نکاتی درباره سیستم عامل لینوکس

می توان گفت لینوکس یکی از سیستم عامل های متن باز و رایگان دنیا شناخته می شود که بر پایه لینوکس کرنل راه اندازی شده است. این سیستم عامل، در قالب توزیع کننده های لینوکس که دربرگیرنده نرم افزارهای حمایت کننده سیستم هستند، منتشرشده است. جالب است بدانید که در ابتدا لینوکس برای رایانه های شخصی مورد استفاده قرار می گرفت ولی بعد ها این سیستم عامل گسترش یافت. یکی دیگر از کاربرد های لینوکس این است که برای ابر رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر  این، اساس و پایه همه سیستم عامل های معمولی را تشکیل می دهد. پس می توان گفت، لینوکس کاربردهای بسیاری دارد و برای امنیت و ثبات و یا پشتیبانی از ساختار کامپیوتر  به صورت تخصصی قابل استفاده می باشد.

دوره آموزش لینوکس

کاربرد های سیستم عامل لینوکس

همان طورکه گفتیم،  لینوکس یکی از سیستم های بروز دنیا می باشد که برای امور تخصصی یا عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت به کاربرد های سیستم عامل لینوکس می پردازیم که بهتر است با آن ها آشنا شوید. با استفاده از آن می توان کل یک درایو را فرمت کرد و همچنین قابلیت مشاهده وب سایت های بسیاری را به کاربر می دهد. علاوه بر این، می توان لینوکس را در کنار کروم نصب  کرد و از اپلیکیشن های بسیاری در آن قالب، استفاده کرد. با آموزش لینوکس می توان  سیستم های امنیتی را به درستی بررسی کرد و همچنین قادر است سیستم های قدیمی را به سیستم های جدید با کاربرد های بیشتر، تبدیل کند. جالب است به این نکته توجه کنید که با شرکت در دوره آموزش لینوکس، می توان به مشاهده کارایی آن در ماشین ها، سیستم های مختلف وکاربرد های متفاوت آن پی می بریم.

مزیت های سیستم عامل لینوکس

در گذشته، سیستم عامل لینوکس فقط برای سرور به کار گرفته می شد ولی امروزه اینطورنیست و می توان ازآن برای دسکتاپ نیز استفاده کرد. جالب است بدانید که لینوکس به راحتی جایگزین ویندوز شد و برای مصارف خانگی و کسب و کارهای آموزشی نیز مورد استفاده قرار گرفت. یکی از مزیت های سیستم عامل لینوکس، امنیت بالای آن است که مانع ورود ویروس ها به سیستم و آسیب دیدن آن، می شود. علاوه براین، بهتر است بدانید که لینوکس دارای امنیت بیشتری نسبت به ویندوز می باشد.

یکی دیگر از مزیت های این سیستم این است که دارای مخزن نرم افزاری می باشد و در مقایسه با ویندوز به راحتی قابل تعمیر است و علاوه بر این بسیار مقاوم و پایدار می باشد و به سادگی از بین نمی رود. کاربر نیز می تواند در تصاویر پس زمینه و آیکون های آن تغییراتی ایجاد کند و برای آموزش خود در علوم مختلف از سیستم عامل لینوکس استفاده کند. یکی از مهم ترین فواید استفاده از لینوکس این است که شبکه های اینترنتی از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند.  کاربر نیز می تواند از لینوکس و تمام نرم افزار های آن به صورت رایگان استفاده کنند و همچنین ویدئو و عکس ها را به راحتی ویرایش کنند. کار کردن با لینوکس ساده تر از ویندوز است و کاربر ها باید قبل از اجرای نرم افزار، فایل های پیوست را ذخیره کنند. علاوه بر این مزایا، نکات دیگری نیز وجود دارد که با شرکت در دوره آموزش لینوکس می توانید به آن ها پی ببرید. علاقه مندان نیز قادر هستند با اخذ مدرک آموزش لینوکس،  به کاربران حرفه ای و متخصصان کامپیوتری در این زمینه تبدیل شوند.

