEO) در سال 2022+7 روش اثربخش

هرساله تغییراتی از جمله به روزرسانی الگوریتم‌های گوگل روی اصول سئو تاثیر می‌گذارند و این به روز رسانی‌ها چه از قبل اطلاع داده شده باشند چه نه، صاحبان وبسایت‌ها را مورد هدف قرار می دهند.

معمولاً وبسایت‌هایی که اصول سئو را با استفاده از توصیه‌های گوگل اجرایی می‌کنند بعد از آپدیت‌های آن شاهد بهبود رتبه در تمامی صفحاتشان هستند.

این توصیه های کاربردی گوگل برای بهینه سازی وبسایت را عموماً سئو کلاه سفید (white hat SEO) می‌نامند. در این مقاله قصد داریم راجع به اینکه سئو کلاه سفید چیست و از چه روشها و تکنیک‌هایی برای سئوی کلاه سفید می‌توان استفاده کرد صحبت کنیم.

سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید چیست؟

 

قبلاً درباره اینکه سئو چیست و چه کارایی‌هایی دارد به تفضیل صحبت کردیم، بدون شک در کنار نام سئو نام رنگ های سیاه، سفید و خاکستری به گوشتان خورده است و پرسیده اید که مثلا سئو کلاه سفید چیست؟

 سئو کلاه سفید (سئو white hat) نوعی استراتژی بهینه سازی سایت (SEO) است که با در نظرگرفتن قوانین موتورهای جستجو به ویژه گوگل انجام شده است. درواقع در سئو کلاه سفید، با استفاده از تکنیک‌هایی که توسط گوگل طراحی شده رتبه سایتمان را افزایش می‌دهیم. در ادامه به سوال دوم شما که سئو کلاه سفید چه تکنیک‌ها و اصولی دارد پاسخ می‌دهیم.

 

روش ها و تکنیکهای سئو کلاه سفید

 

دلایل زیادی برای پیاده‌سازی سئو کلاه سفید نسبت به دیگر رنگ‌های آن وجود دارد ولی به این معنا نیست که تنها با پیروی از قوانین گوگل و استفاده از کلمات‌ کلیدی در تیترها به هدف خواهیم رسید.

 پس نکات و تکنیک‌های سئو کلاه سفید چیست؟ با آموختن استراتژی‌های سئو کلاه سفید می‌توانید در 2022 تفاوت زیادی ایجاد کنید تا رتبه وبسایت‌تان در موتور جستجو بهبود یابد. اگرقصد فراگیری تکنیک‌های سئو کلاه سفید را دارید با ما همراه باشید.

 

محتوای باکیفیت

 

یکی از مهم ‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های سئو کلاه سفید تولید محتوای با کیفیت است. برای اینکه ترافیک سایت را بهبود ببخشید لازم است محتوای باکیفیت استفاده کنید. محتوای با کیفیت یعنی ارائه مطالب و متون مفید وجذاب.

برای این منظور باید خودتان را بجای کاربران بگذارید و به این فکر کنید که کاربر به دنبال چیست و چه سوالاتی در ذهن خود می‌پروراند، تا به درک بهتری ازخواسته‌های آنها برسید.

به این منظور از تمامی روش‌های ممکن مثل ابزارها، محتوا، لینک‌ها و مدیا در پاسخ به سوالات اصلی و فرعی کاربر استفاده کنید.

‌مهم است که کاربر را در صفحه نگه‌دارید و اجازه ندهید که برای رسیدن به پاسخ سایر سوالات مرتبطش، به صفحه گوگل بازگردد و جستجوی دیگری انجام دهد. نکته دیگربا توجه به موضوع مقاله عنوانی زیبا و جذاب انتخاب کنید که مخاطب را به خواندن آن ترغیب کند.

 

به روزرسانی مطالب قدیمی سایت

 

مطابق الگوریتم freshness گوگل یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی سایت‌ها‌، به روزبودن تاریخ انتشار سایت  و همچنین کیفیت محتوا است. به این دلیل که بسیاری از اطلاعات بعد از مدتی دستخوش تغییرات می‌شوند و ممکن است بعد از مدتی چه از لحاظ علمی و چه غیر علمی غیرمعتبر باشند و یاممکن است به کلی نقض شده باشند.

در برخی مواقع با اضافه کردن حتی چند عکس و تصویر جدید و جابه‌جایی یا استفاده از کلید‌واژه‌های اصلی در محتواهایی که از قبل منتشر کرده‌اید می‌توانید محتوا و پست قدیمی خود را آپدیت کنید. به روز رسانی مطالب یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه سفید است که به بالا رفتن رتبه سایت می‌انجامد.

فاکتورهای سئو کلاه سفید

 

لینکسازی معتبر

 

یکی دیگر از روش‌های بهینه‌سازی سایت از طریق سئو کلاه سفید یا سئوwhite hat ، لینک سازی و دریافت لینک از سایت‌های دیگر یا بک لینک است.

 لینک‌سازی به معنی اضافه کردن لینک‌های داخلی و پیوند دادن مطلب به منابع خارجی مرتبط است. نتیجه این‌کار در بلند مدت وبسایت‌های مرتبطی خواهند بود که اصطلاحاً به شما بک لینک می‌دهند.

