کسب درآمد با هنرهای تجسمی

کسب درآمد با هنرهای تجسمی

کسب درآمد با هنرهای تجسمی | هنرهای تجسمی اشکال هنری هستند که آثار بصری از جمله سرامیک، نقاشی، مجسمه سازی، چاپ، طراحی، صنایع دستی، عکاسی، فیلم سازی و معماری را خلق می کنند. همچنین در هنرهای تجسمی نیز هنرهای کاربردی از جمله طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی گنجانده شده است. هنرهای تجسمی حس بینایی افراد را مخاطب قرار می دهند.

کاربرد فعلی اصطلاح هنرهای تجسمی شامل هنرهای زیبا و همچنین هنرهای کاربردی، تزئینی و صنایع دستی است. تعاریف وسیع تری از هنر تجسمی وجود دارد که شامل هنر کاربردی مانند طراحی گرافیک، طراحی مد و طراحی داخلی می شود. علاوه بر این، انواع جدیدی از هنر بدن تحت عنوان کلی هنرهای تجسمی قرار می گیرد. این موارد عبارت هستند از هنر تتو، نقاشی صورت و نقاشی بدن. قبل از نهضت هنر و صنایع دستی در انگلیس و مکان های دیگر در اواخر قرن بیستم، اصطلاح هنرمند اغلب به شخصی که در هنرهای زیبا کار می کرد محدود می شد نه صنایع دستی.

دوره هنرهای تجسمی

عناصر تشکیل دهنده هنر چیست؟

روش سنتی نگاه به هنر، یعنی هنرهای تجسمی که نشان می دهد یک اثر هنری پنج عنصر اساسی دارد از جمله خط، شکل، رنگ، بافت و فضا. ممکن است فرم را به عنوان یک دسته جداگانه، که به عنوان جایگزینی سه بعدی برای شکل تعریف شده است، در نظر بگیرید. با توجه به نحوه عملکرد مغزمان به ندرت این عناصر را جدا از هم در نظر می گیریم.

مگر اینکه بخواهیم عمدا به طور خاص بر روی یکی از آن ها تمرکز کنیم. با توجه به نحوه عملکرد مغزمان، به ندرت این واحدها را به صورت جداگانه تفسیر می کنیم، مگر اینکه عمداً تصمیم بگیریم به طور خاص روی هر یک از آن ها تمرکز کنیم. حتی اگر بیشتر هنرهای امروزی اصولاً مبتنی بر اشکال سنتی هنرهای تجسمی نباشند، عناصر هنر همچنان به ساخت ادراک چشمی ما ادامه می دهند. به سختی می توان اثری که متعلق به حوزه تصویری باشد را دست کم بدون یکی از این عناصر بدست آورد.

مبانی هنرهای تجسمی چیست؟

داشتن خلاقیت در هنرهای تجسمی نقش ویژه ای دارد. برای اینکه بتوانید هنرهای تجسمی را درک کنید باید عناصر هنری را بشناسید. همانطور که انسان ها برای برقراری ارتباط با دیگران به زبان نیاز دارند، برای درک درست هنرهای تجسمی نیز باید زبان هنر را فرا بگیریم.

هنرهای تجسمی شامل چیست؟

تمام هنر های زیبا متعلق به هنرهای تجسمی هستند که شامل طراحی، نقاشی، چاپ و مجسمه سازی به همراه فعالیت های مرتبط با آن مانند هنر گرافیکی، نسخه نویسی خطی، تصویرسازی کتاب، خوشنویسی و معماری است.

هنرهای معاصر

هنرهای تجسمی همچنین شامل چندین فرم هنری مدرن از قبیل مجموعه، کلاژ، رسانه های مختلط، هنر مفهومی، هنرهای نمایشی و همچنین رشته های مبتنی بر فیلم مانند عکاسی، فیلم هنری و انیمیشن است. این گروه از فعالیت ها همچنین شامل رشته های پیشرفته مانند گرافیک رایانه و چاپ giclee است. یکی دیگر از هنرهای تجسمی مدرن، هنر جدید زیست محیطی یا land است که شامل اشکال گذرا مانند مجسمه های یخ می باشد.

هنرهای تزئینی و صنایع دستی

علاوه بر این، دسته بندی کلی هنرهای تجسمی شامل هنرهای تزئینی از جمله سرامیک و سفال، هنر موزائیک، ملیله، هنر شیشه ای و موارد دیگر می باشد.

