لینکدین چه تًأثیری در معرفی کسب و کارهای شخصی دارد؟

 امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که از اهمیت لینکدین در دنیای کسب‌وکار بی‌خبر باشد. لینکدین یک سایت و شبکه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد پروفایل‌های حرفه‌ای از جمله سابقه شغلی، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌ها و سایر اطلاعات مربوط به خود را ایجاد کنند. لینکدین در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد و به بزرگ‌ترین شبکه تجاری جهان تبدیل شد و هر ماه به بیش از ۱۰ میلیون کاربر حرفه‌ای از سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. لینکدین به یک پلتفرم عالی برای افرادی تبدیل شده است که علاقه‌مند به راه اندازی کسب‌وکار شخصی خود هستند. طبق تحقیقات، حدود ۵۳٪ از مشاغل کوچک از لینکدین برای یافتن مشتریان بالقوه، بازاریابی محصولات/خدمات، استخدام نمایندگان فروش و مدیریت کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کنند.

این شبکه اجتماعی می‌تواند به افراد در ایجاد روابط با مشتریان بالقوه کمک کند. این ارتباطات به آن‌ها اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را برای افرادی که پیش از این نمی‌توانستند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند ارائه کنند.

لینکدین به کاربران اجازه می‌دهد تا افراد حرفه‌ای و شرکت‌های دیگری را که به همکاری با آن‌ها علاقه دارند دنبال کنند. سپس می‌توانند کارهایی که این افراد انجام می‌دهند، آنچه در مورد کارشان می‌گویند و شرکت‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستند را دنبال کنند. اهمیت لینکدین این است که این کار اطلاعات ارزشمندی را برای کسانی که به دنبال راه اندازی کسب‌وکار شخصی خود هستند ارائه می‌دهد.

 

 

لینکدین چه تًأثیری در معرفی کسب و کارهای شخصی دارد؟

 

اهمیت لینکدین در دنیای کسب‌وکار

 اهمیت لینکدین این است که این شبکه اجتماعی محتوای زیادی را ارائه می‌دهد که هم برای صاحبان مشاغل و هم برای افراد حرفه‌ای مفید است. این اهمیت لینکدین باعث شده است که کاربران بتوانند مقالات نوشته شده توسط متخصصان در صنایع مختلف را پیدا کنند که آن‌ها را برای راه اندازی کسب‌وکار شخصی خود و همچنین آشنایی با نکات و ترفندهایی در مورد چگونگی بهبود کیفیت محصول یا خدمات خود راهنمایی می‌کند.

اهمیت لینکدین در خدماتی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. این رسانه اجتماعی خدمات زیادی برای به‌روزرسانی‌ها و سایر مطالب مرتبط به کاربران خود ارائه می‌دهد. اهمیت لینکدین در این است که صاحبان مشاغل می‌توانند پست‌هایی ایجاد کنند که می‌خواهند با دیگران به اشتراک بگذارند، مانند اخبار کسب‌وکار مربوطه، رویدادهای نجاری آینده یا حتی فرصت‌های شغلی که مورد درخواست است. حرفه‌ای‌ها می‌توانند از این ابزار برای در اختیار قرار دادن دانش و تخصص خود به دیگران استفاده کنند.

یک نمونه دیگر از اهمیت لینکدین در این است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با افرادی که در زندگی روزمره خود می‌شناسند ارتباط برقرار کنند. خواه آن‌ها دوستان، اعضای خانواده، همکاران یا مشتریان باشند، لینکدین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با آن افراد ارتباط برقرار کنند. این‌گونه امکان ارتباط گسترده و متنوع بر اهمیت لینکدین در موفقیت کسب‌وکارها تأکید دارد.

اهمیت لینکدین تنها محدود به موارد گفته شده نیست. با وجود قابلیت جستجوی پیشرفته این شبکه اجتماعی، کاربران می‌توانند به راحتی مخاطبین مورد نیاز خود را پیدا کنند. قصد شما چه پیدا کردن شخصی برای استخدام باشد جه یک مربی یا فرد برای همکاری، لینکدین به کاربران این امکان را می‌دهد که هزاران پروفایل را جستجو کنند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

اهمیت لینکدین در ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که دارد. این سایت ویژگی‌های مختلفی از جمله پیام‌رسانی، گروه‌ها، رویدادها، وبلاگ‌ها و انجمن‌های گفتگو را در خود جای داده است. این ابزارها به اعضا اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در ارتباط باقی بمانند.

 

تاثیر و اهمیت لینمدین بر کسب و کارهای شخصی

 

لینکدین، راهی برای موفقیت در کسب‌وکار

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا، لینکدین یک راه عالی برای ایجاد شبکه و موفقیت در کسب‌وکار شخصی است.

 

لینکدین به یکی از بهترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است که می‌تواند به افراد در ایجاد کسب‌وکار شخصی خود کمک کند.

