آشنایی با آزمون آیلتس

آشنايي با آزمون آيلتس | IELTS

IELTS فرم مخفف شده عبارت International English Language Testing system به معناي سيستم بين المللي سنجش زبان انگليسي مي باشد. 
آزمون IELTS يک آزمون تخصصي طراحي شده به منظور ارزيابي مهارت زباني زبان آموزان در سراسر دنيا و با هر زبان مادري مي باشد .در آزمونIELTS هر چهار مهارت درگير در آموزش زبان اعم از مهارت هاي شنيداري ، مهارت هاي گفتاري ، مهارت هاي خواندني و مهارت هاي نوشتاري به يک اندازه مورد توجه قرار مي گيرد و در به يک اندازه در سنجش مورد نظر مورد ارزيابي قرار مي گيرد .
يکي از ويژگي هاي بارز آزمون IELTS تاکيد بر لهجه بريتيش مي باشد ، در آزمون هاي بين المللي قبيل مانند TOFEL تمرکز و تاکيد بر لهجه آمريکن بود .

آزمون IELTS با نظارت سه نهاد بريتانيايي برگزار مي شود . نهادهاي ناظربر روند برگزاري آزمون IELTS عبارتند از واحد برگزاري امتحانات دانشگاه کمبريج |ESOL ، شوراي آموزشي بريتانيا و در نهايت سازمان آموزش بريتانيا | IDP .

دوره آموزش مدرک گواهینامه

انواع آزمون آيلتس|IELTS

آزمون هاي IELTS به دو دسته متفاوت تقسيم بندي مي شوند . اين تقسيم بندي بر اساس اهداف فراگيران و زبان آموزان انجام مي شود . دو آزمون موردنظر عبارتند از آزمون آيلتس آکادميک |Academic IELTS و آزمون آيلتس عمومي |General IELTS که در ادامهبه تفاوت هاي اين دو آزمون اشاره خواهيم کرد . 

آيلتس آکادميک |Academic IELTS

آزمون آکادميک آيلتس مختص افرادي است که قصد ادامه تحصيل در سطوح کارشناسي و بالاتر از آن را در مراکز آموزشگاهي و دانشگاهي انگليسي زبان دارند . در اين آزمون توانايي ، مهارت و قابليت هاي زباني اين افراد براي ورود به مراکز آکادميک انگليسي زبان سنجش مي شود و کسب قبولي در اين آزمون که از ملزومات اخذ ويزاي تحصيلي به شمار مي رود به منزله توانايي زباني فرد براي حضور در مراکز دانشگاهي انگليسي زبان  و ادامه تحصيل در اين مراکزمي باشد.  

آزمون آيلتس عمومي |General IELTS

آزمون عمومي  آيلتس مختص افرادي است که  با هدف آموزش در سطوح پائين تر از کارشناسي مهاجرت مي کنند  يا افرادي  که قصد مهاجرت به کشورهاي مانند  استراليا ،کانادا ،نيوزيلند وانگلستان را دارند . 
در آزمون آيلتس، هيچ کس مردود نخواهد شد و تنها سطح توانايي افراد در 4 مهارت زباني سنجيده و ارزيابي مي شود . آزمون آيلتس به صورتي طراحي شده است که بتواند سطح توانايي افراد درچهار مهارت  زباني را ارزيابي کند به اين صورت که   براي هريک از مهارت هاي زباني مورد نظر براي هر فرد با توجه به نتايج آزمون نمره اي بين 1 تا 9 در نظر گرفته مي شود.
در صورتي که قصد مهاجرت، تقاضاي پذيرش در يک دانشگاه يا استخدام در حرفه اي خاص در يک کشور انگليسي زبان را داريد، نمره ي نهايي آيلتس براي شما مي بايست از اهميت بالايي برخوردار باشد
لازم به ذکر است هر چه نمره مورد نظر بالاتر باشد امتيازي که در پرونده در خواست ويزا بواسطه آن براي افراد به ثبت مي رسد بالا تر خواهد بود. 

