فن بیان نیاز اساسی بازاریابان

فن بیان نیاز اساسی بازاریابان

در روزگار ما که افراد به دنبال جذب مشتری های بیشتر و فروش محصولات و خدمات شان هستند، اولین چیزی که از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود، فن بیان است. اگر بتوانید به گونه ای تاثیرگذار با دیگران صبحت کنید به طوری که آن ها را برای خرید کالا یا استفاده از خدماتی قانع کنید، آن وقت از فن بیان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اید. افرادی که برای موفقیت در حوزه بازاریابی تلاش می کنند ضروری است که به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. با تمرین و مطالعه می توانید به این مهارت دست پیدا کنید، اما ما پیشنهاد دیگری هم برای شما داریم. موسسه آموزش عالی فن پردازان با تجربه زیاد و موفقی که در حوزه های آموزشی داشته است، این بار هم مفتخر است دوره فن بیان و گویندگی را برای علاقه مندان به این مهارت، ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره می توانید از طریق همین صفحه با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

اما امروز در این مقاله قصد داریم به توضیح مختصری درباره فن بیان در بازاریاب ها بپردازیم. بدون شک یک مهارتی که بسیاری از فروشندگان، بازاریاب ها و تولید کننده های کالا ها که در کارشان به موفقیت های بزرگی رسیده اند، بر آن تسلط دارند همین فن بیان می باشد. اگر شما هم می خواهید به مانند آن ها باشید و با کلام خود به قلب و ذهن مشتری های تان رخنه کنید، تا انتها با ما همراه باشید. ایجاد حس رضایت در مشتری ها برای یک بازاریاب حرفه ای بسیار اهمیت دارد و به دل می نشیند. اگر بتوانید به این سطح از تاثیرگذاری برسید، در بدترین شرایط اقتصادی و در موقعیت های بحرانی هم می توانید کسب سود کنید. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، اگر با مشتری ها و ارباب رجوع ها سر و کار دارید و یا حتی اگر قرار نیست به آن ها کالا ها و خدماتی را بفروشید، ضروری است که برای داشتن یک ارتباط خوب و موفق با آن ها، از فن بیان خوبی برخوردار باشید.

با داشتن مهارت کافی در فن بیان می توانید یک بازاریابی و فروش ویژه و منحصر به فردی را تجربه کنید و یک تغییر بزرگ در کسب و کار خود ایجاد کنید. پس ضروری است که این مهارت را جدی بگیرید و برای فرا گیری آن زمان و پول هزینه کنید. نگران نباشید اگر مبلغی را برای این کار هزینه می کنید، می توانید با مهارت هایی که آموخته اید، به موفقیت و کسب سود بیشتری در کسب و کارتان برسید.

دلیل اهمیت فن بیان در بازاریابی

حتما برای شما هم پیش آمده است که با ورود به مغازه یا فروشگاهی با رفتار بد و نا مناسب فروشنده مواجه شده اید. می بینید که این خاطره چقدر در ذهن شما مانده است و چه تاثیر بدی روی شما داشته است. گاهی نیز پیش آمده است که علی رغم اینکه از کالایی خوشتان می آید اما به دلیل رفتار نا مناسب فروشنده از خرید آن منصرف شده اید. پس می بینید که چقدر رفتار و برخورد فروشنده اهمیت دارد. همین موضوع در خصوص بازاریاب ها هم صادق است، این افراد اگر نتوانند به درستی از مهارت های فن بیان خود استفاده کنند و یا تنها با چرب زبانی و دروغ سعی فریب مشتری را داشته باشند، خیلی زود در کار خود شکست می خورند و تمامی مشتری های خود را از دست می دهند. آنچه برای یک بازایابی موفق لازم است، توانایی ارسال پیام و توضیحات کامل درباره محصول می باشد.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که فرقی نمی کند شما یک بازاریاب حضوری باشید و یا تلفنی، به هر حال باید با کلامی تاثیر گذار با مشتری های خود صحبت کنید. این را هم در نظر داشته باشید که رقبای شما برای موفقیت و پیروزی خودشان ممکن است دست به هر کاری بزنند. پس مراقب باشید که از آن ها عقب نمانید چرا که در این میدان رقابتی آن دسته از افرادی موفق می شوند که بتوانند ضمن ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب، با کلام تاثیرگذار شان در قلب و ذهن مشتری ها هم رخنه کنند و ارتباط خوبی با آن ها بر قرار کنند.