 بک لینک در سئو کلاه سفید یکی از مواردی است که گوگل در زمان امتیاز‌دهی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و باید نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشید. یعنی اگرمحتوای سایتتان مورد توجه حتی یک کاربر قرار بگیرد و آن را به اشتراک بگذراد، اعتبار سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

 عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از روش‌های مهم کلاه سفید است تا با کاربران ارتباط نزدیکتری داشته باشید و از این طریق به سایت خود لینک دهید یا با اشتراک گذاشتن مطالب شما توسط دیگران بک لینک دریافت کنید.

 

بهینه سای سایت برای موبایل

 

رضایت کاربر از خدمات سایت و محتوا هدف اصلی گوگل است. کاربر باید با هر دستگاهی از قبیل تبلت، لپتاپ،و یا موبایل که وارد می شود به مشکلی برنخورد. همانطورکه می دانید هر روزه به تعداد کاربران موبایل افزوده می شود. به همین دلیل گوگل توجه ویژه ای به سازگاری سایت با موبایل (mobile friendly) دارد.

اگرمحیط سایت برای کاربر به درستی نشان داده نشود،کاربر ترجیح می دهد به گوگل بازگردد و جستجوی دیگری انجام دهد. بنابراین برای کسب امتیاز بالاتر در گوگل به این تکنیک سئوی کلاه سفید بی توجه نباشید. 

 

برآورده کردن هدف کاربر

 

گوگل به سایت‌هایی بیشترین امتیاز را می‌دهد که برای نیاز کاربر اهمیت زیادی قائل باشند. این اهمیت دادن به انگیزه و هدف کاربر از نکات مهم سئو کلاه سفید است. هرگونه اقدامی که در سایت انجام می‌دهید، از محتوا گرفته تا تصاویر، باید به هدف کاربری که در سایت شما به دنبال آن می گردد مرتبط باشد.

 

استفاده صحیح از کلمات کلیدی

 

اگر در سال 2009 این سوال را می پرسیدید که منظور از استفاده درست از کلمات کلیدی چیست جواب متفاوتی می‌شنیدید. تکنیک‌های استفاده از کلمات کلیدی در سئو در سال 2022 متفاوت است.

زمانی کلمات کلیدی مهم‌ترین ابزار برای دستکاری الگوریتم‌های گوگل بود و بعضاً وبمستران یا کارشناسان سئو با تکرار بیش از حد کلمه کلیدی خاصی (keyword stuffing) نتایج رتبه‌بندی‌ها را به نفع خود تغییر می‌دادند. ولی طی این‌سال‌ها گوگل با به روز‌رسانی‌های زیادی که داشته در این خصوص از چنین فعالیت‌های اسپمی جلوگیری نموده است.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی را می‌توان یکی دیگرتکنیک‌های سئو کلاه سفید نامید زیرا عدم رعایت آن ممکن است منجر به شناخته شدن سایت در رده سئو کلاه سیاه شود.

گوگل سیگنال‌هایی را پیرامون یک  کیورد  در نظر می‌گیرد و بدین گونه تعیین می‌کند که آیا این کلمه یا کلمات کلیدی که به درستی استفاده شده اند، معتبر هستند و با نیاز کاربر سازگاری دارند.

در اصول سئو کلاه سفید، کلمات کلیدی دیگر به یک کلمه برنمی گردد بلکه به کل عبارت یا حتی مجموعه ای عبارات که در جایگاهی استفاده می شوند و به هدف کاربر اشاره دارند گفته می‌شود.

انواع سئو کلاه سفید

 

تمرکز بر بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا از فاکتورهای مهم رتبه بندی در گوگل است . شما باید محتوای با کیفیت را برای افراد مناسب منتشر کنید.

 برای این منظور می توانید محتوایتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، لینک سازی کنید، در سایت‌های معتبرتر منتشر کنید، یا محتوای ایمیلی بسازید. انجام این روش تنها مستلزم قرار دادن محتوا درمقابل مخاطب مناسب است.

جمع بندی

امیدواریم به پاسخ مناسبی به سوال سئو کلاه سفید چیست رسیده باشید و با تکنیک های آن آشنا شده باشید تا با رعایت این اصول از قرار گرفتن سایت در لیست سیاه جلوگیری کنید. با بکارگیری روش های بهینه سازی تایید شده در سئو white hat، یکپارچگی و درستی وبسایتتان را تضمین کنید و در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرید. در دوره آموزش سئو در اصفهان بحث سئو کلاه سفید با جزییات دقیق‌تری آموزش داده می‌شود. 

سوالات متداول

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید (white hat seo) مجموعه ای از روش‌های تایید شده گوگل است که به منظور بهبود رتبه در صفحه نتایج جستجو (SERP) و ورودی ارگانیک انجام می‌شود.

مهم‌ترین فاکتورهای سئو کلاه سفید کدام اند؟

مهم‌ترین اصول سئو کلاه سفید شامل تولید محتوای با کیفیت، دریافت بک لینک معتبر، استفاده صحیح از کلمات کلیدی، برآورده کردن هدف کاربر، بهینه‌سازی سایت برای موبایل است.

دلیل نام گذاری سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه که مجموعه‌ای از روش‌های منفی برای کسب جایگاه موقتی در گوگل است بکار برده شده، وایت هت سئو ازآنجایی که شامل توصیه‌های گوگل برای بهبود نتایج است نام‌گذاری شده است.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close