معایب سیستم عامل لینوکس

از طرف دیگر جالب است بدانید که هر سیستم عاملی علاوه بر مزایای که دارد میتواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. یکی از معایب این است که علی رغم اینکه می توان آن را روی هر سخت افزاری نصب کرد، اما ممکن است با آن سخت افزار مطابقت نداشته باشد  و در حالت کلی نشود از آن به خوبی استفاده کرد. یکی دیگر از معایب این است که، با توجه به اینکه این سیستم عامل، مانند ویندوز در بازار موجود نیست بنابراین، باید اپلیکیشن هایی ساخت که با استفاده از آن بتوان از لینوکس پشتیبانی کرد. با توجه به این که کاربران در نظر دارند از دیگر قسمت های آموزشی لینوکس استفاده کنند، می توانند به صورت کاملا تخصصی  همه نکات را در دوره آموزش لینوکس فرا بگیرند.

مهارت های مورد نیاز برای کار با سیستم عامل لینوکس

جالب است بدانید که سیستم عامل لینوکس به دلیل متن بازبودن، مورد توجه بسیاری از شرکت ها وسازمان های مهم قرار گرفته است. افراد علاقه مند به یادگیری اصول سیستم عامل لینوکس، می توانند علاوه بر شرکت در دوره آموزش لینوکس و دریافت گواهینامه آن، مهارت های مورد نیاز خود را در این زمینه افزایش دهند. فردی که علاقه مند است با لینوکس آشنا شود باید به سرعت همه نکات را یاد بگیرد زیرا استفاده از این سیستم عامل، سرعت بالای کاربر را می طلبد.  یکی دیگر از مهارت ها این است که  فرد باید به درستی شرایط را ارزیابی کند و بداند که  با توجه به متن باز بودن این سیستم، آیا برنامه های  موجود از کیفیت و کمیت کافی برخوردار هستند یا خیر. این قابلیت به ادمین ها این اجازه را می دهد که سیستم را از دزدی  اطلاعات مصون نگه دارند.
 یکی دیگر مهارت ها این است که متخصصان باید در هر صورت به سیستم عامل لینوکس احاطه داشته باشند که قادر باشند، زمان در خطر بودن سیستم را، در هرلحظه تشخیص دهند و از آن به خوبی محافظت کنند. علاوه بر این، باید با همه افراد حرفه ای در این زمینه همکاری داشته باشند و از اطلاعات آن ها استفاده کنند تا بتوانند از هرگونه حمله سایبری اطلاع داشته باشند. همان طور که گفته شد، افراد علاقه مند بهتر است با دریافت گواهینامه آموزش لینوکس، کلیه مهارت ها و توان مندی های لازم، جهت کنترل و هدایت سیستم عامل لینوکس را به طور کامل فرا گیرند.

مدرک لینوکس

چرا در دوره های آموزش لینوکس موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کنیم؟

همان طور که گفته شود، افرادی که مایل هستند علاوه بر سیستم عامل ویندوز، با سیستم عامل لینوکس نیز آشنایی پیدا کنند، میتوانند در دوره لینوکس LPIC1 و سپس در دوره LPIC2  که از طرف موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان برگزار شده شرکت کرده و اطلاعات تخصصی مورد نیاز برای کسب و کار در این زمینه را به دست آورند.  موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با بکارگیری اساتید خبره و مجرب در دوره آموزش لینوکس و همچنین سابقه ی درخشان در برگزاری این دوره ها، همواره پیشتاز در ارایه ی دوره های مدیریت کسب و کار با گرایشات مختلف می باشد.

موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم، فناوری تحقیقات، اقدام به برگزاری این دوره ها  کرده است. علاوه بر تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه را نیز دارد. این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشور های دیگر را دارند، بهترین مزیت محسوب می شوند. علاقه مندان موفق به دریافت گواهینامه آموزش لینوکس می شوند که مورد تایید سازمان بین المللی WES کانادا است. علاوه بر همه این مزیت ها، تمامی دوره ها دارای بسته های آموزشی کامل هستند و دانش پذیران می توانند همه نکات مورد نیاز برای افزایش دانش و مهارت ها را در این بسته ها فرا بگیرند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close