نرم افزارهای برنامه نویسی کامپیوتر چه کاربردهایی دارند؟

نرم افزارهای برنامه نویسی کامپیوتر چه کاربردهایی دارند؟

برنامه نویسی، روندی است که در آن مجموعه ای از دستورالعمل ها در کامپیوتر نوشته شده و کامپیوتر باید طبق آنها، وظایفش را انجام دهد. علاوه براین، برای نوشتن هر کدام از این دستورالعمل ها میتوان از زبان های کامپیوتر (زبان های برنامه نویسی ) مانند c++ ,  java  ( از آن برای برنامه نویسی بازی های کامپیوتری و وب سایت استفاده میشود)و یا python  استفاده کرد. 
برنامه نویسی کامپیوتری، فرایند طراحی و ساخت برنامه های کامپیوتری برای یک هدف خاص با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی کامپیوتری است. این نوع از برنامه نویسی شامل تجزیه و تحلیل، ساخت الگوریتم، مصرف منابع و اجرای الگوریتم به زبان برنامه نویسی انتخابی است. غالبا، کد اصلی برنامه به یک یا چند زبان برنامه نویسی نوشته میشود و در کل، هدف از برنامه نویسی این است که، توالی دستورالعمل ها برای حل مشکل مشخص شود بنابراین افرادی که در این حیطه فعالیت دارند باید به مفهوم دامنه و الگوریتم آشنایی داشته باشند. 
در حال حاضر، نرم افزارهای برنامه نویسی کامپیوتر متعدد و متنوعی وجود دارد که با توجه به نوع آنها، کاربرد های متفاوتی برایشان پیش بینی شده است.  به عنوان مثال، زبان برنامه نویسی C برای برنامه نویسی سیستم عامل ، زبان logo برای برنامه نویسی تابعی و زبان ABS برای آموزش و ایجاد پروتایپ استفاده میشوند. به طور معمول، افرادی که دوره نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر را گذرانده باشند، با انواع نرم افزارها و کارایی آنها اشنایی دارند. 
سر فصل های این مقاله شامل تعریف برنامه نویسی، برنامه نویسی اندروید، آموزش نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر، دوره نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر ، مدرک نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر ، گواهینامه نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر ، نرم افزار طراحی سایت، طراحی نرم افزار موبایل و ساخت اپلیکیشن میشوند.


نرم افزارهای برنامه نویسی کارایی متفاوتی دا رند.

دوره آموزشی نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر

برنامه نویسی اندروید

برنامه نویسی اندروید، زبان برنامه نویسی مختص انواع گوشی ها و تبلت طراحی است. علاوه بر این، اندروید، سیستم عاملی است که بر پایه لینوکس بوده و در بین همه سیستم عامل ها موجود بیشترین کاربرد و کارایی را دارد. از جمله قابلیت های این نرم افزار این است که با استفاده از میتوان اکثر اپلیکیشن های موبایل را توسعه داده و هدایت کرد. 
علاوه بر این، این سیستم عامل بسیار قوی بوده و دارای امکاناتی مانند قابلیت اتصال به انواع دستگاه ها، امکان ذخیره سازی، قابلیت چند وظیفه ای، توانایی پشتیبانی و ارسال پیام و قابلیت چند زبانی است که از این نظر، با دیگر سیستم ها قابل رقابت بوده و به نوعی بر دیگر سیستم ها ارجح است. بنابراین، افرادی که آموزش نرم افزار کامپیوتر را گذرانده و در این زمینه تجربه داشته باشند، میتوانند در زمینه انتخاب سیستم عامل کارآمد به دیگران کمک کنند. 

