مزیت های مدرک تافل

مزیت های مدرک آزمون تافل | test of English as a foreign language

آزمون تافل یا ازمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی ، یک آزمون استاندارد است که از آن برای ارزیابی میزان توانایی زبان انگلیسی افرادی استفاده میشود که زبان مادری و اصلی شان انگلیسی نیست.  علاوه براین، این ازمون یکی از دو آزمون مهم جهان است که برگزار کننده آن، موسسات  علمی و حرفه ای هستند و به دو صورت آنلاین و حضوری انجام میشود.  
علاوه براین، تافل علامت تجاری خدمات تست آموزشی بوده که نحوه طراحی تست ها را مدیریت میکند. همچنین، تحصیل در بسیاری از رشته ها مستلزم داشتن و کسب نمره ازمون تافل قابل قبول است که این نمره برای رشته ها و  دانشگاه های مختلف متفاوت است. نکته دیگر در مورد آزمون تافل اینکه، این آزمون به صورت سراسر و سالیانه چند مرتبه برگزار شده و اکثر دانشگاه ها نمره آن را می پذیرند.                              
سرفصل هایی این مقاله شامل آزمون تافل، اهمیت ازمون تافل ، آموزش تافل، دوره تافل ، مدرک تافل ، گواهینامه تافل ، هزینه ازمون تافل، منابع ازمون تافل و مزیت های مدرک تافل هستند.  

آموزش آمادگی TOEFL

اهمیت ازمون تافل 

اهمیت آزمون تافل از این جهت است که، افرادی که در این آزمون پذیرفته شدند برای ورود به بسیاری از دانشگاه ها در اولویت بوده و حتی میتوانند با توجه به نمره آزمون تافل، دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنند. علاوه بر این ، این آزمون برای همه افراد شرکت کننده یکسان برگزار شده بنابراین هیچ فردی نمیتواند به نحوه برگزاری این آزمون اعتراضی داشته باشد. 
همچنین، این آزمون بسیار قابل اعتماد بوده و میزان مهارت ها و استعدادهای واقعی افراد شرکت کننده را نشان میدهد. این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت دارند نیز کارایی دارد؛ آنها میتوانند در کمترین زمان در این آزمون شرکت کرده و از نتایج آن به طور همزمان برای چند کار مهم استفاده کنند. علاوه براین، این افراد میتوانند در دوره تافل معتبر شرکت کرده و از نمره آن برای ورود به انواع دانشگاه ها بهره ببرند.  

آموزش تافل

با توجه به اینکه، شرکت در آزمون تافل شروع مسیر موفقیت است، شرکت کنندگان باید از موادر امتحانی و منابع آن اطلاع داشته و بتوانند آنها را درمدت زمان معینی مطالعه کنند تا به خوبی از عهده ازمون برایند. این افراد باید در هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی مهارت کافی داشته و بتوانند سوالات خود را به صورت واضح و با ذکر مثال توضیح دهند. علاوه براین، شرکت کنندگان آزمون تافل میتوانند با افرادی که قبلا گواهینامه تافل دریافت کرده، مشورت نموده و درم ورد کیفیت وکمیت آزمون با آنها گفتگو کنند. 
به منظور آماده کردن دانش پذیران برای آزمون تافل، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزشی آموزش تافل را برای علاقمندان به این دوره  ارایه کرده است. دوره تافل  ، به دانش پذیران امکان میدهد تا با اصول ازمون و انواع آن اشنایی پیدا کرده و برای پشت سر گذاشتن این آزمون دانش و اطلاعات کافی را کسب کنند.  
علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک تافل اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است  و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود.

دوره آمادگی TOEFL

هزینه ازمون تافل

برگزاری آزمون تافل نیز مانند دیگر ازمون ها هزینه بر بوده و افراد باید برای شرکت در هر دو نوع این آزمون مبالغی را پرداخت کنند. علاوه براین، هزینه آزمون تافل برای هر بخش به صورت جداگانه اعلام و در نظر گرفته شده و غالبا مبلغ نهایی به شرکت کنندگان اعلام میشود. علاوه براین، شرکت کنندگان میتوانند این هزینه را به شیوه های مختلفی مانند چک الکترونیک ، چک معمولی و یا از طریق کارت اعتباری بپردازند. 
علاوه بر این، موسسات برگزار کننده این ازمون برخی از شیو های پرداخت را نپذیرفته و ترجیح میدهند هزینه را به روش های اشاره شده دریافت کنند. نکته جالب اینجاست که در برخی از کشورها مانند کره و ایالات متحده آمریکا، امکان پس گرفتن وجه هزینه شده برای آزمون تافل وجود دارد البته اینکار، باید از 4 پیش از تاریخ برگزاری آزمون اصلی آغاز شده و جدا پیگیری شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. 

منابع ازمون تافل

به منظور موفیقت کامل در ازمون تافل باید بتوانید هر چهار مهارت اصلی زبان را به بهترین نحو ارتقا داده، همزمان همه انها را تمرین کرده و یا در دوره های آموزشی تافل شرکت کنید.  منابع ازمون تافل نیز شامل این چهار مهارت است که برای هر بخش میتوان ار کتابها و یا فایل های ویدئویی خاص استفاده کرد. علاوه براین، میتوان آزمون های قبلی و نوع سوالات آزمون را بررسی کرده و سطح خود را تا آنها ارتقا داد. 
همچنین، میتوان این منابع از شرکت کنندکان قبلی این ازمون ، دریافت کرده و یا آنها را از مرکز معتبر آموزشی فن پرداران دریافت کرد. این مرکز، بسته آموزشی جامع و کاملی را برای یادگیری تافل ارایه کرده و با برگزاری آزمون در پایان دوره، به شرکت کنندگان مدرک تافل ارایه میکند که بسیار معتبر بوده و میتوان از آن برای گرفتن پذیرش در انواع دانشگاه ها ی خارجی استفاده کرد. 

گواهینامه آمادگی TOEFL

مزیت های مدرک تافل 

از آنجایی که آزمون و مدرک تافل به صورت جهانی برگزار شده و سوالات آن برای همه شرکت کننده مشابه است، بهترین ابزار برای سنجش توانایی های افرادی است که در سمت های حساس مشغول به کار هستند. علاوه براین، مزیت های آزمون تافل موجب میشود تا اکثر سازمان ها از این آزمون برای استخدام کارکنان خود استفاده کنند. علاو بر این، دیگر مزیت های این ازمون شامل موارد زیر هستند :
این آزمون دارای 4 بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است و هر سه مهارت به طور همزمان بررسی و تجزیه و تحلیل میشود. 
این آزمون در نهایت میتوان اعتماد به نفس شرکت کنندگان را افزایش دهد.  
بیشتری کارایی این آزمون برای پذیرفته شدن در دانشگاه های عالی خارج از کشور است. 
دسترسی به این آزمون راحت بوده و همه افراد میتوانند بدون محدودیت در آن شرکت کنند. 
افراد میتوانند چندین مرتبه در این ازمون شرکت کنند تا نمره مورد نظر خود را کسب کنند.
از این ازمون، برای سنجش توانایی زبان اقشار مختلف استفاده میشود. 
با استفاده از نمره این آزمون میتوان بهترین دانشکاه های جهان را برای تحصیل انتخاب کرد.

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close