نرم افزارهای حسابداری

نرم افزارهای حسابداری 

تعریف حسابداری 

حسابداری، به معنای ثبت و نوشتن جامع و کامل و سیستماتیک اسناد معاملات مالی مرتبط با کسب و کار است. علاوه براین، به روند خلاصه سازی، تجزیه و تحلیل دقیق و گزارش دادن این معاملات به سازمان های نظارتی و شخصیت های حقوقی جمع آوری مالیات حسابداری گفته میشود. 
علاوه براین، حسابداری یکی از شیوه های محاسباتی است که، عملیات ها، موقعیت های مالی و جریان های نقدی یک سازمان در یک باره زمانی خاص را خلاصه میکند و این صورت ها، نشان دهنده هزاران معامله ای هستند که در این دوره انجام شده اند. قابل ذکر است که با استفاده از حسابداری میتوان، فعالیت های اقتصادی یک سازمان را ارزیابی کرده و نتایج را به میران، تنظیم کننده ها، سرمایه گذارها و تامین کننده های اعتبار منتقل کرد. 
سرفصل های این مقاله شامل تعریف حسابداری ، استخدام حسابدار، تعریف حسابرسی، آموزش حسابداری، دوره حسابداری ، مدرک حسابداری ، گواهینامه حسابداری، نرم افزارهای حسابداری، حسابداری صنعتی، نرم افزارهای حسابداری صنعتی، حسابداری مالی و استخدام حسابدار هستند. 

دوره آموزشی مدیریت مالی و حسابداری

تعریف حسابرسی

حسابرسی، فرایندی که در آن، اطلاعات مرتبط با رخدادهای اقتصادی جمع آوری و سپس ارزیابی شده و سپس، با ملاک های از قبل تعیین شده تطابق داده شده و نتایج آن به صاحبان کار و افراد ذی نفع گزارش داده میشود. نکته مهم در حسابرسی این است که حتما باید برای آن به دقت برنامه ریزی کرده و اطلاعات نیز به صورت بیطرفانه  بررسی و تجریه و تحلیل شوند. 
علاوه براین، بخش عمده کار حسابرس ها شامل همین فعالیت ها بوده اما میزان استناد و تایید همه مدارک و اسناد با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین، بخش عمده مطالبی که در حسابرسی بررسی میشوند، به ادعاهای سازمان ها مرتبط بوده که در قالب و شکل اسناد و مدراک و صورت های مالی ارایه میشوند. در این میان، هدف حسابرس ها از جمع آوری اطلاعات برای ادعاها این است که از هماهنگی این ادعا ها با ملاک ها تعیین شده و استاندارد اطمینان پیدا کرده و سپس، به ذی نفعان اطلاع دهند. حسابرس هایی که دوره حسابداری را گذارنده باشند، به کار حسابرسی تسلط بیشتری خواهند داشت. 
در حسابداری تمام صورت حساب ها ثبت میشود.

استخدام حسابدار

تمام افرادی که در رشته حسابداری و انواع گرایش های ان تحصیل کرده باشند، میتوانند در سمت حسابدار انجام وطیفه کنند. با این حال، استخدام حسابدار در برخی از شرکت ها مستلزم این است که حسابدارها در یکی از انواع گرایش ها آن به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت کرده باشند. 
علاوه براین، این حسابدارها باید  بر اصول عمومی حسابداری مسلط بوده و در این زمینه تجربه عملی و واقعی کسب کرده باشند تا بتوانند در صورت لزوم ، به حساب های شرکت رسیدگی کرده و سود و زیان شرکت را در یک بازه زمانی مشخص محاسبه کنند. علاوه براین، حسابدارهایی که آموزش حسابداری را گذرانده و گواهینامه حسابداری دریافت کرده باشند، برای استخدام در اولویت قرار میگیرند.

آموزش حسابداری

حسابداری، یکی از رشته ها ی مهم و کارآمد و پرکار بوده که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. علاوه براین، یادگیری وآموزش حسابداری چندان وقت گیر نبوده و افراد علاقمند میتوانند با گذراندن دوره حسابداری ، به تمام اصول و تکنیک های تسلط پیدا کنند. همچنین، در صورتی که این افراد گواهینامه حسابداری دریافت کنند، استخدام شان در شرکت های حسابداری تسهیل میشود.
به منظور اشنایی و آموزش حسابداری، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش حسابداری را برای علاقمندان و دانش پذیران ارایه کرده است. دوره حسابداری، کوتاه اما مفید و جامع بوده و به دانش پذیرانی که آشنایی کمی با این حیطه دارند کمک میکند تا اصول انواع گرایش های حسابداری را آموخته و برای کار در شرکت های حسابداری آماده شوند. علاوه براین، دانش پذیران میتوانند تکنیک ها و نرم افزارهای مختلف را بررسی کرده و کارایی هر کدام را بشناسند.  
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک حسابداری اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

حسابدارها از انواع شیوه ها برای محاسبه استفاده میکنند.

