اصول بازاریابی و فروش

اصول مدیریت بازاریابی و فروش
مدیریت بازاریابی چیست ؟

یکی از حرفه هایی در کسب و کار به کار می رود روش مدیریت بازاریابی است. مدیریت بازاریابی یکی از روش های صحیح انتخاب بازارهای هدفمند و سودآور است که هدف آن جذب توجه و ارتقای مشتریان از طریق معاملات و ارتباطات در کتاب بازاریابی بیان شده است.
بنا بر گفته بازاریابی یک روش سخت و پیچیده می باشد که در آن با استفاده از روش های تحقیقات بازاریابی درباره محصول آگاهی پیدا کرده و مطابق با درخواست مشتریان نیازها را تولید می کند.
تعریف بازاریابی چیست ؟
مدیریت بازاریابی از گونه هایی است که به صورت یک تیم انجام و پیاده سازی می شود و یکی از نیازهای موفقیت سازمان ها در دنیای کسب و کار قرار گرفته است.
یکی دیگر از راهکارهای مهم در مدیریت بازاریابی تقسیم بندی بازار و مشتریان است. برای آن که در بازاریابی موفق شوید باید نمایش دهی محصولات به بهترین نحوه بازار و مشتری بر اساس نمونه های درست تقسیم بندی شود که بر اساس بازار فروش و یا بر اساس مشتری که شامل سن، شغل و .... باشد.
در مدیریت بازاریابی مدت زمان محصول و ماندن آن در بازار برای فروش چقدر است.
به تعریف از کاتلر مدیر بازاریابی به عنوان بررسی و ارزیابی، برنامه ریزی، پیاده سازی و نظارت برنامه ها برای رسیدن به اهداف سازمانی تهیه می شود. مدیریت بازاریابی هدف برقراری و نگه داشتن ارتباطات با خریدران را دارد.
مدیریت بازاریابی روشی تشکیل شده از برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت ، مهیا سازی نیروی انسانی و همچنین فعالیت های اجتماعی  درباره بازار و همچنین محیط های بازاریابی، خواسته و لازمه های مشتریان، تهیه خدمات که جنبه فروش و سعی در پیشرفت در فروش آن ها به وسیله تنوع و تغییرات در زمان و مکان برای خواستن دریافت سود و مسلط بودن بر بازار، از روش بکارگیری برنامه ریزی های بازاریابی تعریف شده است.

دوره آموزشی مدیریت بازاریابی فروش

مدیریت بازاریابی برای فروش بیشتر تاثیر گذار است

اصول مدیریت بازاریابی : 

تصور بیشتر مردم از تعریف مدیریت بازاریابی برای جستجوی مشتری برای محصولات شرکت می باشد.   
وظیفه مدیریت بازاریابی برای پیدا کردن هر چه بیشتر و ارتقای درخواست ها نیست برعکس تغییر و حتی پایین آوردن آن نیز بر عهده شخص مدیریت است.
مدیریت بازاریابی تشکیل از پرسنل سازمان همانند مدیر مدیریت تبلیغات و مدیر فروش گفته می شود که با فروش محصول و خدمات نهایی در ارتباط هستند.
مدیریت بازاریابی نقش بسزایی در ارتقای کسب و کار سازمان را عهده دار است.

وظایف مدیریت بازاریابی 

- جستجوی اطلاعات و گردآوری آن ها:
به دلیل تشخیص به موقع و چگونگی کار در بازار به صورت کلی خواسته مصرف کنندگان مورد لازم را در بر دارد. برای این روش مدیران بازاریابی ، بازار را برای آگاهی از مشتریان بخش بندی می کنند و با توجه به ویژگی مصرف کنندگان ، لازمه های مورد نیاز آن ها را تهیه می نمایند.
با توجه به برنامه ریزی های لازمه بزرگ سازمان مدیران بازاریابی باید اهداف کوتاه مدت خود را شناسایی نمایند تا در جهت اهداف های سازمان قرار گیرد. مدیران بازاریابی با استفاده از ابزارها و وسایل مورد نیاز بازاریابی تمامی محصولات، مکان بازاریابی می توانند سازمان را در مسیر اهداف راهنمایی کنند.
- ترکیب بازاریابی (Mix Marketing) 
عوامل ترکیبی بازار تشکیل شده از قیمت، کانال های عرضه و هر گونه فعالیت که این بخش به عنوان فعالیت های قابل کنترل مدیریت بازاریابی می باشند. مدیران بازاریابی باید بتوانند پاسخگوی مشتریان باشد که چه محصولی را با چه هزینه ای تولید و در چه مکانی عرضه کنند و همچنین با چه روشی نیز به گوش خریداران و مشتریان برسانند. در اصل مدیریت بازاریابی باید با توجه به نیاز مشتریان و منابع سازمانی کالای مورد لازمه مصرف کنندگان را تهیه نمایند.
سازماندهی :
به دلیل  آن که مدیریت بازاریابی به برنامه ریزی های از قبل خود برسد باید کارهای بازاریابی خود را سازماندهی نماید و نیروی انسانی مورد نیاز خود را تهیه فرماید و برای رسیدن به کارهای خود هماهنگی های مورد لازمه را از پیش داشته باشد.
-    کنترل و یا نظارت :
برای آن که کارها با توجه به برنامه ریزی صعود پیدا نماید باید مدیریت بازاریابی در زمان مختلف کارهای خود را با برنامه مورد نظر شبیه سازی نماید و در مسیر آن برنامه کارهای لازمه را انجام دهد.
- ارزیابی : مدیران بازاریابی باید نظرهای مشتریان را درباره کالا و محصولات خود از طریق نظر سنجی بدانند تا در تهیه خدمات برای مشتریان برای آن ها رضایت بخش باشد.
- ارایه خدمات پس از فروش :
تولیدکنندگان برای بدست آوردن رضایت مشتریان باید لوازم و ابزارات اولیه را در کمترین زمان ممکن تهیه نمایند. امروزه در بازارها هدف اصلی مشتریان است، زیرا مشتریان هستند که سود آوری برای کسب و کارها دارند.

