همه چیز درباره طراحی دکوراسیون داخلی

در گذشته افراد با نقاشی کردن، طرح و نقش جذابی به غارهای خود می دادند. 
افراد ملل شرق، علاقه زیادی به دکوراسیون داخلی دارند. ذوق و شوق آن ها به مبلمان و تزیینات چینی، فرش های ایرانی، صدف کاری ژاپنی و دیگر مجسمه ها و نقاشی و طرح های رنگی دارد که نشان دهنده جذابیت فضای زندگی شان است. سبک دکوراسیون در همه جای دنیا چه در شرق چه در غرب نیز متفاوت است.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

تعریف دکوراسیون داخلی : 

کوراسیون معنای هماهنگ سازی طراحی شده برای به وجود آوردن رنگ ها، اثاثیه ها و دیگر اشیای در یک بخش از محیط خانه و یا هر جای دیگر از ساختمان به روش شیک و هنرمندانه را طراحی دکوراسیون می گویند.
زمانی که حرف از چیدمان منزل به حساب می آید نقش یک دکوراتور داخلی را باید برای خود ایفا نمایید. با این حال، دکوراسیون داخلی مثل بقیه هنرها جذاب، جزکاری و ریزکاری و سایر تکنیک های متفاوتی است که به همین عنوان سلیقه ها و نیازهای دوران، در حال تغییر می باشند.
در تعریف های متعدد از دکوراسیون داخلی یک اتصال میان معماری و طراحی داخلی وجود دارد. طراحی داخلی مثل بقیه معماری های ساختمان و عنصرهای به کار رفته ساختمان در ارتباط است.
معماران داخلی همراه با دانش و تجربه و سابقه کاری خود به طراحی دکوراسیون می پردازند، به صورتی که برابری در فضا به وجود می آورند.
در دکوراسیون داخلی هنرهای مانند سبک و اصول وجود دارد ، که هر کدام از چیدمان های بر اساس سیلقه می باشد.
امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای بسته می گذرانند به همین عنوان داشتن فضای بسته شاد باعث به وجود آمدن اوقات خسته ناپذیری است که در آن اتاق هستید. 
به همین علت دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب، بهترین روش برای سود بخشیدن به وضعیت زندگی می باشد.
افرادی که علاقه خاصی به طراحی دارند و می خواهند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شوند نیاز اولیه آن ها نیز گذراندن دوره های آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی است.
در دوره های طراحی دکوراسیون داخلی شما را با انواع  تاریخ هنر و معماری آشنا می کند و حتی کلیه سبک های و شیوه های مربوط به رشته طراحی داخلی آشنا می سازد. بسیاری از طراحان داخلی حرفه ای سبک هایی ویژه ای برای دیگران برای الگو گرفتن به جای گذاشته اند.

به عبارتی دیگر از تعریف طراحی دکوراسیون داخلی : 

طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه از عوامل مختلف از جمله فرم ها، نور، رنگ، بافت ، کف ، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در خود جای می دهد. در اصل این عناصر ابزار و وسایل کار برای طراح می باشند که همه به شکل هماهنگ و مناسب در یک طرح مربوطه قرار می گیرند.
طراحی دکوراسیون همانجور که از نامش پیداست میان معماری و طراحی قرار گرفته است، به صورتی که دارای جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی می باشد. 
استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی روش کاربردی است که برای دست یابی به اهداف مورد نظر شامل پویایی و بهبود بخشیدن به زندگی می شود.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی : 

بهترین ایده در دکوراسیون داخلی، رنگ ها می باشد. از این رو هر چه دیده می شود دارای رنگ هستند. متخصصان طراحی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ های مختلف تاثیر مثبتی بر روی فشار خون، پایین آمدن استرس و افزایش انرژی دارد. 
نکته بسیار مهم که به آن توجه می شود توجه کردن به جزییات دکوراسیون داخلی نقش بسیار اساسی در سلامت روان و ارزش کارایی فضا دارد.

مدرک آموزش گواهینامه دوره

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی :

هنر دکوراسیون داخلی فقط به چیدن اشیا و اثاثیه محدود نمی شود و عناصر دیگر هم دخالت دارند. علاوه بر عوامل رنگ ، نور و چیدمان مبلمان ها ، روحیه افراد محیط و نیازهای آن ها به دقت بررسی می شود.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی :

برای طراحی داخلی اولین اقدام داشتن اطلاعات درباره انواع مختلف سبک های دکوراسیون است . سبک های مختلف شامل مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی و صنعتی و ... می باشد که فرق های هم باهم دارند و هر کسی به علاقه خود در چیدن آن ها را برای محیط زندگی خود استفاده می کند.