نرم افزارهای حسابداری 

حسابداری رشته ای است که با اعداد و ارقام  سر و کار داشته و مهمترین نکته در حسابداری این است که حسابدارها بتوانند بین این اعاد و ارقام ارتباط و تناسب ایجاد کنند. یکی از شیوه هایی که به حسابدارها در این زمینه کمک میکند، استفاده از انواع نرم افزارهای حسابداری است. این نرم افزارها انواع مختلفی داشته و هر کدام دارای مزیت ها و کاربردهایی است. 
گاهی، از این نرم افزارهای برای مدیریت فعالیت های مالی مانند خرید و فروش، خزانه داری، ایجاد تعادل بین دفاتر قانونی کار، نظارت بر جریان های نقدی، تجزیه و تحلیل، پیش بینی های مالی، انبار داری، گزارش مالی، حقوق و دستمزد و تولید و بهای تمام شده استفاده میشود اما، غالبا، هر کدام از این نرم افزارهای حسابداری منحصرا برای انجام یک فعالیت در نظر گرفته شده اند. علاوه براین، کار در شرکت های حسابداری مستلزم این است که حسابدارها نحوه کار کردن با این نرم افزارها را بدانند. 

حسابداری صنعتی | cost accounting

حسابداری صنعتی، روند ثبت، طبقه بندی، تحلیل، خلاصه بندی و اختصاص هزینه های مرتبط با یک فرایند است. هدف از حسابداری صنعتی، هدایت و راهنمایی مدیران در مورد نحوه بهینه سازی شیوه های کسب و کار و روندها بر اساس کارآمدی و قابلیت هزینه ها است. غالبا، حسابداری صنعتی، اطلاعات دقیقی را در مورد هزینه ها در اختیار مدیران و صاحبان کار میگذارد تا با استفاده از آنها، عملیات ها و برنامه های آینده را کنترل کنند. 
علاوه براین، مدیران فقط مسئول تصمیم گیری برای سازمان خود بوده و لزومی ندارد که اطلاعاتشان با اطلاعات دیگر سازمان ها مشابهت داشته باشد. علاوه براین، مدیران میتوانند از نرم افزارهای حسابداری صنعتی موجود در این زمینه کمک گرفته و در تصمیم گیری ها از آنها استفاده کنند. 
انواع روش های حسابداری صنعتی شامل هزینه یابی سفارش کار، هزینه یابی جذبی، هزینه یابی مستقیم، هزینه یابی استاندارد، هزینه یابی مراحل تولید و هزینه یابی تخمینی هستند.

حسابدارها باید نهایت دقت را در کار خود داشته باشند.

دوره آموزشی مدیریت مالی و حسابداری

حسابداری مالی

حسابداری مالی، شاخه ای از علم حسابداری است که به خلاصه بندی، تجزیه و تحلیل، و گزارش دادن معاملات مالی کسب و کار می پردازد. علاوه براین، این حسابداری میتواند فعالیت هایی مانند تهیه صورت های مالی برای استفاده عموم را نیز در بر میگیرد. غالبا، از حسابداری مالی، برای تهیه و جمع آوری اطلاعات حسابداری و ارایه آنها به افراد خارج استفاده میشود. 
علاوه براین،  این صورت ها و اطلاعات مالی برای افرادی شامل سهامداران، تامین کنندگان و صاحبان کسب و کار کارایی بهتر و بیشتری دارد. همچنین، استانداردهای حسابداری بین المللی و محلی بر حسابداری مالی نظارت و کنترل دارد و غالبا از اصول حسابداری کلی، به عنوان چهار چوبی استاندارد برای حسابداری مالی استفاده میشود. این اصول کلی، شامل استاندار ها و قوانینی است که، حسابدارها هنگام ثبت و خلاصه بندی و تهیه صورت های مالی استفاده میکنند.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close