مشتری های شما از هر قشری که باشند باید احساس ارزشمندی و احترام را در اجانب شما داشته باشند و بفهمند که شما آن ها را تنها برای جیب شان نمی خواهید و به دنبال خاکی کردن آن نیستید، در این صورت می توانید توقع داشته باشید که مشتری پا به پای شما می آید و در نهایت این رابطه منجر به خرید می شود. وقتی شما بتوانید با فن بیان خوب توجه دیگران را به خود جلب کنید برای خود احترام و توجه هم خریده اید. پس مشخص است که با تقویت این مهارت در خود می توانید به موفقیت های حرفه ای و شخصی زیادی برسید.

آنچه در این میان از همه بیشتر اهمیت دارد این است که اعتماد به نفس خود را برای داشتن یک فن بیان خوب بالا ببرید. پس ضروری است که اعتماد به نفس خود را در وهله اول تقویت کنید. ولی گمان نکنید که با اعتماد به نفس کارتان تمام است. مهارت های زیادی هستند که باید برای داشتن یک فن بیان خوب و تاثیرگذار یاد بگیرید. زمانی که بتوانید با دیگران به این شیوه صحبت کنید در واقع خودتان نیز از خود بیشتر از قبل رضایت دارید و همچنین توقع تان از خودتان بیشتر می شود و در نتیجه بیشتر به دنبال رشد و پیشرفت خود می روید.

همانطور که گفتیم آنچه که بیشتر از همه برای همه کسب و کار ها اهمیت دارد کسب رضایت مشتری ها است. روش های جلب رضایت مشتری ها دقیقا همان چیزی است که شما در دوره آموزش فن بیان و گویندگی موسسه فن پردازان می آموزید. اما در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تکنیک های مختلف فن بیان برای بازاریاب ها بیشتر صحبت کنیم.

  • اهمیت صدای واضح و رسا در فن بیان

اهمیت واضح صحبت کردن نه تنها برای بازاریاب ها بلکه برای همه افراد در هر حوزه و هر کاری اهمیت دارد. اولین کاری که در برخورد با مشتری ها و یا هر فرد دیگری باید بتوانید انجام دهید این است که به گونه ای رسا و قابل فهم صحبت کنید تا مخاطب شما به خوبی متوجه کلام تان شود. متاسفانه بسیاری از فروشنده ها از اهمیت این تکنیک غافل هستند و آن را جدی نمی گیرند. برخی ها یا خیلی سریع صحبت می کنند و یا لهجه آن ها خیلی زیاد است و بدتر از همه صحبت کردن به همراه جویدن آدامس است. این موارد را حتما در کار بازاریابی و حتی در مکالمات روزمره خود جدی بگیرید.

برای اینکه متوجه این مشکلات در کلام خود شوید، توصیه می کنیم صدای خود را ضبط کنید و سپس با گوش دادن به حرف های خود مشکلات احتمالی که در کلام تان وجود دارد را بر طرف کنید، این روش می تواند موارد زیادی را برای شما روشن کند. با حضور در دوره فن بیان و گویندگی موسسه فن پردازان می توانید با تمرین های بیشتری آشنا شوید و سریع تر در این کار خبره شوید.

  • اهمیت سرعت در فن بیان و تاثیر کلام

نه خیلی آرام صحبت کنید و نه خیلی تند. بهترین کار این است که به مشتری خود نگاه کنید، ببینید او از چه لحنی استفاده می کند و مطابق با همان با او سخن بگویید. گرچه به طور کلی توصیه می شود شمرده شمرده و با آرامش صحبت کنید تا مخاطب تان هم احساس آرامش کند و با دقت بیشتری به حرف های شما گوش دهد. زمانی که شما تند تند صحبت می کنید، ناخودآگاه باعث می شوید حس استرس به مخاطب وارد شود و او رشته کلام را از دست می دهد.

  • اعتماد به نفس تان را بالا ببرید

برای داشتن یک سخنرانی عالی و حرفه ای باید در وهله اول از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید تا بتوانید تاثیر گذاری بیشتری روی مخاطبین خود داشته باشید. برای مثال اگر فردی با استرس و نا آرامی برای شما سخنرانی کند، قطعا حس خوبی در شما ایجاد نمی شود. پس باید تلاش کنید با اعتماد به نفس بالا، آرام و بدون استرس صحبت کنید. برای افزایش و تقویت اعتماد به نفس می توانید از روش های زیادی استفاده کنید و با مطالعه و خواندن کتاب های مربوطه به آن برسید. اما با حضور در دوره فن بیان و گویندگی نیز می توانید تکنیک هایی را برای این کار یاد بگیرید.

