چه پیش نیازهایی برای طراحی لباس ضروری است ؟

چه پیش نیازهایی برای طراحی لباس ضروری است ؟ 

طراحی لباس| fashion design، هنر استفاده از طراحی ، حس زیبایی شناسی و زیبایی برای تهیه و دوخت انواع لباس و لوازم جانبی آنها است.  جالب است ه بدانید ، این هنر تحت تاثیر دیدگاه های اجتماعی و فرهنگی بوده و در مکان ها و زمان های مختلف به صورت متفاوتی ظاهر شده است. علاو بر این، شیوه کار هر کدام از این طراحان لباس و مد متفاوت است و باید سعی کنند که این طرح ها را بر اساس نیاز و خواست افراد مختلف ارایه کنند. 
علاوه بر این، طراحان باید در مورد روند مد و تفسیر معنای و مفهوم آن برای مخاطب توضیح داده و طرحی را که دلخواه آنها است را ایجاد کنند. غابا، افراد و یا طراحانی که آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده باشند، با این حیطه آشنایی بیشتری داشته و میتوانند تناسب و همانگی طرح ها را تشخیص دهند. 
از جمله دیگر پیش نیازهای طراحی لباس این است که طراحان باید بتوانند لباس ها را به گونه ای طراحی نمایند که هم کاربردی و هم زیبا باشد. علاوه بر این آنها باید فردی که قرار است لباس را بپوشد و موقعیتی که لباس برای آن طراحی شده را نیز مد نظر داشته باشند. همچنین، امکان دارد که لباسی منحصرا برای یک فرد دوخته شده و یا از یک مدل برای یک فروشگاه استفاده شود. 
موضوعات جالبی که در این مقاله به شرح و توضیح آنها می پردازیم شامل طراحی پارچه، طراحی مد و لباس، رشته طراحی لباس ، آموزش نرم افزار طراحی لباس ، دوره نرم افزار طراحی لباس ، مدرک نرم افزار طراحی لباس ، گواهینامه نرم افزار طراحی لباس ، طراحی دوخت، طراحی لباس ایرانی و لباس مجلسی هستند. 

دوره آموزشی نرم افزار طراحی لباس
 

طراحی لباس یک رشته تخصصی است.

طراحی پارچه

طراحی پارچه، روند ایجاد طرح روی انواع پارچه است که به صورت تخصصی انجام میشود. امکان دارد که، طرح های ایجاد شده توسط طراحان پارچه، تکراری بود و حتی برای دکورهای داخلی نیز مود استفاده قرار بگیرند. طراحان پارچه ای که دوره نرم افزار طراحی لباس را گذرانده باشند، میتوانند برای هر جنس پارچه طرح منحصر به فردی را انتخاب کرده و به فروش بیشتر آن کمک کنند.
علاو بر این، روند طراحی پارچه شامل ایجاد و ساخت الگوهای جدیدی است که بتواند توجه دیگران را جلب کند. طراحی پارچه، یکی از زمینه های هنری است که مستلزم داشتن و به کارگیری خلاقیت  نوآوری است و مواردی مانندطراحی لباس و مد، ساخت و تولید فرش و سایر زمینه های مرتبط به لباس را در بر میگیرد. جالب است که بدانید، طراحی پارچه در زمینه هایی مانند لباس، فرش، حوله، پرده و قالیچه کارایی دارد. 
با توجه به اهمیت و کارایی طراحی پارچه، افراد علاقمند به این حوزه باید ضمن دریافت نر افزار طراحی لباس، بتوانند از طرح ها الهام گرفته و در کار خود خلاقانه عمل کنند.   

طراحی مد و لباس

علی رغم اینکه ، به نظر میرسد تفاوت چندانی بین طراحی مد و طراحی لباس وجود نداشته باشد اما این دو حوزه تفاوت های جزیی با هم دارند. تفاوت های طراحی مد و لباس به شرح زیر هستند : 
طراحان مد، مد را به وجود آورده، لباس ها و لوازم جانبی تولید کرده و خودشان در فازهای طراحی درگیر هستند. آنها ابتدا طرح خود را در نظر گرفته و سپس، آن را رسم کرده و با توجه به آن لباس طراحی میکنند. از این نظر، بازار طراحی مد بسیار رقابتی بوده و محیط آن هم پر استرس است. بنابراین، طراحانی موفق خواهند بود که روندهای طراحی و سلیقه افراد را به طور مرتب بررسی کنند. غالبا، طراحانی که گواهینامه نرم افزار لباس دریافت کرده باشند، در زمینه طراحی مد خلاقانه تر عمل میکنند. 
طراحی لباس، کار حرفه ای است که فقط برخی افراد آن را انجام میدند. غالبا، روند کار طراحان لباس به این صورت است که، ابتدا طرح اولیه ای را برای لباس ارایه کرده و سپس آن را در اختیار طراحان خلاق میگذارند تا آنها را تایید کرده و به آنها اجازه تولید آن را بدهند. علاوه بر این، طراحان لباس میتوانند جزیی از چرخه بازاریابی باشند و محصول را به خریداران و توزیع کننده ها ارایه و معرفی کنند. 