- سبک دکوراسیون مدرن :

کلمه مدرن در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه با رنگی ساده و منظم مثل استیل و شیشه طراحی می شود می گویند. در دکوراسیون مدرن عواملی مانند سادگی در همه جای منزل قابل مشاهده است و از ویژگی های سبک مدرن صاف، صیقلی و براق و شفاف دخالت دارند.

2- سبک دکوراسیون امروزی :

سبک مدرن و امروزی دو سبک متفاوت می باشد و اغلب به جای هم استفاده می شود. فرق بین آن ها در سبک مدرن شیوه طراحی است که در قرن بیستم شروع می شود.
از جهتی دیگر سبک امروزی انعطاف پذیری بالایی دارد و تعهد چندانی به سبک خاصی ندارد. در دکوراسیون امروزی راحتی در فضا موجود است. 
بر عکس سبک مدرن فضای چیدمان راحتی در آن وجود ندارد و احساس صمیمیت بیشتری به مخاطب انتقال می دهد.

3- سبک دکوراسیون مینیمال : 

سبک مینیمال یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. در سبک مینیمالیست استفاده از پالت های رنگی مجاز می باشد و وسایل استفاده شده براق نمی باشد. در اصل سفید یکی از رنگ های پرکاربرد رنگ در دکوراسیون مینیمال است.
مینیمال به معنای سادگی و نبودن عنصرهای اضافی از محیط است.

4- دکوراسیون صنعتی : 
ایده سبک دکوراسیون از دوره انقلاب صنعتی اروپا ریشه گرفته است و منازل شهری قرن 17 و 18 میلادی در اروپا می باشد. در این نوع سبک استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون پرکاربرد است . یک خانه طراحی شده به روش صنعتی از یک روش استفاده شده از ساختمان صنعتی است.

5- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی :

در طراحی سبک اسکاندیناوی وسایل استفاده شده در خانه همانند مبلمان از یک اثر هنری الهام گرفته شده است. این نوع سبک به سبک مینیمال نزدیک می باشد در اصل سبک مینیمال بیشتر ویژگی خود را از سبک اسکاندیناوی مدرن الهام می گیرد.

6- سبک دکوراسیون فرانسوی :

در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از رنگ های گرم و ملایم مرسوم است. در میان انواع دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی استفاده از ظرف های چینی نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می شود.

مدرک طراحی دکوراسیون داخلی :

علاقمندان و افراد با داشتن مدرک طراحی دکوراسیون داخلی یک قدم از کسانی که فقط علاقه دارند نزدیک تر به این حرفه می باشند. چون در کنار هر علاقه داشتن مهارت و تمرین و بدست آوردن تجربه نیاز است به همین عنوان گذراندن دوره یکی از لزومات هر فرد برای هر رشته از جمله رشته طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.

قانون دکوراسیون :

- حذف تابلوهای کوچک از دیوارهای بزرگ منزل : 
برای بهترین چیدمان در منزل باید تابلوهای کوچک بر روی دیوارهای بزرگ را حذف کنیم با این کار دیوار خانه کوچک به نظر می رسد. برای این کار استفاده از تابلوهای دو سوم عریض تر از دیوار مناسب می باشد تا یک دکوراتیو به حساب آید.
-    استفاه از تعداد نور مناسب در منزل :
استفاده از نورهای زرد ، میزان گرما و زردی به رنگ اضافه می کنند. در واقع، نورهای سفید سبب اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ ها می گردد.

دوره آموزش گواهینامه مدرک

دوره آموزش طراحی دکوراسیون :

مرکز آموزش فن پردازان برای علاقمندان به چیدمان و طراحی داخلی ، دوره آموزش طراحی دکوراسیون را برگزار نموده است تا همه افراد به علاقه خود دست یابند، مرکز فن پردازان علاوه بر آموزش، مدرک طراحی دکوراسیون و گواهینامه طراحی دکوراسیون نیز اعطا می کند. با کسب مدرک معتبر و دانش کافی می توان حتی کسب و کارشخصی راه اندازی کرد. برای این منظور می توان از افراد معروف در زمینه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار مانند ماکان آریا پارسا مشاوره گرفت.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close