با آموزش هنرهای تجسمی در چه زمینه هایی می توانید کار کنید؟

با شرکت در دوره هنرهای تجسمی می توانید در مکان های هنری زیادی مشغول به کار شوید یا اینکه می توانید کارگاه خود را داشته باشید. در ادامه به معرفی مشاغل پیش روی هنرهای تجسمی می پردازیم.

سفالگری: از آن جایی که ظروف سفال هنوز هم محبوب مردم هستند می توانید با فروش ظروف و محصولات سفالی درآمد خوبی داشته باشید یا اینکه حتی کارگاه سفالگری تاسیس کنید.

فیلم برداری: امروزه فیلم برداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. می توانید با استفاده از این مهارت در آتلیه ها و شرکت ها مشغول به کار شوید.

عکاسی: این حرفه طرفداران و خواهان زیادی دارد. با داشتن این مهارت می توانید هم به صورت مستقل برای خود کار کنید و یا اینکه به عنوان عکاس در شرکت ها و آتلیه ها استخدام شوید.

طراحی داخلی: این روزها طراحان داخلی کسب و کار خوبی دارند. از طراحان داخلی برای طراحی داخلی و دکوراسیون منازل شخصی، شرکت ها، دفاتر کار و همچنین مکان های عمومی استفاده می شود.

صنایع دستی: صنایع دستی انواع مختلفی دارد. با وجود تنوع بالا صنایع دستی با وارد شدن در این حرفه می توانید از فروش این محصولات سود خوبی داشته باشید.

معماری: معماران وظیفه طراحی نقشه برای خانه ها، مراکز تجاری، شرکت ها و دیگر سازمان ها را بر عهده دارند. امروزه بساز بفروش ها برای این که آپارتمان ها و خانه های زیبا و خاصی بسازند، به دنبال معماری خوب و خوش سلیقه هستند.

طراحی گرافیک: با توجه به توسعه دنیای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ، شرکت ها به طراحان گرافیک نیاز دارند. طراحان گرافیک می توانند به صورت مستقل یا با شرکت ها کار کنند و درآمد خوبی داشته باشند.

مجسمه سازی: صنعت مجسمه سازی از زمان های قدیم طرفداران خود را دارد. با مهارت مجسمه سازی می توانید کسب و کار خود را داشته باشید.

نقاش: بعضی از تابلوهای نقاشی در سراسر دنیا قیمت های بسیار بالایی دارند. پس اگر این مهارت را دارید می توانید نمایشگاه نقاشی خودتان را داشته باشید و آثار خود را در آن جا به نمایش بگذارید.

در دوره هنرهای تجسمی با چه مباحثی آشنا می شوید؟

مبانی رنگ
روانشناسی رنگ ها
مبانی طراحی
طراحی مدل
هنر انتزاعی
شناسایی اصول طراحی از طبیعت
پیکرتراشی
هیکل تراشی
خطاهای بصری
تاریخچه موسیقی

نقش هنرهای تجسمی در جامعه

تاثیر هنر و به خصوص نقاشی بر جامعه برای هیچ کس پوشیده نیست. سالیان سال با استفاده از هنرهایی مثل عکس برداری، فیلم برداری و نقاشی هنرمندان مشکلات جامعه از جمله اقتصادی، روانشناختی و ناهنجاری های اجتماعی را به تصویر می کشند. همچنین با خلق آثار هنرهای تجسمی به حل این مشکلات کمک می کنند. علاوه بر این هنرمندان با مشغول شدن در شغل های حوزه هنر می توانند کارآفرینی کنند و برای افرادی که به هنر علاقه دارند زمینه پیشرفت و درآمد ایجاد کنند.

چرا باید گواهینامه هنرهای تجسمی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را اخذ کنیم؟

با آموزش هنرهای تجسمی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان از دانش و تجربیات اساتید برتر سراسر کشور بهره مند خواهید شد. همچنین موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شما گواهینامه هنرهای تجسمی اعطا می کند که این گواهینامه مورد تایید سازمان wes کانادا می باشد و می توانید برای مهاجرت به کانادا از آن استفاده کنید. همچنین مدرک هنرهای تجسمی موسسه ما دارای تاییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. اگر اهل هنر هستید و به خصوص به هنرهای تجسمی علاقه دارید دوره هنرهای تجسمی ما بهترین گزینه است. فرصت را از دست ندهید و با مشاورین ما تماس بگیرید تا آن ها اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهند.

آموزش هنرهای تجسمی

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close