مدرک گواهینامه دوره آموزش

با در نظر گرفتن ويژگي هاي خاص ازمون IELTS متقاضيان دريافت مدرک IELTS   مي بايست از انگيزه و پشتکار لازم برخوردار باشند ، بسيار زياد تمرين کنند و از روش هاي آموزشي و تجهيزات آموزشي مدرن و جديد استفاده کنند .مزاياي قبولي در آزمون IELTS با نمره بالا 
در حال حاضر آزمون آيلتس يکي از معتبرترين آزمون هاي موجود در حوزه سنجش و ارزيابي مهارت هاي زبان انگليسي به شمار مي رود.  کسب نمره بالا در اين آزمون مي تواند نتايج بسيار براي افراد داشته باشد که در ادامه به برخي از مهم ترين آن ها اشاره خواهيم کرد . 
مدرک آيلتس به عنوان ملاک سنجش و ارزيابي معتبر در حوزه ارزيابي مهارت هاي زبان انگليسي مورد قبول بيش از 8000 سازمان معتبر و مرکز آموزش در سرتاسر جهان مي باشد .
کسب نمره بالا در آزمون آيلتس مي تواند به عنوان يک مجوز معتبر به منظور مهاجرت به کشورهايي از قبيل کانادا ، استراليا ، انگلستان ، بريتانياي کبير ، انگلستان و نيوزلند محسوب شود . 

ويژگي هاي آزمون IELTS

آزمون ايلتس در بيش از 130 کشور دنيا برگزار مي شود و به طور متوسط 4 بار در ماه برگزار مي شود .
براي دريافت نتايج نهايي  آزمون آيلتس تنها 15 روز مي بايست منتظر بمانيد و مي توانيد مطمئن باشيد که نمرات اعلام شده در هر يک از چهار مهارت زباني مورد نظر نشان دهنده سطح توانايي و مهارت واقعي شما در زبان انگليسي است . 
مدرک و نمره کسب شده در آزمون آيلتس از تاريخ صدور به مدت دو سال معتبرمي باشد و پس از آن منقضي شده و در صورت نياز به آن مي بايست مجددا در اين آزمون شرکت کرد و مجددا با کسب نمره بالا موفق به برخورداري از مزاياي اين مدرک بين المللي شد . 

