پارس پندار نهاد و نقش پررنگ آن در آموزش فنی و اشتغال زایی جوانان


پارس پندار نهاد با هدف ارائه‌ی آموزش‌های فنی لازم به جوانان و کمک به اشتغال‌زایی آ‌ن‌ها، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را در سال 1388 در تهران به ثبت رساند. این موسسه موفق به اخذ مجوزات برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین دوره‌های فراگیر پیام نور شد و اکنون در زمینه‌های مدیریت فناوری اطلاعات، حقوق، زبان های خارجه، هنر و رسانه فعالیت می‌کند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بر ارائه‌ی آموزش‌های فوق تخصصی و با کیفیت به افراد برجسته تمرکز دارد.

پارس پندار نهاد
شرکت در دوره‌های آموزش فنی به شما کمک می‌کند تا مجموعه مهارت‌های خود را تقویت کنید و اگر هنوز کار پیدا نکرده‌اید، خیلی راحتتر مشغول به کار شوید و اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید، موقعیت شغلی خود را ارتقاء دهید. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا در بازار کار رقابتی، پیشگام باقی بمانید.

همانطور که می‌دانید امروزه بازار کار همواره در حال تغییر و تحول است و اگر شما آموزش‌های فنی لازم را برای شغلتان دریافت نکنید، نمی‌توانید یک موقعیت شغلی مناسب برای خودتان بیابید. در ادامه به سراغ بسته‌های آموزشی فن پردازان می‌رویم تا ببینیم که این مؤسسه چگونه با ارائه آموزش‌های فنی به جوانان، به اشتغال‌زایی آنان کمک می‌کند.


معرفی بسته های آموزشی


یکی از تفاوت‌های موسسه فن پردازان با سایر مؤسسات در این است که این مؤسسه بسته‌های آموزشی کاربردی خود را برای علاقه‌مندان به آموزش‌های عالی ارائه می‌دهد. این بسته‌ها دارای محتوای آموزشی منحصر به فرد و کتابهای علمی جامع برای علاقه مندان هستند. این بسته‌ها به این منظور طراحی شده‌اند که علاوه بر ارائه آموزش های کاربردی، نیاز کامل افراد را در اجرای حرفه خود برطرف سازند و به عنوان یک مرجع راهگشا برای دانشپذیران در راستای نیازهای علمی‌شان باشند.


دوره‌هایی که در فن پردازان ارائه می‌شوند به جوانان کمک می‌کنند تا در زمینه‌ی مورد علاقه خود آموزش دیده و در همان زمینه مشغول به کار شوند. دانش آموختگان در پایان این دوره‌ها یک گواهینامه از وزارت علوم دریافت می‌کنند و با کمک این گواهینامه می‌توانند به راحتی به بازار کار وارد شوند. حتی افرادی که هم اکنون در بازار کار حضور دارند نیز با کمک این دوره‌ها می‌توانند موقعیت شغلی خود را بهبود بخشیده و فرصت‌های شغلی بیشتری دریافت کنند.
در ادامه به معرفی دوره‌های فن پردازان خواهیم پرداخت:


1. دوره های مدیریت


رشته‌ی مدیریت، اساس کار هر فعالیت انسانی است. بسیاری از پیشرفت های بشریت، ریشه در این رشته‌ی مهم علوم انسانی دارند. یک استراتژی مدیریتی مناسب می‌تواند سازمانهای ضعیف را به قله های پیشرفت برساند و بالعکس، یک استراتژی مدیریتی ناکارآمد می‌تواند بزرگترین شرکت‌ها را به نابودی بکشاند.

مؤسسه آموزش عالی فن پردازان با ارائه دوره‌هایی در رشته مدیریت به جوانان علاقه‌مند به این رشته کمک می‌کند تا دانش لازم برای مدیریت در زمینه دلخواهشان را بدست آورده و با کمک گواهینامه‌ی معتبرشان مشغول به کار شوند. دوره‌های مدیریتی این مؤسسه در زمینه‌های متعددی برگزار می‌شوند، اما در کل 6 نوع دوره مدیریتی اصلی داریم که عبارتند از دوره مدیریتی DBA، دوره مدیریت MBA، دوره مدیریت کسب و کار BBA، دوره مدیریت اجرایی EMBA و Health MBA.

 

•    مدیریت عالی حرفه‌ای کسب و کار DBA
دوره مدیریت عالی کسب و کار (DBA) درباره مدیریت ارشد کسب و کارها است. به طور کلی، مدیریت کسب و کارها کلیه عملیات اصلی و پشتیبانی زنجیره ارزش شامل تامین منابع، طراحی، تولید، فروش و عرضه محصولات و خدمات منابع انسانی فناوری اطلاعات، مالی، برنامه ریزی و.. را در بر می گیرد.

