مهارت هفتگانه (ICDL) چیست + مزایای یادگیری

ICDL نامی است که احتمالا این روزهای آن را زیاد می‌شوید. از آگهی‌های استخدامی گرفته تا تبلیغات برگزاری کلاس‌های کامپیوتر، ICDL کلمه‌ای است که در همه آن‌ها مشترک است. اگر برای شما هم سوال است که ICDL چیست؟ یا می‌خواهید با آن بیشتر آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

 

ICDL چیست؟

 

ICDL چیست؟

ICDL مخفف (International Computer Driving License) گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر  است که به منظور ارتقای دانش عملی در مهارت های هفتگانه استفاده از کامپیوتر ارائه می شود.

 

آموزش ICDL یک برنامه آموزشی است كه از سال 1997 و از سوي بنياد اروپايي هدايت مي شود. بطور كلي مدرك ICDL به عنوان يك مدرك بين المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات شناخته مي شود.  

 

مدرك ICDL از طرف سازمان ها و ارگان های دولتي، انجمن هاي انفورماتيكي، شركت هاي تجاري و کسب و کارهای بزرگ و کوچک مختلف به عنوان مدرکی بر اثبات مهارت های کار با کامپیوتر شناخته می شود. احتمالا آگهی های استخدامی مختلفی را دیده اید که در آن های یکی از مهارت های مورد نیاز متقاضیان، مهارت ICDL و داشتن مدرک مهارت های هفتگانه ICDL است. 

 

در حال حاضر مهارت های ICDL  به مدرک استانداردی تبدیل شده که در کشورهای مختلف کاربرد دارد و برنامه درسی آن مشابه دروس ECDL است. ECDL همان ICDL هست با این تفاوت که در اروپا به این نام شناخته می شود.

 

برای گرفتن مدرک ICDL، دوره های آموزشی مختلفی در کشورها برگزار می شود. این دوره ها معمولا طی 130 ساعت آموزش آی سی دی ال، مهارت های مختلف کار با رایانه را به متقاضیان آموزش می دهند. 
 

 برای یادگیری مفاهیم پایه کامپیوتر، و دریافت مدرک معتبر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روی دکمه زیر کلیک کنید

 

شرکت در دوره ICDL

 

مهارت‌های هفتگانه ICDL چیست؟

معمولا آموزش های ICDL را به 7 دسته کلی تقسیم بندی می کنند. این 7 مهارت را در زیر می بینید:
•    (IT) آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات
•    (Windows) آشنایی با سیستم عامل ویندوز و نحوه کار با آن
•    (Word) آموزش استفاده از نرم افزار واژه پرداز
•    (Excel) آموزش استفاده از صفحه گسترده
•    (Access) آموزش استفاده از نرم افزار پایگاه داده‌ها
•    (PowerPoint) آموزش استفاده از نرم افزار ارائه مطلب
•    (Internet) آموزش مفاهیم اولیه اینترنت و ارتباطات
 

 

در زیر به طور خلاصه با این مهارت ها آشنا خواهید شد:

IT: یادگیری مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، شبکه های اطلاعاتی و رایانه.

 

Windows: آشنایی با ویندوز به عنوان یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین سیستم عامل ها. یادگیری استفاده از ویندوز، مدیریت فایل ها و فولدرها و یادگیری بخش های مختلف آن.

 

Word: واژه پرداز ورد، یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مجموعه ماکروسافت آفیس Office است. در این بخش کاربران با برنامه ورد، نحوه استفاده از آن، نحوه تایپ، تنظیم و چاپ متون و اشکال مختلف را فرا می گیرند. 

 

Excel: اکسل، یکی دیگر از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. نرم افزار صفحه گسترده برای محاسبات عددی، حسابرسی، نمودار و استفاده از فرمول های ریاضی استفاده می شود. در این بخش کاربران با نحوه فرمول نویسی و محاسبات در اکسل آشنا خواهند شد. 

 

Access: اکسس یکی از نرم افزارهای آفیس است که برای مدیریت پایگاه داده استفاده می شود. در این بخش کاربران نحوه ورود اطلاعات به پایگاه داده، مدیریت پایگاه داده، ساخت کوئری و پرسشنامه را فرا می گیرند. 

 

PowerPoint: اگر دانشجو هستید احتمالا با این نرم افزار به خوبی آشنا هستید! یکی از محبوب ترین نرم افزارها برای ارائه مطالب پاورپوینت است. در این بخش کاربران با ساخت اسلاید ها و تنظیمات مختلف آن برای ارائه مطالب آشنا می شوند. 

 

Internet: در این بخش، کاربران با اینترنت، ارتباطات، جستجو در ایترنت و تنظیمات مختلف ویندوز و مرورگرها آشنا می شوند.
 

آموزش ICDL

 

مدرک ICDL چیست؟

علاقه مندان به حوزه فناوری اطلاعات و متقاضیان یادگیری ICDL، پس از یادگیری مهارت های مختلف آموزش ICDL، در یک آزمون شرکت کرده و می توانند مدرک ICDL خود را اخذ کنند. 

 

مدرک ICDL با یک نمره مشخص می شود و نشان دهنده مهارت دارنده مدرک در استفاده از ابزارهای مختلف کامپیوتر است. این افراد می توانند با شرکت در دوره آموزش ICDL، علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف، مدرک ICDL را هم اخذ کنند و از آن با اهداف مختلف استفاده کنند. 

 

فن پردازان به مدیریت میثم شکری ساز، با توجه به نیازهای جامعه و ماموریت اصلی خود مبنی بر آموزش و پژوهش، دوره ICDL را با بهترین اساتید و محتوای آموزشی برگزار می کند. همین امروز برای شرکت در این دوره اقدام کنید.

 
هدف از اجرای آی سی دی ال چیست؟

این دوره ۴ هدف اصلی را دنبال می‌کند که عبارت است از:


•    ارتقای سطح توانائی افراد در  حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوتر
•    ارتقای سطح کارائی در شرکتها و موسسات.
•    ایجاد توانائی کارفرمایان در سرمایه گذاری در بخش IT
•    تضمین استفاده بهینه از حداکثر مهارت و توانائی کارمندان در محیط کار.

 

مزایای شرکت در دوره ICDL و اخذ مدرک

یادگیری مهارت های هفتگانه ICDL و اخذ مدرک آن مزایای زیادی به همراه دارد. آشنایی با کامپیوتر، کار با آن و یادگیری مهارت های مهم در کار با نرم افزار Office یکی از ملزومات زندگی در دنیای امروز است. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها هم برای استخدام نیرو، به دنبال افرادی هستند که مهارت های بالایی در کامپیوتر داشته باشند.

 

شرکت در دوره ICDL و یادگیری مهارت های آن علاوه بر افراد مختلف، برای سازمان ها و ارگان ها نیز سودمند است. بالا بردن سطح دانش و مهارت کارمندان در این زمینه، می تواند به افزایش بهره وری سازمانی منجر شود.
 

ثبت نام در دوره ICDL

 

 

 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close