دوره هاي آموزشي آزمون IELTS

زبان انگليسي و آموزش زبان انگليسي به عنوان يک زبان دوم و يا يک زبان خارجي سال هاي سال است که در اقصي نقاط دنيا متداول است . از آن جا که زبان انگليسي به عنوان زبان بين المللي مورد تائيد همه کشورهاي دنيا انتخاب شده در گذشته بسياري از افارادي که بواسطه رشته تحصيلي و يا حرفه خود نياز به برقراري ارتباط با مردم ساير کشورها داشته اند به صورت بسيار جدي به آموزش زبان انگليسي مي پرداختند . اين افراد بيشتر دربرگيرنده پزشکان و دانشمندان ، تاجران و بازرگانان ، سياست مدارن و مشاغل درگير با حوزه صنعت گردشگري بود . 
امروزه اما با روند روبه رشد علم و تکنولوژي و روند رو به رشد مناسبات اجتماعي ميان کشورها ، افزايش سفرهاي خارجي و بسياري موارد ديگر آموز زبان انگليسي تنها مورد نياز افراد تحصيل کرده ، مشاغل خاص و به طور کلي بخش محدودي از اجتماع نخواهد بود بلکه تمامي افراد جامعه مي بايست در راستاي افزايش توانايي و قابليت هاي خود براي ورود به دنياي مدرن امروز و افزايش توانايي استفاده از ابزارها و تکنولوژي هاي مدرن دنياي امروز براي آموزش زبان انگليسي اقدام نمايند . 
امروزه آموزش زبان انگليسي به يک نياز همگاني تبديل شده است اما در اين ميان برخي اقشار وافراد جامعه به دليل حسايت هاي شغلي و بنابر شرايط و تصميماتي که براي زندگي خود اخذ مي نمايند بيش از سايرين با اموزش زبان انگليسي نياز دارند به اضافه اين که به آموزش هاي خاص و به نسبت متفاوتي نياز دارند . به اين مفهوم که به عنوان مثال يک تاجر به منظور بر طرف کردن نيازهاي خود تنها به آشنايي و اشراف به مکالمه زبان انگليسي نياز دارد که به صورت عمده در برگيرنده مهارت هاي شنيداري و گفتاري مي شود ، وکلاي بين المللي علاوه بر نيازبه مهارت هاي شنيداري و گفتاري مي بايست با مهارت هاي نوشتاري زبان انگليسي نيز آشنا باشند تا در زمان عقد قرارداد هاي مختلف دچار مشکل نشوند ، کارشناسان علوم رايانه اي بر عکس تاجران و مسافران به مهارت خواندن بيشتر از ساير مهارت هاي زباني نياز مند هستند و اين توانايي را براي درک پيام هاي ارسالي مورد استفاده قرار مي دهند .
در اين ميان افرادي که با دلايل مختلف قصد مهاجرت به يک کشور خارجي انگليسي زبان را دارند بواسطه نياز به کار کردن ، تحصيل کردن و در کل زندگي کردن در يک محيط انگليسي زبان به صورت توامان به همه مهارن هاي زباني نياز دارند و کشورهاي مقصد نيز به منظور کسب اطمينان خاطر از عدم بروز هر گونه مشکل بواسطه عدم آشنايي مهاجران با زبان انگليسي نياز به مدرک معتبر مبني بر تائيد توانايي هاي زبانياين افراد دارند . 

مدرک گواهینامه دوره آموزش

مدرک IELTS همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم يک مدرک بين المللي زبان است که بواسطه سطح بالايي روند برگزاري آزمون ها و هماهنگي و نظارت دقيق بر آن مورد تائيد بسياري از کشورهاي دنيا و مراکز آموزشي آن ها واقع شده است . 
آزمون IELTS آزموني است که با ارزيابي وسنجش هر چهار مهارت زباني زبان آموزان مي پردازد و به همين دليل زبان آموزان براي کسب موفقيت در آزمون IELTS نياز به شرکت در دوره هاي آموزشي تخصصي زبان دارند . دوره هايي که علاوه بر آموزش همزمان هر چهار مهارت زباني فراگيران را با منابع آزمون آيلتس ،چند و چون و چگونگي آزمون IELTS نيز آشنا کند .شرکت در دوره هاي آموزشي آيلنس در مراکز آموزشي غير معتبر تنها منجر به اتلاف زما ن ، انرژي و هزينه زبان آموزان خواهد شد و به همين دليل انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر و موفق با سابقه درخشان در حوزه آموزش چهار مهارت زبان انگليسي يکي از مهم ترين مراحل به شمار مي آيد . 
يکي از معتبر ترين ، به نام ترين و موفق ترين مراکز آموزشي در حوزه آموزش آيلتس موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان است . موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان با سال ها سابقه درخشان در حوزه آموزش و آزمون IELTS يکي از سردمداران اين حوزه به شمار مي آيد و بسياري از زبان آموزان اين مرکز با کسب نمرات بالا در آزمون آيلتس موفق به در يافت گواهينامه آيلتس شده اند. . اين مرکز با همکاري اساتيد به نام و برجسته اين حوزه فراگيران را به صورت همزمان براي موفقيت در آزمون هاي هر چهار مهارت زباني آماده خواهد کرد . 
شرکت در دوره هاي آموزش IELTS موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان مي تواند ضامن کسب نمره  بالا در آزمون آيلتس و در نهايت کسب امتياز بالا در مراحل درخواست ويزاي مهاجرت باشد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close