دوره آموزش حسابداری مقدماتی

دوره آموزش حسابداری مقدماتی

رشته حسابداري يکي از زير مجموعه هاي علوم انساني به شمار مي رود که حوزه عملکرد آن  بررسي کليه اوضاع مالي شرکت ها و سازمان ها  اعم از ورودي ، خروجي ، سود ، زيان ، بدهي ها و طلب ها است . با توجه به اهميت و حساسيت بالاي اين مباحث و تاثير گزاري جريان مالي بر ساير رويه هاي جاري سازمان ها همه  سازمان ها و شرکت هاي توليدي ، خدماتي ، تجاري و غيره و غيره دانش حسابداري در زمره مهم ترين ،کاربردي ترين و در سال هاي اخير پر طرفدارترين  ترين رشته رشته هاي دانشگاهي قرار گرفته است . 
به دليل نيازم مبرم و اجتناب ناپذير کليه بنگاه هاي اقتصادي ، مشاغل ، سازمان ها ، ارگان ها ، کسب و کارهاي کوچک و بزرگ به علم حسابداري و تخصص حسابداري ، رشته حسابداري در سال هاي اخير با استقبال بسيارقابل توجه و چشمگير مخاطبان روبرو شده است . رشته حسابداري در سطوح و گرايش هاي متعددي ارائه مي شود . سطوح مختلف رشته حسابداري عبارتند از ديپلم حسابداري ، فوق ديپلم حسابداري | کارداني حسابداري ، ليسانس حسابداري | کارشناس حسابداري ، فوق ليسانس حسابداري | کارشناسي ارشد حسابداري  و در نهايت دکتراي حسابداري  که در بسياري ازدانشگا ها و موسسات آموزشي معتبر ارائه مي شود . 
رشته حسابداري با توجه به کاربرد هاي مختلف آن به گرايش هاي مختلفي تقسيم بندي مي شود . در ادامه به مهمترين و پر کاربردترين هاي آن ها اشاره خواهيم کرد .

مدرک حسابداری مقدماتی

گرايش هاي پر کاربرد رشته حسابداري عبارتند از 
حسابدراي عمومي | حسابداري مقدماتي 
حسابداري دولتي 
حسابداري صنعتي
حسابداري مالياتي 
حسابداري بودجه 
حسابرسي 
حسابداري سيستم 
حسابداري موسسات غيرانتفاعي
حسابداري اجتماعي 

گواهینامه حسابداری مقدماتی

هر يک از اين گرايش هاي در حوزه تخصصي خود با توجه به نيازهاي آن حوزه و شرايط آن بسيار پر کاربرد هستند در ادامه به صورت مختصر به حوزه کاربردي هر يک از اين گرايش ها خواهيم پرداخت . 
حسابداري مقدماتي  با گرايش مالي | حسابداري عمومي 
رشته حسابداري مقدماتي  پيشنياز الزامي  براي ادامه تحصيل در ساير گرايش هاي  رشته هاي حسابداري محسوب مي شود ، حسابداري عمومي  که به عنوان پايه و اساس ساير گرايش ها و سطوح حسابداري به شمار مي رود  براي  فارغ التحصيلان ساير رشته ها از قبيل انواع مديريت ، مهندسي و غيره که  در حال حاضر در پست هاي مديريتي در کليه سازمان ها و ارگان هاي دولتي ، نيمه دولتي و  خصوصي مشغول به کار هستند و همچنين کليه افرادي که داراي کسب و کارهاي کوچک و بزرگ ، کارخانه هاي توليدي ، شرکت هاي تجاري و غيره هستند بسيار الزامي مي باشد  . زيرا اين افراد از طريق اخذ مدرک حسابداري عمومي | مقدماتي آشنايي و تسلط لازم براي پيگيري کليه  مباحث مالي از واحد حسابداري شرکت مورد نظر خود را کسب خواهند کرد  . 
در ادامه درباره حسابداري مقدماتي | عمومي توضيحات بيشتري ارائه خواهيم کرد . 

حسابداري دولتي 
حسابداري دولتي علم ثبت ، ضبط و نگهداري کليه صورت هاي مالي و حساب ها در موسسات ، شرکت ها ، سازمان ها و ارگان هاي دوليت است .با توجه به اين که بروزکوچکترين خطا يا اشتباهي در روند حسابداري اين گونه سازمان ها علاوه بر بروز خسارات و عواقب جبران ناپذير به صورت جدي منجر به خدشه دار شدن وجه اين مراکز و موسسات خواهد شد موقعيت شغلي حسابداران دولتي در مقايسه با ساير همکارا ن ، هم رشته ها و فعالان حوزه حسابداري از حساسيت و اهميت بيشتري برخوردار است . بنابراين براي ورود به عرصه شغلي حسابداري دولتي افراد مي بايست علاوه بر کسب دانش و اطلاعات از طريق شرکت در دوره هاي آموزشي حسابداري دولتي مدتي به صورت کارآموز و يا همکاردر کنار متخصصان متبحر اين زمينه به کسب تجربه مشغول شوند  و سپس براي ورود به اين حوزه خطير اقدام نمايند . 
حسابداري صنعتي 
حسابداري صنعتي که به نام حسابداري قيمت تمام شده نيز معروف است  به محاسبه قميت تمام شده کليه محصولات توليدي در واحد هاي توليدي مي پردازد . به منظور تحصيل در رشته حسابداري با گرايش صنعتي نيز علاقه مندان ملزم به گذراندن دوره هاي حسابداري مقدماتي هستند . 

