چگونه یک بانکدار موفق شویم

چگونه یک بانکدار موفق شویم

چگونه یک بانکدار موفق شویم |  یکی از نکاتی که در شغل بانکداری لحاظ می شود، اطلاعاتی است که فرد بایستی در ارتباط با حسابداری مالی داشته باشد. از آنجایی که می دانید، حسابداری مالی همیشه بر اساس اصول پذیرفته شده در این علم و استاندارد های مربوط به آن، عمل می کند. نکته ای که بایستی در مورد حسابداری مدیریتی و مالی بدانید، این است که تمامی گزارشات در حسابداری مالی فقط محدود به صورت های مالی می شود و این در حالی است که حسابداری مدیریتی از قاعده ی خاصی پیروی نکرده و بسیار کلی می باشد. جالب است بدانید که در حسابداری مالی تمامی فعالیت های حسابداری به صورت کلی هستند و در یک مجموعه قرار می گیرند. اما در حسابداری مدیریتی به تک تک فعالیت ها در چهار چوب کلی فعالیت ها تاکید می شود. در هر صورت افرادی که در شغل بانکداری مشغول فعالیت می شوند باید مهارت هایی را در خود پرورش دهند و در غیر این صورت در کار خود موفق نخواهند شد. از این رو، آموزش حسابداری مالی به علاقه مندان این شغل، توصیه می شود. باید بدانید که در دنیای امروز، پیدا کردن تخصص در مدیریت مالی بسیار در حال گسترش می باشد و بر همین اساس، شرکت ها و سازمان ها به دنبال مدیران بانک و حسابدارنی هستند که به روز باشند و از دانش فراوانی در این راستا برخوردار باشند. در حالت کلی باید بدانید که مدیران و بانکداران نقش بسیار مهمی در جوامع امروزی ایفا می کنند زیرا ذهن تحلیل گر آن هاست که سازمان و شرکت مربوطه را به رشد و ترقی می رساند.

 

دوره حسابداری مالیاتی


معرفی شغل کارمند بانک

کارمند بانک شخصی است که بایستی بر کلیه امور بانکی و تحویل داری مشرف باشد. این افراد باید به گونه در رشته حسابداری تحصیل کرده و یا اینکه در دوره حسابداری و مدیریت مالی شرکت کرده باشند. او فردی است که در یکی از شعب استان خود مشغول به فعالیت است و به صورت دائم با مردم ارتباط دارد، پس بایستی وابط عمومی بسیار بالایی داشته باشد. زیرا از این طریق، میزان سود و سپرده های مردم در شعبه آن ها افزایش می یابد و آن بانک مورد بازخواست قرار گرفته نخواهد شد. در حالت کلی بانک، یکی از سازمان های مهم اقتصادی کشور محسوب می شود که وظایفی همچون، تهیه و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارز، نقل و انتقال وجوه و سود سهام مشتریان و پرداخت بدهی مشتریان، را عهده دار است. به عبارتی دیگر می توان گفت که شغل بانکداری به معنی فراهم کردن شرایط و امکاناتی می باشد که به مشتریان اجازه می دهد با استفاده از آن ها با انواع عملیات های بانکی آشنا شوند و خود آن ها را به درستی انجام دهند. درست است که شغل کارمندی در بانک بسیار طرفدار دارد و پر متقاضی است، اما از طرفی خطرناک نیز می باشد. زیرا زمانی که همه مردم در حال استراحت هستند، کارمندان بانک به دلیل ثابت نگه داشتن وضعیت اقتصادی کشور، می بایست به کار بروند. او باید در کار خود تمرکز و دقت زیادی به عمل آورد تا دچار اشتباهات بانکی و مالی نشود. جالب است بدانید که در سیستم بانکی همیشه حق با مشتری است و حتی اگر مشتری بیهوده از کارمند بانک شکایت کند، اداره اصلی بانک کشور، آن فرد کارمند را بازخواست می کند. بنابراین کارمند بانک می بایست در گفتار و رفتارش بسیار محتاط باشد و به مشتریان احترام بگذارد. در حالت کلی نیز اگر مشکلی پیش بیاید، فرد باید خود را کنترل کرده و شرایط را به درستی مدیریت کند.