در واقع، مدیریت عالی حرفه‌ای کسب و کار، مدیریت فرآیندهای یک کسب و کار را در سطح بالای سازمانی شامل می شود. این دوره به منظور آموزش، توسعه و تأمین مدیران و کارشناسان ارشد مستعد و شایسته، تهیه و تدوین شده است. این دوره که با رویکرد پروژه محور و یادگیری عملی ارائه می‌شود عمدتا شامل سمینارها، کارهای گروهی و انجام پژوهش‌ها است و تا حد زیادی به مخاطبان یاد میدهد که چگونه در بازار رقابتی و حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، همواره بهترین باشند.

 

•    مدیریت کسب و کار MBA
هدف از دوره‌ی MBA، توسعه‌ی مهارتهای تحقیق و پژوهش در کنار اصول بکارگیری دانش مدیریتی برای حل عارضه‌های سازمانی می‌باشد. مخاطبان این دوره، مدیران ارشد، مشاوران و مدرسان حوزه مدیریت بوده که پس از گذراندن این دوره به فهم عمیقی از دانش مدیریت در زمینه های بازاریابی، تفکر استراتژیک و منابع انسانی دست پیدا کرده، متدهای بکارگیری دانش مدیریتی برای حل عارضه‌های سازمانی را آموخته، مهارتهای رهبری سازمانی خود را توسعه داده و توانمندی‌های خود را برای تصمیم گیری و تفکر در شرایط بحرانی ارتقا می‌دهند. 

 

•    مدیریت کسب و کار BBA
دوره های BBA معمولا شامل دروس عمومی کسب و کار در گرایش‌های خاص می‌باشند. دوره های BBA اطلاعات گوناگونی را در زمینه‌های حسابداری، اخلاق تجارت، قوانین تجارت، اقتصاد، مدیریت مالی و غیره، در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌دهند.

پارس پندار نهاد

•    مدیر اجرایی مدیریت کسب و کار EMBA
دوره EMBA یک دوره‌ی کاملا تئوری در قالب بسته‌های آموزشی و محتوای آنلاین است که یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه به شمار می‌رود. مدیریت EMBA که ما آن را مدیریت اجرایی می‌خوانیم، برای اشخاص باتجربه‌ای طراحی شده که بیشتر قصد بالا بردن توانایی خود برای شکل‌دهی به ایده‌هایشان را دارند.

 

•    مدیریت Health MBA
 موضوع بهداشت بسیار وسیع می‌باشد و همزمان با گسترش روز افزون علم، نکات بهداشتی نیز بیشتر و بیشتر می‌شوند. با توجه به قابلیت‌های ویژه تکنولوژی‌های سلامتی و دامنه وسیع کاربرد آن‌ها، مراکز آموزشی معتبر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت کسب و کار در زمینه سلامت و بهداشت نموده‌اند.

در این میان مرکز آموزش عالی فن پردازان نیز یکی از معتبرترین موسساتی است که با ارائه بسته‌های آموزشی مدیریت بهداشت، به مخاطبان در جهت رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند. علاقه‌مندان در این حوزه میتوانند با گذراندن این دوره آموزشی و کسب دانش و مهارت مورد نياز، علاوه بر اخذ مدرک مورد تایید از وزارت علوم و تحقیقات، از سایر مزایای این دوره‌های مدیریتی کسب و کار نیز بهره ببرند و در زمینه دلخواهشان مشغول به کار شوند.

 

2. دوره های شبکه و کامپیوتر 


همزمان با پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌ها، نیاز بازار کار به افراد مسلط بر تکنولوژی‌های جدید نیز افزایش یافته و افرادی که در این زمینه از دانش و مهارت کافی برخوردار باشند به راحتی می‌توانند مشغول به کار شوند. یکی از مزیت‌های این رشته این است که همواره ظرفیت‌های فراوانی برای کار در آن وجود دارد و نیروی کار چندان زیادی ندارد، مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با ارائه دوره‌هایی در زمینه‌های سئو، دیجیتال مارکتینگ و سایر رشته‌های مربوطه، مهارت‌های مدرن مورد نیاز برای بازار کار را در اختیار دانش‌پذیران قرار می‌دهد.


3. دوره های هنری


موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بنا بر علاقه‌ی هنر دوستان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی هنری در شاخه‌های موسیقی، سينما، عکاسی و طراحی و غیره، کرده است. این دوره‌ها به صورت کلاس‌های حضوری برگزار می‌شوند و در کوتاهترین زمان، تخصصی‌ترین و قوی‌ترین آموزش‌ها را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. یکی از مزیت‌های این دوره‌ها این است که شما در پایان هر دوره، مدرک معتبری را از وزارت علوم کشور دریافت می‌کنید و می‌توانید با همین مدرک مشغول به کار شوید.


