شرایط دریافت مدرک مدیر فنی بند الف

شرایط دریافت مدرک مدیر فنی بند الف برای مدیران آژانس ها کدامند؟

آژانس هواپیمایی، یکی از مراکز خدماتی است که مراجعه کنندگان  میتوانند از طریق آن، در مورد مسیر و مکان سفرشان اطلاعات جامع کسب کرده و بلیت و خدمات دیگر دریافت کنند. غالبا، این وظیفه توسط کارمندان آژانسی انجام میشود که به همه مسیرها و کشورها آشنایی داشته و میتوانند مسئولیت انتقال اطلاعات همه پروازها را بر عهده گیرند. 

نکته قابل توجه در این آژانس ها این است که، برای تاسیس و شروع به کار رسمی باید مجوز مدیر فنی بند الف و مدیر فنی بند ب دریافت کرده باشند. علاوه بر این، وظایف هر کدام از این مدیران متفاوت بوده و میتوانند نقش متفاوتی در یک سازمان ایفا کند. 

به طور معمول، مدیر فنی بند الف در یک آژانس، مسئول صادر کردن و ذخیره انواع بلیط و ارایه آن به مشتری است. غالبا، این مدیران باید بتوانند با استفاده از امکانات آژانس و نوع خدماتشان، برای انواع پروازهای خارجی و داخلی بلیط ارایه کرده و اطلاعات لازم پرواز را در اختیار آنها بگذارد. 

علاوه بر این، یک مدیر بند الف در صورتی میتواند به طور رسمی کار خود را آغاز کند که ، مدارک مورد نیاز برای این سمت را کسب کرده باشد. شرایط گرفتن مدرک مدیر فنی بند الف به این صورت است که، این فرد باید دروس مرتبط را مطالعه کرده و بعد از پذیرفته شدن در آزمون و دریافت مدرک مدیر فنی بند الف، آژانس هواپیمایی خود را تاسیس کنند. علاوه بر این، این مدیران باید پروانه کسب و کار هم دریافت کرده و در آژانس پاسخگوی مشتریان باشند. به طور معمول، افرادی که آموزش مدیریت صدور بلیت های مسافرتی را در موسسات معتبر گذرانده باشند، میتوانند در این آژانس ها مشغول به کار شوند.

موضوعاتی که در این مقاله شرح میدهیم عبارتند از : آژانس هواپیمایی، مدیر فنی بند ب، مدیر فنی بند الف، آموزش مدیریت صدور بلیت های مسافرتی ، دوره مدیریت صدور بلیت های مسافرتی ، مدرک مدیریت صدور بلیت های مسافرتی ، گواهینامه مدیریت صدور بلیت های مسافرتی ، وظایف مدیر فنی بند الف، استخدام مدیر فنی بند الف و شرایط گرفتن مدرک مدیر فنی بند الف

دوره آموزشی مدیریت صدور بلیت مسافرتی

کارمند آژانس میتواند به مسافر در انتخاب مقصد کمک کند.

مدیر فنی بند ب

مدیر فنی بند ب یک آژانس، یکی از مدیران آژانس هواپیمایی است که بر قوانین وضع شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تسلط داشته و سازمان میراث فرهنگی نیز صلاحیت او را تایید کرده است. این مدیر ، جایگاه خاصی در آژانس داشته و وظایف متعددی بر عهده دارد که عبارتند از : 

سازماندهی : مدیر باید بتواند همه بخش های آژانس را به منظور دستیابی به اهداف سازمانی هماهنگ کند و در عین حال باید از کمیت و کیفیت تمام واحدها و ارتباط بین آنها مطمئن شود.
رهبری: مدیر باید بتواند از طریق ارتباط با دیگر مدیران، کارکنان و مسافران و مشتریان، کارکنان را راهنمایی کرده و آنها را در مسیر درست هدایت کند. 
کنترل و نظارت: مدیر یک آژانس باید بتواند بر نحوه اجرای قوانین سازمان میراث فرهنگی نظارت داشته و میزان تاثیر انها را بررسی کند. 
برنامه ریزی: مدیران باید برای انجام همه فعالیت های آژانس از ارایه بلیط تا بودجه بندی و انتخاب مکان مناسب برای مسافران، برنامه ریزی دقیق داشته باشند. 