آموزش نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر

با توجه به رشد و ارتقا سیستم های کامپیوتری در همه جوامع، افرادی که با انواع نرم افزار های برنامه نویسی اشنایی داشته و دوره نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر را گذرانده باشند، میتوانند با توجه به نیاز خود از انواع زبان های برنامه نویسی برای نوشتن ، ایجاد و تعریف یک برنامه استفاده کنند. علاوه بر این، افرادی که گواهینامه نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر دریافت کرده باشند، با همه زبان های برنامه نویسی اشنایی داشته و میدانند برای هر کدام از برنامه ها، از کدامیک از آنها استفاده کنند. 
با توجه به نقش و اهمیت زبان های برنامه نویسی برای نوشتن انواع برنامه ها، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره آموزش نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر را برای علاقمندان و برنامه نویس ها ارایه کرده است. دوره نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر برای علاقمندان به انواع زبان های برنامه نویسی مفید و کاربردی بوده و به آنها کمک میکند تا زبان خاص هر کدم از این نرم افزارها را آموخته و به طور عملی از آنها استفاده کنند. 
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر  اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود. 

از برنامه نویسی اندروید برای تبلت استفاده میشود.

نرم افزار طراحی سایت

غالبا، برنامه نویس ها و افرادی که گواهینامه نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر دریافت کرده باشند، میتوانند نرم افزار طراحی سایت مناسب را تشخیص دهند. 
•    صرفا کمک گرفتن از دانش برنامه نویسی 
•    استفاده از محتوای تحت وب 
علاوه بر این، نرم افزارهای زیادی برای  طراحی سایت وجود دارد که از میان آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Front page: ساده ترین نرم افزار برای طراحی سایت بوده و دارای الگوهای آماده ای است که با استفاده از آن میتوانی، یک سایت راه اندازی کرد. 
Word press: از این نرم افزار برای وبلاگ نویسی و مدیریت سایت استفاده میشود. علاوه بر این، این نرم افزار منبع باز بوده و قابلیت پشتیبانی نیز دارد. 
Visual studio: نرم افزار حرفه ای است که از آن برای ایجاد سایت به همراه پایگاه داده استفاده میشود. علاوه بر این، در این نرم افزار از زبان ASP.NET  استفاده میشود.
Joomla: این نرم افزار ، به دلیل داشتن پلاگین های متعدد و پنل مدیریتی، محیط انعطاف پذیر و مناسبی برای مدیریت محتوای سایت دارد.  علاوه بر این، میتوان در کدهای این نرم افزار تغییراتی ایجاد کرده و آن را به صورت دلخواه نوشت. 
غالبا، برنامه نویس ها و افرادی که گواهینامه نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر دریافت کرده باشند، میتوانند نرم افزار طراحی سایت مناسب را تشخیص دهند. 

طراحی نرم افزار موبایل

با توجه به گسترش انواع تکنولوژی و محبوب شدن موبایل در بین افراد و استفاده از آن به عنوان ابزار کسب درآمد، برنامه نویس های متخصص به دنبال شیوه ای کارآمد برای طراحی انواع نرم افزارهای موبایل هستند که بتوان آن را براحتی نصب کرده و در شرایط خاص و بحرای عملا از آنها استفاده کرد. 
در روند طراحی نرم افزار موبایل یا آپ، باید فاکتورهایی مانند هزینه کم، قابلیت استفاده توسط اقشار افراد و سرعت و ایمنی لحاظ شود تا افراد به نصب و استفاده از آنها ترغیب شده و بتوانند به دیگران نیز توصیه کنند. غالبا، شرکت ها و سازمان ها برای طراحی این نرم افزارها از افرادی که آموزش نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر کمک میگیرند. 


از برخی از نرم افزارها برای ساخت اپلیکیشن استفاده میشود.

دوره آموزشی نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر

ساخت اپلیکیشن

منظور از اپلیکیشن، انواع برنامه های ساده و کاربردی است که شامل انواع بازی ها نیز میشود. امروزه،  برای ساخت اپلیکیشن ها از انواع شیوه ها و استراتژی های جدید و جهانی استفاه شده که در همه آنها، نیاز افراد مد نظر بوده و در واقع ساخت این اپلیکیشن ها به نوعی  هدفمند محسوب میشود.
قابل ذکر است که پیش از این، گوشی ها سیستم عاملی خاصی نداشتند اما امروزه برای ساخت اپلیکیشن گوشی ها از سیستم عامل اندروید و IOS  استفاده میشود که تفاوت هایی بین این دو وجود دارد و با توجه به نوع گوشی، یکی از آنها انتخاب میشود. 

 


 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close