اهمیت لینکدین باعث شده است تا این شبکه اجتماعی به مکانی مناسب برای ارتباطات حرفه‌ای تبدیل شود. هنگامی که مردم به دنبال شغل یا به دنبال پیشرفت شغلی در کار خود هستند، اغلب متوجه می‌شوند که لینکدین ابزار ارزشمندی برای شبکه‌سازی است.

لینکدین می‌تواند به عنوان یک پلتفرم برای اهداف تجاری استفاده شود. اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید، در اینجا روش‌هایی وجود دارد که این شبکه اجتماعی می‌تواند به طور حرفه‌ای برای شما مفید باشد:

اگر مهارت یا تخصص خاصی دارید، لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا نمایه خود را حول موضوعاتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید بسازید. شما می‌توانید از این امر برای افزایش شهرت خود به عنوان فردی که می‌تواند مشکلات را حل کند یا مشاوره ارائه دهد استفاده کنید.

اهمیت لینکدین این است که شما را با افرادی مرتبط می‌کند که کاری مشابه شما انجام می‌دهند. لینکدین با میلیون‌ها نفر عضو راهی عالی برای به روز ماندن در جریان آخرین رویدادها، نکات، اخبار و ابزارها است. هنگامی که شروع به ملاقات با افراد خارج از شبکه خود کردید، دامنه دسترسی خود را افزایش دهید تا به این ترتیب به منابع و مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

 

آشنایی با کارآفرین جوان و موفق ایرانی، می‌تواند باعث الهام بخشی و انگیزه بخشی به شما شود. روی لینک زیر کلیک کنید:

ماکان آریا پارسا

 

نظر دکتر ماکان آریا پارسا بر اهمیت لینکدین در کسب و کارها

 

سخن پایانی

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا امروزه اهمیت لینکدین به گونه‌ای است که باعث شده کمتر کسی که به دنبال موفقیت در کسب‌وکار شخصی خود و حضور فعال و شناخته شده در بازار کار است در این شبکه اجتماعی عضویت نداشته باشد.

 

سؤالات متداول

معمولاً دربارهٔ نقش لینکدین در موفقیت کسب‌وکار شخصی، برخی افراد سؤالاتی دارند که در ادامه سه نمونه متداول را بررسی می‌کنیم.

 

با توجه به اهمیت لینکدین آیا می‌توان از آن برای موفقیت در کسب‌وکار کوچک هم استفاده کرد؟

لینکدین به شما اجازه می‌دهد هر نوع کسب‌وکار قانونی چه کوچک و چه بزرگ را به وسیلهٔ بستری که این شبکه اجتماعی به وجود آورده است به موفقیت رساند.

با وجود اهمیت لینکدین چه نوع حساب‌های می‌توان در آن ایجاد کرد؟

 در لینکدین دو نوع حساب شخصی و تجاری وجود دارد. حساب شخصی فقط می‌تواند برای مشاهده پروفایل افرادی که درخواست دوستی شما را پذیرفته‌اند استفاده شود. شما نمی‌توانید هیچ نظر یا پیامی را در این نوع حساب ارسال کنید. این نوع حساب رایگان است. یک حساب تجاری به شما امکان می‌دهد یک صفحه نمایه عمومی ایجاد کنید، پیام ارسال کنید، عنوان شغلی خود را اضافه کنید، دعوت نامه ارسال کنید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. این نوع حساب به اشتراک پولی نیاز دارد.

چگونه از اهمیت لینکدین و گستردگی آن به صورت مؤثر استفاده کنیم؟

برای استفاده مؤثر از لینکدین باید کارهای زیر را انجام بدهید.

- ابتدا باید یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین ایجاد کنید. این نمایه مانند یک رزومه دیجیتال است که می‌تواند به شما کمک کند مورد توجه استخدام کنندگان و کارفرمایان قرار بگیرید. باید پیوندهایی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود (فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام) و هر اطلاعات مرتبط دیگری که شما را به شرکت‌ها و مشتریان بیشتر معرفی می‌کند وارد کنید.

- مرحله بعدی پیوستن به گروه‌های مرتبط با صنعت و/یا جایگاه شغلی شما است. به گروه‌هایی بپیوندید که می‌توانید دانش خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و با افرادی که علایق مشابهی با شما دارند ارتباط برقرار کنید.

- پس از پیوستن به گروه‌ها، اشتراک‌گذاری مطالب را به طور منظم آغاز کنید. ارسال محتوای با کیفیت به شما کمک می‌کند دنبال کنندگان خاص خود را جذب کنید و دید کاری خود را افزایش دهید.

- در نهایت، مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های سایر اعضا را دنبال کرده و با آن‌ها درگیر هستید. این امر نشان دهنده علاقه و تعهد شما است. آن دسته از کاربرانی که شما را دنبال کردند نیز دنبال کنید.

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close