مدیرانی که دوره مدیریت صدور بلیت های مسافرتی را گذرانده و مدرک مدیریت صدور بلیت های مسافرتی دریافت کرده باشند، میتوانند در آژانس ها مشغول به کار شده و بعد از کسب تجربه و شرکت در ازمون استخدمی مدیر فنی بند ب ، در آژانس ها به عنوان مدیر انجام وظیفه کنند. 


هر آژانس دارای دو مدیر است.

آموزش مدیریت صدور بلیت های مسافرتی 

صدور بلیت در آژانس ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و افراد و یا مدیرانی که که مسئولیت اینکار بر عهده میگیرند باید، علاوه بر داشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد مسیر و مقصد مورد نظر، بتوانند رضایت مشتری را به گونه ای کسب کنند تا برای دریافت مجدد بلیت به همان آژانس مراجعه کند. گذراندن دوره مدیریت صدور بلیت های مسافرتی و دریافت گواهینامه مدیریت صدور بلیت های مسافرتی  به این افراد کمک میکند تا از جزئیات و الزامات اینکار اطلاع پیدا کرده و آن را به سرعت و به صورت بهینه انجام دهند. 

با توجه به اهمیت روند و پروسه صدور بلیت و ارایه آن به مشتری، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان ، دوره آموزش مدیریت صدور بلیت های مسافرتی را برای علاقمندان به نحوه صدور انواع بلیط ها داخلی و حارجی ارایه کرده است. دوره مدیریت صدور بلیت های مسافرتی ، برای دانش پذیرانی که قصد دارند در آژانس ها مشغول به کار شوند بسیار جالب و جذاب بوده و به آنها در به دست آوردن اطلاعات تخصصی این حوزه کمک میکند. 

علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت صدور بلیت های مسافرتی  اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 


هر کدام از مدیران آژانس وظایف متعددی دارند.

دوره آموزشی مدیریت صدور بلیت مسافرتی

وظایف مدیر فنی بند الف

همه مدیران فنی بند الف وظایف مشخص و مشترکی بر عهده دارند که اکان دارد با توجه به خدمات آزانس کمی تغییر کنند. در اینجا، از میان وظایف مدیر فنی بند الف به چند مورد اشاره میکنیم : 

  • شناخت مکان های مورد علاقه مسافران و ارایه بلیت آن به مسافران 
  • بررسی انواع بخشنامه های مرتبط با شرکت های مسافربری و اعمال بند های آن در آژانس
  • به کارگیری شیوه های متفاوت برای تامین نیازهای مسافران
  • کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد کانترهای داخلی و خارجی 
  • استفاده از شیوه های مدیریتی برای افزایش میزان درآمد آژانس
  • بررسی میزان درآمد روزانه کانترهای داخلی و خارجی
  • تشکیل جلسه های رسمی با تمام کارکنان آژانس و مطلع کردن آنها از قوانین جدید
  • بررسی فعالیت های کارکنان آژانس و تخمین کارآیی آنها
  • بررسی گزارش های مالی ماهیانه ارایه شده توسط حسابداری
  • بررسی نیازهای مشتری ها و تلاش برای برطرف کردن آنها 

علاوه بر این، در صورت که این مدیران به خوبی و با موفقیت از عهده انجام چنین وظایفی برآمده و بتوانند خدمات ارزنده ای را به مسافران ارایه کنند، در کار خود موفق خواهند بود. همچنین، استخدام مدیر فنی بند الف چندان دشوار نبوده و صرفا مستلزم آگاهی از وظایف کلی و رعایت و قوانین موجود در این حیطه و کسب رضایت همه مشتریان است. 

نکته قابل توجه در مورد مدیر فنی بند الف و ب در این است که، غالبا مدیران فنی بند الف به میزان فروش، درآمد حاصل از آن و پروازها و تعداد آنها اهمیت میدهند در حالی که دغدغه اصلی مدیران فنی بند ب این است که، رضایت مشتری ها را جلب کرده و به اهدافی که از قبل تعیین کرده دست پیدا کند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close