مد توسط طراحان لباس به وجود آمده است.

رشته طراحی لباس 

رشته طراحی لباس در بسیاری از دانشگاه ها ارایه شده و فارغ التحصیلان آن باید در یکی از زمینه های هنر،  طراحی، و طراحی مد تحصیل کرد و در مورد این رشته اطلاعات جامع و کافی به دست آورده باشند. علاقمندان به این رشته میتوانند آن را تا مقطع کاردانی ادامه داده و از تخصص و تجربه ای که به دست می آورند برای ایجاد کسب و کار جدیدشان بهره ببرند.
قابل ذکر است که میتوان طراحی لباس را در موسسه های آموزش عالی آزاد معتبری  مانند موسسه آموزش عالی ازاد فن پردازان، گذراند و بعد از کسب گواهینامه نرم افزار طراحی لباس ، به طور رسمی شروع به کار کرد. البته ،راه سومی هم برای علاقمندان به این حوزه وجود دارد که یادگیری طراحی لباس در منزل است و شامل مطالعه در مورد طراحی لباس ، بهبود مهارت ها، ساخت برند، ارتباط با افراد و شروع کسب وکار های کوچک میشود. در صورتی که افراد علاقمند به طراحی لباس، دوره نرم افزا طراحی لباس را پشت سر گذاشته باشند، میتوان لباس های متنوعی را طراحی کنند. 

آموزش نرم افزار طراحی لباس

طراحی لباس و مد ، یکی از صنایعی است که امروزه با استقبال خوبی مواجه شده و افراد زیادی به خاطر درآمد و کارایی زیاد آن به این رشته و حیطه روی آورده و در این زمینه فعالیت میکند. نکته مهم در طراحی لباس این است که طراحان باید لزوما تحصیلات آکادمیک داشته و آموزش نرم افزار طراحی لباس را گذرانده باشند و در این زمینه مهارت کافی به دست آورده تا بتوانند نیازهای افراد را در این زمینه بر طرف کنند. علاوه بر این، داشتن گواهینامه نرم افزار طراحی لباس به افراد علاقمند و ماهر در این حیطه کمک میکند تا کاری مطابق با تحصیلات و البته سلیقه خود به دست آورند. 
با توجه به اهمیت و به روز شدن صنعت مد و لباس، موسسه آموزش عالی آزاد  فن پردازان، دوره آموزش نرم افزار طراحی لباس را برای علاقمندان دانش پذیر ارایه کرده است. دوره نرم افزار طراحی لباس مفرح و هیجان انگیز بوده و میتواند اطلاعاتی تخصصی و مهمی را در زمینه لباس و روند طراحی آن در اختیار آنها بگذارد و آنها را با انواع طرح ها و ودخت های تخصصی برای انواع لباس ها آشنا کند. 
 علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک نرم افزار طراحی لباس اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 


طراحان لباس باید تحصیلات آکادمیک داشته باشند.

دوره آموزشی نرم افزار طراحی لباس

طراحی دوخت

طراحی دوخت، یکی از رشته های هنری است که به دوخت لباس و طراحی انواع طرح ها برای لباس مرتبط است. افراد علاقمند به این رشته میتوانند آن را تا مقطع کاردانی ادامه داده و در طی آن انواع برش ها، الگوها و دوخت انواع لباس های مردانه، زنانه و کودکانه را تمرین کنند. 
فارغ التحصیلان این رشته میتوانند با کسب مهارت های ابتدایی و گاهی پیچیده ، به طراح دوخت حرفه ای تبدیل شد و کار خود را به صورت رسمی آغاز کنند. علاوه براین، فعالیت در این رشته مستلزم داشتن نوآوی و خلاقیت و استفاده از طرح هایی است که تا به حال استفاده نشده اند. غالبا، افرادی که گواهینامه نرم افزار طراحی لباس دریافت کرده باشند، با اصول دوخت و طراحی انواع آن آشنایی بیشتری دارند و میتوانند برای لباس های مختلف از انواع آنها استفاده کنند. 
غالبا، طراحانی که برای طراحی انواع لباس ها انتخاب میشوند، باید با فرهنگ و آداب لباس آن منطقه آشنایی داشته و بدانند برای افراد ساکن در آن منطقه چه فاکتورهایی حایز اهمیت است. به عنوان مثال، طراحی که طراحی لباس ایرانی و یا لباس مجلسی را بر عهده میگیرد باید بتواند تفاوت این دو و کارایی شان را تشخیص داده و طرحی را تولید و ارایه کند که گویای فرهنگ و سلیقه افراد بوده و افراد را به شناخت انواع لباس ها و مد تشویق کند. 

 


 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close