4. دوره های جهانگردی و گردشگری


جهانگردی و گردشگری یکی از شغل‌های جذابی است که بسیاری از جوانان را به خود علاقه‌مند کرده است. گردشگری یکی از صنایع پردرآمد و البته پرطرفدار در همه کشورهای دنیا است. کسب درآمد از گردشگری تنها محدود به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی نمی‌شود، بلکه گسترش صنعت گردشگری می‌تواند به افزایش درآمد همه افرادی که به هر نحوی با مسافران و توریست‌ها در ارتباط هستند، منجر شود.

جوانان با شرکت در دوره‌های مدیریت گردشگری، هتلداری، مهمانداری هواپیما و غیره، می‌توانند آموزش فنی مورد نیاز برای کار در این زمینه‌ها را کسب کنند.


5. دوره های معماری و عمران


در حال حاضر دوره‌های معماری و عمران این مؤسسه عبارتند از: دوره نرم افزار طراحی و دکوراسیون داخلی، دوره نرم افزارهای طراحی و معماری ساختمان و دوره عمران-ساختمان (MBA)، که جوانان علاقه‌مند به این رشته در پایان هر دوره می‌توانند با دریافت یک گواهینامه از وزارت علوم کشور، در زمینه مورد نظر مشغول به کار شوند.


6. دوره های زبان خارجی


خانه‌ی زبان فن پردازان، زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه ، چینی‌، ترکی و... را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. این آموزش‌ها به صورت ترمی و فشرده و خصوصی می‌باشند و کلاسهایشان متناسب با زمان آزاد شرکت‌کنندگان برگزار می‌گردد.
دپارتمان‌های زبان موجود در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شرح زیر هستند:
•    دپارتمان زبان انگلیسی
•    دپارتمان زبان فرانسه
•    دپارتمان زبان آلمانی
•    دپارتمان زبان چینی
•    دپارتمان زبان ژاپنی
•    دپارتمان زبان اسپانیایی
•    دپارتمان زبان روسی
•    دپارتمان زبان ترکی
جوانان با شرکت در دوره‌های زبان خارجی می‌توانند به عنوان مدرس، کارشناس تولید محتوا، بازاریاب بین‌الملل و مترجم مشغول به کار شوند. به طور کلی یادگیری زبان خارجی به شدت بر دامنه‌ی فرصت‌های شغلی شما تأثیرگذار است و می‌تواند آن را گسترش دهد. 


دوره های حقوق


دوره‌های حقوقی مؤسسه فن پردازان عبارتند از دوره حقوق داوری، حقوق اداری، دوره مشاور حقوقی، دوره حقوق ثبتی، آیین دادرسی کیفری، آموزش DBA حقوق عمومی و غیره. 
به طور کلی تمام دوره‌های ارائه شده در مؤسسه آموزشی فن پردازان یک گواهینامه‌ی معتبر از وزارت علوم را به دانش‌آموختگان اعطا می‌کنند و این فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا با صرف زمان اندک و هزینه‌ی معقول، بتوانند به راحتی در زمینه‌ی مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

 


سوالات متداول:


پارس پندار نهاد چه نقشی در اشتغال زایی جوانان داشته است؟
پارس پندار نهاد، با دو زیر مجموعه موسسه آموزشی فن پردازان و مرکز توسعه مجازی پارس، گام بزرگی در آموزش جوانان در حوزه های مختلف برداشته است و تا جایی که توانسته جوانان را برای حضور در عرصه های شغلی مختلف آماده کرده.


ویژگی منحصر به فرد بسته های آموزشی فن پردازان، از زیر مجموعه های پارس پندار نهاد چیست؟
این بسته‌ها به این منظور طراحی شده‌اند که علاوه بر ارائه آموزش های کاربردی، نیاز کامل افراد را در اجرای حرفه خود برطرف سازند و به عنوان یک مرجع راهگشا برای دانشپذیران در راستای نیازهای علمی‌شان باشند.


پارس پندار نهاد در راستای ترویج توریسم و گردشگری چه اقداماتی کرده است؟
پارس پندار نهاد، با توجه به منافع مالی که گردشگری برای کشور در پی دارد و البته علاقه جوانان به این حوزه دوره های مختلفی را تحت عنوان هتلداری، مهمانداری هواپیما، مدیریت گردشگری و غیره برگزار کرده است که همگی دارای مدارک معتبر و قابل استعلام هستند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close