ویژگی های یک بانکدار حرفه ای

به علاقه مندان توصیه می شود تا برای اینکه به یک بانکدار بزرگ و حرفه ای تبدیل شوند و نقش مهمی در ارتقا و پیشرفت بافت اقتصادی کشور داشته باشند، از آموزش حسابداری و مدیریت مالی بهره مند شوند و در این راستا، در همین دوره در یکی از مجموعه های معتبر مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، ثبت نام کنند. در این قسمت نکاتی بیان می شود که به فرد یاد می دهد، چطور یک بانکدار نمونه باشد تا بتواند در راستای آن توانایی مدیریت زمان و کار هایش را بهبود ببخشد. 

  • با اخلاق بودن
    هیچ وقت همه شرایط آن طور که می خواهید پیش نخواهد رفت، پس بهتر است تمام شرایط را تحت کنترل درآورده و برای دستیابی به اهداف اقتصادی تان، تمام وظایف خود را به درستی انجام دهید. با اخلاق بودن و درست رفتار کردن با مشتری، می تواند یکی از موثر ترین روش ها برای بهبود مهارت های بانکی باشد.
  • در دست گرفتن سر رشته امور
    یکی از ویژگی های یک بانکدار حرفه ای این است تمام امور را دست بگیرد و چیزی را از جا نیندازد. به همین دلیل است که همه افراد نمی توانند در شغل بانکداری موفق شوند. از این رو به همه متقاضیان توصیه می شود تا در دوره حسابداری و مدیریت مالی شرکت کنند و خود را دانش بی اندازه آن، بهره مند گردانند.
  • استفاده نکردن از احساسات
    همان طور که در یکی از بخش های قبلی گفته شد، با اخلاق بودن و بکار گیری رفتار درست، تاثیر بسزایی در بالا رفتن تعداد مشتریان بانک دارد، ولی باید بتوانید در همه شرایط، احساساسات خود را کنترل کنید. از آن جایی که این مهارت خیلی سریع در فرد به وجود نمی آید، به متقاضیان نیز توصیه می شود تا مدرک حسابداری و مدیریت مالی را دریافت کرده و از طریق آن، مهارت های ارتباطی که یکی از آن ها، استفاده نکردن از احساسات است را تقویت کنند.
  • بدست آوردن تجربه
    جالب است بدانید، افرادی که در راستای رسیدن به اهداف اقتصادی شان تلاش می کنند، باید در همه مواقع ریسک پذیر باشند و به خدا توکل کنند. همان طور که می دانید، به دست آوردن تجربه کارینیست که به راحتی به وجود آید. از این جهت، بهتر است همراه با افزایش مهارت ها و کسب تجربه، گواهینامه حسابداری و مدیریت مالی که مربوط به شغل بانکداری است را اخذ نمایند.
  • وظایف یک کارمند بانک نمونه
    شخصی که علاقه مند به کار در حوزه بانکداری است، باید وظای خود را به درستی به انجام رساند. یکی از آن ها، داشتن برخورد مناسب با مشتریان، درک نیازشان، پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات مفید به آن ها می باشد. دیگری، تحویل فرم های لازم به مشتری از جمله فرم های افتتاح حساب، فرم های واریز و برداشت وجه و آگاه کردن آن ها از اقدامات بانکی است. او موظف است فرم های تکمیل شده را کنترل کند، نقص های کاری را رفع کند، و امضای مشتریان را به درستی تشخیص دهد تا به مشکلی بر نخورد. انجام  کلیه عملیات بانکی مورد نظر مشتریان و کمک به شناخت سیستم های بانکی، به عهده آن ها می باشد. دوره هایی است که بانک مرکزی آن اها را برای بانکداران طراحی کرده است و کارمندان و رئیس های بانک ها موظف هستند در آن ها شرکت کنند. علاوه بر این وظایف، موارد دیگری نیز وجود دارد که کارمند در هر صورت آن ها به درستی انجام می دهد.

 

دوره حسابداری مالیاتی

 

مهارت های مورد نیاز برای کارمند بانک

همان طور که گفتیم، فردی که علاقه مند است در یکی از شعب بانکی مشغول به کار و فعالیت شود، باید برخی از مهارت ها در خود تقویت کند. از آنجا که کارمند بانک به طور مرتب با مشتریان بانک سرو کار دارد، باید ضمن حفظ احترام آن ها، بتواند ارتباط خوب و مناسبی برقرار کرده و نیازهای مردم را به درستی تشخیص دهد.