  • کاریزماتیک باشید

توجه کرده اید که گاهی اوقات بی هدف پا در فروشگاهی می گذاریم و دست به خرید های غیر ضروری می زنیم؟ در برخی مواقع این کار به دلیل رفتار، کلام و برخورد فروشنده می باشد که در نهایت رضایت را برای ما به همراه دارد. در این مواقع درواقع ما شیفته کاریزمای کلمات او شده ایم. پس یک بازاریاب باید کلماتی را فرا گیرد که بتواند در زمان درست با استفاده از آن ها روی مشتری ها تاثیر گذار باشد.

  •  برقراری ارتباط چشمی درست

یک مهارت دیگر که در زمان بازاریابی برای بازاریاب ها کاربردی می باشد، برقراری رتباط چشمی است. در زمانی که با فردی صحبت می کنید و یا در جمعی مشغول معرفی محصولات و خدمات تان هستید، باید با یک ارتباط چشمی قوی و صحیح تاثیرگذاری کلام تان را بر آن افراد بیشتر کنید. در سخنرانی های بزرگ هم این تکنیک بسیار اهمیت دارد. اما برای اینکه بدانید کی و کجا باید این ارتباط را برقرار کنید توصیه می کنیم با حضور در دوره فن بیان مهارت های لازم آن را فرا گیرید. مورد دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است و خصوصا بازاریاب ها باید بیشتر به آن توجه کنند، مهارت های مربوط به زبان بدن است. پس در یادگیری اصول فن بیان ضرروی است که با زبان بدن هم آشنا باشید و از آن در صحبت های خود استفاده کنید تا پیام درستی را به مخاطبین تان ارائه دهید.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان و دوره فن بیان

تا اینجا با اهمیت فن بیان برای بازاریاب ها آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، در عصر جدید برای فروش بهتر و بیشتر خدمات و محصولات مان نیازمند این هستیم که به گونه ای تاثیر گذار با مشتری ها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم پیام های مورد نظر مان را به درستی به آن ها مخابره کنیم. در این میان مهارت های زیادی هستند که باید فرا گیرید. دوره فن بیانی که در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان برگزار شده است بسیار جامع و حرفه ای می تواند نیاز های شما را در این خصوص برطرف سازد. از طرفی گواهینامه فن بیان  و گویندگی این موسسه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که می تواند در زمینه پیدا کردن شغل مورد نظر شما کمک زیادی کند. مدرک فن بیان و گویندگی این موسسه به تایید سازمان ارزیابی مدارک کانادا هم رسیده است. این سازمان (WES) نظر به اعتبار و منابع آموزشی کامل و جامع و همچنین استفاده از اساتید مجرب، این تاییدیه را برای گواهینامه های فن پردازان، صادر کرده است.

حتما متوجه شده اید که فن بیان و سخنرانی مطلبی است که هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه جز نیاز های اساسی مدیران و بازاریابان می باشد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید انسان ها از همان قدیم ها هم برای تاثیر گذاری کلام شان از تکنیک های خاصی استفاده می کردند. اما چند سالی است که بیشتر به آن اهمیت می دهند و سعی می کنند با توجه به نیاز روز تکنیک هایی را برای تاثیرگذاری بهتر کلام معرفی کنند. اما آنچه در این میان جالب است این است که میان سخنانی که سال ها پیش ارسطو زده است و سخنانی که سخنرانان معروف مانند مارتین لوتر کینگ گفته است و آنچه امروزه در دوره های فن بیان و سخنرانی گفته می شود، شباهت های زیادی است.

به هر حال هر فردی لازم است که به دلایل زیر فن بیان خود را تقویت کند:

  • برای هر فردی ممکن است موقعیتی پیش آید که لازم باشد در آن برای جمعی صحبت کند. در زمانی که قرار است شما در جمع از نظر و عقاید خود دفاع کنید، توانایایی سخنرانی خوب و حرفه ای و یا مهارت های فن بیان بسیار اهمیت دارد. پس اگر می خواهید در موقعیت های حساس زندگی تان از خود دفاع کنید لازم است فن بیان خود را تقویت کنید.
  • برای موفقیت های شغلی، تسلط داشتن به مهارت های فن بیان بسیار ضروری است و هرچه از فن بیان قوی تری برخودار باشید، موفق تر خواهید بود. اگر به دنبال ارتقا شغلی هستید و می خواهید امتیاز ویژه ای نسبت به دیگر کارمندان و همکاران تان داشته باشید، دانستن مهارت های فن بیان به شما کمک زیادی می کند.
  • افرادی هم که به دنبال تغییر جهان و تغییر نگرش در افراد هستند، می توانند با مهارت های فن بیان زودتر و راحت تر به این هدف شان دست پیدا کنند.

پس دوره فن بیان را برای موفقیت شخصی و حرفه ای خود جدی بگیرید...
 

نظر شما

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان محفوظ است

close