حسابداري مالياتي

حسابداري مالياتي به ارزيابي ميزان ماليات بر در آمد شرکت ها ، ارگان ها و شرکت ها مي پردازد . با توجه به اين که مبحث ماليات امروزه در بسياري از کشورهاي دنيا مطرح شده و به مرحله اجرا در آمده است حسابداري مالياتي يکي از گرايش هاي بسيار پر کاربرد رشته حسابداري است  که بازار کار بسيار پر رونق و رو به رشدي براي آن پيش بيني شده است . لازم به ذکر است براي ورود به اين حوزه علاوه بر تحصيل در رشته حسابداري مالياتي حسابداران مي بايست با قوانين مالياتي کشورمورد نظر نيز آشنايي کامل داشته باشند . 
حسابداري بودجه اي 
حوزه عملکرد حسابداري بودجه اي  بررسي ، تهيه و تنظيم بودجه مالي سازمان ها ، بررسي نتايج فعاليت هاي اقتصادي و ميزان مطابقت آن با برنامه هاي ارائه و و پيش بيني بودجه براي برنامه هاي آتي است  . اين گرايش در شرکت هاي توليدي ، ساختماني و غيره بسيار مورد نيازو پرکاربرد است .
حسابرسي
يکي ديگر از گرايش هاي رشته حسابداري ، حسابرسي است و اين گرايش به بررسي مدارک و اسناد مالي ، گزارش هاي مالي و دفاتر مالي شرکت ها مي پردازد و در مورد صحت اطلاعات ارائه شده اظهار نظر مي کند . ادامه تحصيل در اين گرايش نيز مستلزم گذراندن دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي و اخذ مدرک حسابداري مقدماتي است . 
حسابداري سيستم 
حسابداري سيستم ها يکي ديگر از گرايش ها پرکاربرد علم حسابداري است . اين گرايش از علم حسابداري به به ارائه يک سيستم حسابداري مناسب با روند کار و فعاليت هاي هر سازمان مي پردازد . علاقه مندان به ادامه تحصيل در اين گرايش از علم حسابدراي بريا ورود به اين گرايش بايد ابتدا دوره آموزشي حسابداري مقدماتي را پشت سر گذاشته و پس از اخذ مدرک معتبر حسابداري مقدماتي براي ورود به دوره آموزشي حسابداري سيستم اقدام نمايند .
حسابداري موسسات غير انتفاعي
هدف اصلي اين گرايش از علم حسابداري طراحي و ارائه  نوعي سيستم حسابداري است که مديريت سازمان ها را ملزم به پيروي از قوانين و خط مشي هاي مالي سرمايه گذاران ، سهام داران و  تامين کننده گان مالي سازمان مي کند . حسابرس موسسات غير انتفاعي نيز يکي ديگر از گرايشات علم حسابداري است که از بازار کار خوبي برخوردار است . علاقه مندان به ادامه تحصيل در اين رشته نيز مي بايست دوره آموزشي حسابداري موقت را با موفقيت پشت سر گذاشته باشند و پس از اخذ گواهينامه معتبر حسابداري مقدماتي براي ورود رشته حسابداري موسسات غير انتفاعي اقدام نمايند . 
حسابداري اجتماعي 
حسابداري اجتماعي  از گرايش هاي جديد علم حسابداري به شمار مي رود . اين گرايش به ارزيابي هزينه ها و نتايج و فوايد اجتماعي آن که در زمان قبل قابل ارزيابي نبود مي پردازد ، با استفاده از اين گرايش مي توان زمان و  ميزان بازگشت سرمايه پروژه هاي اجتماعي  را پيش بيني کرد. با توجه به اين که اين گرايش از علم حسابداري در مراکز دولتي ، شهرداري ها و غيره بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد از بازار کار بسيا رخوبي برخوردار است . علاقه مندان ورود به رشته حسابداري اجتماعي نيز ملزم به گذارندن دوره آموزشي حسابداري مقدماتي به عنوان پيشنياز اين رشته هستند . 

آموزش حسابداری مقدماتی

دوره آموزشي حسابداري مقدماتي 

با توجه به نياز سازمان ها ، ارگان ها ، شرکت هاي توليد و تجاري و حتي کسب وکارهاي کوچک به شاخه ها و گرايش هاي مختلف علم حسابداري ، کليه گرايش هاي رشته حسابداري از بازار کار خوبي برخوردار هستند . 
به دليل بازار کار مساعد اين رشته کليه گرايش هاي رشته حسابداري با استقبال بسيار قابل توجه متقاضيان مواجه شده است ، در اين ميان دوره آموزشي حسابداري مقدماتي به دليل اين که بعنوان پايه و اساس و پيشنياز ورود به ساير گرايش ها به شمار مي رود نسبت به ساير گرايش ها با  استقبال بيشتري مواجه شده است و به همين جهت بسياري از مراکز معتبر دانشگاهي و آموزشگاهي اقدام به برگزاري و ارائه دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي فن پردازان  است که با ارائه دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين  شرايط تحصيل در اين رشته و کليه گرايش هاي آن را براي علاقه مندان فراهم آورده است . 
علاقه مندان به رشته حسابداري پس شرکت در دوره هاي آموزشي حسابداري مقدماتي مرکز آموزش مجازي فن پردازان علاوه بر کسب دانش ، مهارت و قابليت هاي لازم موفق به اخذ مدرک حسابداري مقدماتي معتبر  خواهند شد و درادامه مي توانند در هر يک از گرايش هاي مورد نظر به ادامه تحصيل بپردازند . 
لازم به ذکر است کليه مدارک صادر شده توسط مرکز آموزش مجازي فن پردازن مور تائيد سازمان علوم تحقيقات و فن آوري است و مدرک حسابداري عمومي نيز از اين قاعدع مستثني نبوده .

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close