سه راه از دست دادن یک فروش


با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله سه راه از دست دادن یک فروش را تهیه و در دسترس علاقمندان قرار داده است .


سه راه از دست دادن یک فروش

همه کسب‌ وکارها زمان و بودجه بسیار زیادی را با هدف جذب مراجعین بیشتر و فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود به فعالیت های بازاریابی اختصاص داده و همچنان می‌دهند. اما چرا نتیجه نمی‌گیرند؟ چرا این کار بیشتر منجر به سخت‌تر شدن فرایند خرید برای مراجعین آنها می‌شود؟ آیا تقصیر و مسئولیت آن بر عهده صاحبان کسب‌ و کار است که مشتریان بالقوه آنها درنهایت از آنها خرید نمی‌کنند؟

خرید دوره مدیریت فروش 


در ادامه سه دلیل عمده‌ای که باعث می‌شود یک مشتری بالقوه از شما خریدی نداشته باشد را بررسی می‌کنیم:

۱- پیشنهاد شما مشخص و شفاف نیست

کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای در حال فعالیت است؟ در چه زمینه‌ای تخصص دارید و مشتری چرا باید از شما خرید کند؟ آیا شما محصولات ملموس ارائه می‌کنید یا تنها خدماتی را ارائه می‌کنید که دقیقا نشان‌دهنده عطش و عجله شما برای دستیابی سریع به پول است؟

زمانی که یک خریدار بالقوه از وبسایت شما بازدید می‌کند یا پروفایل شما را مطالعه می‌کند، چه اطلاعاتی درباره شما دریافت می‌کند؟ آیا در یک زمینه خاص به ‌عنوان کارشناس معرفی‌ شده‌اید یا اینکه شما را به‌عنوان کارشناس و صاحب تخصص در هیچ زمینه خاصی نمی‌شناسند؟

۲- قول‌های عمل نشده

چندین بار چنین جمله‌ای را شنیده‌اید، “من به . . .  می گم با شما تماس بگیره!” یا “. . . . رو براتون می‌گیرم و خبر میدم!” و در نهایت هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده است؟

این رنجش‌های بسیار کوچک و شاید بی‌اهمیت به شدت می‌تواند موجب رنجش خاطر شما نسبت به شما شده و برند شما را زیر سؤال می‌برد. با این رفتار نه تنها موجب دلخور مشتری می‌شوید که خواهان رابطه تجاری با شماست، بلکه داستان و یا به عبارتی موضوعی را هم برای افراد شاکی و معترض از خودتان فراهم می‌آورید که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند (که بسیاری از آنها می‌توانند از جمله مشتریان آینده شما باشند.)

موجبات رنجش مشتریان خود را فراهم آورید، از این طریق هم زمان با ارزش آنها را تلف ‌کرده‌اید و آینده خود را از بین برده‌اید.

۳- فرایند پرداخت را بیش از اندازه سخت کرده‌اید

این بزرگ‌ترین اشتباه و گناه شما در این حوزه است. آنها خودشان می‌خواهند پولشان را به شما بدهند – – باید به آنها کمک کنید، نه اینکه مانعی بر سر راه آنها ایجاد کنید.

آموزش مدیریت فروش 
 

سه راه از دست دادن یک فروش

 

آیا برای سایت یا فروشگاه خود فرایند و دستورالعمل مشخصی در رابطه با چگونگی خرید کردن یا پرداخت هزینه‌ها در نظر گرفته‌اید؟ آیا گزینه‌های مختلفی (درگاه‌های پرداخت مختلف) را در نظر گرفته‌اید؟ مثلاً، کارت به کارت، واریز به‌ حساب، پرداخت از طریق پست یا هر گزینه دیگری که برای مشتری هدف شما مناسب باشد؟ مشتریان با سن بالاتر ممکن است ترجیح دهند پرداخت خود را به یک انسان واقعی تسلیم کنند. در مورد پرداخت در چند نوبت برای حجم‌های بالای خرید، اگر برای کسب‌وکار شما منطقی به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که در هر کسب‌وکاری که فعالیت می‌کنید، گرفتن از پول از دست مردم با سرعت ‌بالا و همچنین خیلی آسان برای ادامه فعالیت شما بسیار لازم و ضروری است.

چاره کار هم ساده است، محتوا تهیه ‌شده برای وبسایت یا محتوای بازاریابی خودتان را از دید یک مشتری مطالعه کنید. درک و فهم آن برای مشتری چطور است؟ ساده است، کلمات تخصصی در آن استفاده‌ نشده، ارتباط معنادار بین بخش‌های مختلف با هم وجود دارند؟ زمانی که مشتری بخوبی اطلاعات جامعی از شما بدست آورد، آیا قادر به ثبت یک سفارش یا حتی ارسال یک سؤال هست؟

اگر نه، پس باید به رقبای خودتان شک کنید که احتمالاً آنها وظیفه شما را بخوبی انجام داده‌اند.

مقاله ای که با عنوان سه راه از دست دادن یک فروش مطالعه کردید ،  توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تدوین گردیده است .

منبع : مقالات منتخب بازاریابی

مدرک مدیریت فروش 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close