 

  • داشتن مهارت های ارتباطی خوب
  •  استفاده از دقت و تمرکز 
  • آگاهی یافتن از قوانین مالی و بانکی
  • بالا رفتن مهارت ریاضیات و محاسبه
  • استفاده از همکاری و هماهنگ شدن با سایر کارکنان 
  • بالا بردن مهارت کار با کامپیوتر و آشنایی یافتن با فناوری اطلاعات 

 

مزایای شغل بانکداری

شاید همه فکر کنند که شغل بانک داری مناسب نیست و جزو دسته شغل های پشت میز نشینی است. برای رسیدن به شغل بانکداری و رئیس بانک و موفقیت در آن، نیازمند به دست آوردن مهارت ها، تجربه و تیپ شخصیت مناسب این شغل هستید. یکی از مزایای شغل بانکداری این است که زمان کاری مناسبی دارند، از حقوق و مزایای شغلی خوبی بهره مند هستند و آن ها را می توانند با شرکت کردن در دوره های مدیریت مالی و حسابداری، به ارتقا شغلی برسند و یا در بانک های بهتری مشغول به کار شوند.


شخصیت های مناسب برای شغل بانکداری

همان طور که می دانید، همه افراد بایستی در انتخاب شغلی صحیح و مناسب کوشا باشند و عواملی مختلفی مانند ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها و شرایط جامعه را در نظر بگیرد. جالب است بدانید که شناخت درست و مناسب هر شخصیت می تواند، فرآیندی پیچیده و نیازمند تخصص و زمان کافی باشد. البته باید بدانید که ویژگی های شخصیتی های هر فرد، منحصر به فرد و خاص هستند. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل وجود دارند ولی نمی توان اعلام کرد که حتما در این شغل و یا شغل های دیگر موفق می شوید. اما باید بدانید که شناخت تیپ شخصیتی مناسب هر شغل از جمله بانکداری اهمیت بسزایی دارد.

 

دوره حسابداری مالیاتی

 

چرا دوره حسابداری و مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را انتخاب می کنیم؟

از آنجایی که کلیه ی حسابداری و مدیران مالی باید مدرک مدیریت مالی و حسابداری را داشته باشند و از آنجایی که باید گواهینامه  حسابداری خود را از موسسه ی آموزشی معتبری دریافت کرده باشند، به کلیه ی متقاضیان توصیه می شود پیش از ثبت نام و شرکت در دوره حسابداری مالی، باید با بررسی و تحقیق یک موسسه ی آموزشی معتبر را انتخاب کرده و در آن ثبت نام نمایند. موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازن با کسب کليه مدارک و مجوزهاي مورد نياز از سوي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که يکي از معتبر ترين مراکز در حوزه صدور مجوزهاي آموزشي مي باشد، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش حسابداری و صدور گواهينامه آن کرده است. اين موسسه آموزشي به واسطه سال هاي فعاليت در حوزه برگزاري دوره هاي آموزشي در حوزه سیستم مالی و بانکی و کسب اعتبار، به يکي از برترين هاي اين حوزه تبديل شده است. اين موسسه آموزشي به واسطه همکاري با اساتيد برتر به یکی از موفق ترین موسسات  برگزار کننده در این زمینه شده است. علاوه بر تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه را نیز دارد. این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشور های دیگر را دارند، بهترین مزیت این دوره محسوب می شود. علاوه بر این، دانش پذیران می توانند، مدرک صادر شده که مورد تایید سازمان بین المللی WES کانادا می باشد را دریافت کنند که این مزیتی بسیار عالی به حساب می آید و موجب می شود ارزش این مدرک بیشتر شود.  با توجه به مزايا و منافعي که براي شرکت در دوره هاي آموزشی مالی و حسابداری موسسه آموزش عالي آزاد فن پردازان ارائه شد، به کليه متقاضيان و علاقه مندان توصيه مي شود با شرکت در دوره هاي آموزشي اين مرکز، به طور همزمان از کليه خدمات آن نیز برخوردار شوند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close