کار مدیر فروش چیست :

مدیر فروش وظیفه راهنمایی گروه را بر عهده دارد. مشخص کننده این اهداف برای بررسی و ارزیابی بازار و پیشرفت در کارهای فروش از دیگر وظایف مدیران فروش است.
وظایف های مدیران فروش بستگی به هر میزان سازمان با هم فرق دارند. مدیریت شامل رسیدگی به محصولات و خدمات به وسیله مشخص سازی فروش در حیط کاری خود دارند.
مدیران فروش باید با دیگر مدیران بخش های بازاریابی در ارتباط باشند. ارتباط این گونه تاثیر  برای افزایش کمی و کیفی خریداران و مشتریان مهم است. 
مدیران فروش وظایف زیادی بر عهده دارند از این رو یک شغل پر زحمتی است. تعداد زیادی از مدیران فروش برای رسیدن به اهداف خود همیشه در حال ارزیابی و بررسی موقعیت ها است.

مسئولیت های مدیران فروش : 

- کنترل و نظارت بر کار مدیران فروش و حتی پرسنل در سازمان ها
- بررسی آمارهای فروش و گزارش به مدیر عامل
- برنامه ریزی فروش و مشخص سازی کسب سود از محصولات و خدمات
- برنامه ریزی برنامه های آموزشی برای پرسنل فروش

در دوره های آموزشی بازاریابی تمامی تکنیک های بازاریابی آموزش داده می شود 

نقش مهم مدیران فروش : 

مدیریت ارتباط با افراد : دریافت نیروی انسانی ، ارایه اطلاعات به واحد فروش
مدیریت مشتریان : بررسی نظر سنجی های از طرف مشتریان بر اساس برنامه ریزی فروش
مدیریت تجاری : هدایت کسب و کار در واحد فروش 
خصوصیت مدیران فروش حرفه ای :
- دید آینده روشن ، هدفمند و بلند پرواز 
- تصمیم گیری به موقع و سریع

تحقیقات بازاریابی اولیه چیست ؟

- نظارت کامل بر واحد فروش
- آشنایی با کیفیت خدمات ارایه شده به وسیله دیگر برندها
- ارزیابی حضور همیشگی در بازار
- دریافت اطلاعات از راه های ارتباطی مورد استفاده به وسیله رقبا
تحقیقات بازاریابی ثانویه :
- تهیه گزارش بر اساس اطلاعات شرکت 
- گردآوری اطلاعات و نظر سنجی های موجود
- گزارشات
هدف فن پردازان از ارایه برگزاری آموزش مدیریت بازاریابی :
- آشنایی با انواع مختلف مارکتینگ
- آشنایی با انواع تبلیغات
- آشنایی با مفهوم فروش
- آشنایی با روش های فروش
- آشنایی با تحقیقات بازاریابی

فعالیت های اصلی مدیران فروش :

برنامه ریزی
سازماندهی
ایجاد هماهنگی
هدایت و رهبری
نظارت و کنترل

مدرک بازاریابی از طرف وزارت علوم و تحقیقات اعطا می گردد

دوره آموزشی مدیریت بازاریابی فروش

دوره آموزش مدیریت بازاریابی :

مرکز آموزش عالی آزاد فن پردازان برای افرادی که به مدیریت بازاریابی علاقه خاصی دارند و می خواهند به اطلاعات در رابطه با آن دست پیدا نمایند ، دوره آموزش مدیریت بازاریابی را ارایه نموده است تا افراد بتوانند در کمترین زمان به مطالب دست پیدا کنند و به اطلاعات خود بیافزاید از طرفی فن علاوه بر آموزش به تمام دانشپذیران مدرک مدیریت بازاریابی و گواهینامه مدیریت بازاریابی اعطا می فرماید در نظر داشته باشید این مدرک از طرف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به دوره دیده ها اعطا می شود.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close